ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΤΕΛΟΣ ΕΔΩ ΜΟΝΟ ΑΡΧΕΙΟ

ΝΕΟ ΣΑΙΤ

Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015

Ο Βασίλης μίλησε στα Κεφαλονίτικα Νέα για την συμμετοχή του στον διαγωνισμό για το 1ο αλλά και το... 2ο Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου Κεφαλονιάς,



Ο Βασίλης Κεκάτος είναι ένας

σκηνοθέτης μόλις 24 χρονών (που κι αυτά δεν τα έχει κλείσει δηλαδή). Σπούδασε σκηνοθεσία κινηματογράφου στο Λονδίνο και αμέσως μετά αποφάσισε να γυρίσει στην Ελλάδα.


Το καλοκαίρι τον γνωρίσαμε στην Κεφαλονιά μέσα από το 1ο Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου του οποίου ήταν ο βασικός εμπνευστής αλλά και ο καλλιτεχνικός διευθυντής ενώ ήδη έχει πάρει μέρος στο Φεστιβάλ Ταινιών μικρού μήκους της Δράμας με την ταινία «Ανάδρομος» και αυτή την εβδομάδα συμμετέχει με την ίδια ταινία στο διαγωνιστικό τμήμα του γνωστού φεστιβάλ «Νύχτες Πρεμιέρας».

Αύριο μάλιστα ολοκληρώνεται η προβολή των δεκάδων ταινιών του τμήματος «Ελληνικές Μικρές Ιστορίες» και το Σάββατο το πρωί θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα.
Ο Βασίλης μίλησε στα Κεφαλονίτικα Νέα για την συμμετοχή του στον διαγωνισμό για το 1ο αλλά και το... 2ο Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου Κεφαλονιάς, για τα σχέδιά του για το μέλλον αλλά... και για τον πατέρα του, που δεν είναι άλλος από τον Βαγγέλη Κεκάτο, τον αντιδήμαρχο Τουρισμού και Πολιτισμού στον Δήμο Κεφαλονιάς.


Δείτε τι μας είπε:
- Έχεις μόλις ολοκληρώσει τις σπουδές σου στο Λονδίνο και η πρώτη ερώτηση που μου έρχεται αυθόρμητα στο μυαλό είναι «γιατί γύρισες»; Τι ήρθες να κάνεις στην Ελλάδα;

(γέλια)

- Ναι, τα πράγματα ήταν πολύ καλά εκεί και επαγγελματικά υπήρχαν διέξοδοι, σοβαρές θα έλεγα, αλλά η αλήθεια είναι ότι προτίμησα να δώσω βάρος σ' αυτό που θα λέγαμε «ποιότητα ζωής» και σ' αυτή τη φάση τουλάχιστον ήθελα να γυρίσω στην Ελλάδα. Είχα κουραστεί τέσσερα χρόνια στο Λονδίνο από τον τρόπο ζωής που είναι πολύ... «συγκεκριμένος» στο εξωτερικό και πόσο μάλλον στην Αγγλία.
- Το αντίθετο από την Ελλάδα δηλαδή, που δεν είναι καθόλου συγκεκριμένο
- Ακριβώς αυτό το πράγμα, εμένα μού' χε λείψει αυτή η... ας την πούμε ποιητική αναρχία της καθημερινότητας.
- Α, από ποιητική αναρχία θα χορτάσεις εδώ...
(γέλια)
- Να θέλεις ρε παιδί μου να πάρεις τσιγάρα 2 η ώρα τη νύχτα και να μπορείς να το κάνεις...
Φυσικά τα πράγματα εδώ δεν είναι καθόλου εύκολα γι' αυτό και δεν αποκλείω το ενδεχόμενο να ξαναφύγω, όμως σ' αυτή τη φάση της ζωής μου θέλω να είμαι εδώ. Και δεν το μετανιώνω για την ώρα...
- Και θέλεις να ασχοληθείς με τον κινηματογράφο αποκλειστικά;
- Θα το ήθελα αλλά ξέρω φυσικά ότι αυτό το πράγμα δεν είναι δυνατόν και γι' αυτό θα προσπαθήσω να στηριχτώ στη διαφήμιση, ίσως τα video clip κ.λπ. Ο σκοπός είναι βέβαια να μπορέσω να κάνω ταινίες.



