Στην Ιερά Μονή Αγίου Γερασίμου Ομαλών Κεφαλληνίας
εψάλη η εξόδιος ακολουθία του μακαριστού Μητροπολίτη Κεφαλληνίας κυρού Γερασίμου προεξάρχοντος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.
εψάλη η εξόδιος ακολουθία του μακαριστού Μητροπολίτη Κεφαλληνίας κυρού Γερασίμου προεξάρχοντος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.
Ο Αρχιγραμματέας αναφέρθηκε στη ζωή του μακαριστού Μητροπολίτη και στη συνέχεια τόνισε: «Έμελλε να καταστούν σχεδόν προορατικοί οι στοχασμοί του εκλιπόντος Ιεράρχου κατά τον χειροτονητήριο λόγο του, την Κυριακή της Πεντηκοστής, 22 ημέρες προ της κοιμήσεώς του. Μνημονεύων τον λόγον του μακαριστού Μητροπολίτου Κερκύρας Πολυκάρπου, είπε: «τα δένδρα τα καλλίκαρπα και πολύκαρπα πεθαίνουν όρθια και οι άγιοι αρχιερείς με τον Σταυρόν εις το χέρι». Και ότι «δεν έχουν τελειωμό τα πάθη και οι καημοί του κόσμου», κατά τον λόγον του σκιαθίτη δημιουργού. Μολονότι η επί γης Εκκλησία εστερήθη της διακονίας, της διδασκαλίας και του έργου του, ο ίδιος ο εκλιπών είχε βαθύτατη συναίσθηση του ύψους και της ευθύνης του Αρχιερατικού λειτουργήματος, το οποίον επωμίσθη μετά πάσης ταπεινοφροσύνης, όπως εμφαίνεται και στους απλούς λόγους της Χειροτονίας του, διότι «ο αγαθός άνθρωπος εκ του αγαθού θησαυρού της καρδίας αυτού προφέρει το αγαθόν, εκ γαρ του περισσεύματος της καρδίας λαλεί το στόμα αυτού». Από την απλότητα και καλοσύνη της καρδιάς, από την πνοή του Χριστού που συνείχε τον μακαριστό Γεράσιμος εξεπήγασε και η ενάρετος διδαχή του να συνεχίσει ο καθένας την προσωπική πνευματική ζωή του, να μη λυγίσει, να μη βουλιάξει, να μην αγανακτεί κατά τις φοβερές δοκιμασίες.
Ευτυχής όποιος είχε την ευκαιρία να αντλήσει από την πείρα του και να περιβληθεί την αγάπη του. Διότι, πέραν του έργου του, ο δίκαιος οικοδομεί πρωτίστως δια του βίου του, όσο βραχύτερον κι αν τον καταστήσει ο θάνατος. Ο Θεός του χάρισε, κατά τους λόγους του ιδίου μακαριστού Γερασίμου «πολλές μητέρες, πολλούς πατέρες, πολλά αδέλφια και πολλά παιδιά». Ασκητικός και φιλομόναχος, άνθρωπος με βαθειά και ανυπόκριτη ευσέβεια, ο εκλιπών Ιεράρχης υπήρξεν η ψυχή της Εκκλησίας της Κεφαλλονιάς, γέννημα – θρέμμα της αγιοτόκου αυτής νήσου με την βαρειά ιστορία, αλλά και πνευματικό κεφάλαιο και ολόφωτο κόσμημα συνολικώς για την Εκκλησία της Ελλάδος.
Σε άλλο σημείο του επικήδειου λόγου ο Επίσκοπος Μεθώνης επεσήμανε: «Η Κεφαλληνία ευλογήθηκε με εκλεκτό και άξιο Ποιμενάρχη, δυστύχησε όμως να τον χάσει σύντομα, προτού ολοκληρώσει την επίγεια ιερή του αποστολή και διαδρομή. Ο εκδημήσας Αρχιερεύς ήταν προορισμένος για σπουδαιότερο έργο. Ακόμη όμως και στη διάρκεια της σύντομης διακονίας του καταλείπει πολύτιμη παρακαταθήκη, την οποία πάντα θα τιμούμε. Φεύγει πράος και άδολος, ακλόνητος και ανέγγιχτος από τους πόνους του επισκοπικού βίου και τις ευπερίστατες και πολυτάραχες πτυχές του. Απέρχεται ήρεμος και ειρηνικός για την Βασιλεία του Θεού, ευλαβικός ικέτης στον ουράνιο Πατέρα για όλους μας. «Τον μεν γαρ πόνον ενταύθα συνεκλήρωσεν, ένθα βραχύς ο βίος• τους δε στεφάνους εις το μέλλον εταμιεύσατο, ένθα αγήρως και ατελεύτητος ο αιών».
