ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΤΕΛΟΣ ΕΔΩ ΜΟΝΟ ΑΡΧΕΙΟ

ΝΕΟ ΣΑΙΤ

Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2012

ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ και ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ







Προοίμιο
Είναι κοινά αποδεκτό ότι τόσο το μέγεθος, όσο και ο δυναμισμός της Ελληνικής Εμπορικής Ναυτιλίας οφείλονται στην διεθνή ανταγωνιστικότητά της, η οποία θεμελιώθηκε στη ναυτική μας παράδοση και οικοδομήθηκε με την ποιοτική ναυτική εκπαίδευση και κατάρτιση.
Το ελληνικό σύστημα ναυτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, για να διατηρήσει και να ενισχύσει την ποιότητά του, οφείλει να παρακολουθεί και να ενσωματώνει τις ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα της ναυτικής τεχνολογίας και της αγοράς ναυτικής εργασίας. Προς τούτο, δεν απαιτείται μόνο αναβάθμιση όλων των συντελεστών του συστήματος, αλλά ορθή οργάνωση και αποτελεσματική διοίκηση και διαχείρισή του.
Στον αντίποδα, ο κατακερματισμός και οι συνεχείς εναλλαγές των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου καθώς και η ανεπαρκής χρηματοδότηση του υφιστάμενου συστήματος, έπληξαν την ομαλή λειτουργία του σε κάθε επίπεδο.
Επίπεδα Παρέμβασης για την αποκατάσταση και αναβάθμιση του συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης.
1. Σε επίπεδο προτεραιοτήτων, ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης και καταγράφηκαν συγκεκριμένες προτάσεις άμεσων (22) - (Συνημμένο 1), μεσοπρόθεσμων (13) και μακροπρόθεσμων (5) μέτρων για την αναβάθμιση του συστήματος.
Κορυφαία προτεραιότητα αποτελεί η προσαρμογή του συστήματος στις τροποποιήσεις της Διεθνούς Σύμβασης STCW η οποία ορίζει τα ελάχιστα κοινά πρότυπα – επίπεδα εκπαίδευσης και πιστοποίησης, με έναρξη εφαρμογής την 1/7/2013. Στο πλαίσιο αυτό, η Οργανωτική Επιτροπή του Ιδρύματος Ευγενίδη, μετά από εισήγηση Επιτροπής που συγκροτήσαμε στο ΥΝΑ, ανέλαβε την προσαρμογή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την πιστοποίηση της εγκυρότητάς τους σύμφωνα με τις εν λόγω τροποποιήσεις.

2. Σε θεσμικό επίπεδο, αξιολογούνται οι υφιστάμενες διατάξεις και κανονιστικές πράξεις που διέπουν το σύστημα ναυτικής εκπαίδευσης, με στόχο την προσαρμογή τους στα νέα δεδομένα και απαιτήσεις. Όσον αφορά στη λειτουργία των θεσμικών οργάνων, το Συμβούλιο Ναυτικής Εκπαίδευσης (Σ.Ν.Ε.), κατεξοχήν γνωμοδοτικό όργανο του Υπουργείου, θα αναβαθμιστεί με αντιπροσωπευτικότερη σύνθεση και ευρύτερες αρμοδιότητες. Σημειώνεται ότι στην πρόσφατη συνεδρίασή του (17/9), το ΣΝΕ εισηγήθηκε την εισαγωγή στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού 200 επιπλέον υποψηφίων σπουδαστών για το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014.

3. Σε διοικητικό επίπεδο, οι αρμοδιότητες για τη Ναυτική Εκπαίδευση τίθενται υπό ενιαία διοίκηση. Η νέα υπηρεσία ναυτικής εκπαίδευσης, μεταξύ άλλων δράσεων, θα δημιουργήσει εργαλεία όπως: Help και Service Desk για την εξυπηρέτηση των λειτουργών και των χρηστών του συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης, ιστοσελίδα στην Ελληνική και Αγγλική γλώσσα, πλατφόρμα για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση (e-learning) κλπ.

4. Σε οργανωτικό επίπεδο και για την αξιοποίηση των ευρύτερων δυνατοτήτων των Ευρωπαϊκών πόρων (ΕΣΠΑ, Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων), συγκροτήθηκε Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού και Εφαρμογής, η οποία αναλαμβάνει τη βελτίωση του σχεδιασμού, της διαχείρισης και υλοποίησης των συγχρηματοδοτούμενων δράσεων του Υπουργείου, ανεξαρτήτως πηγής χρηματοδότησης. Η ΚΥΑ σύστασης της Ειδικής Υπηρεσίας αναμένεται να δημοσιευτεί σε ΦΕΚ στις επόμενες ημέρες.

5. Σε επίπεδο υποστήριξης της υπηρεσίας ναυτικής εκπαίδευσης, θα προετοιμαστούν έργα Τεχνικής Βοήθειας όπως η δημιουργία ενός οργανωμένου συστήματος αξιολόγησης και πιστοποίησης της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης. Στο αντικείμενο του έργου θα περιληφθεί και ο σχεδιασμός διαδικασιών πιστοποίησης, αναγνώρισης και ισοτιμίας των τίτλων σπουδών που παρέχουν τα ιδιωτικά κέντρα εκπαίδευσης και, κυρίως, κατάρτισης. Με την υλοποίηση του έργου αυτού, αναμένεται να αρθεί και η εκκρεμότητα σχετικά με τις προϋποθέσεις χορήγησης άδειας εξάσκησης του ναυτικού επαγγέλματος, η οποία συνδέεται με την αξιολόγηση των Σχολών, δημόσιων και ιδιωτικών, την πιστοποίηση των προσόντων και των δεξιοτήτων, και την αναγνώριση των τίτλων που παρέχονται από φορείς Κρατών-Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

6. Σε επίπεδο σχεδιασμού, συγκροτήθηκε Ομάδα Έργου (Συνημμένο 2), η οποία εκτός από την παρακολούθηση της εφαρμογής των ανωτέρω μέτρων, θα εισηγείται σχετικά με:

- τη δομή, την οργάνωση, την εποπτεία, την πιστοποίηση και τον έλεγχο των διοικητικών, οικονομικών και εκπαιδευτικών λειτουργιών των Σχολών,

- την κατάρτιση προτύπων εξοπλισμού και προδιαγραφών,
- την ηλεκτρονική διασύνδεση των σχολών με το Υπουργείο
- το σχεδιασμό συστήματος πιστοποίησης επαγγελματικών προσόντων των εκπαιδευτών,


- την αξιολόγηση του νομικού πλαισίου ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικών Σχολών επαγγελματικής επιμόρφωσης και κατάρτισης (ΝΕΚΕ) και των σχεδίων ΠΔ και ΥΑ για την εφαρμογή του σχετικού νόμου.