- Εχθές πώς πήγε η προβολή; (σημ. η προβολή της ταινίες στις Νύχτες Πρεμιέρας έγινε την Τετάρτη).
- Καλά πήγε, η αίθουσα ήταν κατάμεστη...
- Ή ίδια ταινία είχε προβληθεί και στη Δράμα, έτσι δεν είναι;
Διαβάστε κριτικές για την ταινία του Βασίλη Κεκάτου
Αθηνόραμα
Euronews
Popaganda
Flix

- Ναι και γενικά πήρε καλές κριτικές. Άρεσε δηλαδή σε κριτικούς, γράφτηκαν άρθρα (π.χ. στην Καθημερινή, στο Αθηνόραμα κ.λπ.) παρότι δεν βραβεύτηκε.

- Στον κόσμο άρεσε;
- Άρεσε, ναι, κι αυτό είναι πολύ σημαντικό.



- Απ' το να αρέσει μια ταινία σου στον κόσμο ή στους κριτικούς, τι προτιμάς;
- Και τα δύο
- Ναι αλλά αν πρέπει να διαλέξεις;
- Θα προτιμούσα η ταινία ν' αρέσει στον κόσμο. Ναι, νομίζω αυτό είναι πιο σημαντικό. Αυτοί θα σε κρατήσουν ζωντανό μέσα στο χρόνο, δεν θα σε κρατήσουν π.χ. τα βραβεία. Κανείς δεν θυμάται ποια ταινία πήρε τον Χρυσό Φοίνικα το 1967, σε όλους όμως έχει μείνει αξέχαστη η Λάμψη του Κιούμπρικ, για παράδειγμα.
- Ο κόσμος όμως κρίνει πάντα σωστά; Ή για να το πούμε πιο κομψά, δεν υπάρχουν ταινίες που ο κόσμος άργησε να καταλάβει;
- Εντάξει, υπάρχουν και ταινίες «σάπιες» που απλά άρεσαν στον κόσμο... Αλλά εγώ δεν μιλάω γι' αυτές. Υπάρχουν ταινίες ποιοτικές που άρεσαν και πράγματι υπάρχουν ταινίες που η λειτουργία τους είναι βραδυφλεγής αλλά πιστεύω ότι αν το έργο είναι καλό θα φανεί. Κι αν δεν φανεί το έργο θα φανεί ο δημιουργός του με κάποιο άλλο έργο.



- Είδα ότι στον «Ανάδρομο» δούλεψε ένα ολόκληρο συνεργείο. Πώς τα κατάφερες;
Είχα την τύχη να γνωρίσω ανθρώπους οι οποίοι με βοήθησαν, που είδαν κάτι, και στο σενάριό μου και σ' εμένα προσωπικά και αποφάσισαν να με βοηθήσουν. Η ταινία έγινε με ελάχιστα χρήματα, δηλαδή όλοι δούλεψαν σε πολύ φιλικές τιμές και είχα την τύχη να έχω για παραγωγό τον Νικήτα Ραφαήλ ο οποίος βοήθησε στο να γίνει πραγματικότητα όλο αυτό. Είναι ένας γνωστός παραγωγός διαφημίσεων που αποφάσισε να ασχοληθεί τώρα με τις ταινίες μικρού μήκους, έκανε άλλη μία ταινία, είναι πολύ καλός και στενός προσωπικός μου φίλος και με βοήθησε να κάνω την ταινία μου. Και για μένα ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία είναι ότι όλοι όσοι δούλεψαν για την ταινία έμειναν ευχαριστημένοι από αυτή. Και είναι σημαντικό γιατί, κακά τα ψέματα, οι ταινίες μικρού μήκους αφορούν ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό. Δεν θα δεις ποτέ αυτό που ονομάζουμε «ευρύ κοινό». Είναι ένας κινηματογραφικός μικρόκοσμος που τουλάχιστον όσοι δουλεύουν γι' αυτόν έχει σημασία να πουν τελικά «άξιζε τον κόπο».


