Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010
Με την λήξη των εργασιών της Έκθεσης Τροχαίας που φέτος πραγματοποιήθηκε κατά το χρονικό διάστημα από 28-11 έως 22-12-2010
Με την λήξη των εργασιών της Έκθεσης Τροχαίας που φέτος πραγματοποιήθηκε κατά το χρονικό διάστημα από 28-11 έως 22-12-2010 θα ήθελα να επισημάνω την συμμετοχή σ’ αυτή τόσο του Τμήματος Τροχαίας Αργοστολίου όσο και των Αστυνομικών Τμημάτων : Παλικής, Σάμης, Ελειού- Πρόνων και Ιθάκης, υπηρεσιών, που εκτελούν και καθήκοντα τροχαίας και που για πρώτη φορά συμμετείχαν στην προσπάθεια αυτή με αποτέλεσμα φέτος να την παρακολουθήσουν σχεδόν όλοι οι μαθητές των Σχολείων της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης.
Με το βλέμμα στραμμένο στις επόμενες γενιές προσπαθήσαμε στα πλαίσια της Έκθεσης Τροχαίας να περιγράψουμε και να καταδείξουμε στους μαθητές την σοβαρότητα και την σπουδαιότητα του Εθνικού Ζητήματος των τροχαίων δυστυχημάτων,
με σκοπό να σώσουμε έστω μία Ζωή
με σκοπό να έχουμε έστω ένα τραυματία λιγότερο.
Έτσι προβάλαμε στους μαθητές τα αίτια που οδηγούν στα σοβαρά και θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα έχοντας σε κάθε περίπτωση εδραία τη πεποίθηση ότι ο ρόλος των δασκάλων τους είναι αναντικατάστατος, διότι έχοντας κερδίσει τη εμπιστοσύνη των μαθητών τους με την καθημερινή επαφή μαζί τους είναι οι καταλληλότεροι όλων μας να κάνουν συνείδηση στους μαθητές, τους κανόνες της ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς.
Επίσης πιστεύουμε ότι η Κυκλοφοριακή Αγωγή πρέπει να αποτελεί διδακτέα ύλη τόσο στους μαθητές Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ,
για να μη συμβαίνει κάθε δέκα χρόνια να αφανίζεται μία Ελληνική πόλη των είκοσι πέντε χιλιάδων (25.000) κατοίκων
για να μην αποκαλείται η Πατρίδα μας ως χώρα ατόμων με ειδικές ανάγκες λόγω των εκ των σφοδρών συγκρούσεων προκαλουμένων βαρύτατων κακώσεων ή ακρωτηριασμών
για να μην κρίνεται η Πατρίδα μας ως η πλέον επικίνδυνη χώρα της Ευρώπης από πλευράς κυκλοφορίας οχημάτων.
Ακόμη θα ήθελα να επισημάνω ότι απαιτείται προσπάθεια από όλους τους εμπλεκόμενους στο Εθνικό Ζήτημα Κρατικούς Φορείς αλλά και Πολίτες ώστε να εμπεδωθεί μια κοινωνική συναντίληψη και συμπεριφορά τέτοια που να σέβεται περισσότερο την ανθρώπινη ζωή, «Το μέγα καλό και πρώτο» κατά τον Εθνικό μας Ποιητή, προκειμένου να μειωθούν δραστικά τα τροχαία δυστυχήματα.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να αναφερθώ στο Σύνταγμα μας και να εκφράσω έναν προβληματισμό, μία πρόταση. Έτσι λοιπόν ενώ το Σύνταγμά μας προστατεύει με απόλυτο τρόπο το δικαίωμα της ζωής όλων των εντός της Επικράτειας ευρισκομένων προσώπων, απ’ την άλλη πλευρά η ισχύουσα Νομοθεσία αντιμετωπίζει τις επικίνδυνες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, στις περιπτώσεις που αυτές ως αίτια οδηγούν στα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα όπως για παράδειγμα η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, ως εγκλήματα που τελούνται από αμέλεια, με απειλούμενη ποινή φυλάκισης τουλάχιστον τριών μηνών. Κατάσταση, που ελάχιστα ικανοποιεί το περί δικαίου αίσθημα των πολιτών όπως αυτό είναι διαμορφωμένο σήμερα λόγω της μεγάλης ηθικοκοινωνικής απαξίας της πράξης αυτής και βεβαίως καθόλου δεν παρηγορεί τους οικείους των θυμάτων όταν η πράξη της «αμέλειας» έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια της ανθρώπινης ζωής ή την μακρά ή δια βίου αναπηρία ατόμων και που τέλος δεν μπορεί να επιδράσει προληπτικά στην μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων.
Κατόπιν τούτων, κατά την άποψη μας, κρίνεται επιβεβλημένη η αυστηρότερη στάση του νομοθέτη από πλευράς ποινικής αντιμετώπισης της πράξης αυτής.
Κλείνοντας αισθανόμαστε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε όλους όσους συνέβαλαν με καθ’ οποιονδήποτε τρόπο στην πραγματοποίηση της φετινής Έκθεσης Τροχαίας.-