Αναφορές στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο Κεφαλονιάς, σχετικά δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο και διαδώσεις «έγκυρων κύκλων» επιχειρούν να δημιουργήσουν στρεβλή εικόνα για δραστηριότητες του πρώην Δήμου Αργοστολίου.
Δεν γνωρίζω αν τα λεχθέντα η γραφόμενα προέρχονται από άγνοια πλημμελή ενημέρωση η πολιτική σκοπιμότητα, όπως όμως και να έχει παραποιούν βάναυσα την πραγματικότητα την οποία οφείλω να αποκαταστήσω.
1. Οι συμβασιούχοι της ΔΕΥΑ δεν υπήρξαν ουδέποτε όμηροι και αντικείμενο πολιτικής εκμετάλλευσης, το αντίθετο μάλιστα.
Από τον 2008 προκηρύχτηκαν οι θέσεις τους μέσω ΑΣΕΠ, την αδιάβλητη θεσμοθετημένη διαδικασία της πολιτείας για την μόνιμη πλήρωση των.
Το αποτέλεσμα της επιλογής ανακοινώθηκε τον Μάιο 2010 από τον ΑΣΕΠ χωρίς ευθύνη δική μας και παρά τις συνεχείς μας οχλήσεις.
Υπήρξαν εν συνεχεία ενστάσεις που τελεσιδίκησαν τον Αύγουστο 2010, όμως ο διορισμός όσων επέτυχαν έχει μπλοκάρει από τις συμφωνίες του Μνημονίου και των σχετικών νόμων που ψηφίσθηκαν ως απόρροια αυτού.
Είναι ευνόητο ότι η προκήρυξη των θέσεων έγινε για να μην υπάρχουν συμβασιούχοι με το καθεστώς των ανανεωνόμενων συμβάσεων όπως άλλωστε πράξαμε και για κάθε εργασιακή θέση του Δήμου μας.
Άρα όσοι ψελλίζουν τα περί ομηρείας αν δεν μας μπερδεύουν με άλλο Δήμο το κάνουν από ευτελείς μικροπολιτικούς λόγους.
2. Στοχοποποιήθηκε επίσης ο ΚΟΙΣΠΕ ΡΟΤΑ (κοινωνικός συνεταιρισμός περιορισμένης ευθύνης) που έχει ως δραστηριότητες το καφενείο της Καμπάνας, το φυτώριο της Γεωργικής Σχολής και την οινοθήκη Βινάριες και αποτελεί τμήμα της πλούσιας κοινωνικής δράσης του πρώην Δήμου Αργοστολίου.
Απασχολούνται σε αυτές τις δράσεις συμπολίτες με ειδικά προβλήματα και μάλιστα οι περισσότεροι μη δημότες του πρώην Δήμου μας αλλά από τις άλλες περιοχές του νησιού μας.
Η δημοτική στοργή έδωσε την δυνατότητα σε μια ειδική κατηγορία ανθρώπων να έχουν απασχόληση , κατάρτιση, κοινωνική ένταξη και μικρές απολαβές.
Καταφέραμε το οικογενειακό και προσωπικό αδιέξοδο 18 ανθρώπων να το αμβλύνουμε προσφέροντας δημιουργικές διεξόδους όπως οφείλει κάθε κοινωνία συνοχής και αλληλεγγύης.
Είναι πασίγνωστο ότι οι κοινωνικές δράσεις παντού στο κόσμο δεν είναι όχι κερδοφόρες ούτε καν ανταποδοτικές αλλά επιδοτούνται.
Οι δράσεις αυτές χρηματοδοτήθηκαν από προγράμματα για αυτό το σκοπό για 33 μήνες καλύπτοντας μέρος των λειτουργικών δαπανών και έκλεισε η 48μηνη θητεία μας έχοντας συγκεντρωθεί οφειλή περί τις 80.000€ αν συμψηφίσουμε και τον επιστρεπτέο ΦΠΑ.
Επειδή λέχθηκαν από στελέχη της δημοτικής αρχής και γράφτηκαν για σπατάλες κακοδιαχειρίσεις υπέρογκη οφειλή … χρυσοκάνθαρους και golden boys!!! , εάν δεν
πρόκειται για υπερβάλλοντα ρητορικό παρορμητισμό που πρέπει να επανορθωθεί, τότε πρόκειται για επίδειξη πολιτικού αμοραλισμού αν ληφθεί υπόψη ότι από πολλούς σημερινούς επικριτές είναι ψηφισμένοι προϋπολογισμοί των δράσεων αυτών.
Όπως και να έχει προκαλώ να γίνει άμεσα έλεγχος από ορκωτούς λογιστές και να δοθούν τα στοιχεία αναλυτικά στην δημοσιότητα καθώς και η έκθεση των ελεγκτών του χρηματοδοτικού προγράμματος γιατί είναι απαράδεκτο να σκιάζονται θεσμικά πρόσωπα η εργαζόμενοι στο βωμό πολιτικών σκοπιμοτήτων και να χλευάζεται η κοινωνική αρωγή.
3. Δημοσιεύονται διάφορα στοιχεία για το χρέος των πρώην Δήμων του νησιού μας.
Η ορθή αποτίμηση της οικονομικής τους κατάστασης δεν γίνεται με το πόσα χρωστά ο οιοσδήποτε πρώην ΟΤΑ αφού άλλο είναι το πληθυσμιακό μέγεθος του καθενός, αλλά ποιο είναι το χρέος του σε σχέση με τα ετήσια έσοδα του.
Άλλο είναι να χρωστά κάποιος 2 εκατ. € και να έχει ετήσια έσοδα 1 εκατ. € και άλλο να χρωστά 4 εκατ. € και να έχει έσοδα 7 εκατ. €.
Έτσι λοιπόν παράλληλα με το χρέος θα πρέπει να υπάρξει και δημοσιοποίηση των ετησίων εσόδων του κάθε Δήμου ώστε να υπάρχει ασφαλής εξαγωγή συμπερασμάτων, μέθοδο που και ο «Καλλικράτης» επιβάλλει για την εκτίμηση της οικονομικής κατάστασης.
Για τον πρώην Δήμο Αργοστολίου για να υπάρχει η σύγκριση με το αποδιδόμενο χρέος των 7.000.000€, το ύψος των εσόδων υπερέβησαν τα 10.000.000€ για το 2010 παρά την μειωμένη κρατική επιχορήγηση, δηλαδή το χρέος του είναι μικρότερο του 70% των ετησίων εσόδων του και βρίσκεται εντός των πλαισίων που θεωρεί ως υγιείς δημοτικές ενότητες ο Καλλικράτης.
Επίσης της συζήτησης δεν πρέπει να διαφεύγει και η διαχρονικά αρνητική πολιτική των κυβερνήσεων προς την τοπική αυτοδιοίκηση με δισεκατομμύρια παρακρατηθέντες πόρους από το κράτος, αναγνωρισθέντες και μη, που έπαιξαν αποφασιστικό ρόλο στην δημιουργία ελλειμμάτων, γεγονός που αποτελούσε και αιτία μόνιμης πολιτικής τριβής του συνόλου της αυτοδιοίκησης πανελληνίως με την εκάστοτε κυβέρνηση.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΙΛΙΜΙΔΟΣ
Τ. ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