- Και μετά τις Νύχτες Πρεμιέρας;
- Υπάρχει ένα φεστιβαλικό πλάνο έχω ήδη προγραμματίσει να κάνω αιτήσεις για κάποια διεθνή φεστιβάλ,
- Πάμε στο Sea-nema Festival, που έκανε ένα πετυχημένο ξεκίνημα. Μου έκανε εντύπωση ότι παρ' ότι δεν επιλέξατε εύπεπτες ταινίες ο κόσμος ανταποκρίθηκε. Με τα μαγιό, τα παρεό, τα παιδιά σε ένα τόσο ειδυλλιακό νυχτερινό τοπίο
... να βλέπει Παυλικόφσκι (γέλια)
- αυτό, είδε ταινίες που μπορεί να σου κλείνουν το μάτι αλλά σου ρίχνουν και... μια γροθιά στο στομάχι. Και πέρασε και καλά!
- Ακριβώς αυτό. Αυτό ήταν και το στοίχημα. Ξέρεις κάτι; Υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να τα κάνεις ως... εγώ το λέω «πολιτιστική αντιβίωση». Είναι καλό να πηγαίνεις, ας πούμε, στην Επίδαυρο κάθε 1-2 χρόνια, να πηγαίνεις να βλέπεις ένα θέατρο ή να πηγαίνεις να βλέπεις μια ταινία π.χ. εναλλακτική, ένα αρτ σίνεμα, είναι καλό να το κάνεις αυτό. Θεωρώ ότι με το φεστιβάλ αυτό δώσαμε την δυνατότητα στον κόσμο να δει ταινίες που ίσως, το τονίζω, ίσως, να μην είχε τη δυνατότητα να τις δει αλλού, τουλάχιστον σε μια αίθουσα κινηματογραφική, ειδικά στην Κεφαλονιά. Εμείς δώσαμε τη δυνατότητα σ' αυτό τον κόσμο να δει μέσα σε ένα τόσο ευχάριστο και ανάλαφρο πλαίσιο αυτές τις δυνατές ταινίες. Και είναι σημαντικό για εμάς αυτό, το ότι δεν έφευγε ο κόσμος, ότι έμεινε και είδε ταινίες όπως το Ίντα και του άρεσε. Και ακόμα και αν δεν του άρεσε υπήρχαν επιμέρους πράγματα που θαύμαζε, άκουγες κόσμο να μιλάει για την φωτογραφία μιας ταινίας, αυτό για μένα είναι πολύ σημαντικό, ότι μπήκε στη διαδικασία να σκεφτεί κινηματογραφικά κάποιος, είναι ένα είδος κινηματογραφικής παιδείας κι αυτό κι εμείς βάλαμε ένα μικρό λιθαράκι.

- Τι σκέφτεστε για το 2ο Sea-nema; Θα το συνεχίσετε;
- Εννοείται, και έχουμε και πολλά σχέδια για του χρόνου, είμαστε και σε διαδικασία εύρεσης κάποιου χρηματοδότη, μιας εταιρείας που να μπει χορηγός ώστε να μεγαλώσει το μπάτζετ. Να μπορέσουμε να φέρουμε κάποιους καλεσμένους του χρόνου, να γίνουν πράγματα (εννοείται ότι όλοι εμείς δουλεύουμε αφιλοκερδώς). Πάλι θα προωθούν κάποιες ταινίες μικρού μήκους, όχι η δικά μου φυσικά, που αξίζει να δει κάποιος.



