Ο Δήμος Κεφαλλονιάς δίνει σε δημόσια διαβούλευση τις προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την Σάμη, όπως αυτές συντάχθηκαν από την ερευνητική ομάδα του Καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Ευάγγελου Ματσούκη. Σκοπός της διαβούλευσης είναι να υπάρξουν παρατηρήσεις ή διορθώσεις ή συμπληρώσεις , ώστε οι προτάσεις να οριστικοποιηθούν και να διαμορφωθεί μία τελική εισήγηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο και λήψη απόφασης.
Η Δημοτική Αρχή θέτει στις προτεραιότητές της την ουσιαστική αναμόρφωση και βελτίωση της Σάμης με στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας του οικισμού που με την ανάδειξη των αρχαιολογικών ευρημάτων που διαθέτει συνιστά ένα ζωντανό Μουσείο, ένα χώρο ιδιαίτερου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
1. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Ο οικισμός της Σάμης Κεφαλονιάς παρουσιάζει έντονα προβλήματα από άποψη κυκλοφορίας οχημάτων. Η Σάμη αποτελεί τον κύριο ουσιαστικά λιμένα για τη νήσο της Κεφαλονιάς με την μεγαλύτερη από άποψη πλοίων και επιβατών κίνηση. Όλα τα αυτοκίνητα που κινούνται από/προς τον λιμένα χρησιμοποιούν τον κεντρικό άξονα που περιλαμβάνει τις οδούς Ι. Μεταξά, Αγγλίας και στη συνέχεια μέσω της πλατείας Κωνσταντάτου εισέρχονται/εξέρχονται από/προς το λιμάνι.
Η παραλιακή οδός (Ακτή Ποσειδώνος και στη συνέχεια οδός Μιαούλη) δέχεται επίσης κίνηση οχημάτων, ενώ παραμένει κλειστή και χρησιμοποιείται σαν πεζόδρομος τις απογευματινές ώρες των θερινών μηνών.
Η πλατεία Κύπρου καθώς και η διασταύρωση των οδών Ι. Μεταξά και Μ. Αλεξάνδρου δεν έχουν διαμορφωθεί κατάλληλα και παρουσιάζουν προβλήματα ως προς την διακίνηση οχημάτων και πεζών.
Η διασταύρωση των οδών Αγ. Ευφημίας και Ι. Μεταξά, που αποτελεί έναν κύριο κόμβο σε όλο τον οικισμό, και έχει ιδιαίτερη κυκλοφορία οχημάτων κατά τους θερινούς μήνες (κυρίως) επίσης απαιτεί βελτιώσεις.
Η περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Αγ. Ευφημίας, Μιαούλη, Σπετσών και Χωροφυλακής-Ι. Μεταξά περιλαμβάνει ένα σύνολο δρόμων ασφαλτοστρωμένων, σχετικά μικρού πλάτους, εκ των οποίων κανείς δεν είναι μονοδρομημένος, με εξαίρεση την οδό Σπετσών.
Η περιοχή προς τα δυτικά της Ι. Μεταξά περιλαμβάνει τις οδούς Σουηδίας, Διχαλίων, Αγριλίων καθώς και έναν αριθμό κάθετων προς αυτές δρόμων. Απαιτείται ένας αριθμός διανοίξεων και ασφαλτοστρώσεων ώστε η περιοχή να αστικοποιηθεί καθώς αποτελεί ένα σημαντικό μέρος του οικιστικού ιστού της Σάμης.
Το ίδιο ισχύει και για τον δρόμο προς Νεκροταφείο, ένα μέρος του οποίου είναι αδιέξοδος.
Η οδός Αγριλίων, η οδός Ναυαρίνου και στη συνέχεια ο δρόμος προς Αντίσαμο, οι οποίες παρουσιάζουν σημαντική κίνηση τροχοφόρων κατά τους θερινούς μήνες, έχουν μειωμένα οδικά χαρακτηριστικά. Οι ανασκαφές (αρχαία)που διεξάγονται στην περιοχή δυσχεραίνουν σημαντικά τις κινήσεις των οχημάτων.
