ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καταρχήν να σας καλημερίσω και να ζητήσω συγνώμη γιατί όπως ξέρετε υπήρξε και ήδη ακόμα τώρα συνεδριάζει το Υπουργικό Συμβούλιο και δεν μπόρεσα να φύγω λίγο πιο μπροστά. Θέλω να σας ευχαριστήσω όλους για τη σημερινή παρουσία σε αυτή τη συνέντευξη τύπου, δύο μέρες πριν αναχωρήσω για ένα πολύ σημαντικό ταξίδι στην Κίνα και για το οποίο βεβαίως είμαι στη διάθεσή σας μετά απ’ αυτό το τελετουργικό.
Σήμερα όμως θέλω να δώσω έμφαση θα έλεγα στην αλιεία μας και στις παράκτιες περιοχές. Όπως ξέρετε η αλιεία είναι ένας νέος τομέας που με την αλλαγή που έγινε τον περασμένο Σεπτέμβριο, με το Προεδρικό Διάταγμα, ήρθε στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας.
Σήμερα θα συνυπογράψουμε με τους εκπροσώπους των ομάδων τοπικής δράσης αλιείας τις πρώτες έξι συμβάσεις των LEADER αλιείας. Όπως σας έχω ξαναπεί η μεταφορά της ευθύνης για τη χάραξη της πολιτικής στον τομέα στο Υπουργείο μας, με διακριτό ρόλο και θέση σε αυτό για τον τομέα της αλιείας, καταδεικνύει έμπρακτα τη θέληση της κυβέρνησης και προσωπικά τη δική μου, για στήριξη και αναβάθμιση της αλιείας και των ανθρώπων που ζουν απ’ τη θάλασσα. Η διατήρηση και η βιώσιμη εκμετάλλευση των αλιευτικών πόρων μέσα από την οποία εξάλλου θα στηριχθεί και το εισόδημα όλων όσων εμπλέκονται σε αυτήν, αποτελεί κύρια προτεραιότητα του Υπουργείου μας και της κυβέρνησης, που θα πραγματοποιηθεί και με την υιοθέτηση και εφαρμογή συγκεκριμένων πολιτικών και μέτρων διαχείρισης.
Μία επιπλέον ενίσχυση είναι και τα προγράμματα του Άξονα 4 που αναφέρονται στην αειφόρο ανάπτυξη αλιευτικών περιοχών του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΛΙΕΙΑ 2007-2013», αυτό που λέμε LEADER αλιείας, που προβλέπουν τη χορήγηση οικονομικών ενισχύσεων σε αλιείς, αλλά και κατοίκους αλιευτικών παράκτιων περιοχών, με σκοπό τη διαφοροποίηση δραστηριοτήτων των αλιέων στην περιοχή και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και καλύπτουν τόσο ιδιωτικές όσο και δημόσιες επενδύσεις.
Η συνολική δημόσια δαπάνη είναι 45 εκατ. ευρώ συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας κατά 33,3 εκατ. ευρώ και κατά 11,7 εκατ. ευρώ από εθνικούς πόρους. Ενώ τα Τοπικά Προγράμματα που θα επιλεγούν έχουν χρονικό περιθώριο υλοποίησης μέχρι το 2015.
Έχουν ήδη εγκριθεί 8 Τοπικά Προγράμματα συνολικού ύψους 38 εκατ. 130 χιλιάδων ευρώ από τις παρακάτω ομάδες τοπικής δράσης, με την αντίστοιχη δημόσια δαπάνη. Οι πρώτες 6 συμβάσεις που υπογράφουμε σήμερα αφορούν τις περιοχές Αιτωλοακαρνανία, Δωδεκάνησα και συγκεκριμένα Κάλυμνο, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Λέσβο και Χαλκιδική και έχουν συνολικό ύψος περίπου 29 εκατ. ευρώ και κατανέμονται ως εξής:
Στην Αιτωλική Αναπτυξιακή στη Ναύπακτο και το Μεσολόγγι 4 εκατ. 610 χιλιάδες. Στην Αναπτυξιακή Δωδεκανήσου στην Κάλυμνο 4 εκατ. 840 χιλιάδες. Στην Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης 4 εκατ. 990 χιλιάδες ευρώ. Στην Αναπτυξιακή Καβάλας, Κεραμωτή και Θάσο 4 εκατ. 510 χιλιάδες ευρώ. Στην Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης Λέσβου 4 εκατ. 800 χιλιάδες ευρώ. Στην Αναπτυξιακή Χαλκιδικής 4 εκατ. 990 χιλιάδες ευρώ.
Αμέσως μετά την επιστροφή μου από την Κίνα αναμένεται να υπογραφούν οι συμβάσεις για τις περιοχές των Κυκλάδων και του Αμβρακικού, συνολικού ύψους 9,5 εκατ. ευρώ. Μόλις βεβαίως υποβληθούν όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Η επιλογή των σχεδίων έγινε με βάση τρεις πυλώνες αξιολόγησης:
1. Τις περιοχές παρέμβασης που θα ενισχυθούν, νησιωτικές και παράκτιες περιοχές με αλιευτικό πληθυσμό και κοινωνικές δομές που χρίζουν υποστήριξης.
2. Τις τοπικές στρατηγικές ανάπτυξης των αλιευτικών περιοχών, βασιζόμενες σε μία εκ των κάτω προς τα άνω προσέγγιση. Τα περιεχόμενα των προγραμμάτων που εγκρίθηκαν περιλαμβάνουν κυρίως την υλοποίηση ιδιωτικών επενδύσεων που θα συνεισφέρουν στην οικονομική και κοινωνική αναζωογόνηση, δημόσιες επενδύσεις και κάλυψη εξόδων λειτουργίας και δαπανών δικτύωσης και διατοπικής συνεργασίας.
3. Τα τοπικά εταιρικά σχήματα που είναι οι Ομάδες Τοπικής Δράσης Αλιείας που θα σχεδιάσουν και θα εφαρμόσουν τα τοπικά προγράμματα και συμπίπτουν με τις αναπτυξιακές εταιρείες που στις προηγούμενες περιόδους υλοποίησαν σε τοπικό επίπεδο με μεγάλη επιτυχία τις πρωτοβουλίες του LEADER II και του LEADER PLUS.
