Πανελλαδική απεργία των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων και με έναρξη την 00.01 και λήξη την 24.00 την … Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011 αποφάσισε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, συμμετέχοντας στην 24ωρη γενική απεργία της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας.
«Με την παραπάνω συμμετοχή της στην απεργία της υπερκείμενης τριτοβάθμιας Οργάνωσης, η Διοίκηση της ΠΝΟ στέλνει σαφές, ηχηρό και ξεκάθαρο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν είναι διατεθειμένη να απεμπολήσει τα κεκτημένα με κόπους και θυσίες ετών εργασιακά και κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών, που προστατεύονται από το Σύνταγμα της χώρας και από την κείμενη νομοθεσία, ούτε δε να παραμένει απλός θεατής στην κατεδάφιση των δικαιωμάτων αυτών, αλλά αντίθετα είναι αποφασισμένη να παλέψει για τα δίκαια, ώριμα και χρονίζοντα αιτήματα της Ομοσπονδίας και των Ελλήνων ναυτεργατών» επισημαίνει η ΠΝΟ σε ανακοίνωσή της.
Το διεκδικητικό πλαίσιο της συμμετοχής της ΠΝΟ στην 24ωρη γενική απεργία της ΓΣΕΕ είναι:
- Απορρόφηση όλων των ανέργων ναυτικών, προστασία των θέσεων εργασίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων καθώς και αποτροπή της αποβολής της Ελληνικής σημαίας από τα κρουαζιερόπλοια της εταιρείας ΛΟΥΗ, για την οποία η ΠΝΟ είχε προειδοποιήσει με σαφήνεια.
- Άμεση ανάκληση και κατάργηση της νομοθεσίας για την πολιτική επιστράτευση των Ελλήνων ναυτεργατών.- Άμεση υπογραφή ικανοποιητικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για το 2011.
- Προσέλκυση νέων και παραμονή τους στο ναυτικό επάγγελμα.
- Αυστηρή εφαρμογή από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΘΥΝΑΛ της κείμενης νομοθεσίας όπως δεκάμηνη απασχόληση των ναυτεργατών στην Ακτοπλοΐα, ώρες εργασίας κλπ.
- Αναβάθμιση ναυτικής εκπαίδευσης – μετεκπαίδευσης – δημιουργία σχολών για κάθε κλάδο.
- Επιτάχυνση και ολοκλήρωση των διαδικασιών για την ίδρυση ανεξάρτητου Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ελλήνων ναυτεργατών.
- Κάλυψη από τον κρατικό προϋπολογισμό των παροχών όλων των Ταμείων (κύριων συντάξεων ΝΑΤ, εφάπαξ παροχών επικουρικών συντάξεων ΚΕΑΝ, ΕΛΟΕΝ) και Εστίας Ναυτικών.
- Σαφής καθορισμός χρονοδιαγράμματος για την αναπροσαρμογή όλων των συντάξεων των ναυτεργατών στο 80% των εν ενεργεία.
- Διπλασιασμός των χορηγουμένων εφάπαξ από τα Ταμεία Προνοίας Αξιωματικών & Κατωτέρων Πληρωμάτων.
- Το καθεστώς φορολόγησης των εν ενεργεία να ισχύει και για τους συνταξιούχους ναυτικούς.
- Η πλειοψηφία των μελών της Διοίκησης του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (Γ.Ε.Ν.Ε.) να περιέλθει στους ναυτεργάτες, ώστε να επιτελεί το ρόλο για τον οποίο ιδρύθηκε σύμφωνα με τη ΔΣ υπ’ αριθ. 9/1920 και να πάψει επιτέλους να αποτελεί γραφείο έκδοσης σημειωμάτων μη προσφερομένων ναυτεργατών.
Προκειμένου να λυθεί άμεσα αυτό το οξύ πρόβλημα, η Διοίκηση της ΠΝΟ αποφάσισε την Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011 να προβεί σε παράσταση διαμαρτυρίας των ναυτεργατών στο Γ.Ε.Ν.Ε.
Εξάλλου, κατά την παραπάνω συνεδρίαση αποφασίστηκε η αποστολή επιστολών προς τις ναυτιλιακές εταιρείες Wavelord Navigation, διαχειρίστριας του Ε/Γ-Ο/Γ υπό κυπριακής σημαίας πλοίου “Seatrade”, Jay Management Corp. διαχειρίστριας εταιρείας του υπό σημαία Μάλτας πλοίου “Ruzgar”, οι οποίες, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΠΝΟ, «έχουν καταρτίσει έγγραφη συμφωνία με την ΠΝΟ για την στελέχωση των πλοίων τους με Έλληνες ναυτεργάτες, εφαρμογή της Ελληνικής ΣΣΕ και ασφάλισης των πλοίων τους στο ΝΑΤ, οι οποίες, αν και έχουν υπογράψει τα παραπάνω, δεν έχουν μέχρι στιγμής ανταποκριθεί στις συμβατικές τους υποχρεώσεις. Επίσης, προκειμένου για τα υπό σημαία Μεγάλης Βρετανίας Ε/Γ-Ο/Γ πλοία “Ropax 1” και “Ropax 2” να ολοκληρωθούν άμεσα οι σχετικές συζητήσεις για την υπογραφή αντίστοιχής συμφωνίας για τα πλοία αυτά».
Η ΠΝΟ και οι Έλληνες ναυτεργάτες ενώνουν τη φωνή τους με τους εργαζόμενους του χερσαίου χώρου ενάντια όλων εκείνων που απεργάζονται την διάλυση των κεκτημένων εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων της χώρας που έχουν κατακτηθεί με αγώνες και θυσίες δεκαετιών, δηλ. της ΤΡΟΙΚΑΣ και των εδώ εντολοδόχων της και διατρανώνουν την απόφασή τους να αγωνισθούν για την ανατροπή αυτών των σχεδίων.
Με την αγωνιστική κινητοποίησή της, η ΠΝΟ απαιτεί την άμεση άρση και κατάργηση του επαίσχυντου μέτρου της πολιτικής κινητοποίησης και επίταξης προσωπικών υπηρεσιών ναυτικών, δηλ. της πολιτικής επιστράτευσης, που καταχρηστικά επέβαλε η Κυβέρνηση σε βάρος των Ελλήνων ναυτεργατών, ενός μέτρου που παραπέμπει σε άλλες εποχές και νοοτροπίες, που έχουν καταδικασθεί στην συνείδηση των πολιτών όλων των χωρών του πολιτισμένου και δημοκρατικού κόσμου».
Πηγή : TNSite: Δεμένα τα πλοία για 24 ώρες στις 23 Φεβρουαρίου