Η Ομάδα Έργου θα παρουσιάσει άμεσα αναλυτικό πρόγραμμα ενεργειών και χρονοδιάγραμμα εργασιών, ενώ οφείλει να περατώσει το έργο της εντός 4 μηνών. Η Ομάδα θα υποβάλει επίσης προτάσεις βελτίωσης της τριμερούς συνεργασίας (Εργοδοσία, Ναυτεργασία, Υπουργείο) καθώς και αντιμετώπισης του σοβαρού προβλήματος εξεύρεσης πλοίου για την πραγματοποίηση του Α και Β εκπαιδευτικού ταξιδιού των σπουδαστών ΑΕΝ, η έγκαιρη πραγματοποίηση του οποίου, αποτελεί σημαντικό παράγοντα αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης και προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα. Για την επιτυχία του θεσμού του συστήματος εναλλασσόμενης εκπαίδευσης και λαμβάνοντας υπόψη ότι το πρόβλημα αναμένεται να ενταθεί με την αύξηση του αριθμού των σπουδαστών και τη μείωση της ζήτησης εκ μέρους των εταιρειών λόγω οικονομικής κρίσης, αναζητούμε λύσεις από κοινού με τους κοινωνικούς εταίρους.
Παράλληλα, αποφασίστηκε η δημιουργία Γραφείου Σταδιοδρομίας, στο οποίο θα απευθύνονται οι δόκιμοι των ΑΕΝ. Το Γραφείο και μόνο αυτό, θα έχει την αρμοδιότητα να επικοινωνεί με τις ναυτιλιακές εταιρείες, ενώ με την υποστήριξη πληροφοριακού συστήματος και δικτυακού τόπου, θα διασφαλίζει την απόλυτη διαφάνεια της κίνησης των σπουδαστών των ΑΕΝ.
Σημειώνεται ότι ο Νόμος ορίζει ως προϋποθέσεις για αξιόπιστη εκπαίδευση, δυο εξάμηνα εκπαιδευτικά ταξίδια για τη λήψη του πτυχίου (ως ελάχιστη προϋπόθεση ορίζεται και το τρίμηνο για το Α ταξίδι). Ειδικότερα, το Β και μη χρηματοδοτούμενο ταξίδι παρουσιάζει προβλήματα και δυσχεραίνει ή καθυστερεί την αποφοίτηση, καθόσον αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την απόκτηση Πτυχίου, αλλά και Αποδεικτικού Ναυτικής Ικανότητας Γ΄ Τάξης Εμπορικού Ναυτικού. Περαιτέρω μείωση των προϋποθέσεων θα μειώσει, λειτουργικά και ουσιαστικά, την αξιοπιστία του συστήματος εναλλασσόμενης εκπαίδευσης και δεν θα επιλύσει το πρόβλημα. Και αυτό γιατί εάν προχωρήσει ο δόκιμος στο επόμενο εξάμηνο, χωρίς να έχει πραγματοποιήσει το απαιτούμενο εκπαιδευτικό ταξίδι, εκτός από το έλλειμμα γνώσεων που θα αντιμετωπίζει για τη συνέχιση των σπουδών του, επί πλέον, το βάρος θα μετατεθεί στο τέλος των σπουδών, όπου θα απαιτείται η συμπλήρωση 12μηνης διάρκειας εκπαιδευτικού ταξιδιού.
7. Σε επίπεδο προγραμματισμού, προτεραιότητα αποτελεί ο εκσυγχρονισμός των κτιριακών και λοιπών υποδομών και του εκπαιδευτικού προγράμματος, η αντιμετώπιση των ελλείψεων στα εργαστήρια, στον εκπαιδευτικό εξοπλισμό και τα εποπτικά μέσα, σύμφωνα και με τις επισημάνσεις της EMSA. Οι σχετικές δράσεις θα προσδιορισθούν στο πλαίσιο της ανωτέρω Ομάδας Έργου καθώς και της αξιολόγησης που προαναφέρθηκε και θα ενταχθούν σε ένα Ολοκληρωμένο Πολυετές Πρόγραμμα Αναβάθμισης της Ναυτικής Εκπαίδευσης.
Ειδικότερα, όσον αφορά στις υποδομές (κτιριακές εγκαταστάσεις), το Υπουργείο προωθεί την αποτύπωση τοπογραφικών σχεδίων, καθώς και τις διαδικασίες νομιμοποίησής τους μέσω νομοθετικών ρυθμίσεων. Ήδη ψηφίστηκε ρύθμιση[1] για τη νομιμοποίηση του συνόλου των εγκαταστάσεων της ΑΕΝ Μακεδονίας, γεγονός που θα επιτρέψει την άμεση αξιοποίηση πόρων του ΕΣΠΑ, καθώς και την εκτέλεση επισκευαστικών έργων με ιδιωτική χρηματοδότηση (Αμερικανικός Νηογνώμων) (συνημμένο 3). Σημειώνεται τέλος, ότι εκτεταμένη παρέμβαση αναβάθμισης της κτιριακής υποδομής του ΚΕΣΕΝ ύψους 900.000 ευρώ, ολοκληρώνεται με χρηματοδότηση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
8. Σε επίπεδο προγράμματος σπουδών, προτεραιότητα αποτελεί η εναρμόνισή τους με τις τεχνολογικές εξελίξεις και τις απαιτήσεις του ναυτικού επαγγέλματος, αλλά και η ενίσχυση της πρακτικής εκπαίδευσης στα ναυτικά μαθήματα, η βελτίωση της μεθοδολογίας διδασκαλίας, κλπ
9. Σε επίπεδο εκπαιδευτικού προσωπικού, τα προβλήματα αφορούν περισσότερο στην ενημέρωσή του για τη σύγχρονη ναυτική τεχνολογία αλλά και στην έλλειψη πρόσφατης εμπειρίας στη θάλασσα, ενώ υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες προσέλκυσης εκπαιδευτών υψηλού επιπέδου, λόγω έλλειψης προσοντολογίου αλλά και κινήτρων. Παράλληλα, απουσιάζει η αξιολόγηση των εκπαιδευτών καθώς και η δυνατότητα μετεκπαίδευσής τους. Παρά τα προβλήματα αυτά που θα προσπαθήσουμε να αντιμετωπίσουμε μεσοπρόθεσμα, έχουν ήδη γίνει συγκεκριμένα βήματα όπως:
- η νομοθετική ρύθμιση που ήδη ψηφίστηκε, με την οποία οι συνταξιούχοι ΝΑΤ[2] εκπαιδευτές ναυτικών μαθημάτων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και ωριαία αντιμισθία, εξαιρούνται μέχρι την 31-12-2014 από το ν. 3863/2010 (οι περιορισμοί και οι μειώσεις των συντάξεών τους είχαν ως αποτέλεσμα να μην προσέρχονται και οι θέσεις στις Σχολές να παραμένουν κενές) (συνημμένο 3),
- η τροπολογία που προωθούμε για τη βελτίωση της διαδικασίας μονιμοποίησης των με τριετή θητεία επίκουρων καθηγητών εφαρμογών ΑΕΝ (τροποποίηση του Ν.3450/2006) (Συνημμένο 4) και
- η προκήρυξη 202 θέσεων ωρομισθίων καθηγητών ΑΕΝ-ΚΕΣΕΝ (μειωμένες κατά 10%)
10. Σε επίπεδο σχεδιασμού και χρηματοδότησης, εκτός από τις ήδη δεσμευμένες πιστώσεις ύψους 14 εκατ. Ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΕΠ) «Εκπαίδευση και διά βίου Μάθηση», το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και το Υπουργείο Παιδείας, σχεδιάζουμε από κοινού ένα πλέγμα δράσεων και ενεργειών προκειμένου η ναυτική εκπαίδευση να μπορεί να ανταποκριθεί στο νέο περιβάλλον που δημιουργεί αφενός, η αύξηση του ενδιαφέροντος των νέων για το ναυτικό επάγγελμα και αφετέρου, οι πρόσθετες υποχρεώσεις που απορρέουν από την εφαρμογή της αναθεωρημένης Διεθνούς Σύμβασης STCW.
Οι νέες δράσεις και ενέργειες αναφέρονται σε χρονικό ορίζοντα μέχρι το 2015 (ολοκλήρωση ΕΣΠΑ) και αρθρώνονται στις ακόλουθες πέντε (5) θεματικές ενότητες:
- «Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των Α.Ε.Ν. και στελεχών ΥΝΑ»
- «Ολοκληρωμένο Σύστημα ασύγχρονης ηλεκτρονικής τηλεκπαίδευσης (e-learning)»
- «Πρόγραμμα πληροφόρησης - προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα & προβολής των Α.Ε.Ν»
- «Εναρμόνιση συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης με την αναθεωρημένη STCW, καθώς και τις ισχύουσες Κοινοτικές Οδηγίες»
- Δημιουργία γραφείων διασύνδεσης / σταδιοδρομίας
Ο προϋπολογισμός των ανωτέρω δράσεων δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί.
Παράλληλα, ύστερα από στενή συνεργασία με την πολιτική ηγεσία και τα στελέχη του Υπουργείου Παιδείας, συμφωνήσαμε να επενδυθούν επιπλέον πόροι ύψους 35 εκατ. Ευρώ για τη χρηματοδότηση έως το 2015, δυο δράσεων:
- 10 εκατ. Ευρώ για την υποστήριξη του εκπαιδευτικού συστήματος των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, προκειμένου να εξασφαλισθεί η απρόσκοπτη λειτουργία τους με την κάλυψη του κόστους των ωρομίσθιων καθηγητών και
- 25 εκατ. Ευρώ για την κάλυψη του κόστους της επιδότησης του Α΄ εκπαιδευτικού ταξιδιού των ΑΕΝ (Συνημμένο 5).
Τέλος, με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, συμφωνήθηκε, πως οι σπουδαστές των Ακαδημιών θα εφοδιαστούν με το δελτίο ειδικού εισιτηρίου αστικών συγκοινωνιών (πάσο), ενώ οι σπουδαστές των Ακαδημιών που βρίσκονται κοντά σε περιοχές στις οποίες λειτουργούν ΤΕΙ και ΑΕΙ, θα μπορούν να κάνουν χρήση και των κουπονιών σίτισης όπως και οι λοιποί φοιτητές.
Προκειμένου να συμβάλλουμε στην αντιμετώπιση των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές και οι οικογένειές τους, ιδίως στις σχολές που δεν παρέχουν τη δυνατότητα εσωτερικής διαμονής ή/και δεν βρίσκονται κοντά σε περιοχές που λειτουργούν ΤΕΙ και ΑΕΙ, το Υπουργείο μας καταβάλει προσπάθειες να καλύψει το κόστος σίτισης, η οποία, θυμίζουμε ότι διακόπηκε ξαφνικά το 2011.
Σημειώνουμε ότι στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, εκτός από δράσεις προϋπολογισμού 20 εκατ. Ευρώ για την κατάρτιση ανέργων ναυτικών που έχουν ήδη ενταχθεί και υλοποιούνται, προωθούμε και νέες στοχευμένες δράσεις τις οποίες και θα παρουσιάσουμε σύντομα (Συνημμένο 5).
Σημειώνουμε επίσης ότι στις Σχολές Συνεχιζόμενης Κατάρτισης του ΥΝΑ (ΚΕΣΕΝ), ήδη από το Β΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης (ΚΠΣ II) υλοποιούνται δράσεις που αφορούν στην κατάρτιση ανέργων Ναυτικών.
Όσον αφορά στο περιφερειακό σκέλος του ΕΣΠΑ έχουν ενταχθεί και βρίσκονται στο στάδιο της δημοσίευσης σχετικής προκήρυξης δράσεις συνολικού προϋπολογισμού 6,2 εκατ. Ευρώ για την προμήθεια Τεχνικού και Εκπαιδευτικού Εξοπλισμού (Συνημμένο 6).