Η σημερινή θέση των ΚΤΕΛ δυσχεραίνει την όλη κυκλοφορία στη Σάμη.
Οι πιάτσες ταξί δεν λειτουργούν ικανοποιητικά.
Στην περιοχή νότια της οδού Αγίας Ειρήνης απαιτούνται διανοίξεις δρόμων.
Υπάρχει έλλειψη αρίθμησης κατοικιών (αριθμοθέτησης) σε όλους τους οικισμούς και σε όλους τους δρόμους των οικισμών Σάμης.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι η Αρχαιολογική υπηρεσία έχει εντοπίσει και χωροθετήσει έναν σημαντικό αριθμό θέσεων με αρχαιολογικά ευρήματα, γεγονός το οποίο πρέπει απαραίτητα να ληφθεί υπόψη στον κυκλοφοριακό και χωροταξικό σχεδιασμό της Σάμης
2. Ρυθμίσεις –πεζοδρομήσεις κατά τους θερινούς μήνες
Κατά τους θερινούς μήνες πεζοδρομείται ένα μέρος της παραλιακής ζώνης στον οικισμό της Σάμης. Ισχύουν οι πεζοδρομήσεις πιο συγκεκριμένα για την περίοδο από το τέλος Μαΐου μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου.
Οι ρυθμίσεις αυτές δεν ισχύουν για όλο το 24ωρο, αλλά από τις 7 το απόγευμα μέχρι τη 1 το βράδυ.
Επίσης η κάθετη στην οδό Μιαούλη οδός ανάμεσα στα Οικοδομικά Τετράγωνα 19 και 20 κατά την εκφόρτωση του πλοίου το οποίο εκτελεί δρομολόγια από/προς Αστακό και από/προς Ιθάκη), και για τις ώρες που ισχύει η πεζοδρόμηση ,ανοίγει, ώστε να μπορούν να διοχετευτούν τα οχήματα που αποβιβάζονται αρχικά στην οδό Χωροφυλακής και στη συνέχεια στην Λεωφόρο Αγγλίας.
3. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
Οι προτεινόμενες στη συνέχεια ρυθμίσεις αποσκοπούν στην καλύτερη διευθέτηση της διερχόμενης και τοπικής κυκλοφορίας στο εσωτερικό της περιοχής του Δήμου Σάμης, στη μείωση των καθυστερήσεων και στην αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων.
Περαιτέρω προτείνονται οι παρακάτω ρυθμίσεις.
3.1. Η κύρια επέμβαση από άποψη κυκλοφορίας περιλαμβάνει την πεζοδρόμηση της οδού Μεταξά κατά το τμήμα της μεταξύ των οδών Μ. Αλεξάνδρου και Χωροφυλακής.
Στο τμήμα αυτό θα ολοκληρωθούν οι ανασκαφές και θα αναδειχθούν τα μωσαϊκά δάπεδα, τα οποία- σύμφωνα με πληροφόρηση από την αρχαιολογική υπηρεσία- θα καταλαμβάνουν όλη την έκταση, όλο το πλάτος του υφιστάμενου καταστρώματος δρόμου.
Η ταυτόχρονη
1) έκθεση και άλλων μωσαϊκών επί της πλατείας Δικαστηρίων
2) λειτουργία μουσείου επί της πλατείας,
θα δημιουργήσουν ένα συνολικό χώρο μεγάλης αρχαιολογικής- πολιτιστικής αξίας επισκέψιμο σε όλους τους τουρίστες και επισκέπτες της πόλης.
Το σύμπλεγμα της περιοχής αυτής που θα περιλαμβάνει αρχαία εκθέματα- Μουσείο-Δικαστήρια-Δημαρχείο θα προσδώσει έναν χαρακτήρα πολιτισμικό στη Σάμη και θα αναδειχθεί σε έναν κύριο πόλο έλξης μετακινήσεων επισκεπτών στον οικισμό.
