Η διαδικασία υποβιβασμού ή προαγωγής σχολικών μονάδων γίνεται πάντα στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς και δεν έχει σχέση με την διαδικασία της κατάργησης ή της συγχώνευσης.
Στη σύσκεψη στο Υπουργείο όπου δόθηκε μάχη για την μη κατάργηση σχολικών μονάδων στο Νομό (απουσίαζε παντελώς η Δημοτική Αρχή) δεν συζητήθηκε αυτό το θέμα το οποίο προκύπτει από στοιχεία που παρέχουν οι σχολικές μονάδες στο σύστημα σύνδεσής τους κατευθείαν με το Υπουργείο. Άλλωστε αυτή είναι μια τυπική διαδικασία καθότι παρέχεται η δυνατότητα στους Δ/ντές Εκπ/σης και στα Υπηρεσιακά τους Συμβούλια εάν υπάρχει αριθμός μαθητών να αυξήσουν την οργανικότητα των σχολείων.
Στις συσκέψεις με τους Γονείς των συγκεκριμένων Σχολικών Μονάδων (Διλινάτα – Χιονάτα) κατέστησα σαφές ότι εφόσον δεν υπάρχει συναίνεση τα Σχολεία δεν θα κλείσουν όμως με τα ήδη υπάρχοντα στοιχεία το Υπουργείο θα προχωρήσει σε μείωση οργανικών θέσεων.
Η παραπληροφόρηση σε θέματα εκπαίδευσης και μάλιστα από όσους δεν ασχολήθηκαν με το θέμα είναι περιττή. Ο αριθμός των μαθητών σε επίπεδο Νομού είναι 2700 και ο αριθμός των εκπαιδευτικών ανέρχεται στους 450. Τα στοιχεία αυτά λένε ότι ας ευχηθούμε τα Διλινάτα και τα Χιονάτα να έχουν μαθητές (τουλάχιστον 40) και θα λειτουργήσουν τετραθέσια, στο επόμενο δε Φ.Ε.Κ. θα γίνει και η προαγωγή τους αντίστοιχα.
Ο αριθμός των μαθητών και η οργανικότητα των σχολείων είναι μια αμφίδρομη σχέση και καθορίζεται από Νόμους και Προεδρικά διατάγματα.
Από την μεριά της Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης υπάρχουν πάντα οι καλές προθέσεις για την καλή και ομαλή λειτουργία των σχολείων.
Πάντα ευχόμαστε όλοι να έχουμε μαθητές στα σχολειά μας και εμείς θα τα εξοπλίσουμε με τους εκπαιδευτικούς που απαιτούνται.
Σοφία Μαροπούλου
Δ/ντρια Πρωτοβάθμια Εκπ/σης
Κεφαλονιάς – Ιθάκης