Επειδή πολλά λέγονται και γράφονται σχετικά με τη συγκρότηση του Συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου, έχω να δηλώσω τα εξής:
1. Πάγιο αίτημα της αυτοδιοίκησης ήταν και είναι η δημιουργία Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων και η κατάργηση των υπαρχόντων, με την οποία απολύτως συμφωνώ. Την άποψη αυτή υποστήριξα και στη Βουλή στη συζήτηση του Ν.3852/2010 (πρόγραμμα Καλλικράτης) που δίνει τη δυνατότητα στους Δήμους της σύστασης ενός επιπλέον νομικού προσώπου Δημοσίου δικαίου για την διοίκηση και διαχείριση ζώνης λιμένα (Δημοτικό Λιμενικό ταμείο). Αναλυτικά αναφέρεται στην εγκύκλιο 11/27-1-2011 του Υπουργείου Εσωτερικών.
Επίσης την άποψη αυτή μετέφερα και στο Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ. Αποστολόπουλο σε συνάντηση που είχαμε αρχές Δεκεμβρίου στο γραφείο του στην Πάτρα. Εδώ θέλω να τονίσω ότι σε καμία περίπτωση δεν συζητήθηκε η ανασυγκρότηση του υπάρχοντος Λιμενικού ταμείου, αλλά η απλούστευση της χρονοβόρας γραφειοκρατικής διαδικασίας που απαιτείται στη διεκπεραίωση υποθέσεων και ενταλμάτων του λιμενικού ταμείου, ένα θέμα που είχαμε συζητήσει με τον κ. Βάλετα. Για το σκοπό αυτό ζήτησα από το Γενικό Γραμματέα την παροχή εξουσιοδότησης ελέγχου και υπογραφής σε υπάλληλο της υπηρεσίας Αποκεντρωμένης Διοίκησης του Νομού μας, ώστε να απλουστευθεί η διαδικασία που απαιτούσε την αποστολή των σχετικών εγγράφων για έλεγχο στην Κέρκυρα, μετά στην Πάτρα και ξανά στην Κέρκυρα, για να επανέλθουν τελικά στην Κεφαλονιά.
2. Στο Νομό Κεφαλληνίας με την συμφωνία αρχικά, των επτά Καποδιστριακών Δήμων και αργότερα και των οκτώ Καποδιστριακών Δήμων και τη βοήθεια του τότε βουλευτή και Υπουργού Ανάπτυξης Αλέκου Καλαφάτη, εκδόθηκαν τα Προεδρικά Διατάγματα 177/35-6-2001, ΦΕΚ149Α/5-7-2001 και 320/11-11-2003, ΦΕΚ 270 Α/25-11-2003, που προβλέπουν τη μεταφορά αρμοδιοτήτων. Επομένως έχει ήδη γίνει το πρώτο και σημαντικότερο ίσως βήμα για τη δημιουργία δημοτικού λιμενικού ταμείου.
3. Για την κατάργηση του «κρατικού» Λιμενικού ταμείου, έτσι όπως υφίσταται σήμερα, απαιτούνται συμπληρωματικές ενέργειες, που προβλέπονται από μια σειρά νόμων και Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων, όπως Ν.2839/2000, Ν.3013/2002, Ν.3463/06, Ν.2738/1999, και οι ΚΥΑ με ΦΕΚ 330Β/2006 και ΦΕΚ 547Β/2005.
Θα πρέπει με βάση τους ανωτέρω νόμους και ΚΥΑ να γίνει σαφής οριοθέτηση, συνεννόηση των δύο νέων Καλλικρατικών δήμων (Κεφαλληνίας και Ιθάκης), πρόβλεψη για την έδρα του Δημοτικού Λιμενικού ταμείου του Νομού, πρόβλεψη για το προσωπικό, τις υπηρεσίες, τις όποιες κτηριακές εγκαταστάσεις και με σαφήνεια πλέον να διατυπωθούν οι αρμοδιότητές του, με έκδοση ΚΥΑ ή Προεδρικού Διατάγματος.