Οι στόχοι που έχουμε θέσει και αφορούν την εξέλιξη στο άμεσο μέλλον είναι:
1. Η ταχεία ολοκλήρωση του θεσμικού και διοικητικού πλαισίου για την υλοποίηση και πληρωμή των επιμέρους έργων.
2. Η ολοκλήρωση και του δεύτερου διαγωνισμού που βρίσκεται σε εξέλιξη, ώστε πριν το τέλος του έτους να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες επιλογής και η υπογραφή των συμβάσεων για ακόμα πέντε περιοχές, στην Εύβοια, στη Μαγνησία, στην Ξάνθη, στη Σάμο και τη Χίο, συνολικής δημόσιας δαπάνης περίπου 25 εκατ. ευρώ.
3. Η περαιτέρω ενίσχυση των διαδικτυακών συνεργασιών τύπου «FARNET».
4. Η εξοικείωση στη χρήση μέσων χρηματοδοτικής τεχνικής που αποτελούν εργαλεία ενίσχυσης των φορέων υλοποίησης των προτάσεων, όπως είναι το Ταμείο Ενάλιων, το οποίο αφορά αποκλειστικά την ενίσχυση δράσεων του ΕΠΑΛ και που μπορεί να ενισχύσει και τα έργα του Άξονα 4, έχοντας προβλεφθεί στο ταμείο ειδικά γι’ αυτό το σκοπό πιστώσεις ύψους 5 εκατ. ευρώ.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να καλέσω τους εκπροσώπους των Ομάδων Τοπικής Δράσης Αλιείας, προκειμένου να συνυπογράψουμε τις συμβάσεις, αυτές που προανέφερα.
Και τέλος, θέλω να σας ευχαριστήσω για την παρουσία σας όλους και να σας ζητήσω συγνώμη βέβαια που αμέσως μετά πρέπει να αναχωρήσω γιατί υπάρχει προγραμματισμένο – μετά βέβαια τις ερωτήσεις που θα δεχθώ – ταξίδι με τον Πρωθυπουργό στη Σαμοθράκη και στην Κομοτηνή. Και είμαι βέβαια στη διάθεσή σας για όποιες ερωτήσεις θέλετε και διευκρινίσεις.
Ευχαριστώ πολύ. Παρακαλώ πολύ τους εκπροσώπους.
Γιαννακόπουλος Γιώργος (Αναπληρωτής Διευθυντής Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιεία): Ξεκινάμε από την Αναπτυξιακή Καβάλας και καλούμε τον Πρόεδρο τον κ. Καραγκιοζόπουλο να υπογράψει.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και παλιό συνάδελφο στο Κοινοβούλιο.
Υπογράφεται σύμβαση με την Αναπτυξιακή Καβάλας
Γιαννακόπουλος Γιώργος: Συνεχίζουμε με την Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης Λέσβου με τον Πρόεδρο τον κ. Χατζηβασιλείου.
Υπογράφεται σύμβαση με την Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης Λέσβου
Γιαννακόπουλος Γιώργος: Στη συνέχεια η Αναπτυξιακή Χαλκιδικής και ο Πρόεδρος ο κ. Ζωγράφος.
Υπογράφεται σύμβαση με την Αναπτυξιακή Χαλκιδικής
Γιαννακόπουλος Γιώργος: Η Αιτωλική Αναπτυξιακή και ο κ. Πρόεδρος κ. Τσιακούμης.
Υπογράφεται σύμβαση με την Αιτωλική Αναπτυξιακή
Γιαννακόπουλος Γιώργος: Ακολουθεί η Αναπτυξιακή του Νομού Θεσσαλονίκης και ο Πρόεδρος κ. Αραμπατζής.
Υπογράφεται σύμβαση με την Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης
Γιαννακόπουλος Γιώργος: Ακολουθεί η Αναπτυξιακή Δωδεκανήσου και ο Πρόεδρος κ. Σαββής Μανώλης.
Υπογράφεται σύμβαση με την Αναπτυξιακή Δωδεκανήσου
Μ. ΣΑΒΒΗΣ: Κύριε Υπουργέ και εις άλλα πολλά και στα Δωδεκάνησα…
Γιαννακόπουλος Γιώργος: Να είσαι καλά. Τελειώσαμε την υπογραφή των συμβάσεων και μπορεί να συνεχίσει η διαδικασία.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να ξεκινήσουμε με διάφορες ερωτήσεις, σε ένα πλαίσιο χρονικό που θα μου επιτρέψει κι εμένα να πάω μέχρι το αεροδρόμιο, να προλάβω.
Γιαννακόπουλος Γιώργος: Θα παρακαλούσα όποιος έχει να υποβάλλει ερώτηση στο Δ/ντή του Γραφείου Τύπου να λέει το όνομα, για να έχουμε μια σωστή διαδικασία και να απαντηθούν όσο το δυνατό περισσότερες ερωτήσεις, όπως έγινε και την προηγούμενη φορά. Θα ξεκινήσω με τον κ. Κουφάκο και τον ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ.
Ν. ΚΟΥΦΑΚΟΣ («ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ»): Δυο ερωτήσεις θέλω να κάνω κ. Υπουργέ. Η πρώτη αφορά το ταξίδι στην Κίνα. Θέλω να μου πείτε αν έχετε, αν υπάρχει θέμα επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης, του ετήσιου μισθώματος της COSCO, αν έχει τεθεί τέτοιο θέμα και αν τεθεί τι σκοπεύετε να κάνετε.
Και το δεύτερο θέμα αφορά την παραίτηση του κ. Βλάχου. Θέλω να μας πείτε για ποιους λόγους τη ζητάτε. Αν υπάρχουν θέματα που αφορούν την οικονομική ή πολιτική διαχείριση, με πράξεις και παραλείψεις του κ. Γενικού.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όσον αφορά το πρώτο θέμα, δεν υπάρχει κανένα θέμα επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης με την COSCO. Αυτό είναι σαφές και ξεκάθαρο προς κάθε κατεύθυνση.
Όσον αφορά το δεύτερο θέμα δεν υπήρχε καλή συνεργασία με τον κ. Βλάχο και γι’ αυτό ζήτησα την παραίτησή του. Και το Προεδρικό Διάταγμα ήδη βρίσκεται στον Πρωθυπουργό της χώρας.
