ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ-ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ-
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ :
κοινή δράση για την τουριστική ανάπτυξη.
Για να εδραιώσουμε τα θετικά πρόσημα της αύξησης αφίξεων τουριστών,
Για να κάνουμε πραγματικότητα τον στόχο των 250.000 αφίξεων το 2015,
απαιτούνται σχέδια- σκληρή δουλειά και ... χρήματα.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ :
κοινή δράση για την τουριστική ανάπτυξη.
Για να εδραιώσουμε τα θετικά πρόσημα της αύξησης αφίξεων τουριστών,
Για να κάνουμε πραγματικότητα τον στόχο των 250.000 αφίξεων το 2015,
απαιτούνται σχέδια- σκληρή δουλειά και ... χρήματα.
| Στο πάνελ: η κυρία Κατερίνα Ατσάρου, πρόεδρος ομοσπονδίας καταλυμάτων, ο κύριος Θεόφιλος Μιχαλάτος πρόεδρος ΕΒΕΚΙ και ο κύριος Σπύρος Γαλιατσάτος, πρόεδρος Ενωσης Ξενοδόχων. |
Εν μέσω τουριστικής σεζόν κληθήκαμε ,τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, σε συνέντευξη τύπου τριών μεγάλων φορέων της Κεφαλονιάς : του Επιμελητηρίου Κεφαλονιάς και Ιθάκης- της Ένωσης Ξενοδόχων και της Ομοσπονδίας τουριστικών καταλυμάτων.
Για πρώτη φορά –όπως είπε στην εισήγησή του ο πρόεδρος του ΕΒΕΚΙ Θεόφιλος Μιχαλάτος – οι αντιπαλότητες των επαγγελματικών κλάδων έχει γίνει παρελθόν , οι αντιθέσεις ξενοδόχων / καταλυμάτων δεν έχουν χώρο στις σύγχρονες συνθήκες τουριστικής ανάπτυξης και όλοι μαζί πρέπει να κάνουμε ένα βήμα πάρα πέρα.
Ο πρόεδρος των Ξενοδόχων Σπύρος Γαλιατσάτος ανέφερε τα στοιχεία αφίξεων τουριστών στην Κεφαλονιά με τις πτήσεις charter τονίζοντας την συμβολή σε αυτή την ανάπτυξη των low cost πτήσεων . Όπως είπε χαρακτηριστικά «αλίμονο και αν δεν τις είχαμε.”
Βεβαίως η εμφάνιση της easy jet και Ryan air στο νησί μας τις δυο τελευταίες σεζόν άλλαξαν τα τουριστικά δεδομένα. Το 2012 ήρθαν για πρώτη φορά και η σχέση ήταν σε διερευνητικό επίπεδο. Μετρήσαμε φερέγγυους ή μη φερέγγυους συνεργάτες. Παρόλο που η Ryan air έχει προβλήματα σε πολλά νησιά της χώρας μας, ο Σπύρος Γαλιατσάτος μίλησε για τις άριστες σχέσεις που έχουν με την Κεφαλονιά και τον επαγγελματισμό που έδειξε η εταιρία. Για την Easy jet η συνεργασία ακόμα «κτίζεται» .
Και οι τρεις ομιλητές τόνισαν την ανάγκη για ανάπτυξη ακόμα και σε περίοδο κρίσης. Εάν τώρα δεν επενδύσουμε , θα κλείσουμε, τόσο σαν τουριστικός προορισμός όσο και σαν επιχειρήσεις. Ο κ. Γαλιατσάτος μάλιστα ανέφερε ότι ο στόχος των 250.000 αφίξεων έως το 2015 είναι εφικτός με στοχευμένες δράσεις τουριστικής προβολής.
Νέα δεδομένα για την τουριστική αγορά της Κεφαλονιάς που για χρόνια είχε παραδοθεί στον μπαμπά- κράτος. Οι επαγγελματίες του τουρισμού του νησιού μας, δυστυχώς, για χρόνια είχαν «παραδόσει» τις επιχειρήσεις τους στον εκάστοτε Νομάρχη, στους εκάστοτε Δημάρχους και στους δημόσιους υπαλλήλους επιτρέποντάς τους να τους εκπροσωπούσαν σε συνέδρια, εκθέσεις και επαγγελματικές πρωτοβουλίες. Ολέθριο λάθος και ήρθε η ώρα της πληρωμής.
