ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΤΕΛΟΣ ΕΔΩ ΜΟΝΟ ΑΡΧΕΙΟ

ΝΕΟ ΣΑΙΤ

Δευτέρα 26 Αυγούστου 2013

Το success story του τουρισμού άφησε ψίχουλα στους «μικρούς» ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ 2013

Μόνο «κοκαλάκια» περισσεύουν για εστιατόρια και ταβέρνες


25.08.2013
Το «φράγμα» των 17.000.000 αφίξεων αναμένεται να σπάσει ως το τέλος της σεζόν, οι ιδιοκτήτες
πολυτελών καταλυμάτων τρίβουν τα χέρια τους από ικανοποίηση για το «success story» των πεντάστερων ξενοδοχείων και του all inclusive, και οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες - ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων δωματίων σε δημοφιλείς καλοκαιρινούς προορισμούς περιμένουν ακόμα τους «εξαφανισμένους» Ελληνες τουρίστες, αλλά μαθαίνουν και... τούρκικα, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους επισκέπτες από τη γειτονική χώρα, οι οποίοι τις τελευταίες ημέρες κατακλύζουν τη Χαλκιδική, τη Θράκη και τα ελληνικά νησιά.

Ρώσοι και Τούρκοι

Η Μύκονος, η Σαντορίνη, η Ρόδος, η Κως, η Κεφαλλονιά και η Ζάκυνθος «βουλιάζουν» από ξένους επισκέπτες, καλύπτοντας τις απώλειες από το («μαύρο») μέτωπο του εσωτερικού τουρισμού, έχοντας ως επιπλέον ατού τις καλές αεροπορικές συνδέσεις με αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και τη Ρωσία. Ειδικά, οι Ρώσοι άλλωστε αναδεικνύονται σε ανερχόμενη δύναμη του εισερχόμενου τουρισμού, με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) να μιλάει για ρεκόρ αφίξεων, δηλαδή 1.200.000 Ρώσοι (έναντι 874.787 το 2012).
Θεαματική είναι και η αύξηση του αριθμού των Τούρκων τουριστών, που εκτιμάται ότι θα πλησιάσουν τους 800.000. Στην Ελλάδα έχει «επιστρέψει» η γερμανική αγορά και ανοδικά κινούνται επίσης η βρετανική και η σκανδιναβική, ενώ οι αφίξεις από την Ουκρανία έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία.

Υστέρηση στα έσοδα
Ωστόσο, παρά την αισιοδοξία που επικρατεί το τελευταίο διάστημα για έσοδα ύψους 11,5 δισ. ευρώ από τον τουρισμό, η εντυπωσιακή άνοδος στις αφίξεις από το εξωτερικό δεν αποτυπώνεται στις εισπράξεις των περισσότερων ξενοδοχείων, εστιατορίων και τουριστικών καταστημάτων. «Με τα δεδομένα που έχουμε ως τώρα φαίνεται ότι ο στόχος των 17.000.000 τουριστών θα υπερκεραστεί. Για τα έσοδα, όμως, κανείς δεν μπορεί να κάνει ασφαλή πρόβλεψη. Ο κόσμος δεν πετάει πια τα χρήματά του, προστατεύει το πορτοφόλι του και υπολογίζει μέχρι και το τελευταίο ευρώ» λέει στην «κυριακάτικη δημοκρατία» το μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) και πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Κεφαλλονιάς Σπύρος Γαλιατσάτος.

Κερδισμένοι οι μεγάλοι

Οι ξενοδόχοι επισημαίνουν ότι το λεγόμενο all inclusive έχει «γιγαντωθεί» με φθηνά πακέτα που ξεκινούν από 14 ευρώ τη βραδιά και τονίζουν ότι διαφορά στα ταμεία τους βλέπουν κυρίως οι επιχειρηματίες που απευθύνονται σε τουρίστες με «γερά» πορτοφόλια. «Φέτος έχουμε τουρισμό δύο ταχυτήτων. Οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες πηγαίνουν καλά, ρίχνοντας όμως πολύ τις τιμές τους, ενώ τα μικρά και μεσαία καταλύματα δούλεψαν μόνο στα τέλη Ιουλίου και τον Αύγουστο» αναφέρει ο γενικός γραμματέας της Ενωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας Γιώργος Ζούπας.