Ν. ΚΟΥΦΑΚΟΣ: Έχει υπογραφεί;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχει υπογραφεί από εμένα, έχει πάει στον Πρωθυπουργό, κάποια στιγμή ο Πρωθυπουργός θα το υπογράψει, δεν μπορώ εγώ να πω.
Ν. ΚΟΥΦΑΚΟΣ: Εκκρεμεί ακόμα αυτό, αν ο Πρωθυπουργός…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πήγε στον κ. Πρωθυπουργό και θα το υπογράψει, τώρα αν θα το υπογράψει σήμερα, μπορεί και να το έχει υπογράψει, δεν ξέρω. Είναι θέμα του κ. Πρωθυπουργού, την ώρα που θα επιλέξει, δεν είναι θέμα δικό μου.
Β. ΤΖΗΜΤΣΟΣ («ΑΥΡΙΑΝΗ» – «ALTER»): Θα ήθελα να ρωτήσω Υπουργέ, αν η παραίτηση αυτή του κ. Βλάχου…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα παρακαλέσω, αν μου επιτρέπετε, για τον κ. Βλάχο δεν έχω να πω τίποτα άλλο, σε καμία άλλη ερώτηση. Δεν υπήρχε καλή συνεργασία. Όπως ξέρετε ο Γενικός Γραμματέας και ο Υπουργός είναι δύο πολιτικά πρόσωπα, τα οποία τα επιλέγει η κυβέρνηση.
Και αυτά τα δύο πολιτικά πρόσωπα, όπως και ο κ. Λίτινας ο Γενικός Γραμματέας που επελέγη και αυτός από το open gov, όχι από εμένα, πρέπει να συνεργάζονται.
Αν δεν υπάρχει καλή συνεργασία μεταξύ του Υπουργού και του Γενικού, δεν μπορεί να προχωρήσει η δουλειά. Με τον κ. Βλάχο δεν υπήρχε καλή συνεργασίας.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο του ζήτησα την παραίτηση, την οποία δεν την υπέβαλλε και αναγκάστηκα εγώ να υπογράψω Διάταγμα και να το στείλω στον Πρωθυπουργό.
Β. ΤΖΗΜΤΣΟΣ: Η χρονική συγκυρία που ζητήσατε την παραίτηση του κ. Βλάχου έχει σχέση…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σας παρακαλώ πολύ.
Β. ΤΖΗΜΤΣΟΣ: Άλλη ερώτηση. Να πούμε για τις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών, να μπούμε στην ουσία της Γενικής Γραμματείας Λιμένων. Αλλάζει πολιτική, είναι συμπτωματικό αυτό, ότι τώρα μπαίνει νέος Γενικός Γραμματέας, πέρα από τον κ. Βλάχο, δε με ενδιαφέρει ο κ. Βλάχος.
Έχει σημασία όμως, το γεγονός, αλλάζει πολιτική, τι θα ισχύει τώρα; Πάτε για τα 10 λιμάνια να τα κάνετε ανώνυμες εταιρείες, να τα βάλετε στο χρηματιστήριο, τα έχετε κάνει ανώνυμες εταιρείες, πάτε χρηματιστήριο, πάτε να δώσετε σε ιδιώτες, με αυτό που ζητάει η τρόικα.
Ή αφορά όλα τα λιμάνια, τα 10 λιμάνια, όλα τα λιμάνια της χώρας και τα δημοτικά λιμάνια της χώρας, τι θα γίνει; Περιλαμβάνονται αυτά στο πακέτο των ιδιωτικοποιήσεων ή εκχωρήσεων ή οτιδήποτε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα είχα δηλώσει ότι μέσα στην ευθύνη και στην πολιτική που θα ασκήσει η νέα ηγεσία του Υπουργείου, είναι και ο λεγόμενος λιμενικός Καλλικράτης και το ξέρετε όλοι πολύ καλά.
Αυτό σημαίνει πρακτικά τι; Σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνει μια ανακατάταξη και ένα άλλο σύστημα λειτουργίας των λιμένων όλης της χώρας, μέσα από αυτό το λεγόμενο λιμενικό Καλλικράτη.
Έγινε διυπουργική επιτροπή από οκτώ Υπουργούς και συζητήσαμε και το θέμα των λιμανιών. Έχει ανατεθεί σε διεθνή οικονομικό σύμβουλο, να φτιάξει μια μελέτη για τα λιμάνια.
Το αττικό λιμενικό σύστημα είναι έτοιμο και μέσα στο Μάρτιο, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα το καταθέσουμε στη Βουλή. Καμία σχέση δεν έχει η οποιαδήποτε αλλαγή πολιτικής ούτε με την τρόικα διότι αυτά εγώ τα έλεγα από τον περασμένο Οκτώβριο, το θέμα που δημιουργήθηκε με την τρόικα έγινε την περασμένη βδομάδα.
Και έχω δηλώσει επίσης ξεκάθαρα ότι ο δημόσιος χαρακτήρας των λιμανιών θα παραμείνει στο δημόσιο. Κανένα λιμάνι δεν ξεπουλιέται, θα υπάρξει μια άλλη δομή λειτουργίας των λιμανιών, που θα είναι επωφελής για το ελληνικό δημόσιο.
Αυτή είναι η φιλοσοφία του λιμενικού Καλλικράτη, του αττικού λιμενικού συστήματος και της αλλαγής όλου του πλαισίου λειτουργίας των λιμανιών και τίποτα παραπάνω.
Μ. ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ («ΑΞΙΑ»-«ΘΕΜΑ»): Με αφορμή το ταξίδι σας στην Κίνα και επειδή πολλά έχουν γραφεί τον τελευταίο καιρό, με την επένδυση της COSCO στο Θριάσιο στο Σέμπο, θα αποτελέσει βασικό αντικείμενο συζήτησης, το έχετε στην ατζέντα σας;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όπως ξέρετε αυτό είναι αρμοδιότητα άλλου Υπουργείου, του Υπουργείου Υποδομών. Αλλά βεβαίως, επειδή θα συναντηθώ με την COSCO και τον «CAPTAIN WAY», μέσα στη συζήτηση όπως θα εξελιχθεί, θα βάλω και αυτό το θέμα. Θα δω και ποιες είναι οι προθέσεις και της κινέζικης πλευράς, της COSCO σε σχέση με το Θριάσιο, αλλά δεν είναι κάτι το οποίο το χειρίζομαι εγώ.