Η εναλλακτική διαδρομή θα γίνεται μέσω των οδών Μ. Αλεξάνδρου- Χωροφυλακής.
3.2. Η οδός Ακτή Ποσειδώνος και η οδός Μιαούλη μέχρι την οδό Χωροφυλακής, πεζοδρομούνται επίσης και στον πεζόδρομο αυτό περιλαμβάνεται και όλη η πλατεία Κύπρου.
Αυτό αποτελεί το δεύτερο σημείο αναφοράς και επισκεψιμότητας για τον οικισμό της Σάμης.
3.3. Στο πλέγμα το μεταξύ των οδών Αγίας Ευφημίας-Μιαούλη-Σπετσών-Χωροφυλακής γίνονται οι παρακάτω μονοδρομήσεις:
1. Μονοδρόμηση της οδού Μ. Αλεξάνδρου από την οδό Σπετσών προς και μέχρι την οδό Χωροφυλακής. Το τελευταίο τμήμα της οδού Μ. Αλεξάνδρου το μεταξύ των οδών Χωροφυλακής και Ι. Μεταξά παραμένει αμφίδρομος .
2. Μονοδρόμηση της οδού Μαραθώνος από την οδό Χωροφυλακής προς και μέχρι την οδό Σπετσών.
3. Μονοδρόμηση της οδού Κύπρου από την οδό Σπετσών προς και μέχρι την οδό Χωροφυλακής.
4.Η οδός Μιαούλη παραμένει αμφίδρομος κατά το τμήμα της το μεταξύ των οδών Σπετσών και Χωροφυλακής.
5.Χωροθετείται χώρος στάθμευσης μεγάλων οχημάτων (φορτηγών, νταλικών) στον διαθέσιμο χώρο μπροστά από την οδό Μιαούλη με είσοδο από την ανώνυμη οδό μεταξύ Ο.Τ. 19 και Ο.Τ.20 (τμήμα από την οδό Μ. Αλεξάνδρου και μέχρι την οδό Μιαούλη), η οποία παραμένει δύο κατευθύνσεων και έξοδο από την ανώνυμη οδό μεταξύ Ο.Τ.19 και Ο.Τ. 3 (τμήμα από την οδό Μιαούλη μέχρι την οδό Μαραθώνος), η οποία παραμένει επίσης δύο κατευθύνσεων.
6.Η οδός Σπετσών παραμένει ως έχει(μονόδρομος)
7.Μονοδρόμηση της οδού Βύρωνος από την οδό Αγίας Ειρήνης προς και μέχρι την οδό Μιαούλη.
8.Μονοδρόμηση της οδού Ύδρας από την οδό Μαραθώνος προς και μέχρι την οδό Αγίας Ευφημίας.
9.Μονοδρόμηση της οδού Αθ. Διάκου από την οδό Μαραθώνος προς και μέχρι την οδό Αγ. Ευφημίας.
10.Μονοδρόμηση της οδού Κανάρη από την οδό Μιαούλη προς και μέχρι την οδό Αγίας Ευφημίας.
11.Μονοδρόμηση της οδού Επτανήσου από την οδό Ι. Μεταξά προς και μέχρι την οδό Μ. Αλεξάνδρου.
12. Ο μικρός και στενός δρόμος (παράλληλος της οδού Επτανήσου) δεξιά της πλατείας Ηβης παραμένει δύο κατευθύνσεων και χαρακτηρίζεται σαν δρόμος ήπιας κυκλοφορίας.
13.Τέλος μονοδρομείται η οδός Αγ. Δημητρίου καθώς και οι κάθετοι προς αυτήν συνδετήριοι κλάδοι, σύμφωνα με το συνημμένο χάρτη προτάσεων.