«Εικονικές αφίξεις»
Η τουριστική κίνηση στο κοσμοπολίτικο νησί του Ιονίου εμφανίζεται ενισχυμένη κατά περίπου 11% σε σύγκριση με πέρυσι, αλλά οι ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων μιλούν για «εικονικές αφίξεις» και σημαντική μείωση του αριθμού των διανυκτερεύσεων. «Υπάρχουν επισκέπτες που κατευθύνονται στην Πάργα, στην Ιταλία ή στην Αλβανία, μένουν στην Κέρκυρα μόνο για λίγες ώρες, αλλά υπολογίζονται ως αφίξεις. Αλλοι νοικιάζουν βίλες που ανήκουν σε Αγγλους -υπάρχουν περίπου 1.000 τέτοιες βίλες στο νησί-, στέλνοντας τα χρήματά τους απευθείας στο εξωτερικό. Οσο για τους Ελληνες; Τους ψάχνουμε με το... φανάρι του Διογένη!» προσθέτει ο κ. Ζούπας.

Γεράσιμος Κόντος
Μέσω... Κοινωνικού Τουρισμού ελπίζουν να δουν Ελληνες τα ξενοδοχεία!

Η υστέρηση που παρατηρείται στον εσωτερικό τουρισμό αποτελεί «αγκάθι» για αρκετούς δημοφιλείς προορισμούς, με τους ιδιοκτήτες οικογενειακών ξενοδοχείων και ενοικιαζόμενων δωματίων να εναποθέτουν τις ελπίδες τους στο πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού που θα ξεκινήσει στις 16 Σεπτεμβρίου. «Η αύξηση του αριθμού των ξένων τουριστών δεν αρκεί για να καλυφθούν οι απώλειες από την ελληνική αγορά. Στο Πήλιο τα ξενοδοχεία δουλεύουν κυρίως με Γερμανούς, Αγγλους, Βρετανούς και Ρώσους, και είχαν πληρότητα 95% μόνο την εβδομάδα του Δεκαπενταύγουστου. Αν οι τιμές δεν ήταν τόσο χαμηλές, θα είχαμε τις μισές κρατήσεις» τονίζει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας Κωνσταντίνος Λεβέντης.

Προβλήματα αντιμετωπίζουν τα μικρά καταλύματα και σε περιοχές όπως η Τήνος και η Πάτμος, που κινούνται περίπου στα ίδια επίπεδα με το καλοκαίρι του 2012, ενώ... άφαντοι είναι οι Ελληνες επισκέπτες και σε προορισμούς με θετικό πρόσημο στην τουριστική κίνηση, όπως η Ρόδος και η Κως (άνοδος 10%), όπου κυριαρχεί το all inclusive, η Ζάκυνθος (10%-15%), η Χαλκιδική (5%-7%) και η Πάρος, που εμφανίζεται «ενισχυμένη» κατά 5%-10%.

«Σε κατηγορίες Ελλήνων τουριστών, όπως οι παρέες φοιτητών και τα νεαρά ζευγάρια, υπάρχει μεγάλη πτώση. Ελπίζουμε ότι ο Κοινωνικός Τουρισμός θα βοηθήσει τα ενοικιαζόμενα και τις οικογενειακές επιχειρήσεις» αναφέρει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Πάρου Γιώργος Μπαφίτης.

Στις λιγοστές εξαιρέσεις ανήκει η Κεφαλλονιά, η ποία... πανηγυρίζει για τις αυξημένες αφίξεις (κατά 19%) τόσο από το εξωτερικό όσο και από την Ελλάδα. «Υπάρχει καλή ροή επισκεπτών από Βρετανία, Ολλανδία, Αυστρία και Ρωσία. Η έκπληξη όμως ήρθε από την Ελλάδα. Δεν περιμέναμε τόσο μεγάλη άνοδο σε επιβάτες και αυτοκίνητα στα λιμάνια του νησιού» σημειώνει ο κ. Γαλιατσάτος.

