ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΤΕΛΟΣ ΕΔΩ ΜΟΝΟ ΑΡΧΕΙΟ

ΝΕΟ ΣΑΙΤ

Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013

ΕΙΣΗΓΗΣΗ Αδημαρχου προύπολογισμός 2013


Η σύνταξη, η ψήφιση και η υλοποίηση του προϋπολογισμού ενός Δήμου εκτός από θεσμική υποχρέωση, αποτελεί κυρίως μια σημαντική πολιτική πράξη, αφού μέσω του προϋπολογισμού υλοποιείται το πρόγραμμα, το σχέδιο και το όραμα της δημοτικής παράταξης που βρίσκεται στη διοίκηση του Δήμου και ψηφίζεται από το κορυφαίο όργανο του δημοτικού δημοκρατικού προγραμματισμού, το ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ.

Εκδόθηκε η ΚΥΑ οικ.47490/18.12.2012 (ΦΕΚ 3390/18.12.2012 τεύχος Β'): Παροχή οδηγιών για την κατάρτιση του προϋπολογισμού των δήμων, οικονομικού έτους 2013 - τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 7028/3-2-2004 (ΦΕΚ 253 Β΄) απόφασης «Καθορισμός του τύπου του προϋπολογισμού των δήμων και κοινοτήτων».

Ως γνωστό στο σύνολο σχεδόν των δήμων της χώρας υπήρχε πρόβλημα ισοσκέλισης των προϋπολογισμών, κυρίως, λόγω της συσσώρευσης οφειλών παρελθόντων ετών προς τρίτους. Η μέχρι σήμερα πρακτική να συμπεριλαμβάνονται όλες οι δαπάνες ΠΟΕ στον προϋπολογισμό χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη για την εκ των πραγμάτων αδυναμία της κατάρτισης, ισοσκελισμένου προϋπολογισμού, οδηγούσε σε πλασματικούς προϋπολογισμούς με την ανοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Τούτο διότι το δίλλημα ήταν απλό: ή γίνονταν πλασματικός προϋπολογισμός ή δεν γίνονταν καθόλου προϋπολογισμός. Χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη ειδικής χρηματοδότησης ή άλλης αντιμετώπισης των ΠΟΕ, τα συσσωρευμένα ελλείμματα πολλών ετών, καταγράφονταν στον προϋπολογισμό ότι θα πληρωθούν σε ένα έτος και παράλληλα θα συνεχίζει τη λειτουργία του ο Δήμος, ενώ στο τέλος του έτους τα έσοδα και τα έξοδα (μαζί με την πληρωμή των ΠΟΕ), θα ήταν ισοσκελισμένα! Και όλα αυτά σε ισολογισμούς που όπως αποδείχθηκε είχαν ήδη πρωτογενή ελλείμματα.
Αυτό ουσιαστικά που ήταν πλασματικό ήταν η πρόβλεψη των εσόδων και πολλοί δήμοι στηριγμένοι στην έλλειψη ουσιαστικού ελέγχου και συγκεκριμένων κανόνων πρόβλεψης των εσόδων, αριθμητικά και ποσοτικά προσδιορισμένων, δημιουργούσαν νέα ελλείμματα. Αν γινόταν ουσιαστικός έλεγχος με συγκεκριμένους κανόνες, θα ήταν αδύνατη η κατάρτιση του προϋπολογισμού, οπότε δημιουργούνταν ο ίδιος φαύλος κύκλος.