Σε όλες τις διασταυρώσεις καθορίζονται προτεραιότητες σε συνεννόηση με την Τεχνική Υπηρεσία.
Σε όλους τους ανωτέρω δρόμους στη δεξιά πλευρά τους χαράσσεται κίτρινη γραμμή (απαγόρευση στάθμευσης). Η στάθμευση θα επιτρέπεται μόνο στην αριστερή πλευρά.
3.4. Για την περιοχή δυτικά της οδού Ι. Μεταξά-Αγγλίας προβλέπονται τα εξής:
14. Μονοδρόμηση της οδού Σουηδίας από την συνάντησή της με την πρώτη ανώνυμη οδό και με κατεύθυνση προς την διασταύρωση Πριάμου-Διχαλίων.
15. Διαμόρφωση του χώρου πέριξ του δέντρου (ευκάλυπτος) που βρίσκεται στη συνάντηση των οδών Σουηδίας και Διχαλίων, ώστε να καθίσταται δυνατή η κίνηση οχημάτων από την οδό Σουηδίας προς την οδό Διχαλίων.
16. Η οδός Διχαλίων παραμένει δρόμος διπλής κατεύθυνσης, με απαγόρευση στάθμευσης στην δεξιά (όπως κινούμαστε προς Αντίσαμο) πλευρά, όπου χαράσσεται κίτρινη συνεχής γραμμή.
17. Όλοι οι κάθετοι δρόμοι μεταξύ Ι. Μεταξά- Αγγλίας και οδών Σουηδίας-Διχαλίων μονοδρομούνται εναλλάξ σύμφωνα με τον συνημμένο χάρτη προτάσεων. Σε αυτούς απαγορεύεται η στάθμευση στη δεξιά τους πλευρά (κίτρινη γραμμή).Πιό συγκεκριμένα:
(i) Ο μεταξύ Ο.Τ. 35Α και 35 γίνεται μονόδρομος προς Διχαλίων
(ii) Ο μεταξύ Ο.Τ. 35 και 33 γίνεται μονόδρομος από Διχαλίων προς Λ. Αγγλίας
(iii) Ο μεταξύ Ο.Τ. 33 και 30 -οδός Σαλαμίνος- γίνεται μονόδρομος προς Διχαλίων
(iv) H οδός Ζακύνθου γίνεται μονόδρομος προς την πλατεία Κωνσταντάτου
(v) Ο μεταξύ Ο.Τ. 27 και 28 - γίνεται μονόδρομος προς Διχαλίων
Η παραλιακή οδός (Ακτή Ποσειδώνος και στη συνέχεια οδός Μιαούλη) δέχεται επίσης κίνηση οχημάτων, ενώ παραμένει κλειστή και χρησιμοποιείται σαν πεζόδρομος τις απογευματινές ώρες των θερινών μηνών.
Η πλατεία Κύπρου καθώς και η διασταύρωση των οδών Ι. Μεταξά και Μ. Αλεξάνδρου δεν έχουν διαμορφωθεί κατάλληλα και παρουσιάζουν προβλήματα ως προς την διακίνηση οχημάτων και πεζών.
Η διασταύρωση των οδών Αγ. Ευφημίας και Ι. Μεταξά, που αποτελεί έναν κύριο κόμβο σε όλο τον οικισμό, και έχει ιδιαίτερη κυκλοφορία οχημάτων κατά τους θερινούς μήνες (κυρίως) επίσης απαιτεί βελτιώσεις.
Η περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Αγ. Ευφημίας, Μιαούλη, Σπετσών και Χωροφυλακής-Ι. Μεταξά περιλαμβάνει ένα σύνολο δρόμων ασφαλτοστρωμένων, σχετικά μικρού πλάτους, εκ των οποίων κανείς δεν είναι μονοδρομημένος, με εξαίρεση την οδό Σπετσών.
