ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΤΕΛΟΣ ΕΔΩ ΜΟΝΟ ΑΡΧΕΙΟ

ΝΕΟ ΣΑΙΤ

Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2011

Συνεδρίαση Περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων Νήσων στην Κέρκυρα Δημιουργία συστήματος ψηφιακών υπηρεσιών για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών στα Ιόνια Νησιά

Από αριστερά: Ο Αντιπεριφερειάρχης Κέρκυρας, Χρήστος Σκούρτης και ο Περιφερειάρχης Ι.Ν. Σπυρίδων Σπύρου, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Εγκρίθηκε – κατά πλειοψηφία - από το Περιφερειακό Συμβούλιο η υποβολή προτάσεων της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων στην πρόσκληση με τίτλο "Ψηφιακές Υπηρεσίες Αιρετών Περιφερειών", στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ψηφιακή Σύγκλιση".

   Ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Κέρκυρας, Χρήστος Σκούρτης, εισηγούμενος το θέμα κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, τόνισε – μεταξύ άλλων - ότι «η Περιφέρεια Ι.Ν. , ως φορέας και δυνητικός δικαιούχος της Πρόσκλησης, έχει υποχρέωση να υλοποιήσει δράσεις οι οποίες θα συνδράμουν αποφασιστικά στην αποδοτικότερη λειτουργία του δημόσιου τομέα, μέσω της εισαγωγής αποτελεσματικότερων διαδικασιών εξυπηρέτησης των πολιτών, βελτίωσης της ποιότητας ζωής τους, αλλά και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Περιφέρειάς μας».

   «Θεωρούμε χρέος μας», είπε ο Αντιπεριφερειάρχης, «να αξιοποιούμε κάθε χρηματοδοτική ευκαιρία και να διεκδικούμε με δυναμισμό, έργα που θα καταστήσουν την Περιφέρειά μας πρωτοπόρο σε εθνικό επίπεδο».

Οι προτάσεις ανά τομέα

   Οι προτάσεις, που προτείνεται να υποβληθούν, υπάγονται στους ακόλουθους τομείς:
·       Εξυπηρέτηση πολιτών/ επιχειρήσεων
·       Έλεγχος και Εποπτεία
·       Πολιτισμός και Τουρισμός


Εξυπηρέτηση πολιτών/ επιχειρήσεων

  • Προτεινόμενο Έργο 1: Εφαρμογές βελτίωσης καθημερινότητας πολίτη μέσω ψηφιακών υπηρεσιών

   Οι «έξυπνες» πόλεις αποτελούν τµήµα του ευρύτερου σχεδίου των δυτικών κοινωνιών, για µετάβαση στην κοινωνία και οικονοµία της γνώσης. Περιγράφουν περιβάλλοντα που βελτιώνουν τις ανθρώπινες ικανότητες δημιουργικότητας, µάθησης και καινοτομίας. Οι  «έξυπνες» πόλεις δηµιουργούνται από τη σύγκλιση δύο  µεγάλων ρευµάτων της σύγχρονης σκέψης για την πόλη και την αστική ανάπτυξη: αφενός του επαναπροσδιορισμού της πόλης µέσα από τις τεχνολογίες επικοινωνίας, τη ψηφιακή δικτύωση και αναπαράστασή της και αφετέρου από την κατανόηση της πόλης ως περιβάλλοντος δημιουργικότητας και καινοτομίας.
   Βασιζόμενοι σε αυτή την αντίληψη, για τον εκσυγχρονισμό της ΠΙΝ και με βάση τη στόχευση της σχετικής Πρόσκλησης, προτείνουμε τη δημιουργία ενός συστήματος ψηφιακών υπηρεσιών για τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη, που θα προσφέρεται μέσα από μία ηλεκτρονική Πύλη (π.χ. την ιστοσελίδα της ΠΙΝ) και θα εντάσσεται στο πλαίσιο των ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τον πολίτη.
   Πιστεύουμε, επιπλέον, ότι η υλοποίηση αυτών θα δημιουργήσει τη βάση και τα υποσυστήματα για εγκατάσταση μελλοντικών συστημάτων, καθώς και την εδραίωση της ΠΙΝ στο χώρο της Καινοτομίας. Το προτεινόμενο σύστημα με τους τρείς άξονες εφαρμογής θα δώσει τη δυνατότητα στον πολίτη και στον επισκέπτη να πληροφορείται, με τη χρήση κοινών συσκευών (H/Y, κινητά τηλέφωνα) για πληροφορίες και γεγονότα που τον περιβάλλουν. Παράλληλα καθένας από τους χρήστες θα προάγει τη συμμετοχικότητα και τη διεπαφή του πολίτη με τη Δημόσια Διοίκηση, αφού η ενεργοποίησή του θεωρείται απαραίτητη για τη βέλτιστη λειτουργία των υπηρεσιών.
                        