Δεν χρειάζεται λοιπόν καμία παρέμβαση από πολιτικό αρχηγό κόμματος, όπως γράφτηκε στον ηλεκτρονικό τύπο. Οι νόμοι υπάρχουν, οι διαδικασίες προβλέπονται και η πολιτική βούληση των αρμόδιων υπουργείων και υπηρεσιών είναι δεδομένη. Απαιτείται επίσπευση διαδικασιών με επισπεύδοντες τους δύο δήμους, το δήμο Κεφαλονιάς και το δήμο Ιθάκης. Απαιτείται συνεννόηση με το αρμόδιο Υπουργείο και τον Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, για την έκδοση των σχετικών αποφάσεων και τη δημοσίευσή τους.
4. Μέχρι να ολοκληρωθούν αυτές οι διαδικασίες ο Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης υποχρεούται από την ισχύουσα νομοθεσία στην ανασυγκρότηση του συμβουλίου του Λιμενικού ταμείου, αφού η θητεία του έληξε την 31η Δεκεμβρίου του 2011. Κενό διοίκησης σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται.
5. Είναι γεγονός ότι έτσι όπως προβλέπεται από τον Νόμο, η ανασυγκρότηση της Λιμενικής Επιτροπής, πάντοτε θα δημιουργεί καλόπιστους ή κακόπιστους προβληματισμούς και ερωτηματικά. Τέτοιοι, αντίστοιχοι με τους σημερινούς, προβληματισμοί είχαν δημιουργηθεί και στο παρελθόν με την ανασυγκρότηση της επιτροπής από τον κ. Βόσδου το 2006 και το 2009, αλλά και από τους έχοντες αυτή την αρμοδιότητα προκατόχους του.
Θεωρώ πως τα παραπάνω δίνουν απάντηση στους κακόπιστους ψιθύρους και προβληματισμούς και ξεκαθαρίζουν τις απόψεις και τη στάση μου, σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα.
Λεωφ. Βεργωτή 33, Τ.Κ. 28100 – ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ, Τηλ. 26710 25482, Φαξ 26710 25481
Βουλής 4, Τ.Κ. 10562 – ΑΘΗΝΑ, Τηλ. 210 3235903, Φαξ 210 3706541
Url: www.spyrosmoschopoulos.gr – e-mail: spyrosmoschopoulos@gmail.com
1. Πάγιο αίτημα της αυτοδιοίκησης ήταν και είναι η δημιουργία Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων και η κατάργηση των υπαρχόντων, με την οποία απολύτως συμφωνώ. Την άποψη αυτή υποστήριξα και στη Βουλή στη συζήτηση του Ν.3852/2010 (πρόγραμμα Καλλικράτης) που δίνει τη δυνατότητα στους Δήμους της σύστασης ενός επιπλέον νομικού προσώπου Δημοσίου δικαίου για την διοίκηση και διαχείριση ζώνης λιμένα (Δημοτικό Λιμενικό ταμείο). Αναλυτικά αναφέρεται στην εγκύκλιο 11/27-1-2011 του Υπουργείου Εσωτερικών.
Επίσης την άποψη αυτή μετέφερα και στο Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ. Αποστολόπουλο σε συνάντηση που είχαμε αρχές Δεκεμβρίου στο γραφείο του στην Πάτρα. Εδώ θέλω να τονίσω ότι σε καμία περίπτωση δεν συζητήθηκε η ανασυγκρότηση του υπάρχοντος Λιμενικού ταμείου, αλλά η απλούστευση της χρονοβόρας γραφειοκρατικής διαδικασίας που απαιτείται στη διεκπεραίωση υποθέσεων και ενταλμάτων του λιμενικού ταμείου, ένα θέμα που είχαμε συζητήσει με τον κ. Βάλετα. Για το σκοπό αυτό ζήτησα από το Γενικό Γραμματέα την παροχή εξουσιοδότησης ελέγχου και υπογραφής σε υπάλληλο της υπηρεσίας Αποκεντρωμένης Διοίκησης του Νομού μας, ώστε να απλουστευθεί η διαδικασία που απαιτούσε την αποστολή των σχετικών εγγράφων για έλεγχο στην Κέρκυρα, μετά στην Πάτρα και ξανά στην Κέρκυρα, για να επανέλθουν τελικά στην Κεφαλονιά.
