ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΤΕΛΟΣ ΕΔΩ ΜΟΝΟ ΑΡΧΕΙΟ

ΝΕΟ ΣΑΙΤ

Σάββατο 28 Ιουλίου 2012

[Μάκης Φόρτες] Για την απουσία της ΠΙΝ από τα Ευρωπαϊκά δρώμενα‏


Το ΕΣΠΑ στα Ιόνια Νησιά έχει βουλιάξει….μεσοκάναλα!
Επερώτηση
Του Γεράσιμου Φόρτε, Περιφερειακού Συμβούλου της «Επτανησιακής Αναγέννησης»
30 Οκτωβρίου 2011

Προς : Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων κ. Σπυρίδωνα Σπύρου
Κοινοποίηση: Πρόεδρο Περιφερειακού Συμβουλίου κ. Χρήστο Άνθη
Κύριε Περιφερειάρχη

Α. Όπως είναι γνωστό βρίσκονται σε εξέλιξη οι συζητήσεις για την Ε΄ Προγραμματική Περίοδο 2014 – 2020.

Ήδη τον περασμένο Ιούνιο ψηφίστηκε στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ο νέος επταετής προϋπολογισμός της E.E. για την περίοδο 2014 – 2020.
Πριν λίγες ημέρες η Κομισιόν έδωσε στη δημοσιότητα το προτεινόμενο νομικό πλαίσιο με όλους τους σχετικούς κανονισμούς για την Ε΄ Προγραμματική Περίοδο.
Οι προτάσεις αυτές θα αποσταλούν για διαβούλευση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στις κυβερνήσεις των κρατών μελών, ώστε σε σύνοδο κορυφής των αρχηγών κρατών στα τέλη του 2012 να οριστικοποιηθούν τα ποσά και το νομικό πλαίσιο, το 2013 να ετοιμαστούν όλα τα προγραμματικά κείμενα και το 2014 (χρονιά που θα γίνουν οι επόμενες Περιφερειακές και Δημοτικές εκλογές) να ξεκινήσει η εφαρμογή του προγράμματος.
Όπως είναι γνωστό η αξιολόγηση των Περιφερειών στα Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης γίνεται βάση του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ).
Μέχρι τώρα η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων με ΑΕΠ μικρότερο του 75% του μέσου όρου του ΑΕΠ της ΕΕ των 27, είχε πλήρη κάλυψή από τα Διαρθρωτικά Ταμεία και περιλαμβάνεται στις περιοχές του Στόχου 1.
Σύμφωνα με τις προτάσεις που παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τους Κανονισμούς που θα διέπουν την Πολιτική Συνοχής κατά την επόμενη Προγραμματική Περίοδο 2014 – 2020, ως βάση αναφοράς για τον υπολογισμό του ΑΕΠ θα ληφθεί υπόψη η περίοδος 2007 – 2009, που δεν είναι στο σύνολό της αντιπροσωπευτική της ύφεσης, με αποτέλεσμα το επόμενο χρηματοδοτικό πακέτο να μη λάβει υπόψη τις επιπτώσεις της κρίσης στο βιοτικό επίπεδο των περιφερειών.
Έτσι λοιπόν μεταξύ των έξι Περιφερειών της Ελλάδας που υποβαθμίζονται και εντάσσονται στη δεύτερη κατηγορία (Περιφέρειες Σταδιακής Μείωσης) με ΑΕΠ 75 – 90% του μέσου όρου του ΑΕΠ της Ε.Ε. των 27 είναι και η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, οπότε και προβλέπεται ότι θα λάβει τα 2/3 των πόρων που της αντιστοιχούσαν κατά την προγραμματική περίοδο 2007-2013 !
Στο ΕΣΠΑ έχουμε λάβει 242 εκατ. ευρώ Κοινοτική Συνδρομή που σημαίνει ότι στην Ε΄ Προγραμματική Περίοδο θα λάβουμε 161,3 εκατ. ευρώ, δηλαδή 80,7 εκατ. ευρώ λιγότερα !
Η συνολική μείωση του προγράμματος θα είναι πολύ μεγαλύτερη, αφού ανάλογα θα μειωθούν και οι πόροι από την Εθνική Συμμετοχή !