Οι πρότυπες εφαρμογές λειτουργούν και προσφέρονται από μια ενιαία πλατφόρμα και βελτιώνουν τρεις ενότητες ενδιαφέροντος:
1. Αναφορά προβλημάτων δημόσιου ενδιαφέροντος
2. Ενημέρωση προσβασιμότητας σε άτομα με κινητικά προβλήματα
3. Ηλεκτρονική διαχείριση μαρίνων της ΠΙΝ.

Ηλεκτρονική Υπηρεσία Άμεσης Αναφοράς Προβλημάτων Δημοσίου Ενδιαφέροντος “Street Alert”

   Η πρόταση αφορά στη δημιουργία του κατάλληλου υποσυστήματος (web & κινητές συσκευές), που θα επιτρέπει στους πολίτες και επισκέπτες των περιοχών εφαρμογής να αναφέρουν στις αρμόδιες αρχές προβλήματα ή γεγονότα που απαιτούν την προσοχή και επέμβαση των υπηρεσιών κοινής ωφελείας.
   Παραδείγματα τέτοιων αναφορών είναι οι λακκούβες ή κακοτεχνίες σε δημόσιους δρόμους, πεζοδρόμια κτλ, η εναπόθεση ογκωδών/επικίνδυνων αντικειμένων σε κοινόχρηστους χώρους, οι διαρροές υδάτων, τα φραγμένα φρεάτια, καταστροφές ή δυσλειτουργίες σε εγκαταστάσεις δημόσιου χαρακτήρα, όπως τα δίκτυα ηλεκτρισμού, δημόσιου φωτισμού, φανών ελέγχου κυκλοφορίας, υδροδότησης κτλ.
   Η υπηρεσία έχει σκοπό αφενός να ευαισθητοποιήσει τους κατοίκους και επισκέπτες των περιοχών εφαρμογής αναφορικά με την φροντίδα των δημόσιων χώρων και αφετέρου να διευκολύνει και να κάνει πιο αποτελεσματική την παρέμβαση των υπηρεσιών αρμοδιότητάς της Περιφέρειας, προς αντιμετώπιση των προβλημάτων. Με αυτόν τον τρόπο οι Υπηρεσίες θα γνωρίζουν σε πραγματικό και άμεσο χρόνο το πρόβλημα, όπως αυτό θα τους κοινοποιείται από τον πολίτη.
   Η υπηρεσία θα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες με απλό και εύχρηστο τρόπο να καταγράφουν και αναφέρουν το πρόβλημα που διαπιστώνουν με καθορισμό τοποθεσίας, περιγραφή και τύπο προβλήματος , δυνατότητα ανεβάσματος φωτογραφίας καθώς και επιλογή διαμοιράσματος στα κοινωνικά δίκτυα (facebook, twitter κτλ). Επιπρόσθετα, τα προβλήματα θα αποθηκεύονται σε ειδική βάση δεδομένων, θα αποτυπώνονται σε πραγματικό χρόνο πάνω σε διαδραστικό χάρτη ενώ οι χρήστες που έκαναν την αναφορά του προβλήματος θα ενημερώνονται για την πορεία επίλυσης τους.

