ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΤΕΛΟΣ ΕΔΩ ΜΟΝΟ ΑΡΧΕΙΟ

ΝΕΟ ΣΑΙΤ

Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013

Ο Οδοντιατρικός Σύλλογος Κεφαλληνίας, αν και αποτελείται από ελεύθερους, σκληρά εργαζόμενους και δοκιμαζόμενους επαγγελματίες, συμμετέχει στον ΑΠΟΠΛΟΥ



Κατόπιν ομόφωνης απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του, ο Οδοντιατρικός Σύλλογος
Κεφαλληνίας απαντά ως εξής στο πρόσφατο δημοσίευμα της ΕΛΜΕΚΙ, σχετικά με την λειτουργία του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Κεφαλονιάς-Ιθάκης «ΑΠΟΠΛΟΥΣ»:

Ο Οδοντιατρικός Σύλλογος Κεφαλληνίας εκπροσωπείται επάξια στο Διοικητικό Συμβούλιο του «ΑΠΟΠΛΟΥ» από το Γραμματέα του Συλλόγου κ. Διονύση Γαρμπή. Για τις παρατηρήσεις και διορθώσεις του εκπροσώπου μας αυτού στο αρχικό κείμενο, που η ΕΛΜΕΚΙ είχε προτείνει για ψήφισμα του ΑΠΟΠΛΟΥ, το Διοικητικό Συμβούλιο του Οδοντιατρικού Συλλόγου είχε ενημερωθεί από την πρώτη στιγμή, συμφωνούσε απόλυτα και ενθάρρυνε την υποβολή τους. Όποιος επιθυμεί, μπορεί να δει τις διορθώσεις αυτές στο συνημμένο έγγραφο που αποστέλλουμε.

Ο Οδοντιατρικός Σύλλογος Κεφαλληνίας, αν και αποτελείται από ελεύθερους, σκληρά εργαζόμενους και δοκιμαζόμενους επαγγελματίες, συμμετέχει στον ΑΠΟΠΛΟΥ, καθώς και σε άλλες κοινωνικές προσπάθειες, με έντονη την διάθεση για προσφορά, διαθέτοντας χρόνο που λείπει από την επαγγελματική δραστηριότητα, την ξεκούραση και την οικογενειακή ζωή, αφού σε εμάς δεν παρέχεται καμία πίστωση χρόνου για τέτοιες δραστηριότητες. Η ΕΛΜΕΚΙ θα πρέπει να έχει υπόψη της την παρ’ όλα αυτά ανιδιοτελή προσφορά μας στα πλαίσια των προγραμμάτων προληπτικής οδοντιατρικής στα σχολεία μας. Θα πρέπει να γνωρίζει επίσης το ήθος και την κοινωνική παρουσία και προσφορά του συνόλου και του καθενός ξεχωριστά από τους συναδέλφους μας.

Ο Οδοντιατρικός Σύλλογος Κεφαλληνίας δεν έχει καμία κυβερνητική ή κομματική εξάρτηση, όπως έχει αποδείξει με την στάση του επί μακρά σειρά ετών, και θεωρεί ανεπίτρεπτο και κατάπτυστο το δημοσίευμα που αποδίδει σε μέλος του την περιγραφόμενη χυδαία συμπεριφορά.

Ο Οδοντιατρικός Σύλλογος Κεφαλληνίας πιστεύει ότι τα διοικητικά συμβούλια φορέων όπως ο ΑΠΟΠΛΟΥΣ δεν πρέπει να αναλώνονται σε διαδικασίες κομματικών αντιπαραθέσεων. Σε μια τέτοια περίπτωση, εμείς, που λειτουργούμε με βάση τη συνείδησή μας και που δεν ενδιαφερόμαστε να αναδείξουμε κομματικά ή συνδικαλιστικά στελέχη, δεν θα είχαμε λόγο συμμετοχής.