Με βάση τα παραπάνω το χρηματοδοτικό μέλλον για την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων εμφανίζεται αρκετά δυσοίωνο στην Ε΄ Προγραμματική Περίοδο 2014 – 2020, πολύ δε περισσότερο που οι υποχρεώσεις από το ΕΣΠΑ με τις υπερδεσμεύσεις είναι ήδη αρκετά εκατομμύρια και οι απώλειες του ΕΣΠΑ λόγω της μείωσης της Ελληνικής συμμετοχής στο 5% φθάνουν τα 48 εκατομμύρια.
Γι’αυτό και ανεξάρτητα από τον διεκδικητική τακτική της Κυβέρνησης, εμείς ως Περιφέρεια Ιονίων Νήσων πρέπει να ενώσουμε τις δυνάμεις μας με τις άλλες Ελληνικές και Ευρωπαϊκές Περιφέρειες στις προτεραιότητες που ήδη έχουν τεθεί από τους Ευρωπαϊκούς Αυτοδιοικητικούς Οργανισμούς όπως η Επιτροπή Περιφερειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η Επιτροπή Νήσων της Διάσκεψης των Παράκτιων Περιφερειακών Περιοχών της Ευρώπης (CPMR).
Βέβαια είμαστε σε μειονεκτική θέση όταν στην Εθνική αντιπροσωπεία της Επιτροπής Περιφερειών η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων είναι η μοναδική που δεν εκπροσωπείται, ενώ απέχουμε από κρίσιμες συνεδριάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Νήσων αν και μέλη, όπως συνέβη στην τελευταία Γενική Συνέλευση 28 και 29 Σεπτεμβρίου στη Δανία και στην οποία η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου εξέλεξε τον Περιφερειάρχη της στη θέση του Αντιπροέδρου !!!
Οι παραπάνω οργανισμοί έχουν θέσει ευθέως το θέμα πως λόγω της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης το ΑΕΠ έχει έντονη πτωτική τάση τα τελευταία χρόνια, οπότε και πρέπει, κατ’ εξαίρεση, για την κατανομή των πόρων της περιόδου 2014 – 2020 να ληφθεί υπόψη το ΑΕΠ των δύο τελευταίων ετών, 2012 και 2013, και όχι αυτό που ήταν πριν τέσσερα έτη.
Στην αντίθετη περίπτωση έχει διαμηνυθεί ότι η πολιτική σύγκλισης που θα σχεδιαστεί θα είναι καταδικασμένη να αποτύχει.
Επί πλέον από τους Ευρωπαϊκούς Αυτοδιοικητικούς οργανισμούς έχει απαιτηθεί στα επίσημα κείμενα της Ε΄ Προγραμματικής Περιόδου να περιληφθεί με σαφήνεια η ενίσχυση περιοχών με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τα οποία τελικά αναιρούν τις πολιτικές σύγκλισης, όπως συμβαίνει με τις νησιωτικές περιοχές .


Β. Στις 25/8/2011 δημοσιεύτηκε στην επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρόσκληση υποβολής προτάσεων για το Πρόγραμμα Πολιτισμός (2007 – 2013) με στόχο την προαγωγή της κοινής ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς.
Το 2012, η Ε.Ε. θα διαθέσει 52 εκατ. ευρώ σε σχέδια που θα αφορούν στην ενίσχυση της διακρατικής κυκλοφορίας των πολιτιστικών και καλλιτεχνικών έργων, στην ενθάρρυνση του διαπολιτισμικού διαλόγου, καθώς και στην προώθηση της διακρατικής κινητικότητας των εργαζομένων στον τομέα του πολιτισμού.
Παρ’ότι οι Περιφέρειες είναι επιλέξιμες προς χρηματοδότηση, η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων δεν κατέθεσε καμία πρόταση στις τέσσαρες εκ των επτά προσκλήσεων του προγράμματος που η προθεσμία υποβολής αίτησης παρήλθε και οι οποίες αντιστοιχούν στα 46,4 εκατομμύρια από τα 52.


