Η διαμόρφωση της λιανικής τιμής προκύπτει από την τιμή πώλησης προϊόντων από τα διυλιστήρια, τους φόρους και δασμούς καθώς και τα μικτά περιθώρια κέρδους εταιρειών εμπορίας και πρατηρίων.
Η διαμόρφωση της Λιανικής τιμής και τα ποσοστά συμμετοχής των εμπλεκομένων στην τελική λιανική τιμή του προϊόντος εμφανίζονται στο παρακάτω σχήμα
Διαπιστώνουμε ότι το 94,13% της λιανικής τιμής της αμόλυβδης βενζίνης διαμορφώνεται από την τιμή διυλιστηρίου και τους φόρους.
Τα υπόλοιπα 9,93 λεπτά (5,91%) είναι το ποσό που μοιράζονται οι εταιρείες εμπορίας, οι μεταφορείς υγρών καυσίμων και τα πρατήρια.
Στον πίνακα που ακολουθεί καταγράφεται η διακύμανση των τιμών διυλιστηρίου
Από τις 21/3 μέχρι και σήμερα έχει καταγραφεί μία αύξηση στις τιμές διυλιστηρίου στην απλή αμόλυβδη βενζίνη 4,4 λεπτά.(8,08%) Αντίστοιχα οι τιμές διυλιστηρίου του πετρελαίου θέρμανσης έχουν αυξηθεί κατά 1,9 λεπτά.(4,79%) Στο ίδιο διάστημα η επιβάρυνση του καταναλωτή βάσει της σύγκρισης των μέσων τιμών είναι 1,2 λεπτά ανά λίτρο στην αμόλυβδη βενζίνη και 0,6 λεπτά ανά λίτρο στο πετρέλαιο θέρμανσης Συγκεκριμένα στην αμόλυβδη βενζίνη στις 21/3 η μέση λιανική τιμή πώλησης του λίτρου στην επικράτεια ήταν € 1,669 και σήμερα διαμορφώθηκε στο € 1,681. Αντίστοιχα στο πετρέλαιο θέρμανσης στις 21/3 η μέση τιμή ήταν € 0,895 και σήμερα διαμορφώθηκε € 0,901. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες εμπορίας και οι πρατηριούχοι έχουν μειώσει τα δικά τους περιθώρια κέρδους και έχουν απορροφήσει μέρος της αύξησης που έχει σημειωθεί στην τιμή διυλιστηρίου κατά 3,2 λ/λίτρο στην απλή αμόλυβδη και 1,5 λ/λίτρο στο πετρέλαιο