Θ. ΚΟΝΤΖΟΓΛΟΥ («THE SEA NATION»-«ΝΑUTILIA GR»): Παρατηρήσαμε ότι πρόσφατα, στην κατανομή των Δ/νσεων, ένας τουλάχιστον αξιωματικός έχει πάρει πάρα πολλές Δ/νσεις που αφορούν το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων.
Υπάρχει κάποιο πρόβλημα στον αριθμό των λιμενικών που θα υποστηρίξουν τα επόμενα δύο χρόνια το Υπουργείο; Και μία ακόμα, αν εμμένετε στη δήλωσή σας ότι ο κ. Κωστάκης Λοΐζος σας εξαπάτησε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όπως ξέρετε, με το Προεδρικό Διάταγμα το 96 και εν συνεχεία το 127, το Λιμενικό Σώμα υπάγεται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Παράλληλα, υπάρχουν Δ/νσεις που ασχολούνται και υπάγονται στη δομή του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων και Αλιείας. Το Υπουργείο αυτό, το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων και Αλιείας, μετεξελίσσεται σε ένα διαφορετικό Υπουργείο, μέσα από την απόφαση του Πρωθυπουργού.
Σιγά – σιγά, θα προσπαθήσουμε να το υλοποιήσουμε αυτό. Δεν έχει καμία λογική και καμία σχέση ότι αποδυναμώνεται το Υπουργείο από λιμενικούς, αν φύγει κάποιος λιμενικός ή αν φύγουν κάποιοι λιμενικοί με προσόντα τυπικά και ουσιαστικά σαφώς και θα αναπληρωθούν από πολιτικό προσωπικό στην πορεία του χρόνου και βεβαίως όταν αυτό υλοποιηθεί και μέσα από το νομοσχέδιο, το οποίο ήδη είναι στη Βουλή και αναμένεται η ψήφισή του.
Τώρα για το δεύτερο θέμα που μου είπατε με τον κ. Λοϊζο δεν έχω τίποτε προσωπικά ούτε τον ήξερα, τον γνώρισα εδώ πέρα, υπάρχει μια εκκρεμότητα την οποία τη βρήκα εδώ και πολλά χρόνια. Υπήρξε ένας νόμος, ο οποίος αποδεικνύεται εκ των πραγμάτων ότι δεν ήταν καλός νόμος και το γνωρίζει και ο κ. Λοϊζος και μου το είπε, εγώ έκανα μια συγκεκριμένη πρόταση την οποία τη δέχτηκε να ζητήσω να αποστείλω ερώτημα για γνωμοδότηση στο Νομικό Συμβούλιο του κράτους και μέσα από αυτή τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του κράτους θα δω τι μπορώ να πράξω.
Ο κ. Λοϊζος, επιχειρηματίας είναι, τα συμφέροντά του κοιτάει, καλά κάνει όπως όλοι οι επιχειρηματίες. Από εκεί και πέρα δεν με χωρίζει τίποτε. Εγώ παρόλα αυτά έκανα και άλλη συνάντηση με εκπρόσωπό του και με την ΠΝΟ χτες και το γνωρίζετε πολύ καλά, προσπαθώντας να βρούμε μια λύση όχι μόνο να μην υποσταλεί η σημαία στα δύο πλοία που σκοπεύει να την κατεβάσει αλλά να φέρει και άλλα πλοία.
Υπήρχαν κάποιες προτάσεις. Θα έλεγα υπάρχει ένα έδαφος συνεννόησης και με την ΠΝΟ αλλά άλλο αυτό και άλλο η νομική εκκρεμότητα σε σχέση με το ΝΑΤ. Είναι τελείως διαφορετικό.
Ν. ΜΠΑΡΔΟΥΝΙΑΣ («ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»): Κύριε Υπουργέ, δύο ερωτήσεις. Η πρώτη, θα ήθελα ένα σχολιασμό σχετικά με την κίνηση που έκανε η «ΝΕΛ» να προχωρήσει σε consortium με μια τουρκική εταιρεία για να εξαγοράσει μια εταιρεία που ανήκει στο Δήμο της Κωνσταντινούπολης και σας ρωτώ γιατί; Διότι η «ΝΕΛ» είναι μια εταιρεία που βρίσκεται στο κόκκινο, ζει από τις επιδοτήσεις και ξαφνικά εμφανίζεται να έχει 98.000.000 αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και να αναζητά συνεργασία με τουρκικές εταιρείες. Κάποιοι μίλησαν για είσοδο Τούρκων στο Αιγαίο. Η πρώτη ερώτηση.
Και η δεύτερη, έχει σχέση με την κρουαζιέρα. Θα ήθελα να μας πείτε ποιες εταιρείες μέχρι σήμερα έχουν υπογράψει τη σύμβαση και αν δεν υπάρχει καμία, ποιες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να υπογράψουν και τι διευκρινίσεις ζητούν. Ευχαριστώ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όσον αφορά το πρώτο ερώτημά σας κ. Μπαρδούνια η κάθε εταιρεία είναι ελεύθερη - είναι ιδιωτικές εταιρείες όλες αυτές όπως ξέρετε – και είναι ελεύθερη να διαπραγματεύεται με όποιον άλλον επενδυτή χρειάζεται, θέλει, νομίζει ότι θα τη βοηθήσει στην πολιτική που θα ακολουθήσει σαν εταιρεία και στο παρελθόν είχαμε και άλλες ελληνικές εταιρείες που υπογράψανε συμφωνίες και για την ακτοπλοϊα αλλά και για άλλους τομείς της ναυτιλίας μας και της ακτοπλοϊας μας ειδικότερα με άλλους οίκους, π.χ. οι «ΓΚΡΙΜΑΛΤΙ» οι Ιταλοί.
