ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΤΕΛΟΣ ΕΔΩ ΜΟΝΟ ΑΡΧΕΙΟ

ΝΕΟ ΣΑΙΤ

Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η Κεφαλονιά










Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης κηρύχθηκε η Κεφαλονιά, σήμερα το πρωί, μετά τον χθεσινό σεισμό των 5,8 Ρίχτερ που συγκλόνισε το νησί, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Μιχελάκης, που βρίσκεται από χθες στο Αργοστόλι, με εντολή του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.

«Στόχος μας είναι να επιστρέψει όσο γίνεται πιό γρήγορα η ζωή στο νησί στους κανονικούς ρυθμούς» τόνισε ο κ. Μιχελάκης και πρόσθεσε ότι η κατάσταση έκτακτης ανάγκης κηρύχθηκε κυρίως για να ξεπεραστούν γραφειοκρατικά εμπόδια.

«Υπάρχουν ζημιές άλλα ευτυχώς που το νησί άντεξε, δεν θρηνήσαμε θύματα αυτό είναι το ευχάριστο, είχαμε μόνο λίγους μικροτραυματισμούς» ανέφερε και συμπλήρωσε: «Από νωρίς το πρωί έχουν ξεκινήσει οι έλεγχοι στα κτίρια από ειδικά συνεργεία, με επικεφαλής μηχανικούς που έχουν φτάσει από το Τεχνικό Επιμελητήριο, την Περιφέρεια, τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων και άλλες υπηρεσίες. Οι έλεγχοι ξεκίνησαν από τα κτίρια των νοσοκομείων, τα κέντρα υγείας, τα σχολεία και τις δημόσιες υπηρεσίες που λειτουργούν σε 24ωρη βάση, ώστε να μπορέσουμε να είμαστε σίγουροι ότι θα έχουν απρόσκοπτη λειτουργία.

Τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν μέχρι να ελεγχθεί η στατικότητα των κτιρίων» τόνισε ο κ. Μιχελάκης. Ο υπουργός Εσωτερικών τόνισε ότι έχουν ήδη φτάσει στο νησί κλιμάκια από διάφορα υπουργεία τα οποία έχουν αρμοδιότητα για την άμεση αντιμετώπιση όλων των προβλημάτων και για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε στην αποκατάσταση.

Ο συντονισμός των ενεργειών, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων έχει ανατεθεί στον περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων, Σπυρίδωνα Σπύρου, ο οποίος τόνισε μιλώντας στο ΑΠΕ - ΜΠΕ: «Έχουν έρθει ακόμα 50 μηχανικοί στην Κεφαλονιά ώστε να τελειώσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα ο έλεγχος όλων την δημόσιων κτιρίων αλλά και των σπιτιών που έχουν χτυπηθεί από τον εγκέλαδο» τόνισε ο Σπ. Σπύρου, ο οποίος ανέφερε ότι «οι μηχανικοί που βρίσκονται στο νησί έχουν χωριστεί σε δύο ομάδες. Μία ομάδα που ελέγχει όλα τα δημόσια κτίρια και μια άλλη που κάνει ελέγχους σε σπίτια».

Στο νησί βρίσκεται ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Πάτροκλος Γεωργιάδης ενώ σε λίγες ώρες φτάνουν ο γενικός γραμματέας ΥΠΕΚΑ Στράτος Σιμόπουλος, ο κ. Κυριαζής από το υπουργείο Παιδείας, ο κ. Καλύρης από το υπουργείο Υγείας και επίσης ο γενικός γραμματέας Αποκεντρωμένης Δίοικησης Ιονίων Νήσων, Γιώργος Διδασκάλου. Στο κτίριο του ΤΕΙ έχει δημιουργηθεί κέντρο συντονισμού όπου βρίσκονται οι γενικοί γραμματείς των υπουργείων για τον συντονισμό του έργου αποκατάστασης.

«΄Εχουν φτάσει στην Κεφαλονιά ενισχύσεις με άντρες και οχήματα τις Ελληνικής αστυνομίας για να ενισχυθεί το αίσθημα ασφαλείας των κατοίκων. Εχουν φτάσει, επίσης, ενισχύσεις της Πυροσβεστικής υπηρεσίας με επικεφαλής τον υπαρχηγό του σώματο και μια ή ομάδα της ΕΜΑΚ από την Πάτρα για να αντιμετωπιστεί οποιοδήποτε έκτακτο περιστατικό.

Απο χθες είναι στο νησί οι σεισμολόγοι Γεράσιμος Παπαδόπουλος και ο Ευθύμιος Λέκκας από τον Οργανισμό Αντισεισμικής Προστασίας, οι οποίοι παρακολουθούν το φαινόμενο και μας ενημερώνουν» ενημέρωσε ο κ. Μιχελάκης. Τέλος, ανέφερε ότι επειδή υπάρχει κόσμος που είναι έξω από το σπίτια του και οι καιρικές συνθήκες επιδεινώνονται, έφτασε ήδη το πλοίο Superfast 1, το οποίο έχει την δυνατότητα να φιλοξενήσει 700 άτομα και αναμένεται το "Ελευθέριος Βενιζέλος" που μπορεί να φιλοξενήσει 1300 άτομα.

Πάνω από 40 μετασεισμοί, από 3 έως 5,1 Ρίχτερ

Σαράντα πέντε μετασεισμούς, από 3 έως 5,1 Ρίχτερ, είχαν καταγράψει, μέχρι τις 9 σήμερα το πρωί, οι σεισμογράφοι στην Κεφαλονιά, μετά τον χθεσινό σεισμό των 5,9 Ρίχτερ.

«Το θετικό στοιχείο είναι ότι είχαμε δεκάδες, εκατοντάδες μικρότερους σεισμούς και φαίνεται ότι η σεισμική ενέργεια εκτονώνεται, με πάνω από 20 σεισμούς με επίπεδο πάνω από 4,5 Ρίχτερ, και εκατοντάδες κάτω από 4,5. Έχουν μικρό βάθος, γύρω στα 10 χιλιόμετρα οι σεισμοί» δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο καθηγητής Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Ευθύμιος Λέκκας, ο οποιος εξήγησε ότι ο χθεσινός σεισμός δεν προέρχεται από το ρήγμα του 1953 και το ένα περιστατικό δεν έχει σχέση με το άλλο.

«Λόγω του ιστορικού της περιοχής ίσως και να χρειαστεί και μια βδομάδα ώστε οι σεισμολόγοι να αποφανθούν αν ο σεισμός ήταν ο κύριος» δηλωσε ο ομότιμος καθηγητής Σεισμολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Κωνσταντίνος Μαρκόπουλος.

Από την πλευρά του, ο καθηγητής Σεισμολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Κώστας Παπαζάχος δήλωσε, χθες βράδυ, ότι «δεν μπορούμε από τα μέχρι τώρα στοιχεία να πούμε ότι τα 5,8 Ρίχτερ ήταν ο κύριος σεισμός» και διευκρίνισε ότι οι επιστήμονες χρειάζονται 48 ώρες να κάνουν εκτίμηση καθώς η περιοχή είναι ιδιαίτερα σεισμογενής. Όσον αφορά τους μετασεισμούς είπε ότι θα διαρκέσουν ακόμη και έναν μήνα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