ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Από το πρακτικό της 30ης συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Κεφαλλονιάς στις 14 Οκτωβρίου 2011.
Αριθμ. Απόφασης: 430/2011
Περίληψη
Σχετικά με θέματα Παιδείας
Στο Αργοστόλι, σήμερα 14 Οκτωβρίου του έτους 2011, ημέρα Παρασκευή και ώρα 17.00, το Δημοτικό Συμβούλιο Κεφαλλονιάς, συνήλθε σε κατεπείγουσα συνεδρίαση στο Δημοτικό Θέατρο Αργοστολίου «Ο ΚΕΦΑΛΟΣ» (αίθουσα Αντίοχου Ευαγγελάτου) ύστερα από την με αριθμ. Πρωτ: 43426 /12-10-2011 έγγραφη πρόσκληση του Προέδρου του, κατά τις διατάξεις του άρθρου 64 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ Α' 87), η οποία επιδόθηκε και δημοσιεύθηκε νόμιμα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 67 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ Α' 87).
Στη συνέχεια το λόγο έχει o A/Δήμαρχος κ. Σ. Σαββαόγλου ο οποίος εισηγήθηκε το θέμα , και ανέλυσε τα προβλήματα που υπάρχουν καθώς και τις ενέργειες που έχει κάνει έως τώρα η Δημοτική αρχή σχετικά με τα θέματα αυτά όπως αναλυτικά αναφέρονται στα απομαγνητοφωνημένα πρακτικά .
Καταλήγοντας τόνισε πως θέση και άποψη του είναι στην κατεύθυνση ότι η παιδεία και η εκπαίδευση πρέπει να είναι δημόσια και δωρεάν και συμφωνεί με το πάγιο αίτημα της Εκπαιδευτικής κοινότητας ότι οι παροχές προς την παιδεία πρέπει να είναι αυξημένες γιατί ο λαός δικαιούται να έχει την παιδεία που του αρμόζει.
Καλεί το Δημοτικό Συμβούλιο να υπερψηφίσει τις αποφάσεις που λήφθηκαν από Δημοτική Επιτροπή παιδείας με την σύμφωνη γνώμη γονέων και εκπαιδευτικών
………………
Σχετικά με τις ιδρύσεις σχολείων, θεωρούμε – ως απόλυτη προτεραιότητα - ότι είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν οι εξής νέες δομές στην ειδική αγωγή:
- Ειδικό Γυμνάσιο
Επίσης, πρέπει να πολλαπλασιαστούν και να λειτουργήσουν με ουσιαστικούς όρους και όχι στους διαδρόμους των σχολείων - όπως γίνεται σε κάποιες περιπτώσεις σήμερα - τα τμήματα ένταξης και η παράλληλη στήριξη.
- Να λειτουργήσει το ειδικό νηπιαγωγείο, το οποίο υπάρχει μόνο στα χαρτιά.
- Άμεση στελέχωση και λειτουργία του βρεφονηπιακού σταθμού στο Αργοστόλι – ίδρυση και στελέχωση και άλλων για την εξυπηρέτηση των αναγκών των εργαζόμενων γονιών με την παροχή δωρεάν υπηρεσιών.
- Διασφάλιση αποκλειστικά δημόσιων χώρων για την παιδαγωγικά σωστή λειτουργία και την ασφάλεια των νηπιαγωγείων στο νησί. Τήρηση και για τα νήπια της γεωγραφικής κατανομής, σαν πρώτη φάση για τη φοίτησή στη συνέχεια στο κοντινότερο δημοτικό. Να μη λειτουργήσουν νέα νηπιαγωγεία στα αστικά κέντρα με όρους που να αποδυναμώνουν προοπτικά τα δημοτικά σχολεία των γύρω περιοχών.
- Μελέτη του ενδεχόμενου ίδρυσης και νέου δημοτικού σχολείου στην αναπτυσσόμενη περιοχή της Λειβαθούς και των προϋποθέσεων για κάτι τέτοιο, ώστε να μην θιγούν τα υπάρχοντα δημοτικά της περιοχής.
Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προτείνουμε να μετατραπούν σε Λύκεια οι Λυκειακές Τάξεις του Γυμνασίου των Μεσοβουνίων και του Εσπερινού Γυμνάσιου.
- Στηρίζουμε τη δημιουργία τομέα δομικών στο Τεχνολογικό Λύκειο (ΕΠΑΛ) Ληξουρίου και κάθε άλλη ανάλογη πρόταση η οποία δεν θα λειτουργεί ανταγωνιστικά μεταξύ των δύο Τεχνολογικών Λυκείων της Κεφαλονιάς. Διαφωνούμε με την ίδρυση και την παράλληλη λειτουργία τομέων που υπάρχουν ήδη στο ένα ή το άλλο.
