ΑΣ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ ΤΣΙΛΙΜΙΔΟ ΓΕΩΡΓΟ |
ΑΣ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ ΤΣΙΛΙΜΙΔΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ |
Κλείνει στις 31/12/2010 η δημοτική περίοδος που κληθήκαμε να υπηρετήσουμε μετά την λαϊκή ετυμηγορία της 15/10/2006.
Μαζί της κλείνει και μια ιστορική περίοδος για τον Δήμο Αργοστολίου που δεν θα υφίσταται πλέον μετά από 150 χρόνια διαδρομής, λόγω της νέας πραγματικότητας που επήλθε με τον «Καλλικράτη» και τον νέο Δήμο Κεφαλονιάς που δημιουργήθηκε.
Ο Δήμος Αργοστολίου υπήρξε σε όλη αυτήν τη διαδρομή ο πνεύμονας του νησιού μας σε κάθε επίπεδο.
Σήκωσε το βάρος της οικονομικής κοινωνικής και πολιτιστικής ανάπτυξης της Κεφαλονιάς χωρίς να παραγνωρίζεται και η συνεισφορά και των άλλων περιοχών που την συνθέτουν.
Στο κλείσιμο αυτής της Δημαρχίας θέλω να κάνω έναν απολογισμό στους συμπολίτες μου αλλά και για την ιστορική καταγραφή.
Πολλές φορές στην διάρκεια μιας περιόδου υπάρχουν πολλές συγχύσεις η συσκοτίσεις για τα τεκταινόμενα η ακόμα η πολιτική ένταση δεν φωτίζει επαρκώς τις θετικές δράσεις η τις αδυναμίες.
Έτσι με αυτό τον απολογισμό θα δοθεί η δυνατότητα να υπάρξει μια πιο καθαρή εικόνα.
ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Η περίοδος 2007 ήταν από τις πιο ασταθής πολιτικά των μεταπολιτευτικών χρόνων και σε τοπικό και σε εθνικό επίπεδο.
Σε τοπικό θήτευσαν τρείς διαφορετικοί Βουλευτές Π. Αλιβιζάτος, Α. Παρίσης και Σ. Μοσχόπουλος με διαφορετική φιλοσοφία λογική και προτεραιότητες για τα τοπικά μας πράγματα, άρα υπήρξε και μια ρευστότητα στον καθορισμό κοινών πολιτικών στόχων με την αυτοδιοίκηση του νησιού.
Σε εθνικό επίπεδο είχαμε δύο φορές εκλογές που από την μία προέκυψε και αλλαγή Κυβέρνησης και όλοι γνωρίζουμε την δραματική αλλαγή δεδομένων από τον Οκτώβρη του 2009 όπου η χώρα έφθασε στα όρια της πτώχευσης (άγνωστο αν απεφεύχθη) και βιώνει ο λαός στιγμές οδυνηρές χάριν της επιβληθείσας διεθνούς κηδεμονίας.
Αυτό αναπόφευκτα επέδρασε αρνητικά και στην αυτοδιοίκηση.
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Η αυτοδιοικητική περίοδος 2007-2010 είχε τα εξής χαρακτηριστικά:
1. Οικονομική καχεξία που επέδρασε αρνητικά.
Σύμπασα η αυτοδιοίκηση με πρωτοστάτη την ΚΕΔΚΕ και τον κ Κακλαμάνη έθετε ένα πλαίσιο διεκδικήσεων για την αύξηση των πόρων της αφού είχε καταστεί προβληματική η λειτουργία της με την συνεχή μεταφορά αρμοδιοτήτων που δεν συνοδεύονταν από τους κατάλληλους πόρους, αλλά και την επιστροφή των μέχρι τότε παρακρατηθέντων πόρων.
Θυμίζω ομόφωνες αποφάσεις συνεδρίων της ΚΕΔΚΕ, κλιμακούμενες κινητοποιήσεις με πορείες παραστάσεις στα Υπουργεία ,Βουλή και κλεισίματα Δήμων.
Από τον Νοέμβρη 2008 επετεύχθη μια ικανοποιητική συμφωνία για επιστροφή 1,7 δις παρακρατηθέντων πόρων σε 8 ετήσιες δόσεις και ενίσχυση των ετήσιων τακτικών πόρων.
Συμφωνία που τηρήθηκε για ένα περίπου χρόνο και μετά τις εκλογές του 2009 λόγω της εθνικής οικονομικής κατάρρευσης επιστρέψαμε σε χειρότερη της προτεραίας πραγματικότητα.
Σημειωτέον ότι από το 2009 ένας σημαντικός πόρος το 2% στα ξενοδοχειακά και επισιτιστικά επαγγέλματα έγινε 0,5% (μείωση κατά 75%).
2. Επενδυτική δυσπραγία.
Τα μεγάλα χρηματοδοτικά προγράμματα είτε έκλεισαν είτε δεν άνοιξαν ουσιαστικά, στην δημοτική περίοδο που ολοκληρώθηκε.
Το Γ’ ΚΠΣ ήταν ουσιαστικά κλειστό προς ένταξη έργων και υλοποιούνταν τα έργα που ήδη είχαν ενταχθεί η προενταχθεί.
Το ΕΣΠΑ τώρα ουσιαστικά ανοίγει, άλλωστε φαίνεται από τον ελάχιστο αριθμό νέων έργων πλην μεταφερθέντων από το Γ΄ΚΠΣ και των έργων γέφυρες που υπάρχουν σήμερα στο περιφερειακό πρόγραμμα.
Το μόνο ουσιαστικό πρόγραμμα που ήταν σε ενέργεια ήταν ο ΘΗΣΕΑΣ που ο Δήμος Αργοστολίου ήταν «πρωταθλητής» στις απορροφήσεις σε όλη την εξέλιξη του και έχει απορροφήσει στο κλείσιμο του το σύνολο του ποσού που του αναλογούσε.
Ιδιαίτερα συρρικνωμένο επίσης ήταν και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ΠΔΕ.
3. Θεσμική αναδιάρθρωση
Η μεταρρύθμιση «Καλλικράτης» επισκίασε κάθε άλλη προσπάθεια το 2010 στο χώρο της αυτοδιοίκησης και προσανατόλισε την δράση της κυβέρνησης στην προετοιμασία εφαρμογή της, συνέπεια δε αυτού ήταν και η αναστολή πολλών ενεργειών που μετατέθηκαν στην καλλικράτεια εποχή.
Αλλά και η δράση των Δήμων το 2010 εντοπίσθηκε αναπόφευκτα στην πολιτική προετοιμασία και δράσεις για την μεταρρύθμιση.