Μετά από συνεργασία του Υπουργείου με τις Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης των ΠΕΠ «Μακεδονίας – Θράκης» και «Αττικής» έχουν δεσμευθεί και βρίσκονται στο στάδιο υποβολής, προτάσεις για προμήθεια αντίστοιχου εξοπλισμού ύψους 13 εκατ. Ευρώ (Συνημμένο 6).
Τέλος, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών αποφάσισε πρόσφατα να χρηματοδοτήσει την προσπάθεια του Υπουργείου για την αναβάθμιση των υποδομών ναυτικής εκπαίδευσης με 5 εκατ. Ευρώ.
Στο ανωτέρω πλαίσιο, ο ελάχιστος προϋπολογισμός των επενδύσεων που προγραμματίζουμε για την αναβάθμιση του συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης, ανέρχεται στο ποσό τα 60 εκατ. Ευρώ. Συνυπολογίζοντας και τις δράσεις που ήδη υλοποιούνται ο προϋπολογισμός αυτός ανέρχεται σε 94 εκατ. Ευρώ.
Παράλληλα με την αξιοποίηση του ΕΣΠΑ, προσπαθούμε να καλύψουμε το έλλειμμα που εξακολουθεί να υπάρχει στον προϋπολογισμό της ναυτικής εκπαίδευσης, ούτως ώστε να εξασφαλισθεί η μακροχρόνια βιωσιμότητα του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΚΝΕ) και συνακόλουθα, η αδιάλειπτη χρηματοδότηση του συστήματος Ναυτικής Εκπαίδευσης.

Για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του ΚΝΕ, θα συνταχθεί σχετική μελέτη από εξειδικευμένο φορέα, ο οποίος θα κληθεί να υποβάλει προτάσεις.