Κρήτη: Πρώτη φορά οι Ρώσοι ξεπέρασαν και τους Γερμανούς
Η... απόβαση των Ρώσων, που αναδεικνύονται σε πρώτη τουριστική δύναμη στο νησί, και η συστηματική δουλειά που έγινε το τελευταίο διάστημα στο κομμάτι της διαφημιστικής προβολής της Κρήτης, με αποκορύφωμα την καμπάνια «Incredible Crete», που είχε τη «σφραγίδα» του γνωστού σκηνοθέτη Θοδωρή Παπαδουλάκη, έφεραν πληρότητα 96% στα ξενοδοχεία των Χανίων και περίπου 90% στα τουριστικά καταλύματα του Ηρακλείου, του Ρεθύμνου και του Λασιθίου.
Με «όπλο» τις απευθείας πτήσεις από Μόσχα, Βρετανία και σκανδιναβικές χώρες, οι αφίξεις στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου εμφανίστηκαν αυξημένες κατά 16,5% στα τέλη Ιουλίου και αναμένεται να διατηρηθούν σε υψηλά επίπεδα τουλάχιστον ως τα μέσα Οκτωβρίου.
«Στη ρωσική αγορά, η άνοδος αγγίζει σήμερα το 45%, ενώ στην ουκρανική το 150%. Είναι η πρώτη φορά που οι Ρώσοι επισκέπτες ξεπερνούν τους Γερμανούς» τονίζει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου Νίκος Χαλκιαδάκης.
Η «εκτόξευση» του αριθμού των ξένων τουριστών υπερκαλύπτει και τις απώλειες από την ελληνική αγορά, που στα μικρά καταλύματα του νοτίου Ηρακλείου αγγίζουν το 30%. «Οι Ελληνες έχουν μειωθεί πολύ, αλλά τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια είναι σχεδόν γεμάτα. Περίπου ίδια είναι η εικόνα και στους υπόλοιπους νομούς, με τα Χανιά να πηγαίνουν λίγο καλύτερα, επειδή έχουν περιορίσει στο ελάχιστο τις απώλειες από την ελληνική αγορά» λέει ο κ. Χαλκιαδάκης.
Στα ξενοδοχεία των Χανίων έχουν γίνει και οι περισσότερες κρατήσεις για τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. «Τα μηνύματα από τις προκρατήσεις είναι θετικά, το άνοιγμα στη ρωσική αγορά αποδίδει, ενώ δεδομένων των συνθηκών ο εσωτερικός τουρισμός στα Χανιά βρίσκεται φέτος σε ικανοποιητικά επίπεδα» σημειώνει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων του νομού Μανόλης Γιαννούλης.

Σαντορίνη: Τα μπλακάουτ δεν έφεραν ακυρώσεις

Επαιξε με τη... φωτιά, αλλά δεν το «πλήρωσε» -στον κλάδο του τουρισμού- η Σαντορίνη, καθώς παρά τις συνεχείς διακοπές ρεύματος που ταλαιπώρησαν ντόπιους και τουρίστες, οι ξένοι επισκέπτες έδωσαν «ψήφο εμπιστοσύνης» στο νησί, απολαμβάνοντας τις ομορφιές των Φηρών και της Οίας ακόμα και υπό το φως των κεριών.
«Οι... φλόγες έφτασαν στην αυλή μας, αλλά ευτυχώς δεν έκαψαν το σπίτι μας. Το πλήγμα στη φήμη της περιοχής και ολόκληρης της χώρας ήταν βέβαια μεγάλο, ωστόσο ο κόσμος αναγνώρισε την προσπάθειά μας να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που προέκυψαν μετά τη βλάβη στην ηλεκτροδότηση και παρέμεινε στο νησί» λέει ο τέως πρόεδρος της τοπικής Ενωσης Ξενοδόχων Ευάγγελος Φύτρος.
Η Σαντορίνη διανύει φέτος μία από τις καλύτερες σεζόν της ιστορίας της, «φλερτάροντας» με το ρεκόρ των 2.000.000 επισκεπτών (περίπου 300.000 περισσότεροι από πέρυσι και 100.000 περισσότεροι από το 2011), κυρίως λόγω της ραγδαίας αύξησης του αριθμού των Κινέζων και των Ρώσων επισκεπτών.

Μόνο «κοκαλάκια» περισσεύουν για εστιατόρια και ταβέρνες

Νέο μοντέλο... εστίασης, με μετρημένες και βιαστικές επισκέψεις στις ταβέρνες, πιο τακτικές εμφανίσεις στα σούπερ μάρκετ για προμήθεια υλικών για την παρασκευή ενός λιτού γεύματος, αλλά και φαγητό στο χέρι, έξω από σουβλατζίδικα, διαμορφώνουν τη φετινή σεζόν Ελληνες και ξένοι τουρίστες στους καλοκαιρινούς προορισμούς της χώρας μας.