Ηλεκτρονική Υπηρεσία Ενημέρωσης Προσβασιμότητας Χώρων Ενδιαφέροντος σε Άτομα με Αναπηρία “City Mobility Mate”

   Η πρόταση αφορά στη δημιουργία του κατάλληλου υποσυστήματος (web & κινητές συσκευές), που θα επιτρέπει στα άτομα με αναπηρία και περιορισμένες δυνατότητες μετακίνησης, να ενημερώνονται αλλά και να ενημερώνουν δυναμικά αναφορικά με τη δυνατότητα πρόσβασης σε διάφορα σημεία ενδιαφέροντος.
   Τέτοια σημεία περιλαμβάνουν δημόσιες υπηρεσίες, χώρους πολιτισμού (μουσεία, βιβλιοθήκες κτλ), εμπορικές επιχειρήσεις (καταστήματα, εμπορικά κέντρα, τράπεζες κτλ), χώρους αναψυχής & άθλησης, εστιατόρια/μπαρ, σημεία θρησκευτικού ενδιαφέροντος κ.α. 
Η υπηρεσία αποσκοπεί στο να βελτιώσει τη διαβίωση των ατόμων με αναπηρία μέσα στις πόλεις και κοινότητες διαμονής τους, να ευαισθητοποιήσει τις τοπικές κοινωνίες και τις αντίστοιχες επιχειρήσεις ώστε να προσαρμόσουν την προσβασιμότητα σε άτομα με περιορισμένες δυνατότητες μετακίνησης. Παράλληλα θα δημιουργηθεί ένα κοινωνικό δίκτυο ατόμων με αναπηρία που θα δίνει τη δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ τους.

   Επιπλέον, μέσω διαδραστικού χάρτη, θα εμφανίζονται σημεία ενδιαφέροντος που βρίσκονται εγγύτερα στο χρήστη, ενώ ειδικός αλγόριθμος θα προτείνει σημεία ενδιαφέροντος στους χρήστες ανάλογα με τις συνήθειες και τα ενδιαφέροντα τους.

Ηλεκτρονική Υπηρεσία Διαχείρισης Μαρίνας “Smart Marine”

   Η πρόταση αφορά την υλοποίηση ενός «έξυπνου» συστήματος διαχείρισης μαρίνας με πληθώρα εφαρμογών τόσο για τους διαχειριστές όσο και για του χρήστες της μαρίνας.
Η υπηρεσία θα διατίθεται μέσα από πολλαπλές πλατφόρμες όπως web, mobile web, και native εφαρμογές για κινητές συσκευές smartphones.
   Σκοπός του συστήματος είναι η ενοποίηση ετερόκλητων υπηρεσιών απαραίτητων για τη διαχείριση των μαρίνων όπως η βέλτιστη διαχείριση των θέσεων, των μελών/πελατών/προμηθευτών, των οικονομικών/ λογιστικών παραμέτρων κ.α..
Η εφαρμογή κρίνεται πως είναι μία υπηρεσία προστιθέμενης αξίας προς τους χρήστες των μαρίνων, που θα προάγει το θαλάσσιο τουρισμό, αλλά και την καθημερινότητα των χρηστών σκαφών.
   Ο συνολικός προϋπολογισμός της πρότασης είναι 500.000 χωρίς ΦΠΑ.

«Σύστημα ελέγχου και εποπτείας της λειτουργίας του Οργανισμού της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων»
           