Ως σκληρά δοκιμαζόμενοι από την οικονομική κρίση ελεύθεροι επαγγελματίες, δεν επιθυμούμε να συμβάλλουμε περαιτέρω στην διαίρεση και αντιπαλότητα των επαγγελματικών τάξεων, που ουσιαστικά εξυπηρετεί την τροϊκανή και μνημονιακή πολιτική, την οποία η ΕΛΜΕΚΙ ισχυρίζεται ότι αντιστρατεύεται.

-Το Διοικητικό Συμβούλιο του Οδοντιατρικού Συλλόγου Κεφαλληνίας-

Προτάσεις για βελτιώσεις του κειμένου της ΕΛΜΕΚΙ για ψήφισμα ΑΠΟΠΛΟΥ
(Διονύσης Γ. Γαρμπής, με σύμφωνο το ΔΣ του Οδοντιατρικού Συλλόγου Κεφαλληνίας)
ΨΗΦΙΣΜΑ (Πρόταση ΕΛΜΕΚΙ)
Το ΔΣ του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας
Κεφαλονιάς – Ιθάκης «Απόπλους» εκτιμά ως αρνητικές τις εξελίξεις και στον χώρο των
εξαρτήσεων:
Το βάθεμα της οικονομικής κρίσης πολλαπλασιάζει τους παράγοντες που έχουν υψηλή συνάφεια
με τη χρήση, όπως η αύξηση της ανεργίας, της σχολικής διαρροής, η οικονομική και πολιτιστική
φτώχεια. Η Κεφαλονιά και το Θιάκι ακολουθούν τη γενική τάση αύξησης της χρήσης
εξαρτησιογόνων ουσιών στους εφήβους.
Τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά με το πρόβλημα της χρήσης ουσιών να παίρνει πλέον
επιδημικές διαστάσεις.
Διαπιστώνουμε σήμερα ότι :
• Οι χρήστες στρέφονται σε νέες, οικονομικότερες ουσίες τα λεγόμενα "ναρκωτικά της
κρίσης". Πρόκειται για ιδιαίτερα επικίνδυνες ουσίες (π.χ. σίσα) που δημιουργούν άμεση
εξαρτητική συμπεριφορά και έχουν πολλαπλασιάσει τους θανάτους που επέρχονται σε μικρότερο
χρονικό διάστημα χρήσης.
• Εξαπλώνεται ο υιός του HIV/AIDS και της ηπατίτιδας C.
• Αυξάνεται ο αριθμός των χρηστών εξαρτησιογόνων ουσιών στις φυλακές.
• Γίνεται χαμηλότερος ο μέσος όρος της ηλικίας εισόδου στη χρήση ουσιών (πρώτη επαφή στα
13,5 έτη).
• Αυξάνεται διαρκώς ο αριθμός των πρωτοεμφανιζόμενων ουσιών.
• Αυξάνεται ο αριθμός των καταστημάτων που πουλάνε ψυχοδραστικές ουσίες στο διαδίκτυο.
Μπροστά σε αυτή τη ζοφερή πραγματικότητα η ελληνική κυβέρνηση μέσω της ισχύουσας
αντιναρκωτικής πολιτικής κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να οξύνει περαιτέρω το
πρόβλημα:
• Ο νέος νόμος (4139/2013) ουσιαστικά ορίζει ως επίσημη κρατική πολιτική τη χορήγηση
υποκατάστατων (δυνατότητα χορήγησης από νοσοκομεία, στρατόπεδα, φυλακές, ΜΚΟ και
Δήμους). Προωθεί την ιδιωτικοποίηση της πρόληψης και της θεραπείας, τις μετατρέπει σε
εμπόρευμα, δίνοντας στο κεφάλαιο τη δυνατότητα να κερδοφορεί, εκμεταλλευόμενο τον
πόνο και τα αδιέξοδα των χρηστών και των οικογενειών τους.
• Η κρατική υποχρηματοδότηση οδηγεί σε μείωση της δράσης και σε κλείσιμο των
δομών Πρόληψης και Θεραπείας (Κέντρα Πρόληψης, ΚΕΘΕΑ, 18 ΑΝΩ, ΟΚΑΝΑ).