Σημειώνουμε ότι η ΕΕΕ, με επιστολή της 24/2/2012, έχει παραιτηθεί του δικαιώματος είσπραξης 15% επί των ποσών που εισπράττει από το ΝΑΤ ήδη από 1/1/2012 και μετά (απαιτείται τροποποίηση διατάξεων άρθρου 3 παρ. 4 ΝΔ 99/73). Με την απόφαση αυτή θα μειωθούν οι οφειλές του ΚΝΕ προς τα σωματεία πλοιοκτητών από 2,66 εκατ. Ευρώ για το 2013 στο 1,55 Ευρώ.
Παράλληλα, εξετάζουμε τη δυνατότητα χρήσης έναντι ανταλλάγματος υπέρ του ΚΝΕ των προσομοιωτών (simulators) των ΑΕΝ, προκειμένου να παρέχεται συνεχής επιμόρφωση στα στελέχη των ναυτιλιακών εταιριών που υπηρετούν σε πλοία.
11. Όσον αφορά στην Ιδιωτική Ναυτική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΝΕΚΕ), είναι γνωστό ότι οι ρυθμίσεις του Νόμου 3153/2003 όπως τροποποιήθηκε με τον 3450/2006, δεν έχουν υλοποιηθεί.
Λαμβάνοντας υπόψη:
- τα δεδομένα σε διεθνές επίπεδο (μοντέλο εκπαίδευσης στην Ε.Ε., αυξημένες απαιτήσεις στην παγκοσμιοποιημένη αγορά ναυτικής εργασίας κλπ),
- τα δεδομένα στη χώρα μας από τη λειτουργία της μεταλυκειακής ιδιωτικής εκπαίδευσης σε πολλούς τομείς καθώς και από τη λειτουργία διάσπαρτων κέντρων ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης,

- τα όρια και τις δυνατότητες της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης,
αποφασίζουμε να προωθήσουμε την ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση και κατάρτιση, τροποποιώντας το ισχύον θεσμικό στην ακόλουθη κατεύθυνση:

- Οι Σχολές ΝΕΚΕ θα λειτουργούν υπό τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις λειτουργίας των ΑΕΝ και των λοιπών Σχολών Εμπορικού Ναυτικού, θα ελέγχονται και θα εποπτεύονται από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
- Τα προσόντα των αποφοίτων θα πιστοποιούνται με βάση τα κριτήρια και τις διαδικασίες ενιαίου συστήματος πιστοποίησης.
Στη βάση των ανωτέρω προϋποθέσεων, λαμβάνοντας υπόψη τις ρυθμίσεις του άρθρου 16 του Συντάγματος και με δεδομένη την προσπάθεια αναβάθμισης της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου θα προχωρήσει στην έκδοση των αναγκαίων κανονιστικών πράξεων.

[1] Το σύνολο του εκπαιδευτικού συγκροτήματος, τόσο τα κτίρια όσο και ο εκπαιδευτικός λιμενίσκος της ΑΕΝ, είχε κατασκευασθεί σύμφωνα με τις εγκεκριμένες μελέτες του Υπουργείου Δημοσίων Έργων και της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης με τη διαδικασία που προέβλεπε η νομοθεσία περί Δημοσίων έργων, χωρίς ωστόσο να έχει εκδοθεί η απαιτούμενη οικοδομική άδεια ώστε να υπάρξει η δυνατότητα επεμβάσεων επισκευής και συντήρησης μεγάλης κλίμακας.

[2] Πλοίαρχοι, Μηχανικοί, Ραδιοτηλεγραφητές

 
 ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ
Αποκατάσταση και Αναβάθμιση του Συστήματος ναυτικής Εκπαίδευσης
ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ


1. Άμεσες Προτεραιότητες
1α) Πίνακας : Φοιτούντες σπουδαστές στις ΑΕΝ 2011-2012
1β) Πίνακας : Εγγεγραμμένοι- Αποφοιτήσαντες Σπουδαστές στις ΑΕΝ-ΚΕΣΕΝ
1γ) Πίνακας : Χορηγηθέντα διπλώματα σε Πλοιάρχους, Μηχανικούς – Στοιχεία συνταξιούχων τελευταίας 5ετίας
2. Συγκρότηση Ομάδας Έργου για την αναβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης.
3α) Νομοθετική Ρύθμιση για την νομιμοποίηση κτιρίων ΑΕΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.
3β) Νομοθετική Ρύθμιση για συνταξιούχους ναυτικού απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) που παρέχουν εκπαιδευτικό έργο
4. Σχέδιο Τροπολογίας για τη μονιμοποίηση των με τριετή θητεία επίκουρων καθηγητών εφαρμογών ΑΕΝ.
5. Πίνακας 1 Συγχρηματοδοτούμενων έργων ΥΝΑ/ΔΕΚΝ - Τομεακό Ε.Π. Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση του Υπουργείου Παιδείας.
Πίνακας 2 Συγχρηματοδοτούμενων έργων ΥΝΑ/ΔΕΚΝ - Τομεακό Ε.Π. Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού του Υπουργείο Εργασίας.
6. Πίνακας 3 Συγχρηματοδοτούμενων έργων ΥΝΑ/ΔΕΚΝ - ΠΕΠ ΚΡΗΤΗΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ-ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ –ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ, ΘΕΣΣΑΛΙΑ – ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ – ΗΠΕΙΡΟ.
 