   Το προτεινόμενο έργο έχει ως στόχο την παροχή ηλεκτρονικής υποστήριξης εκείνων των Υπηρεσιών του Οργανισμού της Περιφέρειας που διενεργούν ελέγχους. Με το προτεινόμενο σύστημα, το σύνολο των ελέγχων, όπως αυτοί διενεργούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες, θα γίνονται με ηλεκτρονικό τρόπο, με χρήση φορητών συσκευών για επιτόπιους ελέγχους καθώς και πλήρη ηλεκτρονική παρακολούθηση των παραβάσεων και των ποινών/ ελέγχων. Παράλληλα, θα υπάρχει και πλήρης ηλεκτρονική παρακολούθηση των αιτημάτων των πολιτών καθώς και των πιθανών καταγγελιών που γίνονται στις υπηρεσίες της Περιφέρειας. Με βάση τις αρμοδιότητες της Περιφέρειας που προκύπτουν από τον Ν. 3852/2010 η προτεινόμενη πράξη θα συμβάλλει στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών καλύπτοντας όλο το μηχανισμό υποστήριξης των παρακάτω τομέων (ενδεικτικά):
•           Παιδείας Πολιτισμού
•           Προγραμματισμού - Ανάπτυξης
•           Γεωργίας – Κτηνοτροφίας – Αλιείας
•           Φυσικών Πόρων – Ενέργειας – Βιομηχανίας
•           Απασχόλησης – Εμπορίου – Τουρισμού
•           Μεταφορών – Επικοινωνιών
•           Έργων - Χωροταξίας – Περιβάλλοντος
•           Υγείας
•           Μικτά κλιμάκια
   Στόχος της προτεινόμενης πράξης είναι να αποτελέσει ολοκληρωμένη παρέμβαση καλύπτοντας όλο τον κύκλο ζωής από την υποβολή των αιτημάτων μέχρι την ολοκλήρωσή τους. Παράλληλα, όπου θα κριθεί απαραίτητο θα υπάρξει ψηφιοποίηση εγγράφων (για κάποιους τομείς της Περιφέρειας) καθώς και η υλοποίηση ολοκληρωμένων συστημάτων ψηφιοποίησης και ανάκτησης εγγράφων. Για το σύνολο των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που θα επιλεγούν θα παρέχεται πλατφόρμα ψηφιοποίησης μαζί με τον απαραίτητο εξοπλισμό ψηφιοποίησης (ανά τομέα της Περιφέρειας). Ειδικότερα, η πράξη που προτείνεται θα είναι σε θέση να προσφέρει ανά τομέα τις ακόλουθες (ενδεικτικές) λειτουργίες:
   Ο συνολικός προϋπολογισμός της πρότασης είναι 650.000 χωρίς ΦΠΑ.

Πολιτισμός και Τουρισμός

   Σύστημα Ηλεκτρονικής Προβολής και Διαχείρισης Τουριστικών & Πολιτιστικών Πόρων, Υπηρεσιών, Εκδηλώσεων και Ροών Επισκεπτών στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων. 

   Η ηλεκτρονική προβολή τουριστικών προορισμών (e-προβολή) αποτελεί πλέον μια συνήθη αντιμετώπιση της ικανοποίησης της ζήτησης για τουρισμό, αναψυχή, πολιτισμό κ.λπ. Κύριο χαρακτηριστικό της κλασσικής αντιμετώπισης της e-προβολής είναι η «παθητική» αντιμετώπιση της ζήτησης πληροφοριών στο διαδίκτυο. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η τεχνολογική προσέγγιση και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται δε διαφέρουν μεταξύ τους, αν και απαιτούνται συνεχείς επενδύσεις για την παρακολούθηση της τεχνολογίας.
   Η οργάνωση αυτής της προβολής στο διαδίκτυο αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο διαφοροποίησης για την «πρωτοκαθεδρία» ενός προορισμού στις μηχανές αναζήτησης: Η Ισπανία και η Ιταλία, ανταγωνίστριες χώρες της Ελλάδας, με παραδοσιακά ισχυρή περιφερειακή αυτοδιοίκηση, έχουν δημιουργήσει μια «πυραμίδα» ιστοτόπων με περίπου ίδια χαρτογράφηση περιήγησης του επισκέπτη και έναν αξιοζήλευτο συντονισμό της παραγωγής ηλεκτρονικού περιεχομένου.
   Η στρατηγική ολοκληρωμένης και ενεργητικής e-προβολής αποτελεί ένα δεύτερο κρίσιμο στοιχείο για την επίτευξη ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων, όπου ο ρόλος της Αυτοδιοίκησης είναι κρίσιμος, δεδομένου ότι αναλαμβάνει πρωτοβουλίες σε περιφερειακή και τοπική κλίμακα για ευρεία συστράτευση του ιδιωτικού τομέα και των κοινωνικών εταίρων σε μια οργάνωση της διαχείρισης:
 τόσο των (μελλοντικών) επισκεπτών στην Περιφέρεια (στάδιο αναζήτησης και στήριξης της απόφασης για επιλογή),
 όσο και της παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών λίγο πριν την άφιξή του (στάδιο προγραμματισμού της αναψυχής),
 όσο και κατά τη διάρκεια παραμονής του στον προορισμό που έχει επιλέξει.