• Η πολιτική των συγχωνεύσεων, της κατάργησης μονάδων υγείας και των απολύσεων
εργαζομένων διαλύει το λεγόμενο Εθνικό Σύστημα Υγείας, την παροχή υπηρεσιών
ψυχικής υγείας και κοινωνικής επανένταξης.
• Τα προγράμματα χορήγησης υποκατάστατων λειτουργούν στα υπόγεια των μεγάλων και ήδη
επιβαρυμένων νοσοκομείων της χώρας, χωρίς προδιαγραφές, υλικοτεχνική υποδομή και
εξειδικευμένο προσωπικό.
Παλεύουμε για την ανατροπή των αιτιών που οδηγούν στη χρήση ουσιών. Διεκδικούμε τη
χάραξη αντιναρκωτικής πολιτικής με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά:
• Δημιουργία ενός Δημόσιου και Ενιαίου Φορέα με επαρκή χρηματοδότηση από τον
Κρατικό προϋπολογισμό που θα καλύπτει πλήρως τις ανάγκες της χώρας με υπηρεσίες
πρόληψης, θεραπείας και κοινωνικής επανένταξης, έρευνας και αξιολόγησης.
• Να απαγορευτεί κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα στους παραπάνω τομείς.
• Να στηριχθούν οι υπάρχουσες δομές πρόληψης – στεγνών προγραμμάτων απεξάρτησης -
κοινωνικής επανένταξης. Στο Νομό μας είναι επείγουσα ανάγκη η στήριξη του Απόπλου. Οι
υποστηρικτικές εξωνοσοκομειακές αποκαταστασιακές δομές όπως η Κινητή Μονάδα Ψυχικής
Υγείας, η «Μετάβαση», η «Ρότα», που είτε καρκινοβατούν είτε κλείνουν για να επιβιώσουν και
Να διαγραφεί το «και».
Στόχος μας δεν είναι η
άσκηση συνολικής κρι-
τικής στην Κυβέρνηση.
Τέτοιες κριτικές έχουμε
δημοσιεύσει όλοι μας.
Στον ΑΠΟΠΛΟΥ δεν
αρμόζει και δεν ωφελεί
ο πολιτικός χαρακτηρι-
σμός.
Να αλλάξει η διατύ-
πωση, να γραφεί: «Η
Κ.-Ιθ. δεν μπορεί πα-
ρά να ακολουθούν την
γενική τάση αύξη-
σης…». Δεν υπάρχουν
σαφή, (δημοσιευμένα
ή μη) στοιχεία, που να
τεκμηριώνουν αντικει-
μενικά την άποψη για
το τι ισχύει στον τόπο
μας. Η δική μας απλή
«αίσθηση» ή εμπειρία,
όταν δεν είναι στατι-
στικά αξιολογημένη,
δεν είναι επαρκής για
κάτι τέτοιο.
Προσθήκη λέξης:
«διαπιστώνουμε γενι-
κότερα ότι:». Για να
είναι σαφές, σύμφωνα
και με την προηγούμε-
νη παρατήρηση, ότι η
παράγραφος αυτή δεν
αφορά σε τοπικές δια-
πιστώσεις της Κεφα-
λονιάς-Ιθάκης.
Το σωστότερο είναι να
γράψουμε ότι ο Νόμος
4139/2013 «δέχεται
ως επιλογή» τη χορή-
γηση υποκατάστατων.
Το ότι προωθεί την ι-
διωτικοποίηση-εμπο-
ρευματοποίηση δεν το
διαπιστώνω διαβάζο-
ντας το Νόμο και θα
ήθελα περισσότερες
διευκρινίσεις. Πάντως,
δεν την αποκλείει
ρητώς. Στο άρθρο 58,
παρ.3, έχω την εντύ-
πωση ότι υπάρχει
σφάλμα από προχει-
ρότητα στη διατύπω-
ση: Ποιο είναι το πρώ-
το εδάφιο της παρ 2;;
Πάντως μιλάμε για
Νόμο που ήδη ισχύει,
όχι για νομοσχέδιο…
Αυτό, δέχομαι καλόπιστα ότι είναι όπως το