Αυτό το πραγματικό πρόβλημα της συσσώρευσης των ΠΟΕ στον τρέχοντα προϋπολογισμό και την παράλληλη ειλικρίνεια της κατάρτισής του με την πραγματική ισοσκέλιση, επιχειρεί να λύσει η ΚΥΑ οικ.47490/18.12.2012 με δύο τρόπους:
Α. Δυνατότητα στους δήμους και στις περιφέρειες που δεν μπορούν να ισοσκελίσουν τους προϋπολογισμούς τους, να εγγράψουν έσοδο από δάνειο που να αντιστοιχεί αποκλειστικά και μόνο στα χρέη που έχουν προκύψει μέχρι την 31-12-2011
Οι διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 4038/2012 (ΦΕΚ 14 Α), με τις οποίες παρέχεται η δυνατότητα στους δήμους και στις περιφέρειες που δεν μπορούν να ισοσκελίσουν τους προϋπολογισμούς τους, να εγγράψουν έσοδο από δάνειο που να αντιστοιχεί αποκλειστικά και μόνο στα χρέη που έχουν προκύψει μέχρι την 31-12-2011 (με τη σύνταξη και υποβολή, στην Ελεγκτική Επιτροπή του άρθρου 262 του ν. 3852/2010, σχεδίου οικονομικής υποστήριξης, το οποίο εγκρίνεται με απόφασή της), αφορούν αποκλειστικά την ισοσκέλιση του προϋπολογισμού έτους 2012, με δυνατότητα εγγραφής του αντίστοιχου εσόδου στο σκέλος των εσόδων του προϋπολογισμού οικ. Έτους 2013. Με τη διάταξη της παρ. 5 της υποπαραγράφου Γ.5. «Ρύθμιση θεμάτων αποπληρωμής δανείων ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού και λοιπών φορέων τους στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων» της παραγράφου Γ. «Ρυθμίσεις θεμάτων Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικής Πολιτικής» του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 [ΦΕΚ 222 Α] «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016 − Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του ν. 4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016», η προθεσμία για τη συνομολόγηση του σχετικού δανείου παρατείνεται μέχρι την 30-6-2013.
Δεν παρέχεται αντίστοιχη δυνατότητα, από τις προαναφερόμενες ή άλλες κείμενες διατάξεις, για την ισοσκέλιση του προϋπολογισμού έτους 2013.
Συνεπώς αυτή η δυνατότητα αφορά μόνο αυτούς τους δήμους που είχαν ήδη στον προϋπολογισμό του έτους 2012 προβλέψει τη δημιουργία τέτοιου κωδικού και είχαν υποβάλλει στην Ελεγκτική Επιτροπή του άρθρου 262 του ν. 3852/2010, σχέδιο οικονομικής υποστήριξης.  Η λύση αυτή δεν επελέγη από τον Δήμο μας, όπως έχουμε ξανασυζητήσει.
Β. Στην υποκατηγορία 121 προστίθεται νέος Κ.Α. «1215 Επιχορηγήσεις για εξόφληση ληξιπροθέσμων υποχρεώσεων».
Τα χρηματικά ποσά που έχουν αιτηθεί οι δήμοι ως έκτακτη χρηματοδότηση για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων έως 31-12-2011 προς τρίτους, σύμφωνα με τις οδηγίες που παρασχέθηκαν με τις εγκυκλίους υπ’ αριθμ. 2/21967/0094/13-3-2012(ΑΔΑ:Β44ΥΗ-7ΧΘ) του Υπουργείου Οικονομικών και 10/9866/16-3-2012 (ΑΔΑ: Β44ΔΝ-ΒΟΧ) του ΥΠΕΣ, ομοίως μπορεί να εγγραφούν στο σκέλος των εσόδων του προϋπολογισμού, στον Κ.Α. 1215 «Επιχορηγήσεις για εξόφληση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων», εφόσον το σύνολο του αιτηθέντος ποσού είναι μικρότερο ή ίσο με τις υφιστάμενες κατά τις 30/9/2012 ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις. Σε αντίθετη περίπτωση, εάν δηλαδή οι υφιστάμενες στις 30/9/2012 ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις είναι λιγότερες από το αιτηθέν ποσό, τότε εγγράφεται το μικρότερο ποσό. Μετά την οριστικοποίηση του ύψους της χρηματοδότησης που θα λάβει ο κάθε δήμος για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών του, τυχόν διαφορά που θα προκύψει σε σχέση με το αιτηθέν ποσό, θα εγγραφεί στον προϋπολογισμό με αναμόρφωση. Ο φορέας θα πρέπει να απεικονίσει τις πληρωμές των υποχρεώσεων, στις οποίες προέβη, σε ιδιαίτερη κατηγορία του προϋπολογισμού προς τον σκοπό αυτό, όπως ορίζεται στις οδηγίες του άρθρου 8 της ΚΥΑ οικ.47490/18.12.2012 (βλέπε Κ.Α. 81 και 83).