Εάν η «ΝΕΛ» έχει έρθει σε κάποια συμφωνία, δεν το ξέρω, είναι θέμα δικό τους, δεν είναι θέμα που μπορεί το Υπουργείο να καθοδηγήσει την εταιρεία να της πει τι θα κάνει. Αυτό που ενδιαφέρει εμάς είναι να έχουμε καράβια στο Αιγαίο και να έχουμε γραμμές στο Αιγαίο. Αυτό ενδιαφέρει και τους πολίτες.
Τώρα, για το δεύτερο για την κρουαζιέρα. Ήδη έχει αποσταλεί ένα αίτημα από μια εταιρεία για ένα κρουαζιερόπλοιο, ήδη είμαι σε επαφή και τον άλλο μήνα θα γίνει έκθεση στο Μαϊάμι, όπου εκεί πέρα ήδη έχουν κλειστεί ραντεβού με όλους τους Προέδρους όλων των μεγάλων εταιρειών, «ROYAL» «CARIBBEAN», «ROC» «COSTA», όλες αυτές είναι 4-5 μεγάλες εταιρείες, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, δεν έχουν υπογράψει ακόμα καμία σύμβαση αλλά η πρόθεσή τους, όπως τουλάχιστον μου έχουν δηλώσει, είναι προς αυτή την κατεύθυνση.
Αναμένουμε, μιλάω για εταιρείες, δεν μιλάω για κρουαζιερόπλοια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το όνομά του, δεν το θυμάμαι αυτή τη στιγμή, δεν το έχω πρόχειρο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε ποια εταιρεία;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχει ένα αίτημα νομίζω ότι είναι του κ. Νομικού μια εταιρεία, αν δεν κάνω λάθος.
ΣΤ. ΜΑΛΑΓΚΟΝΙΑΡΗΣ («ΕΘΝΟΣ»): Κύριε Υπουργέ θα ήθελα μια διευκρίνιση καταρχήν στην απάντηση που δώσατε για το ερώτημα για την υπόθεση της εταιρείας «LOUIS», είπατε ότι θα δείτε τι μπορείτε να πράξετε, κάνατε μια πρόταση για να υπάρξει μια γνωμοδότηση Νομικού Συμβουλίου του κράτους και θα δείτε τι μπορείτε να πράξετε, αν το έχω σημειώσει σωστά.
Εκείνο που θα ήθελα να διευκρινίσω είναι το εξής, το ΝΑΤ έχει κάνει όλες τις ενέργειες θεωρώντας ότι έχει οφειλή η εταιρεία προς αυτό. Οι ενέργειές σας δηλαδή για το τι μπορείτε να πράξετε τι είναι; Για να μειωθεί η οφειλή, να σβηστεί η οφειλή; Τι μπορεί να γίνει πάνω σε μια οφειλή προς ένα Ταμείο; Αυτό είναι μια διευκρίνιση.
Και το ερώτημα που θα ήθελα να θέσω αφορά το ταξίδι στην Κίνα και θα ήθελα αν είναι εύκολο να μας διευκρινίζατε λίγο περισσότερο ποια είναι τα θέματα που θα συζητήσετε με τον ομόλογό σας κυρίως Υπουργό Μεταφορών ή αν υπάρχουν και κάποια άλλα θέματα που μπορείτε να μας πείτε σε άλλες συναντήσεις με κυβερνητικούς εκπροσώπους εκεί. Ευχαριστώ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όσον αφορά το πρώτο θέμα πρέπει να ξέρετε ότι ο Υπουργός, οποιοσδήποτε Υπουργός σε αυτό το Υπουργείο δεν μειώνει ούτε διαπραγματεύεται τις οφειλές που έχουν κάποιοι ακτοπλόοι, εφοπλιστές στο ΝΑΤ. Αυτό είναι θέμα του ΝΑΤ. Εγώ δεν νομιμοποιούμαι σαν Υπουργός ούτε να διαπραγματευτώ ούτε να μειώσω ούτε να αυξήσω την όποια οφειλή.
Αυτά προβλέπονται μέσα από τον νόμο. Μέχρι τώρα αποδεικνύεται εκ των πραγμάτων ότι δεν υπήρξε ένας καλός νόμος, αυτός ο νόμος που ψηφίζεται για την κρουαζιέρα και αυτό το ομολογούν και οι ίδιοι και ο κ. Λούης αλλά και ο συντάκτης του νόμου.
Δεύτερον. Για την Κίνα. Πρώτα απ’ όλα πρέπει να σας πω ότι στην Κίνα θα με δεχτεί, το ζήτησε εκείνος να συναντηθούμε ο Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης της Κίνας και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό διότι όπως ξέρετε οι Πρωθυπουργοί και οι Αντιπρόεδροι των κυβερνήσεων συναντώνται με ομολόγους τους και οι Υπουργοί συναντώνται με ομολόγους τους Υπουργούς.
Άρα λοιπόν είναι σημαντικό το γεγονός ότι θα συναντηθώ με τον Κινέζο Αντιπρόεδρο, θα συναντηθώ με τον Κινέζο ομόλογό μου Υπουργό Μεταφορών αρμόδιο για θέματα ναυτιλίας, με τον Υφυπουργό Εμπορίου και με την Υφυπουργό Εξωτερικών, όσον αφορά κυβερνητικά στελέχη.
Θα συναντηθώ με τον Πρόεδρο της COSCO, με τον Πρόεδρο του Κινέζικου νηογνώμονα, με Τράπεζες, είναι τρεις ή τέσσερις νομίζω Τράπεζες που έχουν ζητήσει να με συναντήσουν και βεβαίως στη Σαγκάη θα συναντηθώ και με τη δημοτική αρχή και τον Πρόεδρο του Χρηματιστηρίου και θα επισκεφθώ και ναυπηγεία. Και με Τράπεζες και στη Σαγκάη.
Τα θέματα που θα συζητήσουμε είναι θέματα κοινού ενδιαφέροντος. Υπάρχει ένα action plan, το οποίο το στείλαμε ήδη στην κινέζικη κυβέρνηση μέσω της Πρεσβείας μας και το αποδέχτηκε, θα το υπογράψουμε. Θα συζητήσουμε για την υλοποίηση αυτού του προγράμματος που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός της Κίνας τον περασμένο Οκτώβρη, εννοώ των 5 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Θα μιλήσουμε για θέματα της COSCO τι την ενδιαφέρει, θα ανταλλάξουμε απόψεις και για ενδεχόμενα άλλα επενδυτικά προγράμματα που μπορεί να κάνει στην Ελλάδα. Θα υπάρχει ένας ευρύτατος διάλογος με το τραπεζικό σύστημα και θα ζητήσω να μου πουν τους όρους με τους οποίους θα δανειοδοτηθούν οι εταιρείες οι ελληνικές και βεβαίως για να υπάρχει ένα τέτοιο πρόγραμμα, σαφώς υποθέτω, δεν το ξέρω, θα το δούμε στην πράξη, οι όροι θα είναι καλύτεροι από τους όρους που τρέχουν σήμερα στην ελεύθερη αγορά.