Κατόπιν όλων αυτών ερωτάσθε
1. Γιατί δεν συμμετείχε η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων στη Γενική Συνέλευση της Ευρωπαϊκή Επιτροπή Νήσων της CPMR στις 28 και 29/9/2011, όπως άλλες Ελληνικές Νησιωτικές Περιφέρειες ;
2. Γιατί η Περιφέρεια του Πολιτισμού, η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, δεν κατέθεσε πρόταση στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Πολιτισμός 2007 – 2013;
3. Προτίθεστε να οργανωθεί η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων για την Ε΄ Προγραμματική Περίοδο και ταυτόχρονα να συνεργαστεί με τις άλλες νησιωτικές περιφέρειες σε Εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο διεκδικώντας μέτρα για την ιδιαίτερη ενίσχυση των νησιωτικών περιοχών, όπως και για την κατανομή των πόρων της περιόδου 2014 – 2020 να ληφθεί υπόψη το ΑΕΠ των δύο τελευταίων ετών 2012 και 2013 και όχι αυτό των ετών 2007 – 2009 ;

Ο επερωτών Περιφερειακός Σύμβουλος
Γεράσιμος Φόρτες



Επερώτηση
Γεράσιμου Φόρτε Περιφερειακού Συμβούλου

Αργοστόλι 16 Ιουλίου 2012
Προς : Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων κ. Σπυρίδωνα Σπύρου
Κοινοποίηση: Πρόεδρο Περιφερειακού Συμβουλίου κ. Χρήστο Άνθη

Κύριε Περιφερειάρχη
Στην πρόσφατη συνάντηση του Υπουργού Ανάπτυξης κ. Κωστή Χατζηδάκη με τον Επίτροπο Περιφερειακής Ανάπτυξης κ. Γιοχάνες Χαν, μεταξύ των άλλων σύμφωνα με την επίσημη κοινή ανακοίνωση, συζητήθηκαν τα 181 έργα προτεραιότητας του ΕΣΠΑ, τα ημιτελή έργα της περιόδου 2000 – 2006 «για τα οποία υπάρχει κίνδυνος απώλειας κονδυλίων για τη χώρα» και το ζήτημα με τα στερεά απόβλητα, «τις ανεξέλεγκτες χωματερές και όλες τις μονάδες που προβλέπονται και δεν έχουν γίνει ακόμα πράξη για τη διαχείριση των αποβλήτων».
Επειδή και οι τρεις παραπάνω περιπτώσεις «ακουμπάνε» την αξιοπιστία και της δικής μας Περιφέρειάς και επί πλέον ελλοχεύουν τον κίνδυνο της αναπτυξιακής υστέρησης των νησιών μας στους αντίστοιχους τομείς, αλλά και της απώλειας πόρων, επιστροφής κονδυλίων, ακόμη και προστίμων από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ερωτάσθε
1. Που αποδίδετε την προκλητική καθυστέρηση έργων που ενώ έχουν χαρακτηριστεί «έργα προτεραιότητας» της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων μόνο τέτοια δεν είναι αφού, είτε ακόμη …..δεν έχουν ενταχθεί (π.χ. το έργο «Αντικατάσταση του κεντρικού αγωγού ύδρευσης Ζακύνθου»), είτε 13 μήνες μετά την ένταξή τους ζητείται …… η τροποποίηση του φυσικού τους αντικειμένου (π.χ. το έργο «Διαπλάτυνση δίαυλου Λευκάδας»), με ορατό πλέον κίνδυνο τη μη εκτέλεσή τους ;
2. Ποια εκ των 85 ανολοκλήρωτων έργων της περιόδου 2000 – 2006 της ΠΙΝ, εκτιμάτε ότι δεν θα έχουν ολοκληρωθεί στους δύο μήνες που απομένουν μέχρι την καταληκτική ημερομηνία της 30ης Σεπτεμβρίου 2012 και ως εκ τούτου ποιο είναι το εκτιμούμενο ποσό της κοινοτικής συνδρομής που θα επιστραφεί από τα ήδη καταβληθέντα 41 εκατ. ευρώ και από ποιους φορείς ;
3. Στα Ιόνια Νησιά υπάρχουν ανεξέλεγκτες – παράνομες χωματερές, υπάρχουν μονάδες διαχείρισης στερεών αποβλήτων που προβλέπονται και δεν έχουν γίνει ακόμα πράξη και στην περίπτωση που υπάρχουν ποιος φορέας θα καταβάλει τα πρόστιμα που θα επιβληθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση όπως προειδοποίησε ο αρμόδιος Επίτροπος ;