Πίνακας 4 Συγχρηματοδοτούμενων έργων ΥΝΑ/ΔΕΚΝ - ΠΕΠ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ και ΑΤΤΙΚΗΣ.
Άμεσες Προτεραιότητες
  • 1. Ενίσχυση της στελέχωσης της αρμόδιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ναυτικών. Εξετάζεται στα πλαίσια της αναδιοργάνωσης των Υπηρεσιών του ΥΝΑ και του ΑΛΣ- ΕΛΑΚΤ.
  • 2. Επανασύσταση και επαναλειτουργία του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Ναυτικής Εκπαίδευσης (Σ.Ν.Ε.) με τη μορφή και τις αρμοδιότητες που είχε πριν την κατάργηση του (το 1998). Προετοιμασία για τη μελλοντική αναδιοργάνωση του Σ.Ν.Ε. και τον εμπλουτισμό των αρμοδιοτήτων του.
  • 3. Εξεύρεση κονδυλίων για τη συμπλήρωση / ενίσχυση του προϋπολογισμού ΑΕΝ / ΚΕΣΕΝ / Σχολών Σωστικών. Μπορεί να αντιμετωπισθεί με υιοθέτηση μερικών ή συνδυασμό των κατωτέρω προτάσεων:
  • - Κατάργηση των αποδόσεων 15% επί των εισπράξεων από το ΝΑΤ στις εφοπλιστικές ενώσεις.
  • - Άμεση ενίσχυση του ΚΝΕ από το ΝΑΤ.
  • - Αύξηση εισφορών πλοίων υπέρ ΚΝΕ.
  • - Εγγραφή δαπανών για την Ναυτική Εκπαίδευση στον τακτικό προϋπολογισμό Υπουργείου Ναυτιλίας.
  • - Χρηματοδοτική ένταξη προμήθειας εκπαιδευτικού και λοιπού εξοπλισμού Σχολών ΕΝ στο ΕΣΠΑ.
  • - Διερεύνηση της δυνατότητας ένταξης της πληρωμής των ωρομισθίων εκπαιδευτικών από το ΕΣΠΑ.
  • 4. Τροποποίηση Εγκυκλίου για αύξηση Πρωτοετών Σπουδαστών από 955 σε 1350 (λήξη 31-07-2012). Προώθηση διαδικασιών αύξησης αριθμού κατά 200 σπουδαστές.
  • 5. Καταγραφή Εκπαιδευτικού έτους 2011 - 2012 για ΑΕΝ / ΚΕΣΕΝ. Επισυνάπτεται σχετικός πίνακας (συνημμένο 1α).
  • 6. Πληροφόρηση από Μητρώα για χορηγηθέντα διπλώματα Β΄ και Α΄ Τάξεως (Πλοιάρχων και Μηχανικών) ανά ημερολογιακό έτος (κατά προτίμηση τα τελευταία 5 έτη). Επισυνάπτεται σχετικός πίνακας (συνημμένα 1β και 1γ).
  • 7. Πληροφόρηση από ΝΑΤ για κατατεθέντα για συνταξιοδότηση διπλώματα Γ΄, Β΄ και Α΄ τάξεως (Πλοιάρχων και Μηχανικών) ανά ημερολογιακό έτος (κατά προτίμηση τα τελευταία 5 έτη). Επισυνάπτεται πίνακας συνολικού αριθμού συνταξιούχων ναυτικών, ο οποίος εμπεριέχεται στο συνημμένο 12.
  • 8. Έγκαιρη προκήρυξη για πρόσληψη διδακτικού προσωπικού σε ΑΕΝ και ΚΕΣΕΝ για εκπαιδευτικό έτος 2012-2013. Προκηρύσσονται θέσεις 202 ωρομισθίων εκπαιδευτικών.
  • 9. Συνέχιση πέραν της 31-12-2012 της δυνατότητας πρόσληψης συνταξιούχων ναυτικών ως Καθηγητών στις ΑΕΝ και στο ΚΕΣΕΝ με συνέχιση καταβολής των συντάξεων τους. Θα προωθηθεί σχετική νομοθετική ρύθμιση.
  • 10. Διερεύνηση δυνατότητας ορισμένα τμήματα (από τα 4) της Σχολής Σωστικών να γίνονται στις ΑΕΝ στην διάρκεια του Εκπαιδευτικού Έτους. Παράλληλα θα διερευνηθεί η δυνατότητα ελάφρυνσης των Σχολών Σωστικών (Ασπρόπυργος και Μακεδονία) από άλλες ειδικότητες (π.χ. Δόκιμοι Λιμενικού Σώματος) τον Μάρτιο για ευκολότερη υποδοχή Πρωτοετών Σπουδαστών. Θα εξεταστεί στα πλαίσια επικείμενης αναδιοργάνωσης των κανονισμών σπουδών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων των Σχολών ΕΝ εν όψει συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις της αναθεωρημένης ΔΣ STCW 1978. Βραχυπρόθεσμα, στα πλαίσια των δυνατοτήτων ΔΣΕΝ/ΣΠΜ, το θέμα αντιμετωπίζεται με οργανωτικές παρεμβάσεις.
  • 11. Διερεύνηση μείωσης ωρών διδασκαλίας ορισμένων εκ των 4 τμημάτων των Σχολών Σωστικών και κάλυψη μαθημάτων από τις ΑΕΝ με περιοδεύοντα καθηγητή. Θα εξεταστεί στα πλαίσια επικείμενης αναδιοργάνωσης των κανονισμών σπουδών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων των Σχολών ΕΝ εν όψει συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις της αναθεωρημένης ΔΣ STCW 1978.Επισημαίνεται ότι, εκπαίδευση Σωστικών συνεπάγεται επιτόπου ύπαρξη εξειδικευμένου εξοπλισμού.
  • 12. Διερεύνηση δυνατότητας λειτουργίας Σχολής Σωστικών σε ΑΕΝ Κρήτης. Απαραίτητη οικονομική και εκπαιδευτική μελέτη. Θα πρέπει να εξετασθεί η σκοπιμότητα λειτουργίας σχολής ΣΠΜ στην Κρήτη, από πλευράς ύπαρξης ικανού αριθμού ενδιαφερομένων και διαθέσιμων πόρων.
  • 13. Εφαρμογή προβλεπομένων διαδικασιών για τα ManilaAmendments της αναθεωρημένης STCW. Το έργο θα αναληφθεί από ομάδα εργασίας υπηρεσιακών παραγόντων με τη συνδρομή του Ευγενιδείου Ιδρύματος, κυρίως όσον αφορά την αναθεώρηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Σχολών Ε.Ν.
  • 14. Διερεύνηση δυνατότητας θέσπισης επιπλέον κριτηρίων (π.χ. αθλητικών επιδόσεων κλπ) για την εισαγωγή Σπουδαστών σε ΑΕΝ. Όλοι οι σπουδαστές ΑΕΝ κρίνονται υγειονομικά κατάλληλοι για το ναυτικό επάγγελμα από τις υγειονομικές επιτροπές απογραφής ναυτικών (ΥΕΑΝΕΘ), με βάση τις απαιτήσεις της εθνικής και της διεθνούς νομοθεσίας. Η τυχόν επιβολή πρόσθετων κριτηρίων θα συνεκτιμηθεί συνολικά από πλευράς επιπτώσεων, κόστους και προσδοκώμενης ωφέλειας.
  • 15. Απορροφητικότητα Σπουδαστών από ναυτιλιακές εταιρίες (επιβράβευση εταιριών, έγκαιρη εκκαθάριση ναυτολογίων ΝΑΤ, ενημέρωση Σπουδαστών από τους Διευθυντές Σπουδών των ΑΕΝ για έγκαιρη εξεύρεση ναυτιλιακής εταιρίας για την ναυτολόγηση τους). Η πραγματοποίηση των εκπαιδευτικών ταξιδιών είναι ουσιαστικό μέρος της εναλλασσόμενης εκπαίδευσης και μπορεί να συντελεστεί μόνο με συνεργασία των ναυτιλιακών εταιρειών ούτως ώστε να ναυτολογούνται, σε εύλογο χρονικό διάστημα, όλοι οι προσφερόμενοι σπουδαστές.
  • 16. Ενημερωτική επιστολή Υπουργείου προς Πρωτοετείς Σπουδαστές με οδηγίες για έγκαιρη προσέγγιση ναυτιλιακών εταιριών για ναυτολόγηση τους, εμπεριέχουσα και γενικότερες οδηγίες / συμβουλές για τις σπουδές τους, την ναυτολόγηση τους και την επαγγελματική σταδιοδρομία τους. Τα ανωτέρω θέματα θα συμπεριληφθούν σε σχετικό οδηγό σπουδών που θα καταρτισθεί.
  • 17. Διερεύνηση δυνατότητας εγγραφής στις ΑΕΝ νομίμων μεταναστών, οι οποίοι έχουν αποφοιτήσει από Ελληνικό Λύκειο, κατ’ αναλογία με ΑΕΙ και ΤΕΙ. Το θέμα αφορά το επόμενο εκπαιδευτικό έτος. Επισημαίνεται ότι τα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα προσέλευσης υποψηφίων στις ΑΕΝ της τελευταίας διετίας δεν δικαιολογούν ανάλογη ρύθμιση.
  • 18. Διορισμός Ανώτερου Λιμενικού για τον επί τόπου προσδιορισμό των αναγκών (λειτουργικών και εκπαιδευτικών) κάθε ΑΕΝ με περιοδικές επισκέψεις σε αυτές. Προβλέπεται από το υπάρχον σύστημα ποιότητος ΔΕΚΝ- Σχολών Ε.Ν.
  • 19. Δημιουργία λογαριασμού ΚΝΕ σε εμπορική τράπεζα για άμεση καταβολή σε αυτόν από τις ναυτιλιακές εταιρίες, των αντίστοιχων εισφορών, πριν την υποβολή στο ΝΑΤ των ναυτολογιών. Απαιτείται τροποποίηση του Ν.Δ. 99/73 άρθρο 3 (ΦΕΚ 173Α / 11-08-1973) και, αναλόγως της λύσης που θα επιλεγεί, πρόσθετες νομοθετικές ρυθμίσεις.
  • 20. Επικαιροποίηση υφισταμένου νομικού πλαισίου για τα Ν.Ε.Κ.Ε., σε συνδυασμό με ανάλογες τροποποιήσεις του ευρύτερου νομοθετικού πλαισίου της Ναυτικής Εκπαίδευσης καθώς και δημιουργία ευέλικτου και αποτελεσματικού μηχανισμού ελέγχου και πιστοποίησης. Έκδοση των απαιτούμενων Υπουργικών Αποφάσεων και Προεδρικών Διαταγμάτων για την ενεργοποίηση του νόμου.
  • 21. Προσπάθεια εξασφάλισης των αναγκαίων χρηματικών πόρων ΚΝΕ για τη σίτιση σπουδαστών η οποία δεν παρέχεται από το προηγούμενο έτος (περίπου 1.300.000 ευρώ). Διερεύνηση δυνατότητας σίτισης εντός των ΑΕΝ μέρους των Σπουδαστών βάσει εισοδηματικών κριτηρίων των οικογενειών τους.
  • 22. Συνεργασία του Υπουργείου Ναυτιλίας με το Υπουργείο Παιδείας για θέματα των ΕΠΑΛ Ναυτικής Κατεύθυνσης. Το περιεχόμενο της συνεργασίας μπορεί να εξεταστεί στο πλαίσιο του ΣΝΕ. Σε κάθε περίπτωση, εκτιμάται ότι πρέπει να αναβαθμισθεί η γενικότερη αμφίδρομη συνεργασία με το Υπ. Παιδείας και να εξεταστούν τυχόν νομοθετικές παρεμβάσεις και λοιπές πρωτοβουλίες.





  • ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
  • ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
  • ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 184
  • 27 Σεπτεμβρίου 2012
  • ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4081
  • Περιστολή δημοσίων δαπανών, ρύθμιση θεμάτων δημοσιονομικών ελέγχων και άλλες διατάξεις
  • Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
  • Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
  • ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
  • ΠΕΡΙΣΤΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ
  • Άρθρο 1
  • 1. Το άρθρο 10 του ν. 3492/2006 (Α΄ 210) αντικαθίσταται ως εξής:
  • «Άρθρο 10
  • Σύσταση Επιτροπής Συντονισμού Ελέγχων (Ε.Σ.ΕΛ.) 1. Συνιστάται στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων (Γ.Δ.Δ.Ε.) Επιτροπή Συντονισμού Ελέγχων (Ε.Σ.ΕΛ.), η οποία συγκροτείται από τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων (Γ.Δ.Δ.Ε.)
  • ως Πρόεδρο, τους Προϊσταμένους των τριών Διευθύνσεων της Γ.Δ.Δ.Ε., που έχουν συσταθεί με την παρ. 1 του άρθρου 6 και το π.δ. 24/2008 (Α΄ 48) (Διεύθυνση Ελέγχου Υπουργείων, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού, Διεύθυνση Ελέγχου Φορέων Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Δ.Ε.Κ.Ο., Ν.Π.Ι.Δ. και Λοιπών Φορέων, Διεύθυνση Υποστήριξης και Επικοινωνίας), τον Προϊστάμενο της 26ης Διεύθυνσης Συντονισμού και Ελέγχου Εφαρμογής των Δημοσιονομικών Διατάξεων και δύο πρόσωπα από το δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα, που διαθέτουν εμπειρία σε θέματα ελέγχου δαπανών και συστημάτων διαχείρισης.
  • Στην Ε.Σ.ΕΛ. συμμετέχει με συμβουλευτική γνώμη επί των θεμάτων αρμοδιότητάς της ο Νομικός Σύμβουλος, που υπηρετεί στο Γραφείο Νομικού Συμβούλου, το οποίο συστήνεται στη Γ.Δ.Δ.Ε..
  • 2. Η Ε.Σ.ΕΛ. έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
  • α) Εισηγείται στον Υπουργό Οικονομικών την έγκριση του Κανονισμού Λειτουργίας των Διευθύνσεων της παρ. 1 του άρθρου 6 της Γ.Δ.Δ.Ε., του Κανονισμού Διενέργειας των Eλέγχων και Ερευνών και του Κώδικα Δεοντολογίας των Δημοσιονομικών Ελεγκτών, οι οποίοι προβλέπονται στη διάταξη του άρθρου 5 παρ. 4 στοιχείο α΄ του π.δ. 24/ 2008.
  • β) Εξετάζει τις αντιρρήσεις που υποβάλλονται από τους ελεγχόμενους φορείς ή τα πρόσωπα που αναφέρονται στην παρ. 2 του άρθρου 16 κατά της έκθεσης ελέγχου.
  • γ) Επιλύει τις διαφωνίες του οργάνου της Γ.Δ.Δ.Ε. που εκδίδει σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 17 την απόφαση δημοσιονομικής διόρθωσης ή την πράξη κατα−
  • λογισμού με τα συμπεράσματα της έκθεσης ελέγχου.
  • δ) Παρακολουθεί την πρόοδο των ελέγχων.
  • ε) Αξιολογεί το ελεγκτικό έργο.
  • στ) Εγκρίνει το ετήσιο πρόγραμμα ελέγχων που διενεργούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.
  • ζ) Εγκρίνει την προβλεπόμενη από την παρ.1 του άρθρου 22 έκθεση.
  • η) Εισηγείται για τη λήψη πρόσθετων μέτρων, όταν δεν συμμορφώνονται οι φορείς στις συστάσεις που περιλαμβάνει η έκθεση ελέγχου.
  • θ) Εισηγείται στον Υπουργό Οικονομικών και τον καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργό για τη λήψη μέτρων που αποσκοπούν στη βελτίωση των συστημάτων διαχείρισης
  • και ελέγχου.
  • ι) Μεριμνά για την εξασφάλιση της ανεξαρτησίας των ελεγκτικών οργάνων.
  • ια) Παρακολουθεί και αξιολογεί τις έρευνες για την καταπολέμηση της απάτης και των λοιπών παράνομων δραστηριοτήτων που είναι επιζήμιες για τα οικονομικά συμφέροντα των φορέων και εισηγείται μέτρα για την αποτελεσματικότερη άσκηση αυτών.
  • ιβ) Αξιολογεί την αναγκαιότητα διενέργειας των έκτακτων ελέγχων της παρ.1 του άρθρου 13, εκτός από αυτούς που διενεργούνται μετά από αίτημα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ή παραγγελία του αρμόδιου Εισαγγελέα.
  • ιγ) Συντάσσει ετήσια έκθεση, στην οποία παρουσιάζει τα σημαντικότερα ευρήματα των δημοσιονομικών ελέγχων, αξιολογεί το έργο των ελεγκτικών οργάνων και διατυπώνει προτάσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας και της απόδοσής τους. Η ανωτέρω έκθεση υποβάλλεται το Μάϊο κάθε έτους στον Πρωθυπουργό και τον Πρόεδρο της Βουλής και κοινοποιείται στα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου.
  • 3. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ορίζονται ο Πρόεδρος, τα μέλη και οι γραμματείς της Επιτροπής με τους αναπληρωτές τους και η διαδικασία αναπλήρωσης
  • στα εκθέματα του Μουσείου και ασκείται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
  • Άρθρο 5
  • Νομιμοποίηση κτιρίων Ακαδημίας Εμπορικού
  • Ναυτικού (ΑΕΝ) Μακεδονίας
  • 1. Χαρακτηρίζονται νομίμως υφιστάμενα κατά θέση, χρήση και δόμηση, το σύνολο των εγκαταστάσεων των κτιρίων της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) Μακεδονίας ως έχει, επί συνολικής οικοπεδικής έκτασης 49.935,30 τ.μ. όπως απεικονίζονται στο υπό κλίμακα 1:500
  • από τον Απρίλιο του 2012 τοπογραφικό διάγραμμα της «ΤΡΟΠΑΛΙΣ Ε.Τ.Ε., Α. Τσερανίδης και Συνεργάτες Ε.Ε.», το οποίο σε φωτοσμίκρυνση δημοσιεύεται με τον παρόντα νόμο (Παράρτημα 1) και περικλείονται υπό τα στοιχεία (Α − Β − Γ − Δ − Ε − Ζ − Η − Θ − Ι − Κ − Λ 1 − 2 − 3 − 4 − 5 −
  • 6 − 7 − 8 − 9 − 10 − 11 − 12 − 13 − 14 − 15 − 16 − 17 − 18 − 19 − 20 − 21 − 22 − 23 − 24 − 25 − 26 − 27 − Ω − Α΄ − Β΄ − Γ΄ − Δ΄ − Ε΄ − Ζ΄ − Η΄ − Θ΄ − Ι΄ − Α) με συνολική κάλυψη κτιριακών εγκαταστάσεων 11.260,67 τ.μ. και συνολική δόμηση 17.788,70 τ.μ..