   Οι πληροφορίες έχουν δυναμικό χαρακτήρα και συνθέτουν στην πράξη το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του προορισμού. Έτσι, ο επισκέπτης μπορεί να προγραμματίσει και να συνδυάσει επιλογές αναψυχής (μουσεία, εκδηλώσεις, δρομολόγια, τοπική κουζίνα, εκδρομές, προσωπικός ξεναγός κ.ο.κ.) ανάλογα με το προφίλ του, να τις προγραμματίσει, να τις «κλείσει» διαδικτυακά, να τις επιβεβαιώσει, να τις συνδέσει με συμπληρωματικές πληροφορίες (ιστορία, πολιτισμός κ.λπ.), να τις αξιολογήσει και να τις «διασπείρει» (μέσα από εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης και blogs) σε μια σειρά από φίλους, συνεργάτες ή «διαδικτυακούς συνδαιτυμόνες», αποκτώντας ο ίδιος, χωρίς να το ξέρει ή να το θέλει, έναν ρόλο «προσωπικού διαφημιστή» του τόπου της επιλογής του.

   Η βιομηχανία περιεχομένου (content industry) και η χρήση εξελιγμένων εργαλείων web-marketing συνθέτουν ένα εξελιγμένο εργαλείο «ολοκληρωμένης προβολής προορισμού, προσέλκυσης και διαχείρισης επισκεπτών», που έχει επικρατήσει διεθνώς με την ορολογία DMS: Destination Management System.
Η πρόταση αυτή, εισάγει το DMS, ως το πλέον καινοτόμο μέσο τουριστικής προβολής παγκοσμίως. Η επιλογή μας είναι τέτοια, ώστε να ξεπεράσουμε τους παραδοσιακούς τρόπους προσέλκυσης αλλά και διατήρησης επισκεπτών, και να κάνουμε άλματα προς την ενίσχυση της προβολής μας, προσπαθώντας να ανταγωνιστούμε τις αντίπαλες αγορές. Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως η Ισπανία στοχεύει προς αυτή την κατεύθυνση από το 2002, δημιουργώντας σταδιακά και συγκροτημένα το απαραίτητο υπόβαθρο content industry και έχοντας ήδη κατακτήσει την πρωτοκαθεδρία στο web-marketing (οι «πειραματισμοί» της Ισπανίας στη χρήση tablets ξεκινά ήδη από το 2003.). Η Πολιτεία της Καλιφόρνια, η Αυστραλία, αλλά και το Όσλο και η Κοπεγχάγη αποτελούν μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα.

   Η «είσοδος» της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων στην ενεργητική και ολοκληρωμένη προβολή της ως διεθνώς αναγνωρισμένου τουριστικού προορισμού, αποτελεί πρόκληση, αλλά ταυτόχρονα συνδέεται με τη δέσμευσή μας, των κοινωνικών εταίρων και των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού, του πολιτισμού, των μεταφορών κ.λπ. στον κοινό στόχο της τουριστικής ανάπτυξης και της βιώσιμης διαχείρισης των πολιτιστικών, φυσικών και ανθρώπινων πόρων της Περιφέρειας.

   Η προτεινόμενη Πράξη αφορά στην ανάπτυξη καινοτόμου Ηλεκτρονικού Συστήματος Διαχείρισης και Μάρκετινγκ Τουριστικών Προορισμών, με στόχο να προσφέρει στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων  τη δυνατότητα να προβάλει τους τουριστικούς και πολιτιστικούς πόρους της και να προσεγγίσει τους δυνητικούς επισκέπτες-πελάτες σε παγκόσμια κλίμακα και όλο το εικοσιτετράωρο, με άμεσο τρόπο και χαμηλό κόστος, προσφέροντας τους τη δυνατότητα χρήσης ολοκληρωμένων «πακέτων» αξιοποιώντας αδιάκριτα τις παρεχόμενες υπηρεσίες από φορείς της ιδιωτικής και δημόσιας επιχειρηματικής πρωτοβουλίας.