Ο επερωτών Περιφερειακός Σύμβουλος
Γεράσιμος Φόρτες
Το ΕΣΠΑ στα Ιόνια Νησιά έχει βουλιάξει….μεσοκάναλα!
του Μάκη Φόρτε


Σχετικά με το δελτίο τύπου του Περιφερειάρχη κ. Σ. Σπύρου που εκδόθηκε ως απάντηση στην επερώτηση που είχα υποβάλλει «Για το εργολαβικό τέλμα που έχουν περιέλθει Κεφαλονιά και Ιθάκη και τις επιδόσεις της Περιφέρειας στο ΕΣΠΑ» (προδήλως συνταγμένη από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας που έχουν την ευθύνη της διαχείρισης του ΕΣΠΑ….) και σε συνδυασμό με τις απαντήσεις που είχε δώσει στο Περιφερειακό Συμβούλιο το περασμένο Σάββατο 30 Ιουνίου, έχω να παρατηρήσω τα εξής:
1. Επιδόσεις της ΠΙΝ στο ΕΣΠΑ.
Τα στοιχεία είναι ομολογία πλήρους αποτυχίας αξιοποίησης του προγράμματος (18 μάλιστα μήνες πριν την ολοκλήρωσή του) όταν κατατάσσουν την ΠΙΝ στον ένα χρόνο που έχει την ευθύνη του ΕΣΠΑ, στην 13η και τελευταία θέση (μεταξύ των 13 Περιφερειών της χώρας) για την αξιοποίηση του προγράμματος στις συμβασιοποιήσεις νέων έργων με ποσοστό 7,5% και με μόνο 17 εκατ. ευρώ!!!
Είναι δε χαρακτηριστικό ότι στο τελευταίο 5μηνο δεν συμβασιοποιήθηκε ούτε ένα ευρώ, ενώ μέσα στους επόμενους 18 μήνες πρέπει να συμβασιοποιηθούν κοντά στα 100 εκατομμύρια ευρώ (το 39,8% του προγράμματος), για να καλύψουμε το πρόγραμμα!!!
Αλλά και στις πληρωμές με μόνο 8,8 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί σε 10,3% στο χρόνο της ευθύνης του ΕΣΠΑ, η ΠΙΝ βρίσκεται σε μία από τις τελευταίες θέσεις (από την 8η έως την 13η θέση) !!!
Είναι δε χαρακτηριστικό ότι οι στόχοι που έχουν τεθεί τρεις φορές (Απρίλιος 2011, Ιούλιος 2011 και Σεπτέμβριος 2011) στην ενημέρωση που έχει γίνει στο Περιφερειακού Συμβουλίου παταγωδώς έχουν αστοχήσει !


