ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΤΕΛΟΣ ΕΔΩ ΜΟΝΟ ΑΡΧΕΙΟ

ΝΕΟ ΣΑΙΤ

Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2012

ΠΡΟΣ : Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Παύλο Γερουλάνο.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ  ΣΕΕΔΔΕ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ











Μετά από χρόνια προσπαθειών για τον προσανατολισμό της νομοθεσίας στην απλοποίηση των διαδικασιών έκδοσης των ΕΣΛ των τουριστικών καταλυμάτων η Συνομοσπονδία μας βλέπει σήμερα το Υπουργείο Πολιτισμού – Τουρισμού να αναγνωρίζει αυτή την αναγκαιότητα και να οδεύει προς την υλοποίηση των αιτημάτων μας μέσω του συγκεκριμένου νομοσχεδίου.
    Ειδικότερα υπάρχει διάχυτη σε όλες τις διατάξεις του σχεδίου νόμου η προσπάθεια «εξισορρόπησης» της πλήρους νομιμότητας, με την ενθάρρυνση της επενδυτικής πρωτοβουλίας απαλλαγμένης από την ανώφελη και αποτρεπτική γραφειοκρατία.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου μεταξύ των στόχων που επιδιώκει  να κατακτήσει είναι :
   α) Η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του Ελληνικού τουρισμού μέσα από την παροχή υψηλών υπηρεσιών ποιότητας 
   β) Η άμεση και έμμεση τουριστική Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία (ΑΕΠ – φόροι + επιχορηγήσεις) να ανέλθει σε € 50 δις (€ 20 δις παραπάνω από το 2009 και €13 δις παραπάνω από την εκτιμώμενη βάση του 2021)
   γ) Οι θέσεις εργασίας που προσφέρει ο κλάδος του τουρισμού να ανέλθουν σε 1.000.000, ήτοι 220.000 περισσότερες από το 2009 και 120.000 περισσότερες από την βάση του 2021) 
   δ) Τη λειτουργική αδειοδότηση τουριστικών καταλυμάτων, με τις οποίες εξορθολογίζονται και απλουστεύονται οι διαδικασίες αδειοδότησης τουριστικών καταλυμάτων. Συνεπώς δημιουργείται ένα πιο φιλικό επιχειρηματικό πλαίσιο.
H υλοποίηση των παραπάνω στόχων αποτελεί και δική μας απαίτηση γι’ αυτό καταθέτουμε συνοπτικά τις θέσεις και τις προτάσεις μας επί του νομοσχεδίου, τις οποίες θεωρούμε άμεσης προτεραιότητας καθώς θα βοηθήσουν ουσιαστικά τον κλάδο μας να ανταποκριθεί στις προκλήσεις των καιρών.
Για τους παραπάνω λόγους εισηγούμαστε τα κάτωθι:

1ον Εισηγούμαστε, σε όλη την επικράτεια να δοθεί η δυνατότητα χορήγησης Ειδικού Σήματος Λειτουργίας στις επιχειρήσεις του κλάδου εντάσσοντάς τες στην κατηγορία των δύο (2) κλειδιών δυναμικότητας έως πέντε δωματίων και από έξι και άνω να μπορούν μέσω λειτουργικής συνένωσης των γειτνιαζόντων επιχειρήσεων να ανεβαίνουν κατηγορία χρησιμοποιώντας  τις  υποδομές των συνεργαζόμενων με συμβολαιογραφική πράξη  επιχειρήσεων π.χ παροχή πρωινού, πισίνα, ρεσεψιόν, μπαρ, εστιατόριο, τηλεφωνικό κέντρο κ,τ,λ., βάσει του Π.Δ. 337/2000 για τη διατήρηση και τη νόμιμη λειτουργία των πολύ μικρών επιχειρήσεων καθώς αυτές διαθέτουν έναρξη επιτηδεύματος αλλά αδυνατούν να δημιουργήσουν υποδομές τριών ή τεσσάρων κλειδιών λόγω μικρής δυναμικότητας και έως σήμερα λειτουργούν παράνομα.