  • 2. Νομιμοποιούνται ως έχουν επί της ανωτέρω συνολικής έκτασης, οι προσχώσεις που έχουν πραγματοποιηθεί και οι λιμενικές εγκαταστάσεις που έχουν ανεγερθεί και περικλείονται υπό τα στοιχεία (1 − 2 − 3 −4 − 5 − 6 − 7 − 8 − 9 − 10 − 11 − 12 − 13 − 14 − 15 − 16 − 17 −18 − 19 − 20 − 21 − 22 − 23 − 24 − 25 − 26 − 27 − Ω − Ψ − Χ −Φ − Υ − Τ − Σ − Ρ − Π − Ο − Ξ − Ν − Μ − 1) συνολικής
  • έκτασης 5.965,30 τ.μ., τα κτίρια και οι κατασκευές που βρίσκονται επ’ αυτών, και συγκεκριμένα, ο προσήνεμος μώλος (στοιχ. 6−13), το κρηπίδωμα (13, 14, 15, 18, 19, 20, 21) και ο μικρός προβλήτας (στοιχ. 15−18), όπως αυτά απεικονίζονται υπό τα αντίστοιχα στοιχεία στο ανωτέρω τοπογραφικό διάγραμμα.
  • 3. Η χρήση του λιμένος είναι αποκλειστικά εκπαιδευτική. Αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα των εγκαταστάσεων της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Μακεδονίας και λειτουργεί προκειμένου να εξασφαλιστεί η σωστή λειτουργία της σχολής. Φορέας διαχείρισης ορίζεται η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Μακεδονίας.
  • 4. Επιτρέπεται η σύναψη συμβάσεως, κατά παρέκκλιση της νομοθεσίας «Περί Δημοσίων Έργων» (ν. 3669/2008, Α ΄ 116), με φυσικά ή νομικά πρόσωπα για την επισκευή με ίδιες αυτών δαπάνες και μέσα, ενός ή περισσοτέρων κτιρίων της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Μακεδονίας, σύμφωνα με τις εγκεκριμένες μελέτες της αρμόδιας Υπηρεσίας. Η επίβλεψη των εργασιών θα διεξάγεται από διπλωματούχους μηχανικούς της επιλογής του αναδόχου σε συνεργασία με τους μηχανικούς του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου ρυθμίζονται θέματα που αφορούν την κατάρτιση, υπογραφή και εκτέλεση, καθώς και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα της σχετικής σύμβασης.
  • Άρθρο 6
  • Η περίπτωση στ΄ της παρ. 6 του άρθρου 63 του ν. 2676/1999 (Α΄ 1), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3863/2010 (Α΄115) και προστέθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 42 του ν. 3996/2011 (Α΄170), τροποποιείται ως ακολούθως: «στ. στους συνταξιούχους του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου που παρέχουν εκπαιδευτικό έργο στη Δημόσια Εκπαίδευση, μέχρι την 31.12.2014.»
  • Άρθρο 7
  • Διατάξεις Λιμενικού Σώματος − Ελληνικής Ακτοφυλακής
  • 1. Στην παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 4062/2012 (Α΄ 70) προστίθεται περίπτωση γ΄ ως εξής:
  • «γ) Ως προς το ακίνητο που βρίσκεται στο Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Νεότητας (ΕΑΚΝ) Αγίου Κοσμά με τις επ’ αυτού κτιριακές και άλλες εγκαταστάσεις τα εν γένει παραρτήματα και συστατικά του, συνολικής έκτασης 9.360,95 τ.μ., προσδιορίζεται κατά τα όριά του και εμφαίνεται με τα στοιχεία Α−Β−Γ−Δ...Χ−Ψ−Ω−Α (Παράρτημα 2) με χρονολογία Ιούνιος 2011 και κλίμακα 1:500, που θεωρήθηκε από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και Στέγασης του Υπουργείου Οικονομικών και του οποίου αντίγραφο σε φωτοσμίκρυνση δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, το οποίο χρησιμοποιείται από τη Μονάδα Υποβρυχίων Αποστολών του Λ.Σ.–ΕΛ.ΑΚΤ., το ΤΑΙΠΕΔ υποχρεούται να εξεύρει και παραχωρήσει στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου παραθαλάσσια έκταση ίση τουλάχιστον προς αυτήν που
  • σήμερα κατέχει το Λιμενικό Σώμα με σκοπό τη μεταφορά σε αυτήν της Μονάδας Υποβρύχιων Αποστολών Λ.Σ. – ΕΛ. ΑΚΤ., με τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου. Το κόστος κατασκευής των νέων εγκαταστάσεων αναλαμβάνεται από το ΤΑΙΠΕΔ και η ολοκλήρωσή τους προηγείται της αποδέσμευσης του χώρου από το Λιμενικό Σώμα.»
  • 2. Η παρ. 9 του άρθρου 10 του ν. 3922/2011 (Α΄ 35) αντικαθίσταται ως ακολούθως: «9. Ως Προϊστάμενος Κλάδου του Αρχηγείου ΛιμενικούΣώματος−Ελληνικής Ακτοφυλακής τοποθετείται
  • Υποναύαρχος ή Αρχιπλοίαρχος του Λιμενικού Σώματος−Ελληνικής Ακτοφυλακής.»
  • 3.α. Αν μετά τη διενέργεια διαγωνισμού κατάταξης υποψηφίων στις παραγωγικές Σχολές Λιμενικού Σώματος − Ελληνικής Ακτοφυλακής συγκεκριμένου έτους και ενώ δεν δύναται για οποιονδήποτε λόγο να προκηρυχθεί διαγωνισμός κατά το αμέσως επόμενο έτος, εξακολουθούν να παραμένουν κενές οργανικές θέσεις από τις προβλεπόμενες στο άρθρο 9 του ν. 3922/2011 (Α΄ 35), επιτρέπεται να καταταγούν κατά το έτος αυτό, ως νέα εκπαιδευτική σειρά, επιλαχόντες από τους υπάρχοντες πίνακες επιλαχόντων του διενεργηθέντος προηγούμενου διαγωνισμού, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, η οποία εκδίδεται άπαξ για κάθε διαγωνισμό για τη συμπλήρωση όσων εκ των κενών οργανικών θέσεων υφίσταται επιτακτική υπηρεσιακή ανάγκη.
  • β. Με την ίδια απόφαση καθορίζεται ο ακριβής αριθμός των επιλαχόντων, ο οποίος δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το συνολικό αριθμό των αρχικώς καταταχθέντων, τηρουμένης της αναλογίας των ποσοστών ανά κατηγορία, όπως αυτή ορίζεται στη σχετική προκήρυξη, η διαδικασία πλήρωσης των κενών θέσεων που ενδεχομένως προκύψουν ανά κατηγορία σύμφωνα με τα οριζόμενα στην οικεία προκήρυξη, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.
  • γ. Για την εκπαιδευτική περίοδο φοίτησης 2011−2012 της 40ής Εκπαιδευτικής Σειράς Δοκίμων Υπαξιωματικών Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ.−ΕΛ.ΑΚΤ.) και ΜΣΤ΄ Εκπαιδευτικής Σειράς Δοκίμων Λιμενοφυλάκων, ως έδρα των Σχολών Δοκίμων Υπαξιωματικών ΛιμενικούΣώματος – ΕλληνικήςΑκτοφυλακής (Λ.Σ.−ΕΛ.ΑΚΤ.) και Λιμενοφυλάκων αντίστοιχα, ορίζεται 