Μέσα σε αυτές τις συντεταγμένες δράσαμε και πιστεύουμε ότι ο Δήμος Αργοστολίου πήγε καλά.
Κάναμε το καλύτερο με την δεδομένη συγκυρία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
1. Δημοτικά τέλη – Ύδρευση, Αποχέτευση.
Αυξήθηκαν στην παρούσα περίοδο τα δημοτικά τέλη
Α. Καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού κατά 30%
Β. Μη ανταποδοτικών υπηρεσιών (πεζοδρόμια, πλατείες ΚΧ ενοικιάσεις) κατά 13%
Οι αυξήσεις αυτές ήταν οι ελάχιστες δυνατές για να καλύψουν
Τις αυξήσεις των τιμολογίων της ΔΕΗ ύψους από 17% - 19% ανάλογα με την κατηγορία τιμολογίου.
Τα καύσιμα κίνησης που αυξήθηκαν έως και 60% το πετρέλαιο κίνησης, έως και 70% η αμόλυβδη βενζίνη ανά περιόδους. Συνολική αύξηση στις δαπάνες για καύσιμα (ίδια ποσότητα) στην παρούσα τετραετία περί το 45%.
Τις μισθολογικές ωριμάνσεις των υπαλλήλων έως και το 2009.
Την αύξηση στην δαπάνη για την πληρωμή της παροχής υπηρεσίας αποκομιδή απορριμμάτων στην Διαδημοτική αλλά και τις πρόσθετες νέες υπηρεσίες που προσέφερε ανακύκλωση και λειτουργία εργοστασίου διαλογής κατά 75%.
Ο Δήμος Αργοστολίου παρά τις δυσμενείς προϋποθέσεις αυτές προέβη σε πολύ μικρότερου ύψους αυξήσεις στα δημοτικά τέλη εξαντλώντας τα περιθώρια οικονομίας και απορροφώντας το κόστος των αυξήσεων των παρεχομένων σε αυτών προϊόντων και υπηρεσιών με κάθε τρόπο.
2. Οι ΚΑΠ ( Κεντρικοί αυτοτελείς πόροι ) αυξήθηκαν ελάχιστα έως το 2009 αλλά οι προστιθέμενες αρμοδιότητες εξανέμισαν την όποια αύξηση.
Το 2010 υπήρξε δραματική μείωση που στο Δήμο Αργοστολίου στέρησε πόρους 1.200.000 περίπου.
Τα συνολικά έσοδα που θα πραγματοποιηθούν θα είναι περί τα 9.000.000€ χωρίς τα έσοδα για επενδύσεις (έργα).
Εισπραχθέντα για λειτουργικά Και έργα. | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 προβλεπόμενα |
13.742.762 | 13.682. 762 | 15.031.930 | 13.000.000 |
3. Οι μισθολογικές δαπάνες του Δήμου Αργοστολίου ήταν του μεγέθους του 2006 προστιθεμένων και των αυξήσεων από τις μισθολογικές ωριμάνσεις. 4.240.000 δαπάνη το 2006, έναντι 4.290.000 δαπάνη το 2009.
Ο αριθμός των υπαλλήλων μειώθηκε.
Εργάζονταν στον Δήμο το 2010, 136 τακτικοί και αορίστου χρόνου υπάλληλοι, 2 μετακλητοί και 2 αποσπασμένοι και 11 μερικής απασχόλησης μέσω ΑΣΕΠ 18/μηνης θητείας. Το προσωπικό το 2006 ήταν 160 τακτικοί , αορίστου και συμβασιούχοι. Στην διάρκεια της τετραετίας εκτός τριών μετατάξεων ουδείς προσελήφθη πλην εποχιακών για 6 μήνες και ημιαπασχόλησης (όλες οι διαδικασίες με ΑΣΕΠ). Η μείωση του προσωπικού προήθλε από συνταξιοδοτήσεις και μετατάξεις.
Το 2010 η μισθολογική δαπάνη θα είναι μειωμένη λόγω των οικονομικών μέτρων και θα ανέλθει στο ποσόν των 3.900.000€.
4. Δανειακές υποχρεώσεις.
Ο δανεισμός του Δήμου παρελήφθη στα 3.329.843 και θα παραδοθεί στα 3.837.417 συμπεριλαμβανομένου και του δανείου 1.600.000 για την επενδυτική αγορά της Τράπεζας της Ελλάδος.
Υπόλοιπα Δανείων 31/12/2010 | |
Δάνεια ληφθέντα έως 31/12/06 | 1.643.021€ |
Δάνεια ληφθέντα από 1/1/07 Έως 31/12/2010 | 1.436.334€ για ΤτΕ 758.057€ για άλλους σκοπούς |
Σύνολο Δανείων | 3.837.412€ |
5. Υποχρεώσεις προς τρίτους (προμηθευτές – εργολάβοι κλπ)
Οι παραδιδόμενες υποχρεώσεις ανέρχονται στα 2.500.000€ σε σχέση με τα 1.400.000€ που παρελήφθησαν το 2006. Εξ αυτών οι 300.000€ είναι προς ΝΠ του Δήμου, Ασφαλιστικούς οργανισμούς και ΔΟΥ
Η μείωση των πόρων τουλάχιστον το 2010 δεν βοήθησε να κυμανθούν στα ίδια επίπεδα είτε να μειωθούν οι υποχρεώσεις προς τρίτους.
6. Οφειλές προς τον Δήμο.
Οι οφειλές από πολίτες και επιχειρήσεις ανέρχονται στο ποσόν 1.200.000 έναντι 890.000 το 2006. Η αύξηση τους οφείλεται στην έντονη οικονομική κρίση.
Μέρος αυτών της τάξης του 50% είναι επισφαλείς αφού είναι υποχρεώσεις πολιτών και επιχειρηματιών που αδυνατούν να τις καταβάλουν. Πολλές δε εξ αυτών είναι ακόμη και 15/ετιας. Οφειλή υπάρχει προς τον Δήμο και από την ΔΕΥΑ λόγω της προγραμματικής σύμβασης που ανέρχεται στο ποσόν των 500.000. (οι οφειλές προς αυτήν από καταναλωτές είναι περί τις 720.000)
Έτσι η ασφαλής απαιτητή οφειλή τρίτων προς τον Δήμο είναι περί το 1.100.000€.
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΕΡΓΟ ΔΗΜΟΥ
Το έργο ανάπτυξης που εκτελέσθηκε ήταν αρκετά πλούσιο κατά την γνώμη μας.