2. Στο Νομό Κεφαλληνίας με την συμφωνία αρχικά, των επτά Καποδιστριακών Δήμων και αργότερα και των οκτώ Καποδιστριακών Δήμων και τη βοήθεια του τότε βουλευτή και Υπουργού Ανάπτυξης Αλέκου Καλαφάτη, εκδόθηκαν τα Προεδρικά Διατάγματα 177/35-6-2001, ΦΕΚ149Α/5-7-2001 και 320/11-11-2003, ΦΕΚ 270 Α/25-11-2003, που προβλέπουν τη μεταφορά αρμοδιοτήτων. Επομένως έχει ήδη γίνει το πρώτο και σημαντικότερο ίσως βήμα για τη δημιουργία δημοτικού λιμενικού ταμείου.
3. Για την κατάργηση του «κρατικού» Λιμενικού ταμείου, έτσι όπως υφίσταται σήμερα, απαιτούνται συμπληρωματικές ενέργειες, που προβλέπονται από μια σειρά νόμων και Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων, όπως Ν.2839/2000, Ν.3013/2002, Ν.3463/06, Ν.2738/1999, και οι ΚΥΑ με ΦΕΚ 330Β/2006 και ΦΕΚ 547Β/2005.
Θα πρέπει με βάση τους ανωτέρω νόμους και ΚΥΑ να γίνει σαφής οριοθέτηση, συνεννόηση των δύο νέων Καλλικρατικών δήμων (Κεφαλληνίας και Ιθάκης), πρόβλεψη για την έδρα του Δημοτικού Λιμενικού ταμείου του Νομού, πρόβλεψη για το προσωπικό, τις υπηρεσίες, τις όποιες κτηριακές εγκαταστάσεις και με σαφήνεια πλέον να διατυπωθούν οι αρμοδιότητές του, με έκδοση ΚΥΑ ή Προεδρικού Διατάγματος.
Δεν χρειάζεται λοιπόν καμία παρέμβαση από πολιτικό αρχηγό κόμματος, όπως γράφτηκε στον ηλεκτρονικό τύπο. Οι νόμοι υπάρχουν, οι διαδικασίες προβλέπονται και η πολιτική βούληση των αρμόδιων υπουργείων και υπηρεσιών είναι δεδομένη. Απαιτείται επίσπευση διαδικασιών με επισπεύδοντες τους δύο δήμους, το δήμο Κεφαλονιάς και το δήμο Ιθάκης. Απαιτείται συνεννόηση με το αρμόδιο Υπουργείο και τον Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, για την έκδοση των σχετικών αποφάσεων και τη δημοσίευσή τους.
4. Μέχρι να ολοκληρωθούν αυτές οι διαδικασίες ο Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης υποχρεούται από την ισχύουσα νομοθεσία στην ανασυγκρότηση του συμβουλίου του Λιμενικού ταμείου, αφού η θητεία του έληξε την 31η Δεκεμβρίου του 2011. Κενό διοίκησης σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται.
5. Είναι γεγονός ότι έτσι όπως προβλέπεται από τον Νόμο, η ανασυγκρότηση της Λιμενικής Επιτροπής, πάντοτε θα δημιουργεί καλόπιστους ή κακόπιστους προβληματισμούς και ερωτηματικά. Τέτοιοι, αντίστοιχοι με τους σημερινούς, προβληματισμοί είχαν δημιουργηθεί και στο παρελθόν με την ανασυγκρότηση της επιτροπής από τον κ. Βόσδου το 2006 και το 2009, αλλά και από τους έχοντες αυτή την αρμοδιότητα προκατόχους του.
Θεωρώ πως τα παραπάνω δίνουν απάντηση στους κακόπιστους ψιθύρους και προβληματισμούς και ξεκαθαρίζουν τις απόψεις και τη στάση μου, σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα.
Λεωφ. Βεργωτή 33, Τ.Κ. 28100 – ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ, Τηλ. 26710 25482, Φαξ 26710 25481
Βουλής 4, Τ.Κ. 10562 – ΑΘΗΝΑ, Τηλ. 210 3235903, Φαξ 210 3706541
Url: www.spyrosmoschopoulos.gr – e-mail: spyrosmoschopoulos@gmail.com