Η περιοχή προς τα δυτικά της Ι. Μεταξά περιλαμβάνει τις οδούς Σουηδίας, Διχαλίων, Αγριλίων καθώς και έναν αριθμό κάθετων προς αυτές δρόμων. Απαιτείται ένας αριθμός διανοίξεων και ασφαλτοστρώσεων ώστε η περιοχή να αστικοποιηθεί καθώς αποτελεί ένα σημαντικό μέρος του οικιστικού ιστού της Σάμης.
Το ίδιο ισχύει και για τον δρόμο προς Νεκροταφείο, ένα μέρος του οποίου είναι αδιέξοδος.
Η οδός Αγριλίων, η οδός Ναυαρίνου και στη συνέχεια ο δρόμος προς Αντίσαμο, οι οποίες παρουσιάζουν σημαντική κίνηση τροχοφόρων κατά τους θερινούς μήνες, έχουν μειωμένα οδικά χαρακτηριστικά. Οι ανασκαφές (αρχαία)που διεξάγονται στην περιοχή δυσχεραίνουν σημαντικά τις κινήσεις των οχημάτων.
Η σημερινή θέση των ΚΤΕΛ δυσχεραίνει την όλη κυκλοφορία στη Σάμη.
Οι πιάτσες ταξί δεν λειτουργούν ικανοποιητικά.
Στην περιοχή νότια της οδού Αγίας Ειρήνης απαιτούνται διανοίξεις δρόμων.
Υπάρχει έλλειψη αρίθμησης κατοικιών (αριθμοθέτησης) σε όλους τους οικισμούς και σε όλους τους δρόμους των οικισμών Σάμης.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι η Αρχαιολογική υπηρεσία έχει εντοπίσει και χωροθετήσει έναν σημαντικό αριθμό θέσεων με αρχαιολογικά ευρήματα, γεγονός το οποίο πρέπει απαραίτητα να ληφθεί υπόψη στον κυκλοφοριακό και χωροταξικό σχεδιασμό της Σάμης
2. Ρυθμίσεις –πεζοδρομήσεις κατά τους θερινούς μήνες
Κατά τους θερινούς μήνες πεζοδρομείται ένα μέρος της παραλιακής ζώνης στον οικισμό της Σάμης. Ισχύουν οι πεζοδρομήσεις πιο συγκεκριμένα για την περίοδο από το τέλος Μαΐου μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου.
Οι ρυθμίσεις αυτές δεν ισχύουν για όλο το 24ωρο, αλλά από τις 7 το απόγευμα μέχρι τη 1 το βράδυ.
Επίσης η κάθετη στην οδό Μιαούλη οδός ανάμεσα στα Οικοδομικά Τετράγωνα 19 και 20 κατά την εκφόρτωση του πλοίου το οποίο εκτελεί δρομολόγια από/προς Αστακό και από/προς Ιθάκη), και για τις ώρες που ισχύει η πεζοδρόμηση ,ανοίγει, ώστε να μπορούν να διοχετευτούν τα οχήματα που αποβιβάζονται αρχικά στην οδό Χωροφυλακής και στη συνέχεια στην Λεωφόρο Αγγλίας.
3. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
Οι προτεινόμενες στη συνέχεια ρυθμίσεις αποσκοπούν στην καλύτερη διευθέτηση της διερχόμενης και τοπικής κυκλοφορίας στο εσωτερικό της περιοχής του Δήμου Σάμης, στη μείωση των καθυστερήσεων και στην αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων.
Περαιτέρω προτείνονται οι παρακάτω ρυθμίσεις.
3.1. Η κύρια επέμβαση από άποψη κυκλοφορίας περιλαμβάνει την πεζοδρόμηση της οδού Μεταξά κατά το τμήμα της μεταξύ των οδών Μ. Αλεξάνδρου και Χωροφυλακής.
Στο τμήμα αυτό θα ολοκληρωθούν οι ανασκαφές και θα αναδειχθούν τα μωσαϊκά δάπεδα, τα οποία- σύμφωνα με πληροφόρηση από την αρχαιολογική υπηρεσία- θα καταλαμβάνουν όλη την έκταση, όλο το πλάτος του υφιστάμενου καταστρώματος δρόμου.