Ολοκληρώθηκαν έργα που είχαν ξεκινήσει από την προηγούμενη δημοτική περίοδο.
Ξεκίνησαν και ολοκληρώθηκαν άλλα στην παρούσα περίοδο.
Βρίσκονται σε εξέλιξη ακόμα κάποια έργα της δικής μας περιόδου.
Θα ξεκινήσουν κάποια που έχουν ενταχθεί σε χρηματοδοτικά προγράμματα.
Τα δύο στην ουσία προγράμματα που χρηματοδότησαν έργα ήταν ο ΘΗΣΕΑΣ και το Γ΄ΚΠΣ.
Χρηματοδοτήσεις επίσης υπήρξαν από το ΠΔΕ και ίδιους πόρους (ΣΑΤΑ)
Γ΄ ΚΠΣ
1. «Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη Αργοστολίου»
Αποκατάσταση περιοχής Λυκιαρδοπουλάτων και άλλες παρεμβάσεις.
Σύμβαση: 1/12/05
Περαίωση: 17/8/08
Δαπάνη: 1.820.061
2. Διαδημοτικός δρόμος Δήμου Αργοστολίου και Πυλάρου
Τμήμα Αργοστόλι-Φάλαρη.
Σύμβαση: 18/3/05
Περαίωση: 12/3/08
Δαπάνη: 2.920.000
3. Βελτίωση και συμπλήρωση οδικού δικτύου πόλεως Αργοστολίου.
Σύμβαση: 10/8/05
Περαίωση: 3/8/07
Δαπάνη: 1.782.987
4. Ανάπλαση – διαμόρφωση Κοινοχρήστων Χώρων (παιδικός κήπος – Σισσιώτισσα)
Σύμβαση: 7/8/06
Περαίωση: 2/9/07
Δαπάνη: 545.873
5. Αγροτικός δρόμος περιοχής Μαντράκια Δ.Δ. Διλινάτων.
Σύμβαση: 2/2/06
Περαίωση: 30/6/08
Δαπάνη: 335.823
6. Μητροπολιτικό δίκτυο οπτικών ινών.
Σύμβαση: 19/10/07
Περαίωση: 21/10/10
Δαπάνη: 394.423
7. Αναβάθμιση και αξιοποίηση λιμνοθάλασσας Κουτάβου – παράκτιας ζώνης Αργοστολίου. ΕΠΠΕΡ
Σύμβαση: 16/11/05
Περαίωση: 31/12/08
Δαπάνη: 444.101
8. Ενέργειες ανάδειξης σύγχρονου πολιτισμού και ιστορικής κληρονομιάς.
Σύμβαση: 21/10/2008
Περαίωση: 31/1/2009
Δαπάνη: 403.627
9. «Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη Αργοστολίου»
Δράσεις ΕΚΤ – Ανθρώπινοι πόροι
Συμβουλευτική – Κατάρτιση – πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι
Σύμβαση: από 8/3/07
Περαίωση: έως 2009
Δαπάνη: 447.644
Στην δράση αυτή εγκρίθηκαν και 290.000 που χειρίσθηκε ο ΟΑΕΔ .
10. «Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη Αργοστολίου»
Δράσεις επιχειρηματικής ανάπτυξης – Ενίσχυση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων.
Υλοποιήθηκε μέσω Τραπεζών.
Έναρξη: 13/8/08
Ωφελούμενες 26 επιχειρήσεις συνολικού ποσού 1.624.138
11. Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις Ι.Ν Αγ. Σπυρίδωνα και Ι. Μητρόπολης Κεφ/νιας πόλεως Αργοστολίου.
Σύμβαση: 4/6/08
Περαίωση: 20/12/08
Δαπάνη: 107.661
ΘΗΣΕΑΣ
1. Εργασίες αποκατάστασης του Δημοτικού θεάτρου Αργοστολίου «ο Κέφαλος»
Σύμβαση: 9/2/2007
Περαίωση: 9/5/2008
Δαπάνη: 1.652.735
2. Δημιουργία νέων αθλητικών υποδομών στο Δήμο Αργοστολίου
Τοποθέτηση ελαστικού τάπητα (ταρτάν) στο Δημοτικό Στάδιο
«Ανδρέας Βεργωτής»
Σύμβαση: 11/5/2006
Περαίωση: 27/2/2008
Δαπάνη: 530.000
3. Προμήθεια αναρροφητικού σαρώθρου
Δαπάνη: 44.546
4. Ύδρευση Αργοστολίου
Σύμβαση: 22/1/2008
Περαίωση: 2010
Δαπάνη: 2.170.744
5. Οδοποιία Δημοτικών Διαμερισμάτων – ΔΔ Τρωιαννάτων
Σύμβαση: 11/12/2006
Περαίωση: βρίσκεται σε εξέλιξη
Προϋπολογισμός: 181.893
6. Βελτίωση κυκλοφορίας και βατότητας δρόμων πόλης Αργοστολίου.
Σύμβαση: 20/11/2009
Περαίωση: 31/8 2010
Δαπάνη: 323.000
7. Διαμόρφωση Κοινοχρήστων χώρων Δημοτικών διαμερισμάτων και οικισμών Τρωιαννάτα – Κοκολάτα – Κομποθεκράτα.
Σύμβαση: 31/10/2009
Περαίωση: 14/6/2010
Δαπάνη: 127.400
8. Μελέτη εξοπλισμού Ναυτικού Μουσείου
Προϋπολογισμός: 20.000
9. Μελέτη ανάπλασης – διαμόρφωσης Κ.Χ. –Κεντρικής πλατείας Αργοστολίου
Προϋπολογισμός: 140.000
ΘΗΣΕΑΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
1. Δημιουργία νέων αθλητικών υποδομών στο ΔήμοΑργοστολίου. Ηλεκτροφωτισμός στο δημοτικό στάδιο «Ανδρέας Βεργωτής»
Σύμβαση: 25/5/2005
Περαίωση: 2010
Δαπάνη: 245.000
2. Αποπεράτωση Ναυτικού Αλιευτικού Μουσείου Φάρσων.
Σύμβαση: 7/2010
Περαίωση: βρίσκεται σε εξέλιξη
Προϋπολογισμός: 250.000
Έργα που χρηματοδοτήθηκαν από ίδιους πόρους η άλλες πηγές
1. Ανακαίνιση γεωλογικού φαινομένου Καταβοθρών.
Δαπάνη: 120.000
2. Ανακαίνιση Πλατύ Γιαλού
Δαπάνη: 100.000
3. Αγορά 7,5 στρεμμάτων για επέκταση Κοιμητηρίου Δραπάνου.
και έργο διαμόρφωσης.
