Τους προγόνους μας που θυσιάστηκαν στη μάχη με τους Τούρκους, προκειμένου η Ελλάδα να μη βρίσκεται κάτω από ζυγό, τίμησε η Δημοτική Ενότητα Αλυκών.
Το πρωί της 25ης Μαρτίου (ώρα 10.30), τελέστηκε δοξολογία στον Ιερό Ναό της Παναγίας Κατασταρίου, ενώ στη συνέχεια και παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες, διεξήχθη κανονικά η παρέλαση με πρωτοβουλία του Αντιδημάρχου Αλυκών, κ. Αναστάσιου Μαρίνου. Παράλληλα, υπήρξε και κατάθεση στεφάνων στο Ηρώο.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του για την επέτειο του 1821 ο κ. Μαρίνος ανέφερε, καταχειροκροτούμενος, τα ακόλουθα:
"Κάθε Εθνική Επέτειος αποτελεί ιδανική αφορμή για την ανάδειξη των Αρχών της Δημοκρατίας, της Ελευθερίας και της Κοινωνικής Δικαιοσύνης.
Σήμερα, γιορτάζουμε διπλά. Η εορτή πέρα από Εθνική είναι και Θρησκευτική, αφού ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, είναι μία από της μεγαλύτερες γιορτές της Χριστιανοσύνης.
Η 25η Μαρτίου αποτελεί την ημερομηνία ορόσημο για την τιμή στην έννοια της “Ελευθερίας” που αποτελεί το υπέρτατο αγαθό για κάθε Πατρίδα και για κάθε Έθνος.
Η Ζάκυνθος αποτελεί την γενέτειρα του ριζοσπαστισμού, των ελεύθερων ιδεών και του εθνικού μας ποιητή Διονυσίου Σολωμού, που έγραψε τον ύμνο εις την ελευθερία. Γι αυτό και οι εορτασμοί της Εθνικής Επετείου έχουν ιδιαίτερα πανηγυρικό χαρακτήρα.
Το όραμα, η δράση και το έργο των Ηρώων προγόνων μας είναι και πρέπει να είναι η διαχρονική πυξίδα του προσανατολισμού μας. Αυτούς πρέπει να έχουμε σαν πρότυπα και αυτούς πρέπει να τιμούμε όσο ζούμε.
Ευχαριστώ μέσα από τα βάθη της καρδιάς μου τη νεολαία της Δημοτικής Ενότητας, τα σώματα ασφαλείας, τη Φιλαρμονική Κατασταρίου, τη Χορωδία του Λυκείου Κατασταρίου, τα τοπικά συμβούλια και ιδιαίτερα το Τοπικό Συμβούλιο Κατασταρίου, το ιερατείο του χωριού μας και τους εργαζόμενους που φρόντισαν για την προετοιμασία και την υλοποίηση των εκδηλώσεων της 25ης Μαρτίου.
Χρόνια πολλά σε όλους τους Ελληνες. Και του χρόνου να είμαστε γεροί και δυνατοί για να κάνουμε το καθήκον μας απέναντι σε αυτούς που θυσιάστηκαν για να είμαστε εμείς σήμερα ελεύθεροι".
Να σημειωθεί ότι μετά το πέρας της παρέλασης έλαβε χώρα δεξίωση στο κτήριο της Δημοτικής Ενότητας Αλυκών, κατά τη διάρκεια της οποίας ο Αντιδήμαρχος Αλυκών απένειμε τιμητική πλακέτα στον Αρχιμουσικό της Φιλαρμονικής Κατασταρίου, κ. Διονύση Κλάδη, για την πολυετή προσφορά του στη μουσική και στον πολιτισμό του νησιού μας.