Η ταυτόχρονη
1) έκθεση και άλλων μωσαϊκών επί της πλατείας Δικαστηρίων
2) λειτουργία μουσείου επί της πλατείας,
θα δημιουργήσουν ένα συνολικό χώρο μεγάλης αρχαιολογικής- πολιτιστικής αξίας επισκέψιμο σε όλους τους τουρίστες και επισκέπτες της πόλης.
Το σύμπλεγμα της περιοχής αυτής που θα περιλαμβάνει αρχαία εκθέματα- Μουσείο-Δικαστήρια-Δημαρχείο θα προσδώσει έναν χαρακτήρα πολιτισμικό στη Σάμη και θα αναδειχθεί σε έναν κύριο πόλο έλξης μετακινήσεων επισκεπτών στον οικισμό.
Η εναλλακτική διαδρομή θα γίνεται μέσω των οδών Μ. Αλεξάνδρου- Χωροφυλακής.
3.2. Η οδός Ακτή Ποσειδώνος και η οδός Μιαούλη μέχρι την οδό Χωροφυλακής, πεζοδρομούνται επίσης και στον πεζόδρομο αυτό περιλαμβάνεται και όλη η πλατεία Κύπρου.
Αυτό αποτελεί το δεύτερο σημείο αναφοράς και επισκεψιμότητας για τον οικισμό της Σάμης.
3.3. Στο πλέγμα το μεταξύ των οδών Αγίας Ευφημίας-Μιαούλη-Σπετσών-Χωροφυλακής γίνονται οι παρακάτω μονοδρομήσεις:
1. Μονοδρόμηση της οδού Μ. Αλεξάνδρου από την οδό Σπετσών προς και μέχρι την οδό Χωροφυλακής. Το τελευταίο τμήμα της οδού Μ. Αλεξάνδρου το μεταξύ των οδών Χωροφυλακής και Ι. Μεταξά παραμένει αμφίδρομος .
2. Μονοδρόμηση της οδού Μαραθώνος από την οδό Χωροφυλακής προς και μέχρι την οδό Σπετσών.
3. Μονοδρόμηση της οδού Κύπρου από την οδό Σπετσών προς και μέχρι την οδό Χωροφυλακής.
4.Η οδός Μιαούλη παραμένει αμφίδρομος κατά το τμήμα της το μεταξύ των οδών Σπετσών και Χωροφυλακής.
5.Χωροθετείται χώρος στάθμευσης μεγάλων οχημάτων (φορτηγών, νταλικών) στον διαθέσιμο χώρο μπροστά από την οδό Μιαούλη με είσοδο από την ανώνυμη οδό μεταξύ Ο.Τ. 19 και Ο.Τ.20 (τμήμα από την οδό Μ. Αλεξάνδρου και μέχρι την οδό Μιαούλη), η οποία παραμένει δύο κατευθύνσεων και έξοδο από την ανώνυμη οδό μεταξύ Ο.Τ.19 και Ο.Τ. 3 (τμήμα από την οδό Μιαούλη μέχρι την οδό Μαραθώνος), η οποία παραμένει επίσης δύο κατευθύνσεων.
6.Η οδός Σπετσών παραμένει ως έχει(μονόδρομος)
7.Μονοδρόμηση της οδού Βύρωνος από την οδό Αγίας Ειρήνης προς και μέχρι την οδό Μιαούλη.
8.Μονοδρόμηση της οδού Ύδρας από την οδό Μαραθώνος προς και μέχρι την οδό Αγίας Ευφημίας.
9.Μονοδρόμηση της οδού Αθ. Διάκου από την οδό Μαραθώνος προς και μέχρι την οδό Αγ. Ευφημίας.
10.Μονοδρόμηση της οδού Κανάρη από την οδό Μιαούλη προς και μέχρι την οδό Αγίας Ευφημίας.