2. Λιμάνι Πισαετού Ιθάκης. Δημιουργεί πλήθος ερωτηματικών η άχρωμη απάντηση των υπηρεσιών του ΕΣΠΑ δια του κ. Περιφερειάρχη, για το Λιμάνι στον Πισαετό της Ιθάκης.
Και αυτό γιατί «ο κόσμος τόχει τούμπανο και …..οι υπηρεσίες του ΕΣΠΑ τόχουν κρυφό καμάρι» πως ο εργολάβος έχει εγκαταλείψει το έργο και ψάχνει να βρει (άλλο) εργολάβο που θα το συνεχίσει, πράγμα το οποίο ο ίδιος ο κ. Σπύρου ανέφερε……στην προφορική του απάντηση το περασμένο Σάββατο στο Περιφερειακό Συμβούλιο!!!
Όταν σε 15 περίπου ημέρες το Περιφερειακό Συμβούλιο θα συνεδριάσει στην Ιθάκη (στις 21 Ιουλίου) ελπίζω να ειπωθεί όλη η αλήθεια στους πολίτες του νησιού και πάνω απ’όλα να έχει δρομολογηθεί λύση.
Σε τελική ανάλυση όταν η αξιοπιστία του συγκεκριμένου εργολάβου είναι γνωστή στην Κέρκυρα (με «το έργο φάντασμα» μαρίνα στη Σπηλιά), επανέρχεται στην επικαιρότητα αναγκαστικά η ανάθεση του έργου πριν ένα χρόνο. Οι υπηρεσίες στην Κέρκυρα, ο ίδιος ο Περιφερειάρχης και η πλειοψηφία της οικονομικής επιτροπής ανάθεσαν το έργο στον συγκεκριμένο εργολάβο, παρά την αντίθετη εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας της Κεφαλονιάς και παρά την αντίθετη άποψη του αντιπεριφερειάρχη Κεφαλονιάς και Ιθάκης κ. Κουρή, και των δύο Κεφαλονιτών συμβούλων στην οικονομική επιτροπή που μειοψηφήσαμε (εμένα και της Τ. Γρουζή) …..


3. Ολοκληρωμένο Σχέδιο Ανάπτυξης για την Ιθάκη.
Επίσης πλήθος ερωτηματικά δημιουργεί η απάντηση των υπηρεσιών του ΕΣΠΑ (δια του κ. Περιφερειάρχη πάντα) σχετικά με το
« Ολοκληρωμένο Σχέδιο Ανάπτυξης Μικρών Νησιών (ΟΣΑΜΝ)» για την Ιθάκη.
Αντί να υπάρξει άμεση τροποποίηση του προγράμματος με βάση την καταγγελία δύο παρατάξεων του δημοτικού συμβουλίου στις 4/6/2012, ότι δεν έχουν ενταχθεί τα έργα που ομόφωνα αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο Ιθάκης (π.χ. το λιμάνι των Φρικών), αλλά αυτά που πρότεινε ο Δήμαρχος (αποκλειστικά προμήθειες….), το δελτίο τύπου αναφέρεται ……σε διαδικασίες τροποποίησης που πρέπει να γίνουν από τους Δήμους!!!!

4. Εξοπλισμός Φιλαρμονικών.
Για το έργο «Εξοπλισμός & ενίσχυση των Φιλαρμονικών ν. Κεφαλληνίας-Ιθάκης» το δελτίο τύπου αναφέρεται μόνο στο ένα υποέργο, αυτό της προμήθεια των οργάνων και δεν κάνει….καμία αναφορά στο άλλο υποέργο της προμήθειας στολών 88.513,10 ευρώ !!!
Αλλά και για το υποέργο της προμήθειας οργάνων αξίζει να αναφερθεί ότι 30 μήνες μετά την ένταξή του (29/1/2010) δεν έχει ανάδοχο, ενώ σύμφωνα με το δελτίο τύπου μόλις πριν λίγες ημέρες, στις 27 Ιουνίου 2012, δόθηκε η σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας υπηρεσίας του ΕΣΠΑ (Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή) για υπογραφή σύμβασης !!!
Η γραφειοκρατία, και όχι μόνο…., σε όλο της το μεγαλείο !!!