Εστιατόρια και ταβέρνες, ακόμα και σε δημοφιλείς νησιωτικές περιοχές, μετρούν καθημερινά περισσότερα άδεια, παρά γεμάτα, τραπεζοκαθίσματα και εκτιμούν πτώση του τζίρου τους. Οπως λένε όσον αφορά το μενού του καλοκαιριού, το φρέσκο ψάρι φαντάζει πια είδος πολυτελείας για τον Ελληνα οικογενειάρχη, αλλά και τους ξένους επισκέπτες, οι οποίοι περιορίζονται στα «φθηνά» μικρά ψάρια, στα σνακ και στις σαλάτες. Οι εστιάτορες μιλούν για άνθηση του all inclusive, με αποτέλεσμα τα μαγαζιά τους να είναι έρημα και η τοπική οικονομία να μην απολαμβάνει, τελικά, τη φετινή εντυπωσιακή αύξηση στον εισερχόμενο τουρισμό.
«Η πτώση στον τζίρο θα αγγίξει το 20%. Η κατάσταση σε εστιατόρια και ταβέρνες δεν θυμίζει τις περασμένες εποχές. Οι οικογενειάρχες δεν ταξίδεψαν φέτος, αλλά και όσοι πάνε διακοπές περιορίζουν στο ελάχιστο τα έξοδα για διατροφή. Καλύτερη είναι η εικόνα στους προορισμούς που δέχονται ξένους από τσάρτερ ή κρουαζιέρες, όπως η Μύκονος, η Σύρος, η Σαντορίνη και η Ρόδος» λέει στην «κυριακάτικη δημοκρατία» ο Γιάννης Παπαδόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου Μαζικής Εστίασης Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, το οποίο περιλαμβάνει 700 επιχειρήσεις.
«Το “λουκέτο” γίνεται η νέα αλυσίδα καταστημάτων!» προσθέτει με μια δόση χιούμορ, αναφερόμενος όμως κυρίως στα εμπορικά μαγαζιά, ο κ. Παπαδόπουλος, επισημαίνοντας ότι «θραύση» κάνει το λεγόμενο take away. «Το φαγητό στο χέρι, που αποτελεί συνήθεια των Ιταλών (δεν κάνουν ποτέ μεγάλους λογαριασμούς στα εστιατόρια), έχει “κερδίσει” και τους άλλους ξένους επισκέπτες και βέβαια τον πιεσμένο Ελληνα» προσθέτει ο κ. Παπαδόπουλος.

Ιθάκη και Αίγινα


Απογοήτευση επικρατεί και στην Ιθάκη, όπου οι εστιάτορες αντικρίζουν τα σκάφη, αραγμένα στο λιμάνι, αλλά... αναζητούν τους ιδιοκτήτες τους! «Με το κιάλι ψάχνουμε πελάτες. Οι σκαφάτοι και οι τουρίστες που μένουν σε ενοικιαζόμενα ψωνίζουν από το σούπερ μάρκετ και μαγειρεύουν μόνοι τους» λέει εστιάτορας του νησιού, που το ανοίγει μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες.
Οσον αφορά συγκεκριμένα τους Ελληνες ταξιδιώτες, «έχουν μαζευτεί πολύ φέτος. Οι περισσότεροι δεν πηγαίνουν για φαγητό έξω, αλλά τη βγάζουν με λιτά γεύματα στο δωμάτιο ή ακόμα και με ένα σάντουιτς» αναφέρει η πρόεδρος του Συλλόγου Ενοικιαζόμενων Δωματίων «Η Ξενία» Ευγενία Καμολίνου.
Στην Αίγινα η πτώση στην κίνηση στα εστιατόρια από το 2009 φτάνει στο 50%, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Ξενοδόχων Σταύρο Καλαμάκη: «Επιστρέψαμε στη λογική της δεκαετίας του '70 και του '80, με αρκετούς να προτιμούν ξενοδοχεία που τους παρέχουν ημιδιατροφή». Οι επιχειρηματίες στον κλάδο της εστίασης ελπίζουν ότι ο Κοινωνικός Τουρισμός θα «ζεστάνει» την κίνηση τον Σεπτέμβριο, ενώ για τη μείωση του ΦΠΑ, όπως λέει ο κ. Παπαδόπουλος από τη Νάξο, «δικαιωθήκαμε, αλλά σε πολλές περιπτώσεις δεν υπάρχει πλέον περιθώριο μείωσης των ήδη πιεσμένων τιμών».
Ελένη Ευαγγελοδήμου
Η βία στην Αίγυπτο στέλνει επιπλέον κρουαζιερόπλοια
Το τουριστικό «ρεύμα» προς τη χώρα μας αναμένεται να διατηρηθεί και τον Σεπτέμβριο, με τους υπευθύνους πολυτελών καταλυμάτων σε δημοφιλείς προορισμούς (Χαλκιδική, Μύκονος, Ρόδος, Κεφαλλονιά κ.λπ.) να έχουν σχεδόν «κλείσει» τις κρατήσεις τους για το πρώτο δεκαπενθήμερο του μήνα και με την έκρυθμη κατάσταση που επικρατεί τις τελευταίες ημέρες στην Αίγυπτο να... στέλνει δεκάδες κρουαζιερόπλοια στα ελληνικά λιμάνια. Σύμφωνα με τουριστικούς πράκτορες, τα μεγαλύτερα οφέλη θα έχουν η Ρόδος, η Σαντορίνη και η Κρήτη, με το λιμάνι του Ηρακλείου να «υποδέχεται» τους επόμενους μήνες τουλάχιστον 15 κρουαζιερόπλοια, που επρόκειτο να κατευθυνθούν στην Αίγυπτο, ενώ κερδισμένη θα βγει και η γειτονική Τουρκία.

πηγή http://www.dimokratianews.gr

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