   Μέσω του eDMS στοχεύεται να συγκεντρωθεί και «κοινοποιηθεί» ένα εκτενές σύνολο τουριστικών και πολιτιστικών προϊόντων, αξιοποιώντας τα προσωπικά χαρακτηριστικά του δυνητικού επισκέπτη  μέσα από πολλαπλά κανάλια και πλατφόρμες διάθεσης, υποστηρίζοντας ουσιαστικά το ρόλο της Περιφέρειας Ιονίων ως ενιαίου «οργανισμού» διαχείρισης του τουριστικού προϊόντος.
Το DMS ουσιαστικά προβάλει προορισμούς οργανώνοντας και αναδεικνύοντας διαθέσιμους πόρους  (π.χ. καταλύματα, δραστηριότητες, μόνιμα και εποχιακά events κ.λ.π.). Αξιοποιώντας τις σύγχρονες εξελίξεις και νέες τεχνολογίες (όπως τα Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών, web communities (π.χ. facebook), κινητές και ασύρματες τεχνολογίες κ.λ.π., τα DMS αναπτύσσουν ποικίλες εφαρμογές που αποσκοπούν στην περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητα του προορισμού, στην παροχή επιπρόσθετης αξίας στην τουριστική ζήτηση και προσφορά και στη μείωση των κοινωνικών, πολιτισμικών και περιβαλλοντολογικών αρνητικών επιδράσεων. Ένα DMS μπορεί να αναπτυχθεί σε περιφερειακό ή και τοπικό επίπεδο και η διεθνής πρακτική έχει δείξει πολλά επιτυχημένα παραδείγματα με πιο εντυπωσιακό αυτό της Καλιφόρνια http://www.visitcalifornia.com/.

   Επιπλέον, θα παρέχει τη δυνατότητα παρουσίασης των τοπικών τουριστικών υποδομών, ανωδομών και διευκολύνσεων στους τουρίστες, προκειμένου να σχηματίσουν την τουριστική εικόνα του προορισμού την οποία θα προκρίνουν, ανάλογα των δικών τους ενδιαφερόντων, απαιτήσεων και περιορισμών. Επίσης, θα συντονίζει (και μέσω αυτού θα παρακολουθεί και αξιολογεί) τους τοπικούς προμηθευτές (μικρές και μεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις) των τουριστικών προϊόντων σε επίπεδο τουριστικού προορισμού για να αποκτήσουν επιχειρηματική εμπειρία και κεφάλαια και να αναλάβουν πρωτοβουλίες αποτελεσματικού τουριστικού και ταξιδιωτικού μάρκετινγκ για την προώθηση και προβολή των προϊόντων τους, που θα αυξήσει την τουριστική δαπάνη και θα προκαλέσει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα στην τοπική/ περιφερειακή / εθνική οικονομία.