Δαπάνη: 150.000
4. Πεζοδρόμια Κεντρικής Πλατείας Αργοστολίου για οριοθέτηση των προς χρήση χώρων.
Δαπάνη: 50.000
5. Έργα αυτεπιστασίας και μικρής κλίμακας εργολαβίες στα Δημοτικά Διαμερίσματα και το Αργοστόλι
Δαπάνη: 2.000.000
6. Εργασίες στατικής ενίσχυσης 3ου Γυμνασίου και 4ου Δημοτικού Αργοστολίου. Χρηματοδότηση ΟΣΚ
Δαπάνη: 200.000
ΝΕΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ
Ένα τεράστιας σημασίας έργο για τον Δήμο Αργοστολίου και ολόκληρη την Κεφαλονιά πήρε σάρκα και οστά στην δημοτική περίοδο που ολοκληρώνεται είναι η ανέγερση του Νέου Δημοτικού Γηροκομείου.
Για το έργο αυτό εξασφαλίσθηκε πίστωση 3.000.000€ από το ΠΔΕ και συμβάλλει με 2.500.000€ το ίδιο το Ίδρυμα από την δωρεά Γεωργίου και Μάρης Βεργωτή.
Έχει δημοπρατηθεί και εκτελείται με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης 30 μήνες.
Για την ανέγερση του χρειάσθηκε η μεταφορά των τροφίμων αφού η αρχική πρόβλεψη να παραμείνουν στον ίδιο χώρο δεν ήταν αντικειμενικά υλοποιήσιμη. Μισθώθηκε για τον σκοπό αυτό κεντρικό ξενοδοχείο που εξασφαλίζει πολύ καλές συνθήκες διαβίωσης των γερόντων και εργασίας για το προσωπικό.
ΑΓΟΡΑ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Μια μεγάλη επένδυση ολοκληρώθηκε το 2009 από τον Δήμο Αργοστολίου η αγορά του ακινήτου της Τραπέζης Ελλάδος στο Αργοστόλι.
Η αγορά πραγματοποιήθηκε χωρίς πλειοδοτικό διαγωνισμό, με πολιτικούς όρους και κόστισε 1.600.000€ που προήλθαν από 15ετη δανεισμό του ΤΠΔ, σκοπός της αγοράς η δημιουργία σύγχρονης πινακοθήκης – γλυπτοθήκης. Η αλλαγή χρήσης της που προετοιμάζεται δεν μας βρίσκει σύμφωνους.
Στην προσπάθεια αυτή συνέβαλε καθοριστικά και η συμπαράταξη των πνευματικών ανθρώπων και καλλιτεχνών του τόπου μας αλλά και της χώρας, των τοπικών πολιτικών θεσμών καθώς και των επώνυμων Κεφαλληνιακής καταγωγής πολιτικών προσώπων.
Το αναπτυξιακό έργο του Δήμου αποτιμάται περίπου στα 16.000.000 € αν υπολογισθούν οι πληρωθέντες λογαριασμοί στην παρούσα δημοτική περίοδο.
Άλλα έργα και δράσεις
1. Υλοποιήθηκε η ανέγερση του 6ου Δημοτικού σχολείου Αργοστολίου με φορέα υλοποίησης την Ν.Α. Κεφ/νιας κ Ιθάκης έργο δαπάνης 2.934.005 σε οικόπεδο που παρεχώρησε ο Δήμος και μελέτες που χρηματοδότησε αξίας 60.000.
2. Καθιέρωση ελεγχόμενης στάθμευσης στην παραλιακή ζώνη Αργοστολίου
3. Αποδόθηκαν 300 νέες θέσεις στάθμευσης στην πόλη – Ελικοδρόμιο, Τελωνείο, Λιμάνι.
4. Καθιέρωση της Αστικής συγκοινωνίας και σύναψη σύμβασης με το ΚΤΕΛ. Η Αστική συγκοινωνία εντάχθηκε για 14 μήνες στο πρόγραμμα ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ και χρηματοδοτήθηκε με 120.000
5. Απελευθέρωση τμήματος του παραλιακού μετώπου με το γκρέμισμα της παλιάς Δημοτικής Αγοράς.
6. Αντιμετωπίστηκε μετά διετή προσπάθεια επιτυχώς το θέμα των ρεμάτων στην πολεοδομούμενο τμήμα της Λάσσης με την υποβολή και έγκριση της μελέτης πλημμηρικών ροών, έχει δε προωθηθεί προς το ΚΣΧΟΠ η ένταξη στο σχέδιο των εκτός ρύθμισης τμημάτων. Σε μια περίοδο ύφεσης και κρίσης της οικοδομικής δραστηριότητας είναι επιβεβλημένο να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ολοκλήρωσης της πολεοδόμησης και αποτελεί κυβερνητική ευθύνη.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
Έχει προετοιμασθεί ο φάκελος μελέτης για την τροποποίηση του Γενικού πολεοδομικού σχεδίου καθώς και των ΖΟΕ και επέκτασης του σε όλο τον Δήμο.
Βρίσκεται σε εξέλιξη η μελέτη για τον νότιο κλάδο του περιφερειακού Αργοστολίου.
Έχει κατατεθεί η μελέτη για την αναβάθμιση της κεντρικής πλατείας και του δικτύου των πεζοδρόμων πέριξ αυτής, απομένει η εγκρισή της από το Δ.Σ.
Προτάσεις που έχουν υποβληθεί
1. Πρόταση στο πρόγραμμα ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ για βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης σχολείων, κτιρίων και τμήματος δημοτικού φωτισμού ύψους 700.000
2. Πρόταση στο ενιαίο πρόγραμμα ανάδειξης περιπατητικών διαδρομών του ΕΟΤ ύψους 100.000
3. Πρόταση στο ΕΣΠΑ για την αντικατάσταση του υπολοίπου το υδρευτικού δικτύου Αργοστολίου ύψους 5.000.000
Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ δημοπρατήθηκε και ανατέθηκε το σημαντικότατο έργο για τον Δήμο Αργοστολίου και όλη την Κεφαλονιά της Γέφυρας DE BOSSET προϋπολογισμού 3.200.000
ΔΕΥΑ
Ένα βασικό εργαλείο της Δημοτικής πολιτικής είναι η Δημοτική Εταιρεία Ύδρευσης Αποχέτευσης αφού διαχειρίζεται αυτόνομα αυτές τις κρίσιμες υπηρεσίες για τον δημότη την ανάπτυξη το περιβάλλον.
