Κανονικά μπορούν να προγραμματίσουν τις διακοπές τους με πλοίο οι ταξιδιώτες του Ιουλίου και του Αυγούστου αφού απορρίφθηκε τελικά το αίτημα για απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών τον Ιούλιο, στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.
Τα 10 ναυτεργατικά σωματεία τάχθηκαν κατά της απεργίας (μόνο τα 5 ζήτησαν κινητοποιήσεις) τη συγκεκριμένη περίοδο, δίνοντας πίστωση χρόνου στην κυβέρνηση και περιμένοντας λύσεις στα προβλήματα που τέθηκαν χθες στη μαραθώνια συνάντηση που είχαν με τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Χ.Παμπούκη.
Οι ναυτεργάτες ανέφεραν ότι στο τέλος Αυγούστου θα πραγματοποιηθεί νέα συνεδρίαση της ΠΝΟ όπου αναμένεται να εξεταστούν τα δεδομένα και οι όποιες απαντήσεις υπάρξουν από πλευρά κυβέρνησης την περίοδο εκείνη.Το θετικό κλίμα στη συνάντηση υπουργού και ναυτεργατών είχε διαφανεί από χθες με τη δήλωση του γ.γ της ΠΝΟ Γιάννη Χαλά: «Δεν μπορώ να πω ότι είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι» δήλωσε χθες μετά τη συνάντηση ενώ αναφερόμενος στην απόφαση του υπουργείου να αναστείλει διάταξη του νόμου Ανωμερίτη, ώστε να μην καταργηθεί, αλλά να "παγώσει" όσο εφαρμόζεται το Μεσοπρόθεσμο (σσ. ο νόμος αφορά τις αναπροσαρμογές και τις αυξήσεις των συντάξεων των ναυτικών) τη χαρακτήρισε θετική.
Εποικοδομητική χαρακτήρισε τη συνάντηση από την πλευρά του ο υπουργός Χάρης Παμπούκης και τόνισε ότι εκτός από το θέμα της αναστολής του νόμου Ανωμερίτη που παγώνει με νομοθετική πρόβλεψη όσο διαρκεί βεβαίως το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, τα μέλη της ΠΝΟ του έθεσαν και διάφορα άλλα αιτήματα ορισμένα από αυτά όμως είπε χρήζουν περισσότερης μελέτης και στις επόμενες ημέρες θα αναλάβει πρωτοβουλίες σε κεντρικό επίπεδο.
«Αυτό το οποίο είναι σαφές είναι ότι σήμερα έχει καταβάλει η κυβέρνηση ότι είναι δυνατόν και θα συνεχίσει να το καταβάλει με διασφάλιση να υπάρξει κοινωνική ειρήνη η οποία είναι απαραίτητη σήμερα στις κρίσιμες μέρες τις οποίες περνάει ο τόπος μας. Αυτό το οποίο απαιτεί το γενικό και εθνικό συμφέρον και έχω την ελπίδα ότι αυτό το μεγάλο αίσθημα ευθύνης θα γίνει κατανοητό από όλους ακόμα και αν υπάρχουν αιτήματα τα οποία είναι δίκαια στη βάση τους» τόνισε ο υπουργός.
Αναφερόμενος στις κινητοποιήσεις των ταξί ο κ.Παμπούκης τόνισε ότι και οι αυτοκινητιστές μπορεί να έχουν τα δικά τους αιτήματα αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν σήμερα να υπάρχουν καταλήψεις οι οποίες είναι ενέργειες οι οποίες υπερβαίνουν εκτός του νόμου και οι οποίες κυρίως δημιουργούν ένα κοινωνικό πρόβλημα πολύ μεγάλο.
«Πρέπει να ισορροπήσουμε μεταξύ των αιτημάτων και του κοινωνικού διαλόγου και τη τήρησης της τάξεως η οποία δεν είναι ένα τυχαίο γεγονός αλλά γίνεται ακριβώς επειδή εξυπηρετεί το γενικό συμφέρον. Σε αυτό πρέπει όλοι να είμαστε αταλάντευτοι και απολύτως υπεύθυνοι. Και αυτό ισχύει προφανώς και για τους ταξιτζήδες» πρόσθεσε ο κ.Παμπούκης.
Ο υπουργός είπε επίσης ότι η τόνωση της ναυτιλίας είναι μία από τις προτεραιότητες της κυβέρνησης και ότι το επόμενο διάστημα θα παρουσιαστεί μια συνολική πρόταση στην κεντρική κυβέρνηση η οποία θα αποτελέσει και αντικείμενο συζήτησης ξεχωριστού υπουργικού συμβουλίου.