Αυτό είναι το γενικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο θα κινηθώ.
Α. ΖΥΜΑΡΗ («ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ»): Κύριε Υπουργέ δύο ερωτήσεις. Καταρχήν για την πολιτική επιστράτευση. Αυτό το έσχατο μέτρο, κατασταλτικό μέτρο είχε επιβληθεί για να ανακοπεί η πολυήμερη απεργία των ναυτεργατών και στο όνομα της προστασίας του δημοσίου συμφέροντος. Αυτό το είχατε δηλώσει εσείς, αυτό αναφέρεται και στην απόφαση της πολιτικής επιστράτευσης.
Έχουν περάσει δύο μήνες από τότε που έχει λήξει η απεργία. Η επιστράτευση παραμένει σε ισχύ και εσείς είστε σαν κυβέρνηση πολιτικά και νομικά όμως εκτεθειμένοι. Μάλιστα οι ναυτεργάτες σας χαρακτηρίζουν και φερέφωνα των εφοπλιστών. Πώς το εξηγείτε αυτό, δηλαδή ότι παραμένει σε ισχύ η πολιτική επιστράτευση, πρώτον.
Και δεύτερον, σε ό,τι αφορά το ταξίδι σας στην Κίνα και τη συμφωνία που υπογράψατε για την ενίσχυση των Ελλήνων εφοπλιστών, με 5 δις ευρώ για να κατασκευάσουν πλοία στα κινεζικά ναυπηγεία, στις 13 Οκτώβρη του 2010, στα πλαίσια συνάντησης που είχατε με εκπροσώπους των Σωματείων της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, ανάμεσα στ’ άλλα που είχατε συμφωνήσει και είχατε υποσχεθεί, Δελτίο Τύπου δικό σας δηλαδή είναι αυτό που έχω στα χέρια μου, ήταν και η πρόθεση της κυβέρνησης να συμπεριληφθεί στον αναπτυξιακό νόμο διάταξη για την ενίσχυση μόνο του ξενοδοχειακού μέρους των πλοίων με την ίδια λογική που στηρίζονται οι Μονάδες Τουριστικής Βιομηχανίας, όπως και διάταξη ενίσχυσης της απόσυρσης, διάλυσης ή μετασκευής πλοίων για λόγους ασφαλείας ή προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, εκφρασμένη σε τόνους σιδήρου και ποιοτικά κριτήρια.
Αυτό αφορούσε αυτή τη συμφωνία; Δηλαδή αυτές οι επιδοτήσεις στους εφοπλιστές να αποσύρουν ή να διαλύσουν πλοία συμπεριλαμβάνεται σ’ αυτό, δηλαδή θα τους επιδοτήσετε να κατασκευάσουν πλοία στην Κίνα;
Επίσης έχουμε καταγγελίες και από εργαζομένους αλλά και από επιχειρήσεις όπως χτες η ανακοίνωση που έβγαλε ο κ. Ταβουλάρης που λέει ότι κλείνει, γιατί οι Τράπεζες δε χρηματοδοτούν πλέον κατασκευές εδώ, έτσι κι αλλιώς δε χρηματοδοτούσαν, αλλά χρηματοδοτούν αποκλειστικά και μόνο κατασκευές στα κινεζικά ναυπηγεία.
Μπορείτε να μας εξηγήσετε γιατί παίρνετε όλα τα μέτρα για την ανάπτυξη των ναυπηγείων της Κίνας και την ίδια διαλύετε κυριολεκτικά, και αναφέρομαι στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, 15 χρόνια κλείνει το εμπορικό τμήμα με απόφαση της δικής σας κυβέρνησης και το φιρμάνι που είχε βγάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση, για ποιο λόγο λοιπόν παίρνετε όλα τα μέτρα για την ανάπτυξη των ναυπηγείων της Κίνας, ενώ την ίδια ώρα διαλύετε τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, καταδικάζοντας χιλιάδες εργαζομένους στην ανεργία και στην εξαθλίωση; Ευχαριστώ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όσον αφορά το πρώτο θέμα, έχω ξαναδηλώσει ότι σαφώς και δεν είναι ευχάριστο για μια κυβέρνηση, για έναν Υπουργό, να προβαίνει και να παίρνει αποφάσεις δύσκολες όπως ήταν αυτή η απόφαση για την πολιτική επιστράτευση. Εκείνη την περίοδο όμως ήταν επιβεβλημένη, αναγκαία. Και το έλεγε όλος ο κόσμος, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων.
Όσο λοιπόν υπάρχουν τέτοιες συνθήκες και όσο ακόμα εκκρεμεί ένας λόγος βασικός για τον οποίο έγινε επιστράτευση, δε μπορεί να αρθεί το μέτρο. Είναι απλό το πράγμα. Μόλις πάψουν να υπάρχουν οι λόγοι που επέβαλλαν την απόφαση αυτή στην κυβέρνηση, βεβαίως δεν υπάρχει κανένας λόγος να υπάρχει και θα αρθεί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το δεύτερο: Για τη ζώνη σχεδιάζουμε κάποια πράγματα που όντως, η ζώνη του Περάματος και γενικότερα η Ναυπηγοεπισκευαστική έχει απόλυτη ανάγκη. Αλλά αυτή τη στιγμή δεν είμαι έτοιμος εγώ να σας πω τι σχεδιάζουμε και τι επαφές κάνουμε για να δούμε πώς θα δώσουμε ζωντάνια σ’ αυτό τον τομέα της βιομηχανίας μας, σ’ αυτή την περιοχή.