Στην αρμοδιότητά της είναι η Μονάδα επεξεργασίας λυμάτων (Βιολογικός), το Κεντρικό αντλιοστάσιο του Κουτάβου, τα αντλιοστάσια αποχέτευσης του Αργοστολίου, οι Γεωτρήσεις στα Δ.Δ και οικισμούς, οι δεξαμενές και τα δίκτυα ύδρευσης αποχέτευσης.
Έχει επιτελέσει σημαντικό έργο με αυτεπιστασία και εργολαβίες επεκτάσεις δικτύων, αλλαγές τμημάτων δικτύων και εκσυγχρονισμό αντλιοστασίων.
Διαθέτει προσωπικό διοικητικό και εργατοτεχνικό που αποτελείται από 15 υπαλλήλους που έχει διαθέσει ο Δήμος, 3 αορίστου χρόνου και …συμβασιούχους. Βρίσκεται σε εξέλιξη στο τελικό στάδιο η διαδικασία πρόσληψης μέσω ΑΣΕΠ για τις θέσεις των συμβασιούχων.
Το τιμολόγιο της ύδρευσης – αποχέτευσης αυξήθηκε συνολικά στην τετραετία στα πάγια κατά 26% και 30% αντίστοιχα στις κλίμακες τιμολόγησης του νερού από 14% έως 27% στις 3 πρώτες κλίμακες έως και τα 100κμ/διμηνιαίως και 45% στα πλέον των 100κμ. Προστατεύθηκε η μικρή και η απαραίτητη κατανάλωση.
Η ΔΕΥΑ πραγματοποίησε έσοδα το 2009 1.984.847€ (2.564.413€ βεβαιωθέντα) Είναι οικονομικά αυτοδύναμη και ανεξάρτητη οφείλει προς τρίτους 100.000€ και τις οφείλονται 720.000€ από καταναλωτές. Έχει δανεισμό 150.000€.
ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΗ
Η Διαδημοτική επιχείρηση καθαριότητας και προστασίας του περιβάλλοντος έχει εταίρους όλους τους Δήμου του Νομού και πέραν της αποκομιδής τον απορριμμάτων διαθέτει και σύγχρονο εντός προδιαγραφών ΧΥΤΑ ο οποίος εκσυγχρονίσθηκε με την εγκατασταθείσα πρόσφατα μονάδα τεμαχισμού, διαλογής και συλλογής – επεξεργασίας των στραγγιδίων. Προσφέρει επίσης υπηρεσία ανακύκλωσης χαρτιού, πλαστικού και γυαλιού. Είναι αναγκαίο να συγκρατήσει το κόστος υπηρεσιών. Η φετινή συνεισφορά του Δήμου ανήλθε στο ποσόν 1.200.000€.
Η δημοτική δραστηριότητα δεν περιορίσθηκε μόνο στα έργα αλλά βασικό στοιχείο της πολιτικής μας υπήρξε και η ισοβαρής υπηρέτηση του πολιτισμού του αθλητισμού και της κοινωνικής πολιτικής.
Θεωρούσαμε ότι κοινωνίες χωρίς πολιτιστικό γίγνεσθαι κοινωνική ομπρέλα και φροντίδα για την νεολαία είναι φτωχές, αφυδατωμένες και μίζερες όση υλική ανάπτυξη και να έχουν γιατί μια ανάπτυξη χωρίς αυτά τα στοιχεία δεν είναι ολόπλευρη.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Η πολιτιστική μας δραστηριότητα στερήθηκε το 2007 το βασικό της εργαλείο το Δημοτικό Θέατρο λόγω των εργασιών της ανακαίνισης του που το απέδωσαν καλύτερο στην κοινωνία. Φιλοξενήθηκαν ευγενικά το χρόνο αυτό οι δράσεις μας από την Φιλαρμονική Σχολή.
Ο φορέας των πολιτιστικών δράσεων είναι η ΔΕΠΑΨ η οποία μετονομάστηκε σε ΔΗΚΕΠΑΨ λόγω προσαρμογής της στο νέο νομοθετικό πλαίσιο και την μετατροπή της σε κοινωφελή επιχείρηση χωρίς επιχειρηματική εμπορική δραστηριότητα.
Τμήματα που λειτουργεί.
Θεατρικό νεανικό και ενηλίκων.
Μαντολινάτα.
Μπάντα.
Χορωδία Μικτή, Δωματίου, παιδικό μουσικό σχολείο.
Μπαλέτο
Εικαστικό εργαστήρι παιδικό και ενηλίκων.
Στα τμήματα αυτά διδάσκουν 6 δάσκαλοι και 1 βοηθός και παρακολουθούν περί τους 300 παιδιά και ενήλικες. Η ΔΗΚΕΠΑΨ διαθέτει Καλλιτεχνικό Δ/ντη και 4 υπαλλήλους καθώς και 1 ημιαπασχολούμενη.
Η ΔΗΚΕΠΑΨ επιχορηγείται από τον Δήμο αποκλειστικά και έχει οφειλή προς τρίτους 290.000€, ίδιου μεγέθους με αυτήν του 2006. Εξ αυτών οι 155.000€ είναι σε προμηθευτές και 145.000€ προς ΙΚΑ – ΔΟΥ και έχει γίνει διακανονισμός, τις οφείλονται 44.000€ από το ΥΠΠΟ.
Όλα τα τμήματα κάνουν κάθε χρόνο παραστάσεις, συναυλίες, εκθέσεις και παρουσίες σε εκδηλώσεις κάποια δε εξ αυτών εκπροσωπούν τον Δήμο μας και στην υπόλοιπη χώρα με εξαιρετική παρουσία όπως η Χορωδία και το Θεατρικό ενηλίκων.
Μέσα από την λειτουργία των τμημάτων επιδιώκεται διατήρηση τόσο της πολιτιστικής μας παράδοσης όσο και η επαφή με την σύγχρονη πολιτιστική δημιουργία.
Στην διάρκεια του 2007 τιμήσαμε τα 250χρόνια από την καθιέρωση του Αργοστολίου ως πρωτεύουσας της Κεφαλονιάς με πλειάδα σημαντικών εκδηλώσεων μουσικών, εικαστικών, αθλητικών, λογοτεχνικών, ιστορικών. Συνδέσαμε την παλιά πρωτεύουσα το Κάστρο με την γέννηση της νέας, του Αργοστολίου και την εξέλιξη του εμπλέκοντας όλο τον ιστό της πόλης στις εκδηλώσεις.
Αποκορύφωμα το μεγάλο ιστορικό συνέδριο στο οποίο υπήρξαν ιστορικές ανακοινώσεις και τα πρακτικά του εκδόθηκαν σε 2 τόμους.
