Φίλε επαγγελματία,
Οι Low Cost Carriers είναι ένα σύγχρονο δίκτυο που φέρνει άμεσα , γρήγορα, φθηνά και άνετα τον τουρίστα στον τόπο διακοπών του. Ταυτόχρονα ανοίγονται νέες αγορές , επιμηκύνεται η σεζόν και έχουμε πελατεία μεγαλύτερης καταναλωτικής δύναμης.
Τα κύρια χαρακτηριστικά αυτών που ταξιδεύουν με τους Low Cost Carriers είναι τα ακόλουθα:
1. Δεν «κατευθύνονται» από κάποιον Tour Operator για το που θα πάνε, πότε θα πάνε και σε ποια περιοχή θα πάνε. Αντιθέτως επιλέγουν οι ίδιοι , είτε μέσω internet, είτε από συστάσεις τον προορισμό, την περιοχή και το κατάλυμα που θα πάνε.
2. Σύμφωνα με τα προηγούμενα, έχουν διαθέσιμο προϋπολογισμό ώστε με άνεση να πληρώνουν ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο αλλά και το κατάλυμα σε τιμή μεμονωμένης πελατείας ( και όχι Tour Operator).
Ήδη έχουμε στα νησιά μας Κεφαλονιά και Ιθάκη χειροπιαστό παράδειγμα, που με την Ryanair ξεκίνησε η σεζόν τις 2 Απριλίου και μάλιστα από την Ιταλία, δηλαδή μια αγορά που την «βλέπαμε» κατά κύριο λόγο τον Αύγουστο, φτάσαμε αισίως μέσα στον Απρίλη του 2012 να έχουμε 1200 Ιταλούς Τουρίστες, κάτι που πέρυσι τέτοια εποχή φάνταζε εντελώς απίθανο.
Το ίδιο ήδη γίνεται με την EasyJet που ξεκίνησε από Gatwick 28/4 και από 26/6 ξεκινάνει από Malpensa (Μιλάνο Ιταλία).
3. Τη στιγμή λοιπόν που άλλοι προορισμοί έχουν ήδη προχωρήσει σε τέτοιες ενέργειες (Χανιά, Κως, Ρόδος, Κέρκυρα, Ζάκυνθος, Μαγνησία, Πελοπόννησος (Άραξος) κτλ ) θα ήταν για μας «θανάσιμη αμέλεια» αν μέναμε έξω από αυτό το παιχνίδι. Στην περίπτωση αυτή, δεν θα είχε κανένα ουσιαστικό νόημα το διαδίκτυο για τα νησιά μας, ούτε οι ηλεκτρονικοί Tour Operators. Κοντολογίς θα είχαμε μείνει εντελώς έξω από την γρήγορη και φτηνή προσέλευση του τουρίστα στον τόπο μας και την νέα τεχνολογία με την οποία κλείνει ο τουρίστας τις διακοπές του.
4. Επίσης με μεγάλη μας χαρά βλέπουμε το μεγάλο όφελος για την τοπική κοινωνία που μπορεί πλέον να πηγαίνει και να έρχεται φθηνά στην Ευρώπη και πρωτίστως τα παιδιά μας που σπουδάζουν ή κατοικούν στο εξωτερικό.
Η όποια λοιπόν δαπάνη ενίσχυσης των Low Cost Carriers έχει θετικά αποτελέσματα και μας «μπάζει» άμεσα στο παιχνίδι. Δηλαδή π.χ. δεν δαπανούμε χρήματα για μια διαφημιστική καμπάνια η οποία δεν ξέρουμε αν, πότε και σε πιο βαθμό θα αποδώσει.
Αντιθέτως βλέπουμε άμεσα να δεχόμαστε τουρίστες, από αγορές που δεν περιμέναμε και με ισχυρή καταναλωτική δαπάνη.
Για τους λόγους αυτούς η οικονομική ενίσχυση της προσπάθειας μας, είναι εκ των ών ουκ άνευ για να διατηρήσουμε αυτά που έχουμε ήδη πετύχει (που πέρσι τέτοια εποχή φάνταζαν απίστευτα) αλλά και να διευρύνουμε ακόμα περισσότερο τις πτήσεις και από άλλες αγορές τις οποίες είτε δεν έχουμε, είτε και από αυτές που έχουμε να τις ενισχύσουμε, διευρύνοντας άμεσα και αποτελεσματικά την τουριστική πίττα .
Με εκτίμηση και συναδελφικούς χαιρετισμούς,
Για το Επιμελητήριο Κεφαλονιάς – Ιθάκης
Μιχαλάτος Θεόφιλος
Για την Ένωση Ξενοδόχων Κεφαλονιάς – Ιθάκης
Γαλιατσάτος Σπύρος
Για την Ομοσπονδία Καταλυμάτων Κεφαλονιάς - Ιθάκης
Ατσάρου Κατερίνα