11.Μονοδρόμηση της οδού Επτανήσου από την οδό Ι. Μεταξά προς και μέχρι την οδό Μ. Αλεξάνδρου.
12. Ο μικρός και στενός δρόμος (παράλληλος της οδού Επτανήσου) δεξιά της πλατείας Ηβης παραμένει δύο κατευθύνσεων και χαρακτηρίζεται σαν δρόμος ήπιας κυκλοφορίας.
13.Τέλος μονοδρομείται η οδός Αγ. Δημητρίου καθώς και οι κάθετοι προς αυτήν συνδετήριοι κλάδοι, σύμφωνα με το συνημμένο χάρτη προτάσεων.
Σε όλες τις διασταυρώσεις καθορίζονται προτεραιότητες σε συνεννόηση με την Τεχνική Υπηρεσία.
Σε όλους τους ανωτέρω δρόμους στη δεξιά πλευρά τους χαράσσεται κίτρινη γραμμή (απαγόρευση στάθμευσης). Η στάθμευση θα επιτρέπεται μόνο στην αριστερή πλευρά.
3.4. Για την περιοχή δυτικά της οδού Ι. Μεταξά-Αγγλίας προβλέπονται τα εξής:
14. Μονοδρόμηση της οδού Σουηδίας από την συνάντησή της με την πρώτη ανώνυμη οδό και με κατεύθυνση προς την διασταύρωση Πριάμου-Διχαλίων.
15. Διαμόρφωση του χώρου πέριξ του δέντρου (ευκάλυπτος) που βρίσκεται στη συνάντηση των οδών Σουηδίας και Διχαλίων, ώστε να καθίσταται δυνατή η κίνηση οχημάτων από την οδό Σουηδίας προς την οδό Διχαλίων.
16. Η οδός Διχαλίων παραμένει δρόμος διπλής κατεύθυνσης, με απαγόρευση στάθμευσης στην δεξιά (όπως κινούμαστε προς Αντίσαμο) πλευρά, όπου χαράσσεται κίτρινη συνεχής γραμμή.
17. Όλοι οι κάθετοι δρόμοι μεταξύ Ι. Μεταξά- Αγγλίας και οδών Σουηδίας-Διχαλίων μονοδρομούνται εναλλάξ σύμφωνα με τον συνημμένο χάρτη προτάσεων. Σε αυτούς απαγορεύεται η στάθμευση στη δεξιά τους πλευρά (κίτρινη γραμμή).Πιό συγκεκριμένα:
(i) Ο μεταξύ Ο.Τ. 35Α και 35 γίνεται μονόδρομος προς Διχαλίων
(ii) Ο μεταξύ Ο.Τ. 35 και 33 γίνεται μονόδρομος από Διχαλίων προς Λ. Αγγλίας
(iii) Ο μεταξύ Ο.Τ. 33 και 30 -οδός Σαλαμίνος- γίνεται μονόδρομος προς Διχαλίων
(iv) H οδός Ζακύνθου γίνεται μονόδρομος προς την πλατεία Κωνσταντάτου
(v) Ο μεταξύ Ο.Τ. 27 και 28 - γίνεται μονόδρομος προς Διχαλίων
Τέλος η οδός Αγριλίων παραμένει διπλής κατεύθυνσης.
18. Η οδός Πριάμου μονοδρομείται από την οδό Διχαλίων προς και μέχρι την οδό Λ. Αγγλίας, ώστε να αποτελέσει έξοδο από την περιοχή, σε συνέχεια της οδού Διχαλίων.
19. Δρόμος προς Νεκροταφείο. Γίνονται οι μονοδρομήσεις που φαίνονται στον συνημμένο χάρτη. Σημαίνεται κατάλληλα όλη η διαδρομή από την οδό Ι. Μεταξά.
20. Τα ΚΤΕΛ μετακινούνται σε νέα θέση μέσα στο λιμάνι.