5. Δίκτυο ύδρευσης Αργοστολίου.
Για την απάντηση σχετικά με το έργο «Δίκτυο ύδρευσης Αργοστολίου - Χαμηλή ζώνη» εύλογα δημιουργείται το ερώτημα:
Το έργο εντάχθηκε στις 11/3/2011, δημοπρατήθηκε στις 21/2/2012 (δηλαδή μετά από ένα χρόνο) και 16 μήνες μετά (5 μήνες από την δημοπρασία) δεν έχει γίνει υπογραφή σύμβασης, ενώ η αρμόδια υπηρεσία του ΕΣΠΑ συνεχίζει να ζητάει, τελευταία φορά στις 27 Ιουνίου 2012, συμπληρωματικά στοιχεία !!!
Αυτό και αν δεν λέγεται …. αποτελεσματικότητα!!!

6. Δρόμος Χάρακα.
Για το έργο «Λειτουργική αποκατάσταση-ασφάλεια αριθμ. 25 Ε.Ο.(περιοχή Χάρακα)» η απάντηση των υπηρεσιών (δια του κ. Περιφερειάρχη) είναι επίσης τυπική – ποιος είναι ο προϋπολογισμός, πότε δημοπρατήθηκε κ.λ.π.
Δικαιούμαι πάντως να ισχυριστώ ότι αφού δεν υπήρξε καμία απάντηση «αληθεύει πως η καθυστέρηση της υπογραφής της σύμβασης με τον εργολάβο, ελλοχεύει τον κίνδυνο για δύο περιόδους (2013 και 2014)
από Απρίλιο έως Ιούλιο η πρόσβαση στην (ιδιαίτερα τουριστική) βόρεια Κεφαλονιά να γίνεται από την άνω Έρισο υποχρεωτικά, λόγω της απαγόρευσης των εργασιών που επιβάλλεται από εγκεκριμένο περιβαλλοντικό όρο» !!!
Ασφαλώς οι Ρισιάνοι δεν έχουν αντιληφθεί τι τους περιμένει….

7. Αξονικός τομογράφος.
Για την «Προμήθεια και εγκατάσταση ενός αξονικού τομογράφου 16 τομών του Γ.Ν. Κεφαλληνίας», εντύπωση κάνει η αφοπλιστική ειλικρίνεια των υπηρεσιών (δια του κ. Περιφερειάρχη πάντα) πως ενώ το έργο δημοπρατήθηκε στις 25/10/11, εννιά μήνες μετά βρίσκεται στη διαδικασία ανάθεσης !!!

8. Εξοπλισμός Ναυτικής Σχολής.
Η απάντηση για το έργο «Προμήθεια τεχνικού και εκπαιδευτικού εξοπλισμού ΑΕΝ Ιονίων Νήσων» είναι το λιγότερο εξοργιστική για τους ρυθμούς υλοποίησης του ΕΣΠΑ. Με διάφορες γραφειοκρατικές δικαιολογίες ενημερωνόμαστε πως ενώ το έργο έχει ενταχθεί πριν ένα ακριβώς χρόνο (28/7/2011) η προέγκριση της δημοπράτησης δόθηκε (4 μήνες μετά!!!) στις 24/11/11 και σήμερα (12 μήνες μετά)…. «αναμένεται η επαναϋποβολή των Τευχών Δημοπράτησης» !!!

