Στον Εισαγγελέα απειλούν να προσφύγουν οι τουριστικοί πράκτορες, με αφορμή έγγραφο της ΥΠΑ με το οποίο απειλεί να μειώσει το ωφέλιμο μήκος της πίστας προσγείωσης αν δεν τελειώσει μέσα στο μήνα η παράκαμψη του αεροδρομίου.
Μάλιστα, κατηγορεί διαχρονικά τις τοπικές αρχές της Κέρκυρας ότι, αν και από το 1985 (!), 25 χρόνια πριν, είχε ζητήσει να κατασκευαστεί μικρή παράκαμψη στην Εθνική Λευκίμμης ώστε να τερματιστεί η ανάγκη χρήσης φωτεινών σηματοδοτών, η εντολή αγνοήθηκε επιδεικτικά και χρόνια μετά, οι τοπικές αρχές αποφάσισαν να κάνουν μία κατ΄ όνομα παράκαμψη, ένα έργο για το οποίο ουδέποτε ζητήθηκε η γνώμη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ένα έργο που έχει κολλήσει με αποτέλεσμα να εξακολουθεί να ισχύει το καθεστώς χρήσης «Σταμάτη» και «Γρηγόρη» με το κουμπί διακοπής της κυκλοφορίας να είναι υποχρεωμένοι να το πατούν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, αρμοδιότητα που δεν (πρέπει να) έχουν και αρνούνται πλέον να εκτελούν φοβούμενοι τυχόν ευθύνες σε περίπτωση ατυχήματος.
Χωρίς παράκαμψη, πτήσεις από Αγγλία, τέλος!
Αν δεν ολοκληρωθεί άμεσα η παράκαμψη (μέχρι το τέλος της φετινής τουριστικής σαιζόν, απειλεί η ΥΠΑ), τότε θα εκδοθεί οδηγία με την οποία θα μειώνεται το μήκος της πίστας προσγείωσης που χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη, από τα 2,4 χιλιόμετρα σήμερα στα 1.963 μέτρα, με αποτέλεσμα να επιτρέπεται η προσέγγιση σε μικρότερα αεροσκάφη ή με μικρότερο φορτίο και όγκο καυσίμων στις δεξαμενές τους.
Κάτι τέτοιο, θα προκαλέσει αναστολή πτήσεων από μακρινούς προορισμούς όπως η Μ. Βρετανία, η Γερμανία, η Ρωσία ή η Γαλλία και θα μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν την Κέρκυρα αεροπορικές πτήσεις προερχόμενες από κοντινές πόλεις όπως η Ρώμη ή η Βιέννη, με το ρεζερβουάρ των αεροπλάνων γεμάτο μόνο στο μισό...
Ανησυχία από την «εξαγγελία» Μαγκριώτη!
Μεγαλύτερη ανησυχία προκαλεί και η δήλωση του υφυπουργού Δικτύων Μεταφορών και Υποδομών, Γιάννη Μαγκριώτη, ο οποίος κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της «ομάδας εργασίας» που προκάλεσε το ΠΑΣΟΚ την Κυριακή στην Κέρκυρα, είπε πως όλος ο οδικός άξονας βορά – νότου Κέρκυρας, συμπεριλαμβανομένης και της παράκαμψης του αεροδρομίου, θα φύγει από την αρμοδιότητα των τοπικών φορέων και θα την αναλάβει το Υπουργείο κεντρικά για να ωριμάσει το έργο και να προχωρήσει στην υλοποίησή του.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτόρων, Δ. Χαρίτος, εξέφρασε το φόβο ότι αν συμβεί κάτι τέτοιο, ούτε σε 10 χρόνια δεν θα τελειώσει η «παράκαμψη», καλώντας το Δήμο Κερκυραίων και την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να τρέξουν να τελειώσουν την παράκαμψη το αργότερο έως το τέλος του χρόνου.
Τι λέει στο έγγραφό της η ΥΠΑ
Το (εξόχως ανησυχητικό) έγγραφο της ΥΠΑ, το οποίο απευθύνεται στην Περιφέρεια, τη Νομαρχία και το Δήμο Κερκυραίων, αναφέρει μεταξύ άλλων:
«Από τα στοιχεία που διατίθενται στα αρχεία μας, διαπιστώνουμε ότι το 1985 ζητήθηκε να γίνει μικρή υπό μορφή loop παράκαμψη της εθνικής οδού, της τάξης των 300 μέτρων, για τις ανάγκες του αεροδρομίου προκειμένου αυτό να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις και τις προδιαγραφές της ICAO. Όπως διαπιστώνουμε σήμερα, το αίτημά μας όχι μόνον αγνοήθηκε αλλά και η παράκαμψη της εθνικής οδού έλαβε εντελώς διαφορετική μορφή, ουδεμία σχέση έχουσα με τις ανάγκες του αεροδρομίου, διατηρήθηκε μόνον κατ΄ όνομα ως παράκαμψη. Συγχρόνως, διάφοροι φορείς προγραμμάτιζαν και εκτελούσαν έργα και πολεοδομικές παρεμβάσεις χωρίς να λαμβάνουν υπ΄ όψιν τους τη συμβατότητά τους με την ασφαλή και ομαλή λειτουργία του αεροδρομίου και, ορισμένες φορές, χωρίς να ζητήσουν συνεργασία με την ΥΠΑ [...]
Τα πράγματα έχουν γίνει πλέον πιεστικά για την πλήρη προσαρμογή του αεροδρομίου στις διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας. Για αυτό, οφείλουμε να προχωρήσουμε άμεσα στα κάτωθι μέτρα εξομάλυνσης.
(σ.σ. το έγγραφο στη συνέχεια αναφέρει ότι θα πρέπει να μειωθεί το ωφέλιμο της πίστας προσγείωσης στην πλευρά της εθνικής οδού κατά 410 μέτρα, υπογραμμίζοντας τα εξής:)
Αν αναποτρέπτως οδηγηθούμε σε αυτή την κατάσταση, σας ενημερώνουμε ότι οι πτήσεις από προορισμούς όπως η Αγγλία και τα Σκανδιναβικά Κράτη, ιδίως το καλοκαίρι, θα καταστούν προβληματικές έως ασύμφορες να εκτελεστούν. Ο Αερολιμένας θα αναμείνει τη λήξη της φετινής τουριστικής σαιζόν και εν συνεχεία, εφ΄ όσον δεν παρουσιαστεί ο φορέας λειτουργίας της εθνικής οδού που θα αναλάβει την ευθύνη σχεδιασμού και λήψης μέτρων αποτροπής των ατυχημάτων, θα προχωρήσει στην έκδοση σχετικής αεροναυτικής αγγελίας». |