2ον Για την Επιπλωμένη Τουριστική Κατοικία προτείνουμε να δοθεί δικαίωμα σε αυτές τις επιχειρήσεις να μετατραπούν (για όσους το επιθυμούν) σε επιχειρήσεις δύο (2) κλειδιών ενοικιαζομένων διαμερισμάτων με το καθεστώς που ίσχυε για τις υφιστάμενες επιχειρήσεις και όχι με το καθεστώς των νέων, προκειμένου να αποφύγουν την υποχρεωτική ασφάλιση στον Ο.Α.Ε.Ε., δεδομένου του μικρού τζίρου και της περιορισμένης εποχικής λειτουργίας τους.
3ον Για τις Κολυμβητικές Δεξαμενές που προορίζονται για ατομική χρήση των πελατών σε μεμονωμένες επιπλωμένες τουριστικές κατοικίες – επαύλεις, να απαλλαγούν εφάπαξ από την υποχρέωση παρουσίας του επόπτη ασφαλείας λόγω της ιδιαιτερότητας της χρήσης τους.
4ον Να προβλεφθεί η εφαρμογή της ΑΔΑ: 4Α801-7ΙΚ/09-09-11 του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη - Δ/νση Προληπτικής Πυροπροστασίας, που αφορά τα κτίρια ή τμήματα κτιρίων διαφόρων χρήσεων που εμπίπτουν στις διατάξεις του Κεφαλαίου Α του ΠΔ 71/1988 ( Α΄32) «Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων» για τα οποία δεν απαιτείται έγκριση ενεργητικής μελέτης πυροπροστασίας από τα οικία γραφεία Πυροπροστασίας.
5ον Να εφαρμοστεί η κείμενη νομοθεσία και να κλείσουν όλες οι παράνομες επιχειρήσεις που στερούνται σήματος άδειας λειτουργίας του ΕΟΤ, ακόμα και στις περιπτώσεις που η εφορία παρανόμως τους έχει χορηγήσει έναρξη επιτηδεύματος  αφού  δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου περί χορήγησης ειδικού σήματος λειτουργίας.
   Η Συνομοσπονδία προτείνει τη σύσταση Σώματος Επιθεωρητών Τουρισμού ως μηχανισμό ελέγχου, ο οποίος θα έχει πολυμορφικό χαρακτήρα  και θα καθίσταται αποτελεσματικός για την πάταξη της κάθε μορφής παρανομίας στον τουρισμό και θα επιβάλει τις προβλεπόμενες από το νόμο ποινές χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες.
Για την κατοχύρωση των πελατών που απευθύνονται σε τουριστικές επιχειρήσεις προτείνουμε στις διαφημιστικές καταχωρήσεις των επιχειρήσεων – έντυπες και ηλεκτρονικές, να αναγράφεται ο αριθμός ΜΗΤΕ που θα πιστοποιεί τη νόμιμη λειτουργία τους και παράλληλα θα επιτρέπει τον ευκολότερο εντοπισμό των παρανόμων επιχειρήσεων από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
6ον Να θεσμοθετηθεί η κατοχύρωση της Επωνυμίας Καταλύματος στις επιχειρήσεις του κλάδου, με την πρόβλεψη της έγκρισης του διακριτικού τίτλου από τη Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.Ε σε συνεργασία με τις ομοσπονδίες - μέλη της, με τη χρήση του Κεντρικού Πληροφοριακού της Συστήματος. Στο ηλεκτρονικό μας σύστημα θα δοθεί πρόσβαση στις αρμόδιες υπηρεσίες του  ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.
7ον Ζητούμε από το υπουργείο να προβεί σε νομοθετική ρύθμιση για τις εταιρίες προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων, που θα προβλέπει μία ενιαία Διαχειριστική Αρχή, η οποία θα δύναται να ορίζει έναν ενιαίο πίνακα αμοιβών προς τους υπόχρεους και σε αυτήν να καταβάλλονται τα ποσά των υπόχρεων.
8ον Κατάργηση καταβολής  παραβόλων για κάθε επιχειρηματική συναλλαγή τόσο με το δημόσιο όσο και με τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και κάθε εισφοράς προς τρίτους (Τ.Ε.Α.Π.Π.Ε.Ρ.Τ.Τ., Τ.Υ.Α.Τ.Ε.Κ.Ω, κλπ) εφόσον οι ασφαλιστικοί φορείς καλύπτουν άσχετα επαγγέλματα, δεν προβλέπονται πλέον από το νόμο και δεν ισχύουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

9ον Στη διαδικασία θεώρησης δηλώσεων τιμών και τιμοκαταλόγων από τη Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.Ε. και τις Ομοσπονδίες μέλη της, να είναι απαραίτητη η προσκόμιση από τον επιχειρηματία της θεωρημένης δήλωσης τιμών του προηγούμενου έτους. Εάν αυτή δεν υπάρχει και ο επιχειρηματίας δεν είχε θεωρήσει δηλώσεις τιμών και τιμοκαταλόγους για ένα ή και παραπάνω έτη, τότε θα πρέπει να προσκομίσει ή βεβαίωση παύσης εργασιών από την εφορία για το έτος ή τα έτη τα οποία αδράνησε, ή αντίγραφο απόδειξης πληρωμής των προστίμων  των 300 ευρώ κατ’ έτος στον ΕΟΤ για τα προηγούμενα έτη.

Για το Δ.Σ.
Με εκτίμηση,

              Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                    Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 ΜΠΡΕΝΤΑΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ                     ΨΑΡΟΓΙΑΝΝΗΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ



ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