9. Ολοκληρωμένα Σχέδια Αστικής Ανάπτυξης Αργοστολίου και Αγροτικής Ανάπτυξης Κεφαλονιάς.
Για το «Ολοκληρωμένο Σχέδιο Αστικής Ανάπτυξης (ΟΣΑΑ)» της πόλης του Αργοστολίου» και το αντίστοιχο «Ολοκληρωμένο Σχέδιο Ανάπτυξης Αγροτικού Χώρου» για την Κεφαλονιά» καμία απάντηση δεν δίνεται στο εύλογο ερώτημα πως είναι δυνατόν με την υπάρχουσα γραφειοκρατία (κεντρικά και τοπικά) να επιτευχθεί συμβασιοποίηση έργων που δεν είναι ώριμα, που δεν έχει καν δρομολογηθεί η δημοπράτησή τους, εντός των επόμενων 18 μηνών που ολοκληρώνεται το ΕΣΠΑ, όταν τα ήδη ενταγμένα έργα φθάνουν και στους 30 μήνες για να συμβασιοποιηθούν (π.χ. εξοπλισμός Φιλαρμονικών) !!!

10. Γηροκομείο Αργοστολίου.
Δημιουργεί πολλές απορίες η σιωπή του δελτίου τύπου για τα 15 (τουλάχιστον) έργα του Δήμου Κεφαλονιάς που ανακοινώθηκαν ως προτεινόμενα για ένταξη στο ΕΣΠΑ από τις 27/9/2011 μετά από συνάντηση Περιφερειάρχη – Δημάρχου Κεφαλονιάς.
Ιδιαίτερα δημιουργεί ανησυχία η απουσία ενημέρωσης για το ζωτικής σημασίας έργο της Β΄ φάσης της ανέγερσης του Δημοτικού Γηροκομείου Αργοστολίου που επανειλημμένα έχει ανακοινωθεί η ωριμότητα της ένταξής του.

11. 1ο και 2ο Λύκειο Αργοστολίου.
Για το έργο «1ο και 2ο Λύκειο Αργοστολίου» η απάντηση στο δελτίο τύπου έχει ….. συνδικαλιστικό χαρακτήρα.
«Δεν ευθύνεται η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή που δεν έχει ενταχθεί το έργο, αλλά ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων» !!!
Όμως επειδή ήμουν υποψιασμένος…….είχα προκαταλάβει την απάντηση της υπηρεσίας – Περιφερειάρχη:
Συγκεκριμένα ρωτούσα : «Αν ευθύνεται ο ΟΣΚ και δεν έχει ολοκληρωθεί η μελέτη εφαρμογής του έργου, όπως σας διαβεβαίωνε ότι θα έχει γίνει μέχρι τις 30/3/2012, σε τι συγκεκριμένες ενέργειες έχουν προβεί Περιφέρεια και Δήμος;»
Και σε αυτή την κρίσιμη ερώτηση ο κ. Σπύρου δεν δίνει καμία απάντηση, προφανώς γιατί αυτή προέρχεται από την αναρμόδια….αρμόδια υπηρεσία!!!

12. Μελέτες
Τέλος για τις δύο σημαντικές μελέτες που ρωτούσα, το δελτίο τύπου αναφέρεται μόνο στη μία που αφορά «το μεταφορικό ισοδύναμο», αλλά και γι’αυτήν η απάντηση είναι τυπική – τεχνοκρατική (προφανώς γιατί προέρχεται από την αρμόδια υπηρεσία).
Γι’αυτό και η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή εκθέτει τον
κ. Περιφερειάρχη όταν δεν δίνεται καμία εξήγηση πως συμβαίνει να είναι δικαιούχος της μελέτης ….η ίδια και να δημοπρατείται η πράξη 18 μήνες μετά την ένταξή της !!!
Για δε την δεύτερη μελέτη, «Μελέτη για τη διαχείριση και αντιμετώπιση κρίσεων στον τουρισμό στα Ιόνια Νησιά», άκρως σημαντική για την βασική δραστηριότητα στα νησιά μας τον τουρισμό ιδιαίτερα τούτη την περίοδο της κρίσης, δημιουργεί ερωτήματα γιατί στο δελτίο τύπου δεν αναφέρεται λέξη, όταν στο Περιφερειακό Συμβούλιο ο κ. Σπύρου απάντησε ότι «θα την απεντάξει γιατί δεν την θεωρεί σημαντική»!!!

