
Σε μια περίοδο κατά την οποία ο Ελληνικός λαός, βάζει πλάτη γιατί πιστεύει ότι αυτός ο δρόμος που ακολουθείται θα μας βγάλει από την κρίση, έρχονται κάποιοι εκ των διαχειριστών της εξουσίας με τις πράξεις τους και τις αλλοπρόσαλλες αποφάσεις τους, να κλονίσουν την εμπιστοσύνη του και να αναρωτιέται, αν όντως βαδίζουμε σωστά. Να φέρω ένα δύο παραδείγματα. Παράδειγμα πρώτον. Υπόθεση χωροταξικής κατανομής των νησιωτικών δήμων. Πραγματικά ένας τραγέλαφος. Εδώ και μήνες συντηρείται το σενάριο της διάσπασης των νησιωτικών δήμων, με πληροφορίες που διαρρέουν στον τύπο και οι οποίες πληροφορίες στη συνέχεια, τρεις ή τέσσερεις φορές αν δεν κάνω λάθος, έχουν διαψευστεί από τον αρμόδιο Υπουργό Εσωτερικών Γιάννη Μιχελάκη, ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει η διάσπαση των δήμων και η συζήτηση θα ανοίξει μετά τις εκλογές του ερχόμενου Μαΐου. Την ίδια στιγμή όμως ο ίδιος ο Υπουργός, σε συνομιλίες του με πολιτικά πρόσωπα, όπως με τον Βουλευτή Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανο Σαμοίλη, δεν αποκλείει, ρητά και κατηγορηματικά, το ενδεχόμενο διάσπασης των νησιωτικών δήμων και αφήνει, έστω και μια χαραμάδα. Όλα αυτά, 2,5 μήνες πριν τις εκλογές του Μαΐου και ενώ τα κόμματα και οι αυτοδιοικητικές παρατάξεις έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία συγκρότησης τους, με βάση τα δεδομένα που ισχύουν μέχρι σήμερα. Ακόμα και να παραμείνουν τα πράγματα ως έχουν, αυτή η υφέρπουσα φημολογία που επιτρέπει να διαχέεται ο αρμόδιος Υπουργός, κακό κάνει στην εικόνα της κυβέρνησης και βέβαια την προσωπική του, ως πολιτικό πρόσωπο. Την ώρα που ο απλός μεροκαματιάρης στενάζει πραγματικά για να τα φέρει εις πέρας και να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του, εμφανίζεται ένας κυβερνητικός παράγοντας, ο οποίος φάσκει και αντιφάσκει. Γιʼ αυτό λέω ότι απαιτείται σοβαρότητα. Δεν μπορεί κανένας πολιτικός, δεν επιτρέπεται θα έλεγα πιο σωστά αυτό το διάστημα, να παίζει με τα νεύρα των πολιτών και κυρίως να εμφανίζεται ότι δεν έχει σχέδιο και αποκρυσταλλωμένη άποψη για τον θεσμό της Αυτοδιοίκησης. Γιατί προφανώς, ο καθένας έχει το δικαίωμα να υποθέσει ότι, αφού συμπεριφέρονται έτσι στο θεσμό της αυτοδιοίκησης, γιατί να μην συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο και στην οικονομική πολιτική; Γιατί ζητούν από μένα σοβαρότητα, ενώ αυτοί, οι κυβερνώντες δηλαδή, ακόμα την αναζητούν. Και μέσα σε όλα αυτά, «σκάει» και ένα ακόμα θέμα που δείχνει ότι κάποιοι κυβερνώντες σχεδιάζουν στο πόδι. Την ίδια στιγμή που η Κυβέρνηση μιλά για ενίσχυση της ελληνικής περιφέρειας και ενδυνάμωση του θεσμού της αυτοδιοίκησης και λίγες ημέρες αφού η Υπουργός Τουρισμού είχε επισκεφθεί τη Κεφαλονιά για να εκφράσει την υποστήριξη της και την πρόθεση της για να ενίσχυση του τουρισμού, ανακοινώνεται η αποψίλωση και αποξήλωση των διοικητικών δομών των υπηρεσιών του Υπουργείου και η μεταφορά τους στη Πάτρα. Άσχετα με το τελικό αποτέλεσμα, αφού σε κάποιο βαθμό αναιρέθηκε μετά από πιέσεις η απόφαση που αφορά τη Περιφερειακή δομή των υπηρεσιών, που παραμένει στη Κέρκυρα, η εξέλιξη αυτή αποδεικνύει ότι δεν υπάρχει εσωτερικός συντονισμός στο Υπουργείο Τουρισμού. Και επίσης, ακόμα και όταν αναιρείται μια λάθος απόφαση μετά από πιέσεις, σε κάθε περίπτωση τραυματίζεται η εικόνα του Υπουργείου και κλονίζεται η εμπιστοσύνη των πολιτών. Είναι λαθεμένες πολιτικές συμπεριφορές αυτές και θα έλεγα ανεπίτρεπτες στις μέρες μας, που ο απλός, καθημερινός πολίτης, γίνεται θυσία, για να σταθεί στα πόδια της η χώρα.