Όταν θα είμαστε έτοιμοι σαφώς και θ’ ακούσετε τις θέσεις, τις απόψεις της κυβέρνησης και βεβαίως οι θέσεις αυτές και οι απόψεις της κυβέρνησης θα γίνουν με διαβούλευση εν συνεχεία, με διάλογο, με όλα τα Σωματεία, με τους ενδιαφερομένους, αλλά όλα στον καιρό τους. Δε μπορούν να γίνουν όλα μαζεμένα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν έχει καμία σχέση μ’ αυτό που λέτε, εγώ ανέφερε προηγουμένως για ποιο λόγο πάω στην Κίνα. Καμία σχέση με όλα αυτά που είπατε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σας απάντησα, είναι θέμα εγώ ν’ απαντήσω πώς αναπτύσσονται τα ναυπηγεία της Κίνας τώρα; Είμαι εγώ αρμόδιος ν’ απαντήσω για την Κίνα; Σας απαντώ, δεν είμαι αρμόδιος εγώ ν’ απαντήσω με ποιον τρόπο αναπτύσσονται τα ναυπηγεία της Κίνας. Εγώ είμαι αρμόδιος ν’ απαντήσω τι σκοπεύω να κάνω για να δώσω ζωντάνια στη ζώνη. Όταν θα είμαι έτοιμος, θα σας το πω, να είστε βέβαιη.
κα ΧΑΪΚΟΥ (CAPITAL): Η ατζέντα της Κίνας μου γέννησε πολλές απορίες. Μία εξ αυτών είναι αν μπορείτε να μας δώσετε ένα πλαίσιο για το τι περιλαμβάνει αυτό το action plan που έχουμε στείλει ήδη στην κινεζική κυβέρνηση . Η δεύτερή μου ερώτηση έχει να κάνει με την ακτοπλοΐα: Με δεδομένο ότι παραμένουν ορφανές κάποιες άγονες γραμμές και ήδη έχουμε και αποδρομολογήσεις πλοίων με την τελευταία συνεδρίαση του ΣΑΣ, πώς βλέπετε να εξελίσσεται η φετινή σεζόν;
Η τρίτη ερώτηση αφορά την πρόσφατη συνάντηση που είχατε με τον κ. Παπακωνσταντίνου και τον κ. Παμπούκη και τους εφοπλιστές σχετικά με το ναυτιλιακό συνάλλαγμα και τις επενδύσεις, αν υπάρχει κάποιο σχέδιο υπό συζήτηση επ' αυτού.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το action plan περιέχει το πλαίσιο συνεργασίας των δυο χωρών μέσα από τις κυβερνήσεις τους, δυο χώρες φιλικές διαχρονικά, στον τομέα της ναυτιλίας και σε ό,τι αν θέλετε συνεπάγεται με τη ναυτιλία: Διεθνείς Οργανισμούς και ούτω καθ' εξής.
Στο θέμα της ακτοπλοΐας, είναι ένα κείμενο για να σας δώσω να καταλάβετε, ένα δισέλιδο στ’ αγγλικά φυσικά, και αναφέρεται σε κάποιους τομείς της ναυτιλίας επιγραμματικά, δεν έχει ανάπτυξη του κάθε θέματος. Όσον αφορά στην ακτοπλοΐα, αυτό που μπορώ να σας πω εγώ είναι ότι την περασμένη εβδομάδα, μία μέρα πριν από το ΣΑΣ, το Υπουργείο Οικονομικών μας ενέκρινε πιστώσεις 8 εκατομμυρίων ευρώ επιπλέον για τις άγονες γραμμές, αλλά πέραν αυτού συμφώνησα με τον κ. Παπακωνσταντίνου και μόλις γυρίσω από την Κίνα θα βρεθούμε και θα συζητήσουμε και θα δούμε με ποιον τρόπο και με πόσα χρήματα θα ενισχυθούν ακόμα περισσότερο οι άγονες γραμμές, δηλαδή ο προϋπολογισμός του Υπουργείου για να μπορέσει να έχει ένα ευρύτερο πλέγμα γραμμών σε όλη την Ελλάδα, σε όλα τα νησιά. Αυτή είναι και η επιθυμία του Πρωθυπουργού.
Στο τρίτο θέμα τώρα που μου είπατε, εκεί είναι η συνάντηση με τον κ. Παπακωνσταντίνου, δεν έχει καμία άλλη συνέχεια από πλευράς δικής μου, δεν είναι θέμα δικό μου. Οι εφοπλιστές στον κ. Παπακωνσταντίνου έβαλαν τα θέματα τα δικά τους, τώρα τι έχουν κάνει από την ημέρα εκείνη μέχρι σήμερα, δε μπορώ να ξέρω εγώ.
κα ΠΡΙΦΤΗ («ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ ΤΥΠΟΣ»): Θα ήθελα κατ' αρχήν μια διευκρίνιση για να το καταλάβω καλά, να ξέρω να το γράψω και καλά: Εάν δεν υπογραφούν συμβάσεις εργασίας, επί παραδείγματι στην ακτοπλοΐα, δεν πρόκειται να αρθεί η επιστράτευση των ναυτικών;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είπα αυτό.
κα ΠΡΙΦΤΗ: Μπορείτε να το εξηγήσετε να το καταλάβω;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είπα έναν λόγο. Μέσα στους λόγους που οδήγησαν στην απεργία τη συνεχόμενη ήταν και αυτός ο λόγος. Αλλά είχαν κι άλλους πολλούς λόγους. Την απάντηση στην ερώτηση αυτή που μου είχε υποβληθεί και στην προηγούμενη συνέντευξη Τύπου, την είχα δώσει. Από την ημέρα εκείνη μέχρι σήμερα δεν έχει εκλείψει κανένας λόγος από τα αιτήματα που μου είχαν υποβληθεί και στα οποία μπορώ να δώσω λύσεις.
Εγώ, επαναλαμβάνω, δε μπορώ να δώσω λύση στο αίτημα που μου έχει υποβληθεί για διπλασιασμό των επιδομάτων. Δε μπορώ να δώσω λύση στο αίτημα που μου έχει υποβληθεί σαν αιτία της απεργίας, να αυξήσω τις συντάξεις. Το ξέρετε πολύ καλά, το καταλαβαίνει όλος ο ελληνικός λαός. Θα ήμουν παράλογος να έλεγα εγώ όταν κόβονται συντάξεις, όταν υπάρχει μια δύσκολη οικονομική συγκυρία, να βγω και να πω ότι στην ΠΝΟ και στους ναυτικούς διπλασιάζω τα επιδόματα και δίνω αύξηση συντάξεων.