- Καμία δομή κατάρτισης είτε από το Υπουργείο Παιδείας είτε από το Υγείας είτε από άλλο φορέα, κύρια στην τεχνική εκπαίδευση και τη λεγόμενη «δια βίου κατάρτιση» / «εκπαίδευση ενηλίκων», να μην ιδρυθεί και λειτουργήσει παράλληλα - δηλαδή ανταγωνιστικά με τα ΕΠΑΛ, το Εσπερινό Γυμνάσιο αλλά και τα υπόλοιπα σχολεία. Όλο το σύστημα βασικής εκπαίδευσης πρέπει να είναι ενιαίο, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν και να υπάγεται στο Υπουργείο Παιδείας.
- Να σταματήσει κάθε υπονόμευση της γεωγραφικής κατανομής που αποδυναμώνει στην πράξη τα περιφερειακά σχολεία. Ειδικά το Γυμνάσιο της Αγίας Θέκλης, με κατάλληλη ανακατανομή και τήρησή της, να γίνει το δεύτερο ισότιμο Γυμνάσιο στην Παλλική.
- Να αρθεί η «ντε φάκτο» κατάργηση του Τμήματος Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΤΑΔ) στο Ληξούρι, να σταματήσει η υπολειτουργία του ΤΑΔ στο Αργοστόλι και να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του την επόμενη σχολική χρονιά. Να σταματήσει η υπολειτουργία σε ειδικό δημοτικό Περατάτων και ΕΕΕΕΚ Φαρακλάτων. Μεταφορά των σχολείων αυτών μέσα στον κοινωνικό ιστό της πόλης. Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις προσωπικού σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, ώστε να αρθεί η κατάργηση μαθημάτων που έχει γίνει στην πράξη για όλη τη φετινή σχολική χρονιά. Να σταματήσει με βάση όλα τα προηγούμενα κάθε κατάργηση μαθημάτων, τμημάτων, σχολείων που έχει δρομολογηθεί. Να σταματήσει κάθε υπονόμευση κλάδων που λειτουργούν στα ΕΠΑΛ.
- Να υπολογίζονται τα τμήματα των σχολείων με βάση τους 20 το πολύ μαθητές για τη δευτεροβάθμια και τους 15 για την πρωτοβάθμια.
ΕΚΦΡΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΕΤΗ ΔΙΑΦΩΝΙΑ ΜΑΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ – ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ – ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ που προωθείται για να διευκολυνθεί η εφαρμογή του σχολείου της αγοράς και του Καλλικράτη στην παιδεία.
Ειδικότερα:
- Να μην υποβαθμιστεί κανένα σχολείο της πρωτοβάθμιας (π.χ. τετραθέσιο σε τριθέσιο, πενταθέσιο σε τετραθέσιο κ.ο.κ.). Να υπάρξει απειθαρχία στην εγκύκλιο – στραγγαλιστή των σχολείων που αφορά τον καθορισμό της οργανικότητας. Να σταματήσει κάθε πίεση και εκβιασμός για κατάργηση σε Δειλινάτα, Χιονάτα κ.ο.κ. Να αναβαθμιστεί σε οργανικά τετραθέσιο το σχολείο των Δειλινάτων και να παραμείνει οργανικά τετραθέσιο το δημοτικό των Χιονάτων. Να μην θεωρηθούν συστεγαζόμενα το 1ο και 2ο Δημοτικό στο Αργοστόλι και σε καμία περίπτωση να μην κινηθεί διαδικασία συγχώνευσής τους. (Τα σχολεία αυτά είναι ανεξάρτητα).
- Να μην καταργηθεί καμία Λυκειακή Τάξη.
- Να μη συγχωνευτούν το 2ο και 3ο Γυμνάσιο, τα οποία είναι προσωρινά συστεγαζόμενα για πολλά χρόνια. Η θέση του 3ου Γυμνάσιου είναι στο χώρο του παλιού πολυκλαδικού. Να μη νομιμοποιηθεί η μετατροπή ενός χώρου που με το ζόρι μπορεί να καλύψει 150 μαθητές σε ένα «γκέτο» για πάνω από 300. Να μην μονιμοποιηθούν τα 30άρια – 35άρια τμήματα και σχολεία τύπου «γκράβας» στην Κεφαλονιά και το Θιάκι.
- Στο νέο σχολικό συγκρότημα του Αργοστολίου να στεγαστούν ένα Λύκειο και ένα Γυμνάσιο, από τα ήδη υπάρχοντα.
- Καμία συγχώνευση – κατάργηση λόγω «μικρών» αποστάσεων που προβλέπει το Υπουργείο Παιδείας, όταν με τις αποστάσεις που θέτει όλα τα σχολεία του Νομού επιβάλλεται να «μετακομίσουν» στο Αργοστόλι. Αντίστοιχα, απορρίπτουμε όλα τα άλλα κριτήρια και συνολικά το διάλογο – παγίδα για τις καταργήσεις σχολείων.
- Καμία συγχώνευση των ΕΠΑΛ ή ειδικοτήτων που λειτουργούν σε αυτά.
