Παραμένει πρώτη η ελληνική εμπορική ναυτιλία
Κυρίαρχη θέση και για το 2010 κατέχει η ελληνική εμπορική ναυτιλία, η οποία δείχνει να αντέχει απέναντι στην κρίση διατηρώντας το μεγαλύτερο εμπορικό στόλο παγκοσμίως με το 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το ISL (Institute of Shipping Economics and Logistics) οι Έλληνες πλοιοκτήτες κρατούν τα σκήπτρα στην παγκόσμια εμπορική ναυτιλία με χωρητικότητα 187,5 εκ. dwt (που σημαίνει deadweight tonnage, δηλαδή το βάρος σε εκ. τόνους που μπορούξ να μεταφέρουν τα πλοία συμπεριλμβανομένων -εκτός του φορτίου- και του προσωπικού, των επιβατών αλλά και του καυσίμου).
Δεύτερη παγκόσμια δύναμη, σύμφωνα πάντα με το ISL, εμφανίζεται η Ιαπωνία με 183,2 εκ. dwt, Τρίτη η Γερμανία με 104,1 εκ. dwt και τέταρτη η Κίνα με 101,9 dwt.
Όσον αφορά τις σημαίες των πλοίων, πρώτη θέση -και με διαφορά- κατέχει ο Παναμάς με ποσοστό 23,2 %, ακολουθεί η Λιβερία με 11,4% και έπονται τα Marshall Ιslands με ποσοστό 6,2%.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες, πάντως, φαίνεται να «τιμούν» την ελληνική σημαία η οποία κυματίζει στο 31% του ελληνικού εμπορικού στόλου σε αντίθεση με τους δεύτερους Ιάπωνες, που προτιμούν ξένη σημαία σε ποσοστό 92%, και τους τρίτους Γερμανούς που προτιμούν ξένη σημαία σε ποσοστό 83,5%.
Συνολικά, ο παγκόσμιος στόλος αποτελείται πλοία χωρητικότητας 1,23 δισ. dwt ενώ σε σχέση με το 2009 η συνολική χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,1%. Αντιθέτως, μειώθηκε αρκετά ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων του παγκοσμίου στόλου από 19,1 το 2009 έτη στα 18,2 το τρέχον έτος.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΚΑΙ ΗΡΕΜΕΣ ΘΑΛΛΑΣΕΣ ΟΠΟΥ ΓΗΣ
ΣΑΚΗΣ ΒΟΥΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