Δηλαδή, σύμφωνα με την ΚΥΑ, θα εγγραφούν πρώτα τα ποσά που είχαν ζητηθεί (με την κατάρτιση του προϋπολογισμού), και έπειτα, αν δεν προκύψει διαφορά με το αιτηθέν ποσό, θα γίνει αναμόρφωση. Το σημαντικό εδώ είναι ότι το αιτηθέν ποσό έχει προβλεφθεί εξ αρχής στον υπό ψήφιση προϋπολογισμό. Αυτή η περίπτωση ήταν η επιλογή του Δήμου μας.
Έχοντας όλα τα παραπάνω κατά νου θα επιχειρήσω μια σύντομη προσέγγιση του θέματος με ειλικρίνεια, βαθιά μελέτη των στοιχείων, των στόχων και των δράσεων του προϋπολογισμού και του ετήσιου προγράμματος δράσης.
Για να κατανοήσουμε τη φιλοσοφία, τους στόχους και τα μεγέθη του προϋπολογισμού πρέπει να λάβουμε υπ όψιν τις ακόλουθες παραμέτρους:
1) Τις τραγικές οικονομικές συνθήκες που βρίσκεται σήμερα η χώρα (μνημόνιο, οικονομική-πολιτική-ηθική και κοινωνική κρίση).
2) Τη διαχρονικά «εχθρική», θα έλεγα, στάση του Κεντρικού Κράτους απέναντι στην αυτοδιοίκηση, η οποία εκδηλώνεται με πολλούς τρόπους και κυρίως με την περικοπή πόρων που είναι απαραίτητοι για την επιβίωση της αυτοδιοίκησης.
Ήδη στον ψηφισθέντα Κρατικό Προϋπολογισμό του 2013  που είναι πλέον νόμος του Κράτους- οι σχετικοί κωδικοί είναι μειωμένοι κατά 340 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2012 δηλαδή η μείωση σε σχέση με το 2010 θα ξεπεράσει το 70%.
3) Το γεγονός της τεράστιας προσπάθειας που απαιτήθηκε και απαιτείται για την ενοποίηση των πρώην Δήμων σύμφωνα με τις επιταγές του Καλλικράτη χωρίς να υπάρχει κατ' ελάχιστον η απαραίτητη προετοιμασία και οι αναγκαίες υποδομές, με την ταυτόχρονη δραστική μείωση εκτός από τους πόρους και του πολιτικού προσωπικού του Δήμου, διαδικασία που κλυδώνισε πολλές φορές την ανταπόκριση του Δήμου στην αντιμετώπιση της σκληρής καθημερινότητας.
4) Την δραματική οικονομική κατάσταση του Δήμου λόγω οφειλών και χρεών του παρελθόντος με χρέη σε εργολάβους-προμηθευτές, δάνεια, ασφαλιστικές εισφορές προηγούμενων ετών κλπ. και την ταυτόχρονη αδυναμία (σε περιπτώσεις και απροθυμία) των δημοτών να ανταποκριθούν στις οικονομικές υποχρεώσεις τους προς τον Δήμο. 
5) Το γεγονός ότι στη διοίκηση του Δήμου βρίσκεται μια δημοτική παράταξη που εφαρμόζει με συνέπεια τις αρχές της χρηστής διοίκησης και της διαφάνειας στα οικονομικά του Δήμου. Και αυτό αποτελεί συνείδηση στη συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας μας. Όσο κι αν κάποιοι επιχειρούν μονίμως με λασπολογίες να υπονομεύσουν το έργο της Δημοτικής Αρχής.
Ο προϋπολογισμός του Δήμου Κεφαλονιάς του οικονομικού έτους 2013 που καλούμεθα να ψηφίσουμε:
ü  Συνάδει με την οικονομική συγκυρία που βιώνει η χώρα, και την υποχρηματοδότηση της Τ.Α από την πολιτεία.
ü  Εναρμονίζεται με τις πολιτικές αποφάσεις της Δημοτικής Αρχής.
ü  Αποτυπώνει με ευκρίνεια το πραγματικό μέγεθος των υποχρεώσεων του Δήμου.