Στηρίζουμε το εξής γενικό πλαίσιο:
Ενιαίο 12χρονο Βασικό Υποχρεωτικό Σχολείο για όλους. Σχολείο της Υπαγωγή του συνόλου της εκπαίδευσης (γενική και τεχνικοεπαγγελματική) αποκλειστικά στην αρμοδιότητα του ΥΠΕΠΘ και ενιαία παροχή της από αυτό.
Οικονομική και κοινωνική στήριξη των εργαζομένων μαθητών με υποτροφίες, εκπαιδευτικές άδειες και ειδικό ωράριο εργασίας ώστε να μπορούν απρόσκοπτα να αφιερωθούν στους εκπαιδευτικές τους υποχρεώσεις. Γενικότερα οικονομική και κοινωνική στήριξη της λαϊκής οικογένειας ώστε να απαλειφθεί το φαινόμενο της παιδικής και εφηβικής εργασίας που συνεπάγεται τη σχολική αποτυχία και διαρροή.
Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, με αύξηση των δαπανών στο 15% για την κάλυψη του συνόλου των εκπαιδευτικών αναγκών μέσα από το Δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς χορηγούς και άλλα μέσα αυτοχρηματοδότησης των σχολικών μονάδων, που εκμηδενίζουν κάθε έννοια παιδείας. Κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και του ιδιωτικού παραεκπαιδευτικού κυκλώματος φροντιστηρίων και κατάρτισης, που υπονομεύει και υποκαθιστά την εκπαίδευση.
………………………………………
Ακολούθως το λόγο έχει η Μαρία Κουνάδη Δημοτ. Σύμβουλος και Πρόεδρος της Β/βάθμιας Επιτροπής Παιδείας η οποία ανέφερε τα εξης:
Τα χρόνια προβλήματα στο χώρο της Παιδείας (ελλειπή χρηματοδότηση, ελλειπή υλικοτεχνική υποδομή, άθλια στέγη) και μάλιστα στις σημερινές συνθήκες της βαθειάς οικονομικής κρίση πολλαπλασιάζονται και αυτή η πολιτική των περικοπών οδηγεί στην απόλυτη απαξίωση, υποβάθμιση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης .
Η παιδεία είναι Εθνική υπόθεση και ο δημόσιος και δωρεάν χαραχτήρας δεν πρέπει να αμφισβητείται.
Προτείνει και αυτή τη ψήφιση των αποφάσεων της Δ.Ε.Π.
Ακολούθησαν τοποθετήσεις εκπρόσωπων κομμάτων , φορέων , μαθητικών κοινοτήτων, Συλλόγων γονέων κ.λ.π. όπως αναλυτικά περιγράφονται στα απομαγνητοφωνημένα πρακτικά .
Στη συνέχεια τοποθετήθηκαν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, και μετά από διαλογική συζήτηση κατατέθηκαν προς ψήφιση οι παρακάτω προτάσεις.
Πρόταση του εισηγητή κ. Σ. Σαββαόγλου είναι: Να υιοθετηθούν οι αποφάσεις της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας καθώς και η μη κατάργηση του ΚΕΔΔΥ.
Οι Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης δηλώνουν ότι στηρίζουν τις αποφάσεις της ΔΕΠ επειδή έχουν ληφθεί από θεσμοθετημένα Συλλογικά Όργανα και συμφωνούν στη μη κατάργηση του ΚΕΔΔΥ.
Οι Σύμβουλοι της Μείζονος Α/πολίτευσης καταθέτουν δική του πρόταση υπό μορφή ψηφίσματος ………………………..
………………………………………………
Ακολουθεί ψηφοφορία
Την εισήγηση ψηφίζουν οι σύμβουλοι κ.κ. Σαββαόγλου Κουνάδη, Κουνάδης, Αποστολάτος, Μαρκέτος, Αυγουστάτου, Κοκκόσης, Σολωμος, Πυλαρινός, Καββαλιεράτος, Παπαδάτος Ν., Θεοφιλάτος, Γαλάτης, Μοσχονάς, Ανουσάκης, Ζαπάντη, Γκισγκίνης, Γρηγορόπουλος, Κουρούκλης, Βεντούρας, Βανδώρος, Κωνσταντάκης, Καμπίτσης.
Οι Σύμβουλοι της μείζονος α/πολίτευσης κ.κ. Κοτσιλίνης, Σαμούρης, Αραβαντινός, Ζαπάντης, Βικ. Ρουχωτάς. Σκλάβος και Σπ. Παπαδάτος ψηφίζουν τη δική τους πρόταση.
Το Συμβούλιο μετά τα παραπάνω
ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ
1.Αποδέχεται τις αποφάσεις της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας όπως αναλυτικά παραπάνω αναφέρονται.
2.Τάσσονται υπέρ της μη κατάργησης του ΚΕΔΔΥ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΑ ΜΕΛΗ
Τ. ΥΠΟΓΡΑΦΗ Τ. ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ
Πιστό αντίγραφο
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΑΝΟΥΣΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