Συνέντευξη στο δημοσιογράφο Σταμάτη Ζήσιμο και την εφημερίδα
«Ναυτεμπορική» παραχώρησε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κεφαλονιάς και
Ιθάκης κ. Θεόφιλος Μιχαλάτος.
Ο κ. Μιχαλάτος αναφέρεται στη γενική κατάσταση των επιχειρήσεων του Νομού , τις προοπτικές ανάπτυξης, τον τζίρο των επιχειρήσεων , τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Κεφαλονιάς, τους τομείς όπου πρέπει να δοθεί προτεραιότητα για να ενισχυθεί η επιχειρηματικότητα και τις ενέργειες του επιμελητηρίου για την προβολή του νησιού.
Ο κ. Μιχαλάτος αναφέρεται στη γενική κατάσταση των επιχειρήσεων του Νομού , τις προοπτικές ανάπτυξης, τον τζίρο των επιχειρήσεων , τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Κεφαλονιάς, τους τομείς όπου πρέπει να δοθεί προτεραιότητα για να ενισχυθεί η επιχειρηματικότητα και τις ενέργειες του επιμελητηρίου για την προβολή του νησιού.
- Κύριε Μιχαλάτε, περιγράψτε μας συνοπτικά τη γενική κατάσταση που αντιμετωπίζουν σήμερα οι επιχειρήσεις του νομού.
- Όπως αναφέρατε, η κατάσταση είναι δύσκολη. Υπάρχουν, ωστόσο, προοπτικές διεξόδου και ανάπτυξης;
Όσον αφορά τον πρωτογενή τομέα, εφόσον οι παραγωγοί και οι μεταποιητές συνεργήσουν, συνεργαστούν, τυποποιήσουν και πιστοποιήσουν τα προϊόντα τους μπορεί να προσφέρει σοβαρά εισοδήματα σε ένα σημαντικό μέρος του πληθυσμού. Ο κάθε επί μέρους χώρος, χρειάζεται, όμως να αυτοοργανωθεί, να δημιουργήσει businessplan , να αντιμετωπίσει τις ιδιαίτερες αδυναμίες του, να διεκδικήσει χρηματοδοτήσεις. Οι συλλογικοί φορείς, εδώ, έχουν να διαδραματίσουν έναν σημαντικό ρόλο!
- Φέτος η Κεφαλονιά και η Ιθάκη κατέγραψαν αύξηση των τουριστικών αφίξεων. Η αύξηση αυτή αποτυπώθηκε και στο τζίρο των επιχειρήσεων;
Μετά τις εκλογές, τα νησιά μας «πήραν τα πάνω τους», είχαμε έναν καλό Αύγουστο και τα πράγματα δείχνουν ότι ο Σεπτέμβρης και ο Οκτώβρης μας θα είναι καλύτεροι από τον περσινό Σεπτέμβρη και Οκτώβρη. Πήγαμε, επίσης, πολύ καλύτερα, σε σχέση με πέρυσι στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, αλλά όχι, φυσικά, στον εσωτερικό τουρισμό.
Αυτή η αύξηση στις αφίξεις δεν συνοδεύτηκε και από αύξηση του τζίρου, για δυο, κυρίως, λόγους: Πρώτον, διότι οι επισκέπτες μας δεν είχαν να διαθέσουν τα χρήματα άλλων εποχών και δεύτερον διότι τα καταλύματα είχαν δοθεί στα τουριστικά πρακτορεία με μειωμένες τιμές –ή όσοι εργάζονται με «ελεύθερους» αναγκάστηκαν να ρίξουν τις τιμές για να τους προσελκύσουν. Κατά συνέπεια, θα είμαστε μάλλον ευχαριστημένοι, αν ο τζίρος μας, υστερήσει σε σχέση με το 2011, κατά ένα ποσοστό της τάξεως του 8%!