Στην διάρκεια του 2008 με το χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα από το Γ΄ΚΠΣ για την ανάδειξη του σύγχρονου πολιτισμού και της ιστορικής κληρονομιάς προσκλήθηκαν και παρουσιάσθηκαν χορευτικά συγκροτήματα, χορωδιακά και μουσικά σχήματα από όλα τα Επτάνησα. Στα πλαίσια του προγράμματος διεξήχθη 4ημερο Συνέδριο για την πολιτιστική κληρονομιά των Ιονίων νήσων και εκδόθηκαν τα πρακτικά σε 4 τόμους, επίσης δημιουργήθηκε και αναρτήθηκε ειδική ιστοσελίδα www.argostoliculture.gr για την προβολή του Επτανησιακού Πολιτισμού
Καθιερώθηκε ως θεσμός από το 2009 η εβδομάδα λαϊκού πολιτισμού – τελευταία βδομάδα του Ιουλίου-όπου στην κεντρική πλατεία του Αργοστολίου αναπτύσσονται όλες οι εκφάνσεις του λαϊκού μας πολιτισμού με συμμετοχή όλων των άλλων Δήμων του νησιού μας πολιτιστικών συλλόγων αλλά και επαγγελματιών του χώρου των παραδοσιακών προϊόντων.
Νέοι καλλιτεχνικοί θεσμοί είναι επίσης. Η Εικαστική Τριλογία στον ΚΕΦΑΛΟ για την προβολή των ερασιτεχνών ζωγράφων και εικαστικών του νησιού. Το νεανικό φεστιβάλ ROC μουσικής στον Κούταβο
Σημαντικά καλλιτεχνικά γεγονότα
Συναυλία Melos brass (2007)
Συναυλία Ωδείου Πάτρας Δ/νση Α. Γεωργακάτος (2007)
Συναυλία Λαϊκής ορχήστρας Μίκης Θεοδωράκης σολίστ Γ. Ανδρεάτος (2007)
Gala όπερας με διεθνείς σολίστες Δ/νση Π. Μπαρμπάτης (2008)
Συναυλία Νυκτών εγχόρδων σολίστ Μ. Μητσιάς (2008)
Συναυλία Κ. Μακεδόνα ( 2009)
Συναυλία Ορχήστρας Χρωμάτων Αφιέρωμα στους Beatles Δ/νση Μ. Λογιάδης.
Συναυλίες Χορωδίας Δήμου σε συνεργασία με σημαντικούς σολίστες Δ/ση Φ. Σαμαρά
Θεατρικές παράστασεις παραγωγής ΔΗΚΕΠΑΨ «Μίλα μου σαν τη βροχή» και «μάνα μητέρα μαμά» σκηνοθεσία Π. Βαρδάκος.
Συναυλία Δημοτικής μπάντας σε συνεργασία με λαϊκή ορχήστρα, αφιέρωμα στον Μ. Θεοδωράκη Δ/ση Β. Περλικίδη.
Στην διάρκεια της 4ετίας έδωσαν παραστάσεις στο Θέατρο και τον θερινό χώρο του Δήμου περί τους 50 θιάσους, λειτούργησε την χειμερινή περίοδο ο δημοτικός κινηματογράφος τριήμερο εβδομαδιαίως προβλήθηκαν περί τις 150 ταινίες α΄ προβολής και φιλοξενείται από το 2009 κινηματογραφική λέσχη.
Το θέατρο φιλοξένησε δεκάδες εκδηλώσεις άλλων πολιτιστικών φορέων, συλλόγων μαθητών και θεσμών της Κεφαλονιάς σημαντικότερη ο θεσμός των Χορωδιακών Συναντήσεων της Χορωδίας Αργοστολίου.
Εκδόθηκαν δύο βιβλία «Οι ναοί του Αργοστολίου στα χρόνια της Ένωσης» των Στ Ζαπάντη και Λ Σιμάτου , Άρθρα και Μελέτες για τον Ριζοσπαστισμό του ιστορικού Σπ Λουκάτου καθώς και λεύκωμα αφιέρωμα στην Ντ. Αντωνακάτου μαζί με τον Δήμο Παλλικής.
Περιήλθε στην κατοχή μας συλλογή έργων ζωγραφικής της Α. Μελλισσαράτου.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΕΚΑ-Α
Η ΔΕΚΑ-Α είναι η δημοτική κοινωφελής επιχείρηση του Δήμου Αργοστολίου μέσω της οποίας σχεδιάζεται και υλοποιείται η κοινωνική πολιτική. Η επιχείρηση διαθέτει 4 εργαζόμενους αορίστου χρόνου και 3 ορισμένου χρόνου (31-12/10). Οι υποχρεώσεις προς τρίτους ανέρχονται σε 37.000€ ήτοι 26.000€ και 11.000€ σε προμηθευτές
Η ΔΕΚΑ-Α υλοποίησε προγράμματα του Γ΄ ΚΠΣ όπως και άλλων ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων στο παρελθόν επίσης με το επιστημονικό της δυναμικό παρέχει στήριξη σε
Άτομα με ειδικές ανάγκες
Τσιγγάνους
Ουσιοεξαρτημένους
Μετανάστες
Μονογονεικές οικογένειες
Υπό την επίβλεψη της έχει συσταθεί και λειτουργεί ο κοινωνικός συνεταιρισμός ΡΟΤΑ με πεδία δραστηριότητας
Το καφενείο της Καμπάνας
Το μποστάνι καλλιέργειας βιολογικών λαχανικών όπου ενισχύθηκε με το καινούργιο θερμοκήπιο που κατασκευάσαμε στον επιπλέον χώρο που μας παραχώρησε η Γεωργική Σχολή.
Την οινοθήκη Βινάριες όπου την λειτουργήσαμε μετά από αρκετά χρόνια απραξίας με πολύ καλά αποτελέσματα.
Στις δραστηριότητες αυτές εργάζονται 7 άτομα προσωπικό αορίστου χρόνου και 18 μέλη του συνεταιρισμού ( άτομα με προβλήματα ψυχικής υγείας). Οι υποχρεώσεις του προς τρίτους είναι 51.000€ ήτοι 44.000€ σε προμηθευτές και 7.000€ ΙΚΑ-ΔΥΟ, του οφείλεται επιστροφή ΦΠΑ 20.000€.
Έχει γίνει προετοιμασία για την ίδρυση και λειτουργία Κοινωνικού Παντοπωλείου το οποίο προβλέπεται να λειτουργήσει σε κατάστημα της νέας δημοτικής αγοράς και σκοπό την προμήθεια αναγκαίων προϊόντων σε άπορους.