γράφετε. Η χωροθέτηση της δραστηριότητας
μπορεί να εντυπωσιάζει, ωστόσο, στο πλαίσιο
των γενικότερων αναγκών, δεν είναι ζήτημα
ουσίας.
Προσθήκη λέξης: Γράψτε, «Να α-
παγορευθεί ρητώς». Οι φορείς, που
μπορούν να δραστηριοποιηθούν
σχετικά, αναφέρονται στο άρθρο 58
του αναφερθέντος νόμου.
Να διαγραφεί (βλ. την
πρώτη παρατήρηση)
να επιτελέσουν ουσιαστικά το έργο της υποστήριξης πρέπει να ενταχθούν σε ένα Ενιαίο,
Δημόσιο, Δωρεάν Σύστημα Υγείας.
• Να εγκαταλειφθεί η προσπάθεια διακίνησης "υποκατάστατων" μέσα από το σύστημα
Υγείας. Τα Προγράμματα υποκατάστασης πρέπει να είναι υψηλών προδιαγραφών, να
απευθύνονται μόνο σε ειδικές ομάδες χρηστών και να οδηγούν στη θεραπεία και όχι απλά στη
συντήρηση.
• Να δοθεί βάρος στην πρόληψη με προτεραιότητα την πρωτογενή πρόληψη.
• Να δημιουργηθεί στο Νομό «στεγνό» θεραπευτικό κέντρο για τα ναρκωτικά.
Σήμερα, δεδομένου ότι η πρώιμη έναρξη χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών είναι άρρηκτα
συνδεδεμένη με τη μετέπειτα χρήση, ακόμα και στη διάρκεια της ενήλικης ζωής, είναι ιδιαίτερα
σημαντικό να δοθεί προτεραιότητα στην πρωτογενή πρόληψη. Οι δράσεις της πρέπει να
απευθύνονται στο σύνολο του νεανικού πληθυσμού, πριν εκδηλωθεί το πρόβλημα, με στόχο τον
περιορισμό της ζήτησης εξαρτησιογόνων ουσιών. Για να γίνει αυτό πρέπει να μην εξαντλείται
στην ενημέρωση αλλά να στοχεύει στη διαμόρφωση μιας υγιούς και ισορροπημένης
προσωπικότητας, με τις απαραίτητες γνώσεις, στάσεις ζωής, δεξιότητες που θα μπορεί να
αντισταθεί στην προσφορά.
Ο στρατηγικός στόχος της πρωτογενούς πρόληψης συνοψίζεται στην πρόταση ενός τρόπου
ζωής δημιουργικού, με αξίες, στόχους και αξιοπρέπεια, μέσα από τη συλλογικότητα.
Σε αυτή την κατεύθυνση επιδιώκουμε να γίνει στόχος πάλης των εργαζομένων και της νεολαίας η
Πρωτογενής Πρόληψη.
Καλούμε όλους τους μαζικούς φορείς που έχουν άμεση επαφή με τα παιδιά και τους νέους
(Συλλόγους γονέων, εκπαιδευτικών, μαθητικά συμβούλια, Αθλητικούς και Πολιτιστικούς
συλλόγους κλπ) να αναπτύξουν δράση στην πιο πάνω κατεύθυνση. Να προχωρήσουμε σε
πολύμορφες εκδηλώσεις και παρεμβάσεις με γενικό και τοπικό πλαίσιο διεκδίκησης προς κάθε
αρμόδια αρχή.
ΟΧΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ
ΝΑΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΣΟΥ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙΣ
ΑΝ ΘΑ ΜΠΕΙΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ Ή ΘΑ ΓΙΝΕΙΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΠΟΥ
ΣΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ
ΝΑΡΚΩΤΙΚΟ!!!.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ .
ΚΟΥΡΗΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ-ΣΩΤΗΡΙΟΣ .
Αντιπεριφερειάρχης Π/Ε Κεφαλληνίας –Ιθάκης
.
Αντί αυτού: «Να τη-
ρηθούν αυστηρές
προδιαγραφές και εγ-
γυήσεις στο ζήτημα
της χορήγησης υπο-
κατάστατων». Κατά
τη γνώμη μου οι λε-
πτομέρειες για το
πού και πώς, είναι
ζήτημα επιστημονι-
κής προσέγγισης και
όχι πολιτικής βούλη-
σης. Ας το χειρι-
σθούν οι ιατρικοί
σύλλογοι…
Σε αυτά αναφέρεται
ο Νόμος 4139/2013,
άρθρο 58, νομίζω
πληρέστερα από ό,τι
σημειώνεται εδώ.
Καλύτερα «όλων των
κοινωνικών ομάδων»
Γιατί μόνο όσων
εργάζονται;
Καλύτερα, «Καλού-
με τους συμπολίτες
μας να συμμετέχουν
συστηματικά σε μα-
ζικούς φορείς (συλ-
λόγους γονέων, πολι-
τιστικούς και αθλητι-
κούς συλλόγους κλπ)
που αναπτύσσουν
δραστηριότητες ικα-
νές να συμβάλλουν
στην πρόληψη της
χρήσης των ναρκωτι-
κών ουσιών και της
συμπεριφοράς που
οδηγεί στη χρήση
αυτή. Καλούμε την
πολιτική ηγεσία να
υποστηρίξει τους φο-
ρείς αυτούς με όλα
τα μέσα, θεσμικά, η-
θικά και υλικά, ώστε
να μπορούν να από-
δίδουν στο έργο
τους».
Αυτά καλύτερα να τα
παραλείψουμε. Μου
θυμίζουν εξαγγελίες
πολιτικών που έχουν
καλές προθέσεις, αλ-
λά δεν πείθουν γι’
αυτές.
Θα ήθελα, μπροστά στον αυξανόμενο κίνδυνο, να είχαν συμπεριληφθεί στο ψήφισμα περισσότερες προτροπές για ατομική και οικο-
γενειακή προστασία: Θα πρέπει να τονισθεί η ανάγκη για την καλλιέργεια του αυτοσεβασμού και της αυτοπεποίθησης των νέων. Στα
πλαίσια της εκπαίδευσης να προβάλλονται πρότυπα σπουδαίων ανθρώπων, να τίθενται ωφέλιμοι και προσιτοί εκπαιδευτικοί στόχοι, να
προβάλλονται προκλήσεις επιστημονικών αναζητήσεων. Να αποκτήσει βαρύτητα στα σχολεία ο διάλογος, η επιχειρηματολογία, να α-
ναπτυχθεί η ορθή κρίση. Ο λόγος μας και οι πράξεις μας, ιδιαιτέρως όταν απευθύνονται στα παιδιά, να έχουν ποιότητα, καλαισθησία
και ειλικρίνεια. Να λειτουργήσουν μεθοδικά σχολές γονέων. Να καλλιεργηθεί αρνητικό-αποτρεπτικό για την χρήση ουσιών κλίμα με-
σα στις παρέες των παιδιών, ώστε τα ίδια να ενδιαφέρονται για τα προβλήματα των συμμαθητών και συνομηλίκων τους. Να αξιοποιη-
θούν στα πλαίσια της εκπαίδευσης οι τοπικές επιστημονικές, πολιτιστικές και άλλες δομές, ώστε να ανοίγει το μυαλό των παιδιών σε
άλλους ορίζοντες. Κλπ, κλπ, κλπ.
Δια ταύτα: Στην περίπτωση που ενσωματωθούν οι παρατηρήσεις μου, ψηφίζω την δημοσίευση του διορθωμένου κειμένου. Εάν δεν
ληφθούν υπόψη ψηφίζω αρνητικά. Αν πάντως κάποιος εκτιμήσει ότι κάπου έχω λάθος, μηνύστε μου σχετικά.
Ευχαριστώ, Διονύσης Γαρμπής.

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