- Ποια θεωρείτε εσείς ως τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νομού σας και πως αυτά θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την ενίσχυση των επιχειρήσεων;
- Σε ποιους τομείς, κατά τη γνώμη σας, θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα ώστε να ενισχυθεί η επιχειρηματικότητα του νομού ;
Αναφέρω, ενδεικτικά, τα εξής:
Η Πολιτεία οφείλει να μειώσει τους συντελεστές του Φ.Π.Α., να ενεργήσει ώστε να ολοκληρωθεί η Ιόνια Οδός, να στηριχθεί η ακτοπλοΐα που παραπαίει, να θεσπίσει έναν Αναπτυξιακό νόμο που θα επιδοτεί την δημιουργία λίγων μεγάλων μονάδων 4* ή 5* και την ανακαίνιση πολύ περισσότερων με λιγότερα «αστέρια», να καταπολεμηθεί αποφασιστικά το παρεμπόριο κ.λ.π.
Η Περιφέρεια και οι Δήμοι απαιτείται να φροντίσουν για τον χωροταξικό σχεδιασμό, για την δημιουργία δομών, υποδομών κα συνθηκών για την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού( π.χ. συνεδριακού, θρησκευτικού κ.λ.π.) για λιμενικά έργα( λιμάνι Φισκάρδου), για αναπλάσεις και ευπρεπισμούς κοινόχρηστων χώρων, για βιολογικούς καθαρισμούς και αποχετεύσεις (Λειβαθώ, Έρισος), για έργα ύδρευσης…
Ο κάθε επιχειρηματίας ξεχωριστά, οφείλει, τέλος, να κάνει ό,τι χρειάζεται για να βελτιωθεί ως επαγγελματίας, διότι πάντοτε ο «εχθρός του καλού είναι το καλύτερο»
- Ως επιμελητήριο, ποιες ενέργειες υλοποιείτε για την προβολή του νομού σας;
Αναμορφώνουμε, επίσης, το siteμας (www.eeki.gr), μέσα από το οποίο προβάλλονται δωρεάν όλα τα μέλη μας που το επιθυμούν.
Γενικά, όμως, το Επιμελητήριο είχε την άποψη, από παλιά, ότι δεν θα πρέπει να έχει μια δική του, ιδιαίτερη, πολιτική τουριστικής προβολής, διότι εκτιμούσε ότι οι θεσμικοί φορείς πρέπει να ενώνουν τις δυνάμεις τους και να μην λειτουργούν ανεξάρτητα σε αυτό το θέμα. Εκτιμούσαμε -και εξακολουθούμε να έχουμε την ίδια άποψη- ότι οι αυτόνομες προσπάθειες πιθανόν να δημιουργήσουν σύγχυση στους αποδέκτες και ότι προκαλούν σπατάλη πόρων. Συμμετείχαμε, λοιπόν, παλιότερα στην Νομαρχιακή Επιτροπή Τουριστικής Προβολής καταθέτοντας τις απόψεις μας, την εμπειρία μας και συγχρηματοδοτώντας κάποιες δράσεις. Από τότε που δημιουργήθηκε ο ενιαίος Δήμος Κεφαλλονιάς συμμετέχουμε στην Τουριστική Επιτροπή.
Τώρα, άλλωστε, που οι περιορισμένοι πόροι μας έχουν γίνει… ανύπαρκτοι λόγω του γνωστού «κουρέματος» στα αποθεματικά των Επιμελητηρίων, δεν έχουμε ουσιαστικά άλλη επιλογή από το να συμμετέχουμε σε συλλογικά σχήματα για την προβολή του νομού!
Συνέντευξη στο δημοσιογράφο Σταμάτη Ζήσιμο και την εφημερίδα
«Ναυτεμπορική» παραχώρησε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κεφαλονιάς και
Ιθάκης κ. Θεόφιλος Μιχαλάτος.
Ο κ. Μιχαλάτος αναφέρεται στη γενική κατάσταση των επιχειρήσεων του Νομού , τις προοπτικές ανάπτυξης, τον τζίρο των επιχειρήσεων , τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Κεφαλονιάς, τους τομείς όπου πρέπει να δοθεί προτεραιότητα για να ενισχυθεί η επιχειρηματικότητα και τις ενέργειες του επιμελητηρίου για την προβολή του νησιού.
Ο κ. Μιχαλάτος αναφέρεται στη γενική κατάσταση των επιχειρήσεων του Νομού , τις προοπτικές ανάπτυξης, τον τζίρο των επιχειρήσεων , τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Κεφαλονιάς, τους τομείς όπου πρέπει να δοθεί προτεραιότητα για να ενισχυθεί η επιχειρηματικότητα και τις ενέργειες του επιμελητηρίου για την προβολή του νησιού.