ΚΑΠΗ
Το ΚΑΠΗ είναι ένα ελκυστικό ΝΠ με με πολύ καλή παροχή υπηρεσιών που το μαζικοποίησε έτσι που να συμμετέχουν σε αυτό περί τους 250 ηλικιωμένους.
Λειτουργούν τμήματα χορωδίας μαγειρικής γυμναστικής χορού και εργαστήρι ηθοποιίας και εικαστικών.
Παρέχονται υπηρεσίες φυσικοθεραπίας και συνταγογράφιση 2 φορές την εβδομάδα.
Το ΚΑΠΗ συμμετέχει σε πλήθος κοινωνικών εκδηλώσεων καρναβάλια, γιορτές, διοργανώνεις εκδρομές στο εσωτερικό και το εξωτερικό, εκθέτει δημιουργίες του και είναι παρόν στην δραστηριότητα του τόπου μας.
Στο ΚΑΠΗ εργάζονται 5 υπάλληλοι, εκ των οποίων οι 3 προσφέρουν υπηρεσία στο Βοήθεια στο Σπίτι που είναι οργανικό τμήμα του. Οι υποχρεώσεις του ΝΠ προς τρίτους είναι 25.000€.
ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Λειτουργούν 2 προγράμματα βοήθεια στο σπίτι
Ένα οργανικά ενταγμένο στο ΚΑΠΗ και ένα μέσω του προγράμματος «Βιώσιμη αστική ανάπτυξη» που παρέχουν σημαντικότατη βοήθεια σε υπερήλικες και μοναχικά άτομα.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ
Βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο λόγω της μεταφοράς και της ανέγερσης του νέου κτιρίου. Σήμερα εξυπηρετεί περί τους 70 γέροντες.
Πόροι του Ιδρύματος είναι τα τροφεία που εισπράττει από ασφαλιστικούς οργανισμούς με τους οποίους είναι συμβεβλημένο ( Ι.Κ.Α. , Ο.Γ.Α. ), ενοίκια ακινήτων και χρηματικές καταθέσεις δωρεών. Στο Γηροκομείο υπηρετούν 34 άτομα διοικητικό, νοσηλευτικό και βοηθητικό προσωπικό. Το Γηροκομείο οφείλει 142.451€ και του οφείλονται από τροφεία ασφαλιστικών οργανισμών και ενοίκια 846.968€.
ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ
Στον Δήμο Αργοστολίου λειτουργούν δύο παιδικοί σταθμοί στο Φαραώ κτίσμα πρώην ΠΙΚΠΑ και στο Ορφανοτροφείο, οι χώροι είναι μισθωμένοι.
Είναι εγγεγραμμένα 80 Νήπια, εξυπηρετούνται δε και οικογένειες μη δημοτών.
Οι σταθμοί στην παρούσα περίοδο ανακαινισθήκαν και προσφέρουν πλήρεις υπηρεσίες δημιουργική απασχόληση και φαγητό.
Εργάζονται 13 μονιμοι και αορίστου χρόνου (διοικητικό, βοηθητικό και βρεφονηπιοκόμοι) και 2 μερικής απασχόλησης. Οι υποχρεώσεις προς προμηθευτές και ασφαλιστικά ταμεία ανέρχονται στις 75.000€. Οι παιδικοί σταθμοί υπέγραψαν σύμβαση με χρηματοδοτικό πρόγραμμα και θα επιδοτηθούν για τροφεία-γιδακτρα νηπίων με 80.000€ έως το καλοκαίρι σε τρεις δόσεις.
Ο Δήμος βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με την Εργατική Εστία για την παραχώρηση χρήσης του νεοανεγερθέντος βρεφονηπιακού σταθμού στις Λαϊκές κατοικίες , του οποίου άλλωστε το οικόπεδο παραχωρήθηκε από τον Δήμο, για να μεταφερθεί εκεί ο ένας εξ αυτών.
ΜΕΤΑΒΑΣΗ- ΚΙΝΗΤΗ ΜΟΝΑΔΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Είναι Αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία που γεννήθηκε από την ΔΕΚΑ-Α η οποία και της παρέχει γραμματειακή και λειτουργική υποστήριξη. Η Μετάβαση έχει σκοπό την παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας μακριά από το ψυχιατρικό άσυλο. Η δράση της καλύπτει την Κεφαλονιά, Ιθάκη και Ζάκυνθο. Διαθέτει επιστημονικό προσωπικό και συνεργασίες εγνωσμένης αξίας ψυχιάτρων.
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Ο Α.Ο.Δ.Α. ( Αθλητικός Οργανισμός Δήμου Αργοστολίου) έχει την εποπτεία και λειτουργία των αθλητικών χώρων και την παραγωγή αθλητικών προγραμμάτων. Εργάζονται 8 υπάλληλοι ο 1 με διάθεση από τον Δήμο. Επιχορηγείται από τον Δήμο για τις λειτουργικές ανάγκες του και οφείλει προς τρίτους 76.000€.
Οι εγκαταστάσεις είναι
Στάδιο « Ανδρέας Βεργωτής»
Κλειστό Γυμναστήριο «Αντ. Τρίτσης»
Ανοιχτοί αθλητικοί χώροι Γηπέδων μπάσκετ, βόλεϊ, τένις και 5χ5
Δημοτικό κολυμβητήριο
Γήπεδο Διλινάτων
Οι αθλητικοί χώροι λόγω της πολύ καλής τους συντήρησης και προδιαγραφών φιλοξενούν αθλητικά γεγονότα εθνικού και διεθνούς επιπέδου.
Πέραν των μεγάλων έργων ταρτάν, ηλεκτροφωτισμός σταδίου έγιναν συντηρήσεις σημαντικές στα ηλεκτρομηχανολογικά και υδραυλικά του κολυμβητηρίου καθώς και στο στάδιο και το κλειστό γυμναστήριο. Δημιουργείται επίσης αίθουσα για την εγκατάσταση του γυμναστηρίου που δώρισε ο Π. Βεργωτής.
Υλοποιούνται από τον Δήμο προγράμματα αεροβικής γυμναστικής γυναικών και κολύμβησης κοινού.
Ο ΑΟΔΑ στήριξε την ανάπτυξη όλων των αθλητικών πρωτοβουλιών των σωματείων όλων των σπορ είτε αυτές ήταν αγωνιστικές είτε υποδομής παρέχοντας άνευ κόστους τις αθλητικές εγκαταστάσεις με την απαραίτητη υπαλληλική παρουσία οποιεσδήποτε ώρες αλλά και χρηματικά αξιολογώντας τις ανάγκες τους.