ü  Δεν εμφανίζει υπερεκτιμημένα έσοδα που δεν μπορούν να εισπραχθούν.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Ο προυπολογισμός του 2013 συντάχθηκε κάτω από αυστηρές οδηγίες του Υπουργείου Εσωτερικών και Οικονομικών (ΚΥΑ οικ.47490/18.12.2012 (ΦΕΚ 3390/18.12.2012 τεύχος Β'))  και θα υλοποιηθεί κάτω από την καθημερινή on line παρακολούθηση των οικονομικών μεγεθών από το Υπουργείο Οικονομικών μέσω του «Κόμβου Διαλειτουργικότητας». Σε περίπτωση απόκλισης από τους στόχους που έχουν τεθεί θα υπάρχει παρέμβαση του Οικονομικού Παρατηρητηρίου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την Κεφαλονιά και τους Δημότες μας.
Αυτή η χρονιά νομίζω πως είναι η πιο δύσκολη για το Δήμο μας,  αλλά και η πιο καθοριστική, μιας και οφείλαμε να καταρτίσουμε έναν απόλυτα πραγματικό προϋπολογισμό,  μέσα από συγκεκριμένους περιορισμούς που προκύπτουν με τα δεδομένα που έχει ορίσει η τελευταία εγκύκλιος (ΚΥΑ οικ.47490/18-12-2012 – ΦΕΚ 3390/Β΄/2012)του Υπουργείου Εσωτερικών, όπου τροποποιείται σημαντικά ο τύπος και η δομή του προϋπολογισμού των Δήμων που ίσχυε μέχρι σήμερα, και μάλιστα σε δυσμενή οικονομική συγκυρία που περνά η χώρα και αντανακλά οπωσδήποτε και στη δική μας μικρή κοινωνία.
   Ειδικότερα  :
Με το άρθρο 5Α θεσπίζεται «Στοχοθεσία» για τους Δήμους που αναλαμβάνουν την υποχρέωση ορισμού και τήρησης τριμηνιαίων στόχων εκτέλεσης του προϋπολογισμού τους και εφαρμόζεται ο έλεγχος επίτευξης των στόχων.
Με το άρθρο 6  και σε εκτέλεση του άρθρου 3  της από 18-11-2012  πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 228  Α΄) ανατίθεται στο Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ η παρακολούθηση σε μηνιαία βάση, της εκτέλεσης του προϋπολογισμού των ΟΤΑ και όσων εκ των νομικών τους προσώπων εντάσσονται στο Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης.
Το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας :
·       Αξιολογεί τις προβλέψεις εσόδων
·       Αξιολογεί και ελέγχει την πορεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού
·       Σε περίπτωση απόκλισης από τους τριμηνιαίους δημοσιονομικούς στόχους άνω του 10%  επισημαίνει στον ΟΤΑ και στην εποπτεύουσα αρχή τα στοιχεία από τα οποία προκύπτει η απόκλιση αυτή.
·       Παρέχει, ταυτόχρονα, οδηγίες και εισηγείται μεθόδους προς αποφυγή δημιουργίας ελλείμματος.
·       Εφόσον η εκτέλεση του προϋπολογισμού του ΟΤΑ εξακολουθεί να παρουσιάζει για δύο συνεχόμενα τρίμηνα απόκλιση από τους τιθεμένους στόχους και διαπιστωθεί ότι δεν έχουν ληφθεί τα προσήκοντα μέτρα, με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, που εκδίδεται έπειτα από αιτιολογημένη εισήγηση του Παρατηρητηρίου,  ο ΟΤΑ υπάγεται υποχρεωτικά σε πρόγραμμα εξυγίανσης.
Ο προϋπολογισμός του 2013, κινείται στους άξονες του Τεχνικού Προγράμματος, αλλά και στη βάση της ανάλυσης που πραγματοποιήθηκε, με μοναδικό σκοπό να παρουσιαστούν τα πραγματικά δεδομένα του Δήμου.
Μέσα στον προϋπολογισμό προσπαθούμε να προβλέψουμε και να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα της καθημερινότητας του Δήμου, να εφαρμόσουμε το τεχνικό πρόγραμμα, να υλοποιήσουμε μικρά και  μεγάλα έργα που κατορθώσαμε με πολύ κόπο και προσπάθειες να εντάξουμε σε προγράμματα.