   Ακολουθώντας την παραπάνω κατεύθυνση, το προτεινόμενο DMS αποτελεί και περιλαμβάνει πολύ περισσότερες δυνατότητες και εργαλεία από μία απλή διαδικτυακή πύλη ή ένα απλό σύστημα κρατήσεων, καθιερώνοντας μία νέα προσέγγιση στη διαχείριση και προβολή του τουριστικού προϊόντος που στηρίζεται στην συγκέντρωση και συνδυαστική διαχείριση προορισμών, σχετικών με αυτούς πληροφοριών, πολιτιστικών γεγονότων, κρατήσεων σε πραγματικό χρόνο, προβολής και υποστήριξης επαγγελματικών (ανεξάρτητα μεγέθους). Ενδεικτικά αναφέρονται οι παρακάτω «λειτουργίες» :
•           Διαχείριση Τουριστικού προϊόντος
•           Ηλεκτρονικό Σύστημα Διαχείρισης Επισκεπτών (CRM Επισκεπτών)
•           Ηλεκτρονικό Σύστημα Διαχείρισης (CRM) σχετιζόμενων επαγγελματιών περιφέρειας
•           Σύστημα after-sales για την μέτρηση της ικανοποίησης των τουριστών (Tourists Relations Management -TRM)
•           Διαχείριση στατιστικών αναφορών για όλο το εύρος των δραστηριοτήτων που παρακολουθούνται μέσω του συστήματος.
•           Διαδικτυακός τόπος προβολής και ανάδειξης του τουριστικού προϊόντος της χώρας  και προώθησής του στους δυνητικούς και εν δυνάμει καταναλωτές του
•           Διαχείριση Ερωτηματολογίων δυνητικών επισκεπτών και συμμετεχόντων επαγγελματιών
•           Ανάπτυξη Διεπιχειρησιακού Συστήματος on-line Κρατήσεων (καταλύματα, events, πολιτιστικοί χώροι, εστίαση κ.α.).

   Σημαντικό «εργαλείο» για την επιτυχή αξιοποίηση του eDMS της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων είναι ο προσεκτικός σχεδιασμός και συνεχής παροχή υψηλών ψηφιακών υπηρεσιών τόσο προς τους επισκέπτες όσο και προς τους επαγγελματίες της περιφέρειας. Παραδείγματα τέτοιων υπηρεσιών είναι :
•           Αποστολή e-mail προς τους επισκέπτες-μέλη της πύλης  με περιεχόμενο : Τουριστικά νέα, Ενημερωτικά σχετικά με τα προσωπικά ενδιαφέροντα του επισκέπτη, δελτίο καιρού κ.α.
•           Αποστολή SMS με νέα π.χ. καιρού (για τους επισκέπτες του αντίστοιχου σημείου της πύλης των προηγούμενων δύο ημερών και για τις επόμενες δύο ημέρες με μέγιστο αριθμό μηνυμάτων)
•           Αποστολή SMS με νέα π.χ. σχετικά με τα προσωπικά ενδιαφέροντα του επισκέπτη για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα από την τελευταία του επίσκεψη (tracking)
•           Αποστολή SMS με γεγονότα σχετικά με τα προσωπικά ενδιαφέροντα του επισκέπτη και δυνατότητα κράτησης από κινητό τηλέφωνο
•           Παροχή ολοκληρωμένης, πολυγλωσσικής  και οργανωμένης πληροφόρησης και σχετικά με τα προσωπικά ενδιαφέροντα του επισκέπτη, μέσα από διαφορετικά και πολλαπλά κανάλια
•           Παροχή Φωνητικών πληροφοριών
•           Αναζήτηση postcard από τη βάση του Συστήματος και αποστολή μέσω e-mail
•           Σύστημα after-sales για την μέτρηση της ικανοποίησης των τουριστών (Tourists Relations Management -TRM) με χρήση πολυκαναλικής εφαρμογής
•           Υπηρεσίες τηλε-εκπαίδευσης στους μικρομεσαίους επαγγελματίες της περιοχής
•           Υπηρεσία χρήσης εργαλείων από μικρομεσαίους επαγγελματίες της περιοχής (π.χ. σύστημα κρατήσεων).

   Κατά την ανάπτυξη και λειτουργία του συστήματος eDMS της περιφέρειας Ιονίων Νήσων προτείνεται να αξιοποιηθούν κατάλληλα τα αποτελέσματα προηγούμενων πράξεων που αφορούσαν σε ανάδειξη τουριστικών ή και πολιτιστικών προϊόντων της περιοχής οι οποίες χρηματοδοτήθηκαν στο πλαίσιο εφαρμογής του Γ’ ΚΠΑ ή του ΕΣΠΑ, σύμφωνα με τις υποδείξεις της πρόσκλησης 30 του ΕΠ ΨΣ, στην οποία θα προταθεί η πράξη προς ένταξη, αλλά και της πρόσκλησης 39. 

   Ο συνολικός προϋπολογισμός της πρότασης είναι 1.000.000 χωρίς ΦΠΑ.                       

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