κα ΠΡΙΦΤΗ: Συγνώμη, αυτή είναι δουλειά των Συνδικάτων κ. Υπουργέ, να έχουν αιτήματα τα οποία δε θα πάψουν να έχουν ποτέ…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τα θεσμικά αιτήματα τα συζητάμε. Μη νομίζετε ότι από εκείνη την ημέρα μέχρι σήμερα εγώ δεν έχω διάλογο με την ΠΝΟ. Αν έχετε μια τέτοια εντύπωση, σας λέω ότι δεν ισχύει. Μιλάω πολύ τακτικά και με την ΠΝΟ και με όλους τους παράγοντες της ναυτιλίας. Και ζητάω όλων την κατανόηση σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία που περνάει ο τόπος.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και η ερώτησή μου: Αναφερθήκατε στο νόμο Κεφαλογιάννη χαρακτηρίζοντάς τον ως έναν νόμο εν ολίγοις προβληματικό. Είναι το πρόβλημα με τη LUIS και με το ΝΑΤ. Δεν ισχυρίζομαι. Ενδεχομένως και η δική μου άποψη να είναι ότι είναι προβληματικός. Ωστόσο αυτός ο νόμος περιλαμβάνεται και στο νέο νόμο για την κρουαζιέρα, ως κίνητρο.
Εάν δηλαδή μία εταιρεία αυτή τη στιγμή έρθει στην Ελλάδα και πει ότι εγώ θέλω να πάρω Έλληνες ναυτικούς οι οποίοι θα επιδοτούνται μέσω του συγκεκριμένου νόμου, θα μπορέσουμε να το κάνουμε ή όχι ή θα πρέπει να περιμένουμε την απάντηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Πρώτον. Η απόφαση που υπέγραψα εγώ για τους ναυτικούς αφορά το τέλος. Δηλαδή εάν ένα κρουαζιερόπλοιο πάρει το 1% της οργανικής του σύνθεσης, έχει χίλια άτομα οργανική σύνθεση, αν πάρει 10 ναυτικούς Έλληνες, θα έχει μείωση στο τέλος, τα 3,95 αν θυμόσαστε θα μειωθούν κατά 20%, θα πάει στο 3,35, πόσο πάει. Αυτό είναι η απόφαση η δικιά μου.
Ο νόμος που πέρασε από τη Βουλή δεν έχει καμία σχέση με το νόμο Κεφαλογιάννη, διότι άλλο πράγμα το νόμος Κεφαλογιάννη του 2005, ο οποίος δεν προέβλεπε εγκριτικές πράξεις και δεν υπήρχαν εγκριτικές πράξεις και άλλο πράγμα ο νόμος περί καμποτάζ. Είναι τελείως διαφορετικό. Δεν συνδέεται το ένα με το άλλο.
Και δεν συνδέονται οι αποφάσεις για την κρουαζιέρα με το νόμο Κεφαλογιάννη. Ο νόμος Κεφαλογιάννη ήταν ένας νόμος λάθος, σε λάθος κατεύθυνση, θα έλεγα ότι σε λάθος κατεύθυνση ίσως είναι υπερβολικό αυτό που λέω, αλλά δεν είχαν γίνει όλες οι ενέργειες και όλες οι διαβουλεύσεις για να μπορέσει να γίνει μία σωστή δουλειά.
Απόδειξη ότι όπως και ο ίδιος ισχυρίζεται και σε επιστολή που έχω στα χέρια μου, δεν είχε μιλήσει με το ΝΑΤ. Είναι σαν να έρχεται σήμερα το Υπουργείο Εργασίας να μιλάει για ασφαλιστικά θέματα και να μη ζητάει τη συνδρομή και τη γνώμη του ΙΚΑ. Όχι επιστολή προσωπικά σε εμένα. Την είχε βγάλει δημόσια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ είπατε πριν ξεκάθαρα ότι δεν υπάρχει θέμα επαναδιαπραγμάτευσης των αιτήσεων μισθωμάτων για την COSCO. Θα ήθελα να μου πείτε αν έχουν τεθεί άλλα θέματα επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης. Άλλοι παράμετροι, άλλες προβλέψεις. Για παράδειγμα, το χρονοδιάγραμμα των επενδύσεων της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτά τα θέματα τα συζητάει η COSCO με τον ΟΛΠ, δεν τα συζητάει με το Υπουργείο όπως ξέρετε πολύ καλά. Απ’ την άλλη υπάρχει μία σύμβαση η οποία κυρώθηκε από τη Βουλή. Εμείς σαν κράτος, σαν κυβέρνηση και φυσικά ο ΟΛΠ σαν ένα κομμάτι της δημόσιας διοίκησης, οφείλει να ταυτίζεται και να λειτουργεί βάσει αυτής της σύμβασης. Δεν μπορεί να κάνει διαφορετικά.
Είναι δεσμευμένη η κυβέρνηση και η διοίκηση του ΟΛΠ φυσικά. Από εκεί και πέρα αν έχουμε κάποιες επιμέρους διαφορές, είναι δύο ανταγωνιστικές εταιρείες όπως ξέρετε ο ΟΛΠ και η COSCO, έχουν το ίδιο αντικείμενο. Αν έχουν κάποιες επιμέρους διαφορές αυτά μπορεί να τα βρουν μεταξύ τους. Και πάντως πέρα και έξω από το τι λέει η σύμβαση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή δεν υπάρχει θέμα αλλαγών στη σύμβαση.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι βεβαίως, διότι η σύμβαση για να αλλάξει πρέπει να έρθει νέα σύμβαση στη Βουλή και αυτό δεν πρόκειται να γίνει. Να ολοκληρώσουμε εδώ πέρα για να προλάβω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποιος υπογράφει, εσείς ή ο κ. Παπουτσής; Για να καταλάβουμε. Ποιος υπογράφει;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Επειδή ανησυχείτε, αυτό είναι θέμα αρμοδιότητας του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων και Αλιείας.