21. Δημιουργούνται δύο νέες πιάτσες ταξί, μία στην οριογραμμή της πλατείας Κύπρου (επί της Λ. Αγγλίας) και μία επί της πλατείας Κωνσταντάτου στην αρχή του πεζόδρομου της Ακτής Ποσειδώνος.
22. Απαιτείται η επαναδιαμόρφωση πεζοδρομίων στις οδούς Λ. Αγγλίας και Ι. Μεταξά και η σήμανση των χώρων στάθμευσης (και διαγράμμιση θέσεων διαβάσεων πεζών), ώστε να διευκολυνθεί η διαμπερής κυκλοφορία.
23. Ακόμη διανοίγεται η κλειστή σήμερα οδός που θα εξυπηρετήσει το Κ. Υ .Σάμης
24. Η οδός Σουηδίας από ανώνυμη οδό και προς νότο μονοδρομείται με κατεύθυνση προς το Κέντρο Υγείας Σάμης.
Συνιστάται τέλος να δοθεί ονομασία σε όλους τους δρόμους του ευρύτερου Οικισμού Σάμης, οι οποίοι σήμερα παραμένουν ανώνυμοι.
4. ΜΕΣΟ- ΚΑΙ ΜΑΚΡΟ-ΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Σε μεσο-μακρο -πρόθεσμη θεώρηση προβλέπεται η κατασκευή νέων λιμενικών εγκαταστάσεων που θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά με τον υπάρχοντα λιμένα, σε θέση βόρεια από τον οικισμό του Καραβόμυλου.
Καθώς και η κατασκευή του Περιφερειακού δρόμου της Σάμης. ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
18. Η οδός Πριάμου μονοδρομείται από την οδό Διχαλίων προς και μέχρι την οδό Λ. Αγγλίας, ώστε να αποτελέσει έξοδο από την περιοχή, σε συνέχεια της οδού Διχαλίων.
19. Δρόμος προς Νεκροταφείο. Γίνονται οι μονοδρομήσεις που φαίνονται στον συνημμένο χάρτη. Σημαίνεται κατάλληλα όλη η διαδρομή από την οδό Ι. Μεταξά.
20. Τα ΚΤΕΛ μετακινούνται σε νέα θέση μέσα στο λιμάνι.
21. Δημιουργούνται δύο νέες πιάτσες ταξί, μία στην οριογραμμή της πλατείας Κύπρου (επί της Λ. Αγγλίας) και μία επί της πλατείας Κωνσταντάτου στην αρχή του πεζόδρομου της Ακτής Ποσειδώνος.
22. Απαιτείται η επαναδιαμόρφωση πεζοδρομίων στις οδούς Λ. Αγγλίας και Ι. Μεταξά και η σήμανση των χώρων στάθμευσης (και διαγράμμιση θέσεων διαβάσεων πεζών), ώστε να διευκολυνθεί η διαμπερής κυκλοφορία.
23. Ακόμη διανοίγεται η κλειστή σήμερα οδός που θα εξυπηρετήσει το Κ. Υ .Σάμης
24. Η οδός Σουηδίας από ανώνυμη οδό και προς νότο μονοδρομείται με κατεύθυνση προς το Κέντρο Υγείας Σάμης.
Συνιστάται τέλος να δοθεί ονομασία σε όλους τους δρόμους του ευρύτερου Οικισμού Σάμης, οι οποίοι σήμερα παραμένουν ανώνυμοι.
4. ΜΕΣΟ- ΚΑΙ ΜΑΚΡΟ-ΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Σε μεσο-μακρο -πρόθεσμη θεώρηση προβλέπεται η κατασκευή νέων λιμενικών εγκαταστάσεων που θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά με τον υπάρχοντα λιμένα, σε θέση βόρεια από τον οικισμό του Καραβόμυλου.
Καθώς και η κατασκευή του Περιφερειακού δρόμου της Σάμης. ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