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Ο Δήμος πραγματοποίησε ανταλλαγές επισκέψεων
Με τη ιταλική πόλη Πάρμα όπου αντιπροσωπεία του την επισκέφθηκε και δέχθηκε την επίσκεψη του Δημάρχου της μαζί με 150 νέους της πόλης αυτής.
Με την ρουμανική πόλη Βραΐλα όπου έγινε και αδελφοποίηση κατόπιν σχετικής ανταλλαγής επισκέψεων. Συνδετικός κρίκος ο Παναιτ Ιστράτι.
Επίσκεψη κατόπιν πρόσκληση πραγματοποίησε ο Δήμαρχος
Στον Καναδά για να παρευρεθεί στο συνέδριο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Κεφαλλήνων και Ιθακησίων «Οδυσσεύς»
Στην Νέα Υόρκη για να παρευρεθεί στον ετήσια χοροεσπερίδα του συλλόγου «Αίνος» όπου το διοικητικό συμβούλιο του αποφάσισε τη χορηγία προς τον Δήμο 30.000$ όπου χρησιμοποιήθηκαν για αγορά οχημάτων πυροπροστασίας.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Το Δημοτικό Συμβούλιο Αργοστολίου πραγματοποίησε 91 συνεδριάσεις τις περισσότερες φορές σε καλό κλίμα όπου υπήρξε γόνιμος προβληματισμός κατάθεση προτάσεων και απόψεων για την κοινωνική πρόοδο και ανάπτυξη του Δήμου Αργοστολίου. Πάρθηκαν συνολικά 1224 αποφάσεις που θεωρούμε ότι συνέβαλαν και αυτές θετικά στην ιστορική εξέλιξη.
Στην διάρκεια αυτής της θητείας προσπαθήσαμε να είμαστε δίκαιοι προς την πόλη τα Δ.Δ και τους οικισμούς του Δήμου μας συνεκτιμώντας τις ανάγκες τους πόρους και προς τα πού οι επενδύσεις θα είχαν μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία.
Είναι βέβαιο ότι δεν ικανοποιήθηκαν όλες οι απαιτήσεις και οι ανάγκες όμως υπήρξαν ατέλειωτες ώρες εργασίας τόσο από εμένα όσο και από τους συνεργάτες μου η τους εργαζόμενους.
Θελήσαμε να εμβαθύνουμε την κοινωνική ειρήνη να ενισχύσουμε την κοινωνική συνοχή να προσθέσουμε στις αναπτυξιακές υποδομές να τονώσουμε την πολιτιστική μας ταυτότητα και να τιμήσουμε την ιστορική μας κληρονομιά.
Αυτό που κατά την γνώμη μας είναι βέβαιο είναι ότι παραδίδουμε τον Δήμο μας με θετικό πρόσημο στην ιστορική πορεία του από την τετραετή μας διακυβέρνηση.
Στο τέλος της αυτή η δημοτική περίοδος φέρνει το τέλος και του Δήμου Αργοστολίου τον οποίο υπηρέτησαν άξιοι Δήμαρχοι και Δημοτικοί Σύμβουλοι αναγεννώντας τον από περιόδους παρακμής.
Ανοίγει πλέον ένα νέο κεφάλαιο στην αυτοδιοικητική πραγματικότητα της χώρας και του νησιού μας με την μεγάλη μεταρρύθμιση του Καλλικράτη.
Ο Δήμος Κεφαλονιάς θα αποτελέσει το νέο ενιαίο μας σπίτι οποίο θα στεγάσει τις προσδοκίες των πολιτών για κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη.
Το εγχείρημα έχει τις δυσκολίες του για τους εξής λόγους
Της απαιτούμενης ενοποίησης 8 διαφορετικών δημοτικών οντοτήτων με διαφορετική διοικητική νοοτροπία και οικονομική πραγματικότητα.
Των νέων αρμοδιοτήτων που προστίθενται στην φαρέτρα της αυτοδιοίκησης και της προσθέτουν μεγαλύτερες ευθύνες και την καθιστούν πιο καθοριστική για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη.
Της αναγκαιότητας εμπέδωσης μιας καινούργιας κουλτούρας στην σχέση πολίτη αυτοδιοικητικής αρχής που υπερβαίνει το πελατειακά και τα τοπικιστικά κατάλοιπα.
Της εξαιρετικά δυσμενούς οικονομικής της χώρας που θα έχει επιπλέον επιπτώσεις στην αυτοδιοίκηση η οποία θα κληθεί να επιλέξει τον βέλτιστο δρόμο μεταξύ επιθυμητού και εφικτού.
Το πρώτιστο που απαιτείται να επιδειχθεί σε ένα τεταμένο κλίμα στη σχέση πολίτη πολιτικής αρχής και είναι εύγλωττο καθημερινά είναι οι τοπικές αρχές να επιδείξουν ταπεινότητα και εργατικότητα.
Δεν θα έχω την ευκαιρία να βρίσκομαι από την όποια θεσμική θέση ( συμπολίτευση η αντιπολίτευση) στην διαμόρφωση των πολιτικών πραγμάτων του τόπου μας όμως θα είμαι παρών με την ιδιότητα του ενεργού πολίτη στον πολιτικό στίβο καταθέτοντας την άποψη μου για τα τεκταινόμενα για το καλό του νησιού μας όπως το αντιλαμβάνομαι με τις δικές μου ιδεολογικές πολιτικές και αξιακές αρχές.
Θέλω να ευχαριστήσω τους συμπολίτες μου που με εμπιστεύθηκαν αυτή την τετραετία και να τους διαβεβαιώσω ότι εργάστηκα για το καλύτερο.
Τους συνεργάτες μου Αντιδημάρχους, Πρόεδρο ΔΣ, Προέδρους Ν.Π και Επιχειρήσεων καθώς και τα μέλη των συμβουλίων τους, τους Δημοτικούς συμβούλους, τους Προέδρους και τα μέλη των ΤΣ.
Την Ν.Α. Κεφ/νιας και Ιθάκης με επικεφαλής τον Νομάρχη Δ. Γεωργάτο και τους συνεργάτες του για την συνεργασία.
Τους συναδέλφους Δημάρχους των άλλων δήμων της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης για την αλληλεγγύη και κοινή αντιμετώπιση των θεμάτων.
Τους υπαλλήλους που χωρίς αυτούς και ειδικά την αυταπάρνηση κάποιων το έργο μας θα ήταν φτωχότερο.
Τέλος την οικογένειά μου που με στήριξε και με ανέχτηκε.