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
ΑΡΘΡΟ………
«Συμπλήρωση των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 13 του Ν. 2638/1998 (ΦΕΚ 204 Α΄), όπως αντικαταστάθηκαν με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 7 του Ν.3450/2006 (ΦΕΚ 64 Α΄).»
Στην παρ. 1 του άρθρου 13 του ν. 2638/1998 (ΦΕΚ 204 Α΄ ), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 3450/2006 (ΦΕΚ 64 Α΄ ) προστίθεται εδάφιο (γ), αναριθμώμενων των εδαφίων (γ), (δ), (ε) και (στ) σε (δ), (ε), (στ) και (ζ) αντίστοιχα, ως ακολούθως:

« (γ) Κατά το χρονικό διάστημα από τη συμπλήρωση της τριετούς θητείας έως την έκδοση της πράξεως μονιμοποιήσεως των αιτούντων ή τυχόν απορρίψεως της αιτήσεώς τους για μονιμοποίηση, θεωρείται ότι παρατείνεται η θητεία τους, με όλες τις νόμιμες συνέπειες, υπό την προϋπόθεση ότι έχει υποβληθεί αίτηση μονιμοποιήσεώς τους εντός της δίμηνης προθεσμίας του προηγουμένου εδαφίου. Σε περίπτωση θετικής κρίσεως, η μονιμοποίηση ολοκληρώνεται με την έκδοση σχετικής αποφάσεως του οικείου Υπουργού, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αν η υποβληθείσα αίτηση κριθεί αρνητικά από το Εκλεκτορικό Σώμα, η θητεία του κρινόμενου παρατείνεται με όλες τις νόμιμες συνέπειες μέχρι τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της σχετικής διαπιστωτικής πράξεως του οικείου Υπουργού για την απόρριψη της αιτήσεως.

Αν δεν υποβληθεί εμπρόθεσμα αίτηση για μονιμοποίηση, η θητεία θεωρείται ότι παρατείνεται με όλες τις νόμιμες συνέπειες και λήγει αυτοδικαίως με τη λήξη της ως άνω δίμηνης προθεσμίας για την υποβολή της αιτήσεως, εκδιδομένης περί αυτού σχετικής διαπιστωτικής πράξεως του οικείου Υπουργού, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η κρίση περί μονιμοποίησης ή μη των αιτούντων διενεργείται εντός του ακαδημαικού έτους κατά το οποίο λήγει η θητεία τους και πάντως όχι πέραν ενός ημερολογιακού έτους από τη λήξη αυτής»

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ&ΑΙΓΑΙΟΥ
& ΗΛΕΚΤΡ, ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΑΝΙΤΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ,ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΣΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΙ- ΜΟΤΗΤΑΣ,ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΤΗΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩ- ΠΙΚΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ.














































































ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