Αμέσως μετά μίλησε ο Τοποτηρητής
της Μητρόπολης Ηλείας Γερμανός
ΕΠΙΚΗΔΕΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΥΡΟ ΓΕΡΑΣΙΜΟ
Μακαριώτατε,
Άγιε Τοποτηρητή,
Σεβασμιώτατοι Άγιοι Πατέρες,
Εκπρόσωποι των τοπικών αρχών,
Οσιότατοι μοναχοί και μοναχές,
Πενθούντες συγγενείς και συμπολίτες μας,
Βρισκόμαστε σήμερα εδώ για να αποχαιρετήσουμε τον κυρό Γεράσιμο, το δικό μας άνθρωπο. Αν θέλουμε να τον τιμήσουμε, θα πρέπει να ακολουθήσουμε το δρόμο του, να αναμετρηθούμε με τον εαυτό μας.
Αν θέλουμε πραγματικά να τον τιμήσουμε, έχουμε μόνο ένα δρόμο :
Θα πρέπει να του μοιάσουμε,
Θα πρέπει να ζήσουμε σαν κι αυτόν,
Θα πρέπει να πράξουμε σαν κι αυτόν,
Θα πρέπει να σκεφτούμε σαν κι αυτόν.
Έζησε για να ενώσει την κοινωνία, για να εμπνεύσει την κοινωνία και η ιστορική δικαίωσή του είναι η σημερινή παρουσία των νέων.
Μεγάλη απώλεια για τον τόπο μας, μέγιστη απώλεια για την Εκκλησία μας. Όλα τ’ άλλα δεν είναι αναγκαία τώρα. Τώρα είναι καλύτερη η σιγή.
Αφροδίτη Θεοπεφτάτου
Βουλευτής Κεφαλληνίας & Ιθάκης
Άγιε Τοποτηρητή,
Σεβασμιώτατοι Άγιοι Πατέρες,
Εκπρόσωποι των τοπικών αρχών,
Οσιότατοι μοναχοί και μοναχές,
Πενθούντες συγγενείς και συμπολίτες μας,
Βρισκόμαστε σήμερα εδώ για να αποχαιρετήσουμε τον κυρό Γεράσιμο, το δικό μας άνθρωπο. Αν θέλουμε να τον τιμήσουμε, θα πρέπει να ακολουθήσουμε το δρόμο του, να αναμετρηθούμε με τον εαυτό μας.
Αν θέλουμε πραγματικά να τον τιμήσουμε, έχουμε μόνο ένα δρόμο :
Θα πρέπει να του μοιάσουμε,
Θα πρέπει να ζήσουμε σαν κι αυτόν,
Θα πρέπει να πράξουμε σαν κι αυτόν,
Θα πρέπει να σκεφτούμε σαν κι αυτόν.
Έζησε για να ενώσει την κοινωνία, για να εμπνεύσει την κοινωνία και η ιστορική δικαίωσή του είναι η σημερινή παρουσία των νέων.
Μεγάλη απώλεια για τον τόπο μας, μέγιστη απώλεια για την Εκκλησία μας. Όλα τ’ άλλα δεν είναι αναγκαία τώρα. Τώρα είναι καλύτερη η σιγή.
Αφροδίτη Θεοπεφτάτου
Βουλευτής Κεφαλληνίας & Ιθάκης
Ο Αντιπεριφερειάρχης Κεφαλληνίας
κ. Παναγής Δρακουλογκωνας

Στη συνέχεια μίλησε ο Δήμαρχος Κεφαλληνίας κ. Αλέξανδρος
ως Μητροπολίτη Κεφαλληνίας