13. Άλλο οι προθέσεις και άλλο η αποτελεσματικότητα.
· Θα τελειώσω με αυτό που έχω πει πολλές φορές μέχρι τώρα.
«Δεν αμφισβητώ τις προθέσεις του κ. Σπύρου.
Κάθε άλλο μάλιστα.
Όμως άλλο οι προθέσεις και άλλο η αποτελεσματικότητα!
Το πρώτο εκφράζει επιθυμία, το δεύτερο είναι το ζητούμενο!»
Θα προσθέσω όμως ότι το δυστύχημα για τον κ. Σπύρου είναι ότι ενώ οι προθέσεις του είναι αποκλειστικά δικό του ζήτημα, η αποτελεσματικότητα του εξαρτάται και από άλλους παράγοντες….όπως οι συνεργάτες του!!!

· Και για να μην μου πει κανένας οτιδήποτε….. όπως είναι γνωστό
όλα κρίνονται από το αποτέλεσμα.
Και δυστυχώς το ΕΣΠΑ στα Ιόνια Νησιά έχει βουλιάξει..... μεσοκάναλα!
Αμέτρητες φορές έχω κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου στους 18 μήνες που λειτουργεί η Περιφέρεια για την ανάγκη αποτελεσματικής αξιοποίησης του ΕΣΠΑ.
Δυστυχώς, έστω και αν έχω κατηγορηθεί ότι δημιουργώ εντυπώσεις, η κατάσταση θυμίζει τον Τιτανικό όταν βούλιαζε μεσοκάναλα του Ατλαντικού και η μπάντα παιάνιζε χαρμόσυνους σκοπούς.
Έτσι και με το ΕΣΠΑ στα Ιόνια Νησιά.
Την ώρα που το ΕΣΠΑ βουλιάζει μεσοκάναλα του Ιονίου, η αρμόδια υπηρεσία της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής επιδίδεται σε ανακοινώσεις θάρρους και αισιοδοξίας!


· Βέβαια στην αποτελεσματικότητα ή όχι του έργου της Περιφερειακής Αρχής, δεν περιλαμβάνεται η βιομηχανία επιχορηγήσεων διαφόρων απίθανων συλλόγων και εκδηλώσεων στο όνομα της τουριστικής προβολής των Ιονίων Νήσων που τις τελευταίες ημέρες ήλθαν στο φως της δημοσιότητας με αφορμή κάποια ατυχή γεγονότα που συνέβησαν στο Περιφερειακό Συμβούλιο την περασμένη Κυριακή στο Αργοστόλι, ούτε φυσικά αν θα υπάρξει μία ή πέντε έδρες ΤΑΞΙ στην Παλλική.

· Αντίθετα η αποτελεσματικότητα του έργου της Περιφερειακής Αρχής εξαρτάται από τη θεμελιακή αρμοδιότητα της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης που είναι ο αναπτυξιακός της ρόλος.
Με απλά λόγια, η αποτελεσματικότητα της Περιφερειακής Αρχής εξαρτάται από την αξιοποίηση των διατιθέμενων πόρων από τα Ευρωπαϊκά (κυρίως) προγράμματα, του ΕΣΠΑ αλλά και της Ε΄ προγραμματικής περιόδου 2014 – 2020 που θα ξεκινήσει στη θητεία της παρούσης Περιφερειακής Αρχής και στην εξ αυτών ανάπτυξη που θα επιτευχθεί στα Ιόνια Νησιά.

· Όταν η ανεργία καλπάζει στα Ιόνια Νησιά, με πρώτα θύματα τους νέους και τις γυναίκες, και η κρίση έχει φέρει στα όρια της απόγνωσης τον επιχειρηματικό κόσμο, είναι τεράστιο λάθος η αποτελεσματικότητα στην αξιοποίηση των διατιθέμενων πόρων με την κατασκευή έργων, δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και εισροή ζεστού χρήματος στην αγορά, να αρχίζει και να τελειώνει στην γραφειοκρατία και στις καλές προθέσεις.

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