- Φυσικά δεν μπορώ να μην σε ρωτήσω για τον πατέρα σου, σ' έχει στηρίξει σε όλο αυτό ή λειτουργείς μόνος σου;
- Ο πατέρας μου... υπογράφει στις ταινίες μου, τουλάχιστον στην καρδιά μου, ως «διευθυντής πρακτικών», έτσι αυτοαποκαλείται και ο ίδιος. Αναλαμβάνει όλα τα πρακτικά προβλήματα. Είναι ο πιο στενός μου συνεργάτης κατά κάποιο τρόπο ο πατέρας μου. Είναι ο άνθρωπος που αφουγκράζεται τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζω και κάνει τα πάντα ώστε να λυθούν. Είναι μαζί μου (σ.σ. το μαζί μου το τονίζει) σ' αυτή την προσπάθεια, είναι μέρος αυτής της προσπάθειας, όπως άλλωστε και η υπόλοιπη οικογένειά μου αλλά και οι φίλοι μου. Αλλά ο πατέρας μου είναι ο διευθυντής πρακτικών... και είμαι ευτυχής που έχω έναν πατέρα που δεν λειτουργεί ανταγωνιστικά αλλά με στηρίζει σε ό,τι κάνω.
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας «Ανάδρομος» που προβλήθηκε την Τετάρτη στις Νύχτες Πρεμιέρα
ΑΝΑΔΡΟΜΟΣ | retrograde | trailer from Vasilis Kekatos on Vimeo.

ΣΥΝΟΨΗ

Παγιδευμένη στη ματαιότητα της πολυτέλειας και της συμβατικής ευτυχίας, μια γυναίκα οδηγείται στην αυτοκαταστροφή προκειμένου να απελευθερωθεί, ή απλώς να βγει απ'τη ρουτίνα της.
SYNOPSIS
ΛΕΝΑ ΔΡΟΣΑΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ ΕΙΡΗΝΗ ΒΑΣΙΛΑΤΟΥ ΑΓΓΕΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
σενάριο / σκηνοθεσία ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΚΑΤΟΣ
παραγωγός ΝΙΚΗΤΑΣ ΡΑΦΑΗΛ
διεύθυνση φωτογραφίας ΓΙΩΡΓΟΣ ΡΑΧΜΑΤΟΥΛΙΝ
μοντάζ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΟΛΙΟΣ
σκηνικά ΜΑΡΙΑ ΝΤΕ ΡΟΖΑΡΙΟ
κουστούμια ΑΝΤΡΗ ΑΝΔΡΕΟΥ
μακιγιάζ ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΙΑΤΡΑΚΟΥ
ηχοληψία ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΕΡΟΔΗΜΟΣ
βοηθός σκηνοθέτη ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΡΟΪΔΑΜΗΣ
διεύθυνση παραγωγής ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ
casting ΝΙΚΟΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ & ΜΑΡΙΑ ΕΡΓΚΟΥΛ
σχεδιασμός ήχου ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΔΑΜΙΑΝΑΚΗΣ
compositing & τίτλοι & trailer ΤΑΣΟΣ ΠΡΑΣΣΙΔΗΣ
α' βοηθός οπερατέρ ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΑΒΡΑΣ
β' βοηθός οπερατέρ ΗΛΙΑΣ ΚΤΙΣΤΑΚΗΣ
digital image technician ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΛΣΑΜΗΣ
γκάφερ ΣΑΚΗΣ ΚΩΣΤΗΣ
ηλεκτρολόγος ΕΜΙΛ ΤΑΝΤΡΟ
μακενιστικά ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΡΑΤΖΟΓΛΟΥ
βοηθός διευθυντή παραγωγής ΕΥΑ ΚΕΚΑΤΟΥ
βοηθοί παραγωγής ΝΙΚΟΣ ΜΑΓΔΑΛΗΝΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΛΟΓΗΡΑΤΟΣ ΗΡΩ ΛΙΑΤΟΥ
color grading & DCP OLIVE FILMS
olorist ΛΟΥΗΣ ΠΑΤΣΙΑΣ
Μια παραγωγή της RAFILM PRODUCTIONS

Λ. Αθανασίου για τα
Κεφαλονίτικα Νέα

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