Σήμερα ο μπαμπα-Δήμος δεν έχει πια κονδύλια, ελάχιστοι Δήμοι στην Ελλάδα έχουν πια κονδύλια. Εμείς εδώ ακόμα χειρότερα. Όπως είπε ο Θεόφιλος Μιχαλάτος που έχει και την ιδιότητα του Δημοτικού Συμβούλου, ο Δήμος δεν έχει στον προϋπολογισμό του κονδύλι για διαφημιστική τουριστική δαπάνη.
√ Κοινή διαπίστωση : οι ομιλητές ήταν πολύ προσεκτικοί στις τοποθετήσεις τους για το ρόλο και την βοήθεια του Δήμου στην τουριστική προβολή.. Δεν μπόρεσαν όμως να αποφύγουν τις σχετικές ερωτήσεις των δημοσιογράφων αλλά και επαγγελματιών που συμμετείχαν στην σύσκεψη.
Ως απάντηση ο μεν Σπύρος Γαλιατσάτος είπε ότι οι σχέσεις του είναι άριστες και δεν υπάρχει πρόβλημα. Ο Θεόφιλος όμως αποκάλυψε ότι δεν συμμετέχει πια στις συνεδριάσεις της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου γιατί τρία χρόνια μένει στα λόγια και δεν προχωράει σε έργα.
Η πραγματικότητα είναι ότι εάν ο Δήμος, ο κάθε Δήμος, δεν συμμετέχει στην τουριστική ανάπτυξη κάνουμε μια τρύπα στο νερό. Μπορεί ο Δήμος Κεφαλονιάς να μην έχει κονδύλια να δώσει για την τουριστική προβολή του νησιού, αλλά έχει υποχρέωση να είναι το νησί καθαρό, να είναι ανοικτοί οι αρχαιολογικοί χώροι, να λειτουργούν από την πρώτη άφιξη η Μελισσάνη, η Δρογκαράτη και οι Δημοτικές παραλίες. Όπως και η Περιφέρεια έχει υποχρέωση στην άριστη λειτουργία του επαρχιακού δικτύου , στις διαγραμμίσεις , στο σωστό φωτισμό και γενικά στις υποδομές που έχει ευθύνη. Αυτά τα εξέφρασαν κυρίως με παρεμβάσεις τους επαγγελματίες που παρακολουθούσαν την συζήτηση.
Ποιο ήταν το ζητούμενο από αυτή την συνάντηση:
Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε ένα κρίσιμο σημείο. Να διασφαλίσουμε την μέχρι τώρα συνεργασία μας με τις δυο αεροπορικές εταιρίες LCC , να επεκτείνουμε την συνεργασία μας και με άλλες από άλλα αεροδρόμια και από άλλες χώρες , να δημιουργήσουμε το τουριστικό μας πακέτο και να αναλάβουμε την προώθησή του στο εξωτερικό.
Και για όλα αυτά εκτός από τα κατάλληλα μυαλά που θα έχουν τις γνώσεις να τα πράξουν, χρειαζόμαστε και χρήματα. Χρειάζεται η συμμετοχή όλων των επαγγελμάτων στην τουριστική προβολή για όλοι με τον έναν ή τον άλλον τρόπο ωφελούνται.
Πρακτικά : οι τρεις οργανώσεις απευθύνονται σε κάθε επαγγελματία και του ζητούν μια εισφορά 150 ευρώ η οποία θα πάει στον προϋπολογισμό για την τουριστική προβολή.
Οι καιροί δύσκολοι ακόμα και για 150 ευρώ. Οι νοοτροπίες σε ορισμένους κλάδους δεν επιτρέπουν αισιοδοξία για την επίτευξη του στόχου.
Αλλά δεν έχουμε άλλη επιλογή : ή θα πάμε μπροστά ή θα κλείσουμε. Οι υποχρεώσεις τρέχουν , έχουμε υποχρεώσεις από το 2012 που δεν έχουμε εξοφλήσει ακόμα, τώρα γίνονται οι συζητήσεις για το 2014.
Με ανακοινώσεις τους οι τρεις φορείς θα ενημερώσουν του επαγγελματίες για τον τρόπο είσπραξης της εισφοράς και κυρίως για την διαφάνεια όλης αυτής της διαδικασίας.
|
| Ακούστε την συζήτηση απο το μικρόφωνο του Σπύρου Αλεβιζόπουλου , εδω : ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ (ΚΛΙΚ) |