Εκείνο που θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη  έμφαση πιστεύω πως είναι oι οφειλές παλαιών ετών, που εκκρεμούν εδώ και πολλά χρόνια ακόμη και πάνω από 25 και δεν πρόκειται να εισπράξουμε, οπότε αυτό θα έχει σοβαρό αντίκτυπο με την καινούργια πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου <<για την πλήρη επιτροπεία των Δήμων>> που ισχύει από 1-1-2013. Θα πρέπει λοιπόν να προβούμε σε όλες τις απαραίτητες και νόμιμες ενέργειες για την εκκαθάριση  των οφειλών και ό,τι μπορεί να διαγραφεί, να διαγραφεί, ώστε να έχουμε πραγματικούς δημοσιονομικούς στόχους και να μην παρουσιάζονται αποκλίσεις για τις οποίες ο Δήμος είναι υποχρεωμένος να εφαρμόσει τα αναγκαία μέτρα που προβλέπονται.
Τονίζω ιδιαίτερα σε αυτό το σημείο ότι από φέτος η είσπραξη των εσόδων υπόκειται σε προληπτικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ έχει θεσπισθεί η προσωπική ευθύνη του ταμία και των αρμόδιων υπαλλήλων για την μη είσπραξη των εσόδων και των νόμιμων ενεργειών για την βεβαίωση και είσπραξη αυτών. Συνεπώς λαϊκισμοί και πολιτικοί λεονταρισμοί στο θέμα αυτό δεν χωρούν και δεν είναι ανεκτοί.
Για όλα αυτά λοιπόν ήδη έχουμε φροντίσει από την αρχή του έτους να υπάρχει στενή συνεργασία μεταξύ των αρμόδιων υπαλλήλων και οικονομικής υπηρεσίας και της δημοτικής αρχής, για μια στοχευμένη προσπάθεια είσπραξης εσόδων από οφειλέτες του Δήμου, ενεργώντας έγκαιρα και χρησιμοποιώντας όλα τα νόμιμα μέσα (ειδοποίησης και αποστολής στοιχείων) φτάνοντας ακόμη και στις ακραίες περιπτώσεις μεγαλοοφειλετών, αν χρειαστεί, κατάσχεσης και βεβαίωσης στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., και φυσικά ενημέρωσης ανά τακτικά χρονικά διαστήματα.
Θα πρέπει τέλος να υπάρχει πλήρης καταγραφή και αξιοποίηση της Δημοτικής περιουσίας (Βοσκότοποι-καλλιέργεια αγροτεμαχίων-μισθώσεις ακινήτων) για την μεγιστοποίηση των εσόδων.
Πιστεύω λοιπόν πως ο προϋπολογισμός του 2013 είναι ξεχωριστός από όλους τους προηγούμενους, πραγματικός, ρεαλιστικός, που θα φέρει αποτελέσματα και φυσικά είναι προσαρμοσμένος στα σημερινά δεδομένα που έχει ορίσει ο νέος Νόμος, αλλά και στα δεδομένα της σοβαρής οικονομικής κρίσης.
Στο προηγούμενο χρονικό διάστημα με την αξιόλογη προσπάθεια του κ. Πυλαρινού, τον οποίο και ευχαριστώ και την δουλειά του οικονομικού επιτελείου του Δήμου, ξεκίνησε η προσπάθεια νοικοκυρέματος των οικονομικών του Δήμου, της μείωσης των εξόδων και των δαπανών και τέθηκαν οι βάσεις για το συμμάζεμα της κατάστασης.
Αυτή η προσπάθεια πρέπει να συνεχισθεί και να ολοκληρωθεί με βάση και τα νένα δεδομένα που σας ανέλυσα, ώστε σταδιακά ο Δήμος να καταφέρει να σταθεί στα πόδια του και να εξοφλήσει τα χρέη και τις υποχρεώσεις του, ώστε να μπορέσει να κινηθεί αναπτυξιακά.
Στο σημείο αυτό να σας αναφέρω ότι ο Δήμος είχε αξιοποιήσει το θεσμικό πλαίσιο και είχε κινηθεί από την αρχή μεθοδικά και συντονισμένα προς λύσεις επωφελείς για τη βελτίωση της οικονομικής θέσης του Δήμου προσπαθώντας να πετύχει έναν από τους βασικούς στρατηγικούς του στόχους που είναι η οικονομική τόνωση της τοπικής μας κοινωνίας.
Σημαντικό Κεφάλαιο ανάπτυξης και αντικείμενο ιδιαίτερης φροντίδας είναι ο Πολιτισμός-Αθλητισμός. Με τον σχεδιασμό της ΚΕΔΗΚΕ και του Προέδρου της κ. Κωνσταντάκη και τη βοήθεια του Διοικητικού της Συμβουλίου και των εργαζομένων της και τη συνεργασία όλως των πολιτιστικών συλλόγων και φορέων διατηρήσαμε τις υφιστάμενες δομές, ενοποιήσαμε και συντονίσαμε τη δράση των ανθρώπων του πολιτισμού στην Κεφαλονιά. Αδειοδοτήθηκαν οι χώροι άθλησης και λειτουργεί παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις και τις δυσκολίες το κολυμβητήριο, το οποίο το βρήκαμε κλειστό.
Το κοινωνικό πρόσωπο του Δήμου, μέσω του ΟΚΑΠ και του Προέδρου του κ. Κοκκόση και τη βοήθεια του Διοικητικού της Συμβουλίου και των εργαζομένων της αλλά και της ακούραστης και ενεργούς συμμετοχής του Τμήματος Πρόνοιας του Δήμου, ενισχύει αποφασιστικά τους ασθενέστερους των συμπολιτών μας. Λειτουργήσαμε το κοινωνικό παντοπωλείο και προωθούνται κοινωνικές δράσεις.
Δόθηκε ιδιαίτερο βάρος στην τόνωση και ανάπτυξη της βαριάς βιομηχανίας του νησιού μας που είναι ο τουρισμός.
Αύξηση των κρουαζιεροπλοίων, προσέλκυση των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, συνεχής λειτουργία και διαβούλευση της τουριστικής επιτροπής με τους φορείς του τουρισμού, με την διαρκή κινητικότητα και με την παρουσία του κ. Κεκκάτου στις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού είχαν σαν αποτέλεσμα εν μέσω γενική κατάρρευσης η Κεφαλονιά να αποτελεί τον κορυφαίο τόπο προορισμού παρουσιάζοντας την γνωστή πανελλαδική πρωτιά σε αύξηση επισκεψιμότητας.
Παρόλη την δραματική μείωση των κονδυλίων από το Υπουργείο Παιδείας για τη λειτουργία και την συντήρηση των σχολείων μας με διαρκή αγώνα και την φροντίδα του κ. Θεοφιλάτου και της κ. Κουνάδη επισκευάσαμε αρκετά σχολεία και καταφέραμε να έχουν πετρέλαιο. 
Εντάξαμε έργα σε προγράμματα ΟΣΑΧ, ΟΠΑΧ, Δημόσιες Επενδύσεις κλπ. που θα προσφέρουν τόνωση στην τοπική αγορά και στην τοπική οικονομία.
Οπότε μετά την ψήφιση και την έγκριση του προϋπολογισμού από την Αποκεντρωμένη Περιφέρεια θα ανοίξει ο δρόμος για την σταδιακή αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών, όσων βέβαια συνοδεύονται από τα νόμιμα δικαιολογητικά ώστε να είναι νόμιμη και χωρίς προβλήματα εγκρίσεων η πληρωμή τους, κάτι που θα ξεκινήσει στο επόμενο διάστημα, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες διαδικασίες. Οι οικονομικές υπηρεσίες του δήμου εργάζονται πυρετωδώς προκειμένου να ολοκληρωθούν οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν από την πλευρά μας. Αντιλαμβάνεστε ότι αυτό θα είναι μια τονωτική ένεση για την τοπική μας οικονομία καθώς τα χρήματα αυτά θα δοθούν σε συνδημότες μας επαγγελματίες, καταστηματάρχες, εργολήπτες κ.α
  
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Θέτω λοιπόν υπόψη σας το προσχέδιο του προϋπολογισμού όπως το εισηγείται σύμφωνα με το άρθρο 63 του Ν. 3852/2010 με την  3η/20-02-2013  ομόφωνη απόφασή της η  Εκτελεστική Επιτροπή.
Επίσης η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης εξέφρασε προτάσεις  και διατύπωσε γνώμες στην από 20/2/2013 συνεδρίασή της σχετικά με το προσχέδιο του προϋπολογισμού, κατά τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 76 του Ν. 3852/2010, το οποίο και ομόφωνα ενέκρινε.
Το προσχέδιο του προϋπολογισμού καταρτίστηκε με την 3/2013 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, που ελήφθη κατά πλειοψηφία.
 Το προσχέδιο του προϋπολογισμού είναι ισοσκελισμένο στα 60.305.700 ευρώ και συνοπτικά έχει τα εξής στοιχεία:
Τα έσοδα διακρίνονται σε:
o   Τακτικά, που ανέρχονται στο ύψος των 18.231.860, 97 €
o   έκτακτα, που ανέρχονται στο ύψος των 22.076.259,56 €
o   έσοδα παρελθόντων οικονομικών ετών που βεβαιώνονται για πρώτη φορά, που ανέρχονται στο ύψος των  2.432.707, 28€
o   απαιτήσεις από παρελθόντα οικονομικά έτη, που ανέρχονται στο ύψος των 7.039.234, 24 €
o   εισπράξεις υπέρ Δημοσίου και τρίτων, που ανέρχονται στο ύψος των 3.292.000 €
o   επιστροφές χρημάτων, που ανέρχονται στο ύψος των 200.00 € και
o   χρηματικό υπόλοιπο προηγούμενης χρήσης, που ανέρχονται στο ύψος των 3.989.60, 24 €
Οι δαπάνες διακρίνονται σε:
o   λειτουργικές δαπάνες χρήσης, που ανέρχονται στο ύψος των 25.484.321, 06 €
o   επενδύσεις, που ανέρχονται στο ύψος των 5.270.198,73 €
o   πληρωμές παρελθόντων οικονομικών ετών, που ανέρχονται στο ύψος των 3.696.876, 17 €     (81)
o   λοιπές αποδόσεις που ανέρχονται στο ύψος των 3.446.723, 97 €
o   επιχορηγούμενες πληρωμές ΠΟΕ που ανέρχονται στο ύψος των 6.036.503, 94 €
o   προβλέψεις μη είσπραξης εσόδων παρελθόντων οικονομικών ετών στο ύψος των 5.877.760, 59 € και
o   αποθεματικό, που ανέρχεται στο ύψος των 553.315, 54 €
 Ανακεφαλαιώνοντας, ο προϋπολογισμός μας μπορεί να χαρακτηρισθεί πραγματοποιήσιμος  -    ειλικρινής / αποτελεσματικός, κοινωνικά ευαίσθητος αλλά και αναπτυξιακός.
Διότι πάρα την δραματική ύφεση που βιώνει ή χώρα η Δημοτική Αρχή έχει πετύχει να εντάξει σε ευρωπαϊκά προγράμματα μια σειρά από μεγάλα έργα, που θα αλλάξουν την εικόνα του δήμου μας και θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των συμπολιτών μας.
 Ο Προϋπολογισμός του Δήμου μας για το 2013, που έχετε στα χέρια σας, είναι ένας προϋπολογισμός ρεαλιστικός, αξιόπιστος και ειλικρινής που δεν κρύβεται πίσω από υπερβολές, απλουστεύσεις, ανακρίβειες και λαϊκισμούς. Ο Προϋπολογισμός του 2013 αν κατορθώσουμε και εκτελεσθεί θα μας επιτρέψει να βάλουμε το Δήμο σε τροχιά μόνιμης εξυγίανσης και θέτει ως στόχο το περαιτέρω νοικοκύρεμα των οικονομικών του δήμου, με ταυτόχρονο κοινωνικό-πολιτιστικό προσανατολισμό.
       Επίσης είναι ένας προϋπολογισμός βατός που θα μας επιτρέψει με προσήλωση και πειθαρχία  να εργαστούμε για την επίτευξη των στόχων του, ώστε να αποφύγουμε την υποχρεωτική υπαγωγή σε Πρόγραμμα Εξυγίανσης, με ότι αυτό συνεπάγεται για τους δημότες, σύμφωνα με το  Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Πολιτικής.
     Πιστεύουμε στις δυνατότητες του τόπου και των συνδημοτών μας. Πιστεύουμε και στις δικές μας δυνατότητες και ελπίζουμε πως με πολύ δουλειά θα καταφέρουμε να βγάλουμε σε πέρας το έργο που έχουμε αναλάβει.
Σας παρακαλώ για την Ψήφιση του Προϋπολογισμού  του Δήμου Κεφαλλονιάς για το 2013.» Σας ευχαριστώ πολύ 


ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