Να σημειωθεί πως οι ναυτεργάτες ζητάνε αναστολή ορισμένων παραγράφων του άρθρου 44 του εφαρμοστικού νόμου και οι οποίες αφορούν τη μείωση της χρηματοδότησης του ΝΑΤ, της μείωση των συντάξεων κατά 10% για αυτούς που είναι κάτω των 60 ετών και των επικουρικών συντάξεων. Τέλος απαιτούν την αναστολή του άρθρου 27 του παλαιοτέρου νόμου που λέει για ένταξη του ΝΑΤ στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από 01/01/2013.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΟΥΣΗΣ
Τα 10 ναυτεργατικά σωματεία τάχθηκαν κατά της απεργίας (μόνο τα 5 ζήτησαν κινητοποιήσεις) τη συγκεκριμένη περίοδο, δίνοντας πίστωση χρόνου στην κυβέρνηση και περιμένοντας λύσεις στα προβλήματα που τέθηκαν χθες στη μαραθώνια συνάντηση που είχαν με τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Χ.Παμπούκη.
Οι ναυτεργάτες ανέφεραν ότι στο τέλος Αυγούστου θα πραγματοποιηθεί νέα συνεδρίαση της ΠΝΟ όπου αναμένεται να εξεταστούν τα δεδομένα και οι όποιες απαντήσεις υπάρξουν από πλευρά κυβέρνησης την περίοδο εκείνη.
Εποικοδομητική χαρακτήρισε τη συνάντηση από την πλευρά του ο υπουργός Χάρης Παμπούκης και τόνισε ότι εκτός από το θέμα της αναστολής του νόμου Ανωμερίτη που παγώνει με νομοθετική πρόβλεψη όσο διαρκεί βεβαίως το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, τα μέλη της ΠΝΟ του έθεσαν και διάφορα άλλα αιτήματα ορισμένα από αυτά όμως είπε χρήζουν περισσότερης μελέτης και στις επόμενες ημέρες θα αναλάβει πρωτοβουλίες σε κεντρικό επίπεδο.
«Αυτό το οποίο είναι σαφές είναι ότι σήμερα έχει καταβάλει η κυβέρνηση ότι είναι δυνατόν και θα συνεχίσει να το καταβάλει με διασφάλιση να υπάρξει κοινωνική ειρήνη η οποία είναι απαραίτητη σήμερα στις κρίσιμες μέρες τις οποίες περνάει ο τόπος μας. Αυτό το οποίο απαιτεί το γενικό και εθνικό συμφέρον και έχω την ελπίδα ότι αυτό το μεγάλο αίσθημα ευθύνης θα γίνει κατανοητό από όλους ακόμα και αν υπάρχουν αιτήματα τα οποία είναι δίκαια στη βάση τους» τόνισε ο υπουργός.
Αναφερόμενος στις κινητοποιήσεις των ταξί ο κ.Παμπούκης τόνισε ότι και οι αυτοκινητιστές μπορεί να έχουν τα δικά τους αιτήματα αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν σήμερα να υπάρχουν καταλήψεις οι οποίες είναι ενέργειες οι οποίες υπερβαίνουν εκτός του νόμου και οι οποίες κυρίως δημιουργούν ένα κοινωνικό πρόβλημα πολύ μεγάλο.
«Πρέπει να ισορροπήσουμε μεταξύ των αιτημάτων και του κοινωνικού διαλόγου και τη τήρησης της τάξεως η οποία δεν είναι ένα τυχαίο γεγονός αλλά γίνεται ακριβώς επειδή εξυπηρετεί το γενικό συμφέρον. Σε αυτό πρέπει όλοι να είμαστε αταλάντευτοι και απολύτως υπεύθυνοι. Και αυτό ισχύει προφανώς και για τους ταξιτζήδες» πρόσθεσε ο κ.Παμπούκης.
Ο υπουργός είπε επίσης ότι η τόνωση της ναυτιλίας είναι μία από τις προτεραιότητες της κυβέρνησης και ότι το επόμενο διάστημα θα παρουσιαστεί μια συνολική πρόταση στην κεντρική κυβέρνηση η οποία θα αποτελέσει και αντικείμενο συζήτησης ξεχωριστού υπουργικού συμβουλίου.
Να σημειωθεί πως οι ναυτεργάτες ζητάνε αναστολή ορισμένων παραγράφων του άρθρου 44 του εφαρμοστικού νόμου και οι οποίες αφορούν τη μείωση της χρηματοδότησης του ΝΑΤ, της μείωση των συντάξεων κατά 10% για αυτούς που είναι κάτω των 60 ετών και των επικουρικών συντάξεων. Τέλος απαιτούν την αναστολή του άρθρου 27 του παλαιοτέρου νόμου που λέει για ένταξη του ΝΑΤ στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από 01/01/2013.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΟΥΣΗΣ