ΠΕΤΡΙΤΣΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΗΞΟΥΡΙΟΥ
Ταχ. δ/νση : Στυλιανού Τυπάλδου 12
28200 Ληξούρι, Κεφαλονιάς
Πληροφορίες: Σπύρος Παπαδάτος
Τηλ.- fax : 26710-91243
e-mail: mail@gym-lixour.kef.sch.gr
Ληξούρι Κεφαλλονιάς, 10 Μαρτίου 2011
Εμείς, τα μέλη του Συλλόγου καθηγητών του Γυμνασίου Ληξουρίου, διαμαρτυρόμαστε έντονα για το περιεχόμενο, το ύφος και τη σκοπιμότητα του πιο πάνω δημοσιεύματος, επειδή παρουσιάζει μια διαστρεβλωμένη, παραποιημένη και αλλοιωμένη εικόνα για το σχολείο μας, η πραγματικότητα και καθημερινότητα του οποίου ουδόλως σχετίζεται με εκείνη του δημοσιεύματος, και επειδή θίγεται άμεσα η τιμή και η υπόληψη η δική μας αλλά και των μαθητών μας.
Ο απαξιωτικός τρόπος με τον οποίο το δημοσίευμα καταφέρθηκε εναντίον του Γυμνασίου, η αυθαίρετη και ανυπόστατη ειδησεογραφία, οι πληροφοριακές ανακρίβειες, η αναντιστοιχία τίτλου και κειμένου, η παραπλανητική χρήση της εικόνας, ο δυσφημιστικός τόνος και η καταγγελτική διάθεση του συντάκτη δημιουργούν ένα κατασκευασμένο κείμενο μη συμβατό με τη δημοσιογραφική δεοντολογία, προσβλητικό για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Και επειδή προέρχεται από παλιό μαθητή του Γυμνασίου Ληξουρίου, δείχνει εμπάθεια και προκλητική ανευθυνότητα, δυναμιτίζει την κοινωνική συνοχή, πυροδοτεί την ένταση, παραπληροφορεί και φανατίζει. Με συνείδηση της παιδευτικής μας αποστολής, του κοινωνικού μας ρόλου και των ανθρωπίνων δυνατοτήτων μας (ως εκπαιδευτικών και όχι ως υπεράνθρωπων), καταθέτουμε τα παρακάτω:
1. Η Διεύθυνση του Σχολείου, όταν προκύπτουν προβλήματα ή αυξάνεται ο δείκτης ανησυχίας και επαγρύπνησης του εκπαιδευτικού προσωπικού, επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και ενημερώνει αμέσως τις αρμόδιες αρχές και τους τοπικούς φορείς. Θα ήταν σοβαρό ολίσθημα και παιδαγωγικό ατόπημα, αν παρέπεμπε τα προβλήματα αυτά στον τύπο και αναζητούσε στο χώρο αυτό λύσεις.
2. Η δημοσιοποίηση θεμάτων που αφορά έφηβους, παιδιά τρυφερά, εύπλαστα και εύθραυστα, πρέπει να αντιμετωπίζεται με διακριτικότητα και ευαισθησία (άρθρο 1 του κώδικα ηθικής δημοσιογραφικής δεοντολογίας) και να γίνεται με σύνεση και σεβασμό των ανηλίκων. Η αρνητική έκθεσή τους στα ΜΜΕ μπορεί να επιφέρει απρόβλεπτες επιπτώσεις στη συναισθηματική τους υγεία και να τους στιγματίσει ανεπανόρθωτα στη ζωή τους.
3. Τα προβλήματα δεν γεννήθηκαν στο σχολείο, αλλά εισήχθηκαν σ’ αυτό από το κοινωνικό περιβάλλον. Οι μικροί μαθητές είναι ο εύκολος στόχος, το θύμα και όχι ο θύτης Γι’ αυτό έχουμε καθήκον να σκύψουμε στα προβλήματα και να συμβάλλουμε στην επίλυσή τους με ανοχή, κατανόηση, στοργή και αγάπη. Οι φωνασκίες, οι εντυπωσιασμοί, τα πυροτεχνήματα και οι πηχυαίοι τίτλοι δεν εκφράζουν κοινωνική ευαισθησία, δε λειτουργούν διορθωτικά, ούτε συμβάλλουν στην αντιμετώπιση παραβατικών νεανικών συμπεριφορών.
4. Η Διεύθυνση και οι καθηγητές του Γυμνασίου ούτε είναι αρμόδιοι, ούτε μπορούν να δώσουν λύσεις στα μείζονα κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η πόλη μας. Για το σκοπό αυτό υπάρχουν οι αρμόδιοι φορείς και οι μηχανισμοί πρόνοιας και ελέγχου, οι οποίοι διαθέτουν τη γνώση και τα μέσα και μπορούν να δραστηριοποιηθούν αποτελεσματικά προς την κατεύθυνση αυτή.
Σε πρώτη φάση ζητούμε επανόρθωση από την εφημερίδα με τη δημοσίευση της επιστολής, που της αποστείλαμε, σε θέση ανάλογη με εκείνη του αρχικού της δημοσιεύματος.
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΛΗΞΟΥΡΙΟΥ