ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΤΕΛΟΣ ΕΔΩ ΜΟΝΟ ΑΡΧΕΙΟ

ΝΕΟ ΣΑΙΤ

Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2014

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΣΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΧΩΡΙΣ... ΟΔΗΓΟ!

Δημοσίευση: Βασίλης Αλεξίου 





Τον Σεπτέμβριο φτάνει στα Τρίκαλα και θα εκτελεί πιλοτικά διαδρομή με δεκατέσσερις στάσεις στο κέντρο της πόλης.

Το διάστημα 1 και 2 Δεκεμβρίου 2014 πραγματοποιήθηκε στη Λωζάνη της Ελβετίας συνάντηση των εταίρων του ευρωπαϊκού προγράμματος CityMobil2 (http://www.citymobil2.eu/en/). Στο έργο συμμετέχει ως επίσημος εταίρος η e-Trikala AE, εκπροσωπώντας τον Δήμο Τρικκαίων.

Τη Δευτέρα, 1 Δεκεμβρίου 2014, δημοσιοποιήθηκαν οι σκοποί του έργου σε φορείς σχετικούς με την κίνηση αυτοματοποιημένων οχημάτων χωρίς οδηγό (εταιρείες, εκπρόσωποι πόλεων, τεχνικοί σύμβουλοι προς πόλεις, κατασκευαστές αυτόματων οχημάτων, εταίροι αντίστοιχων ευρωπαϊκών προγραμμάτων). Παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα, τα προβλήματα και ο θετικός αντίκτυπος από την πρώτη επίδειξη του έργου CityMobil2 στο Οριστάνο στη Σαρδηνία (Ιταλία). Εκεί το αυτοματοποιημένο όχημα κινήθηκε σε παραλιακό δρόμο για διάστημα δύο μηνών, διανύοντας συνολικά 1700 χιλιόμετρα και μεταφέροντας πάνω από 3000 επιβάτες.

Την Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου 2014, πραγματοποιήθηκε αποκλειστική συνάντηση των εταίρων του CityMobil2. Συζητήθηκε η συνολική πρόοδος του έργου, ενώ επικυρώθηκε το σχέδιο επίδειξης για τις πόλεις πιλότους μέχρι το τέλος του έργου. Τα Τρίκαλα, λοιπόν, θα φιλοξενήσουν τον μεγαλύτερο και πολυπλοκότερο «πιλότο» πανευρωπαϊκά, ξεκινώντας από τον Σεπτέμβριο του 2015 έως το Φεβρουάριο του 2016, με συνολική διάρκεια δοκιμών τους 6 μήνες.

Η διαδρομή της επίδειξης στους δρόμους των Τρικάλων προέκυψε μετά από την εισήγηση του Πανεπιστημίου της Ρώμης, σε συνεννόηση με τον Δήμο Τρικκαίων. Αξιοσημείωτο γεγονός αποτελεί ότι τα Τρίκαλα είναι η μοναδική περίπτωση όπου αναμένεται να χρησιμοποιηθεί δοκιμαστικά η «κατά παραγγελία» (on demand) κίνηση του οχήματος!

Στην επίσημη παρουσίαση του προγράμματος που έγινε την Παρασκευή στα Τρίκαλα μίλησαν οι εκπρόσωποι όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Αναλυτικά:

Crister Mattson, Σύμβουλος Ε.Ε. σε θέματα ευρυζωνικότητας (Acreo, Σουηδία)

«Όταν ήρθα στα Τρίκαλα – πρώτη φορά – το 2008 τότε η πόλη και η e-Trikala A.E. ξεκινούσε δειλά τα έργα ευρυζωνικότητας.

Ο σημερινός Δήμαρχος και τότε Αντιδήμαρχος είχε ξεκινήσει το πρώτο Ασύρματο Δίκτυο της πόλης με ΔΩΡΕΑΝ πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Σήμερα μετά από τόσα χρόνια, βρίσκω την πόλη να καινοτομεί σε παγκόσμιο επίπεδο με την πιλοτική κυκλοφορία αυτοματοποιημένων οχημάτων μαζικής μεταφοράς χωρίς οδηγό.

Από την πλευρά μoυ, σαν σύμβουλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε θέματα ευρυζωνικότητας, σας προτρέπω να συνεχίσετε».



Γιάννης Καρασεϊτανίδης, ΕΠΙΣΕΥ

Εξήγησε τις τεχνικές λεπτομέρειες του προγράμματος και τη διαδικασία προετοιμασίας των υποδομών της πόλης για την υποδοχή του πιλότου.

Στόχος είναι την 1η Σεπτεμβρίου του 2015, 6 οχήματα να κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης των Τρικάλων.



Δημήτρης Παπαστεργίου, Δήμαρχος Τρικκαίων

«Τολμούμε με την καινοτομία και την έρευνα», είπε μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος Τρικκαίων και «δεν διστάζουμε να εφαρμόζουμε νέες “πράσινες” οικολογικές λύσεις».

Σε ερώτηση για το πώς θα αντιμετωπίσουν οι κάτοικοι την παρουσία αυτοκινήτων χωρίς οδηγό, ανέφερε το πώς αντιμετωπίστηκε πριν από πολλά χρόνια η χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή αρχικά και του διαδικτύου αργότερα, αισιοδοξώντας ότι ο πιλότος που μας ανέθεσε η Ε.Ε. θα είναι επιτυχημένος.

Χριστόφορος Ρόμπος, Πρόεδρος της e-Trikala A.E.

Ο πρόεδρος της e-Trikala A.E. ανακοίνωσε την επιλογή της πόλης των Τρικάλων ως τον μεγάλο πιλότο του έργου, στη Λωζάνη προ 2 εβδομάδων, και ανάγνωσε την επιστολή που έστειλε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κος Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο οποίος δεν κατέστη δυνατό να παραστεί στην εκδήλωση.

Το συνολικό μήκος της διαδρομής αναμένεται να φτάσει τα 3,7 χιλιόμετρα, ενώ οι στάσεις μετεπιβίβασης θα είναι πάνω από 10. Στη συνάντηση συμμετείχε ο Πρόεδρος της e-Trikala AE κ. Χριστόφορος Ρόμπος και ο διαχειριστής ευρωπαϊκών προγραμμάτων κ. Αθανάσιος Μπαλλής. Στο περιθώριο της συνάντησης, όλοι οι σύνεδροι ανέβηκαν στο αυτόματο όχημα κι έγινε επίδειξη των δυνατοτήτων της νέας τεχνολογίας.

Το Φεβρουάριο του 2015 αναμένεται να επισκεφτεί την πόλη των Τρικάλων η διαχειριστική επιστημονική ομάδα του προγράμματος, ώστε να εξετάσει την προτεινόμενη διαδρομή, να εντοπίσει τις υφιστάμενες δυσκολίες και να προτείνει πρακτικές λύσεις.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως καθοριστικός παράγοντας στην επιλογή της Ελλάδος (ανάμεσα σε 11 χώρες) και συγκεκριμένα του Δήμου Τρικκαίων ως φορέα υλοποίησης του ερευνητικού προγράμματος που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον τόσο της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας όσο και της βιομηχανίας, ήταν η πρωτοβουλία του αρμόδιου Υφυπουργού κου Μιχάλη Παπαδόπουλου. Ως αποτέλεσμα, το Ελληνικό Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων έχει πρωτοστατήσει σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, έχοντας ήδη καταθέσει Σχέδιο Νόμου στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, το οποίο προβλέπει την κίνηση αυτοματοποιημένων οχημάτων (χωρίς οδηγό) στους ελληνικούς δρόμους, ξεπερνώντας το υφιστάμενο ευρωπαϊκό κενό του νομικού πλαισίου.

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