To Automatic Identification System ή αλλιώς AIS πρωτοεμφανίστηκε στα πλοία ως μια συσκευή η οποία χρησιμοποιούνταν μόνο για την αναγνώριση ενός παράπλευρου πλοίου σε περίπτωση που υπήρχε πορεία σύγκρουσης έτσι ώστε να γνωρίζουν οι εμπλεκόμενοι τα στοιχεία του άλλου πλοίου.
Σύντομα όμως έγινε αντιληπτό ότι η χρήση του θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη και όχι μόνο ανάμεσα σε πλοία αλλα και στον έλεγχο της κυκλοφορίας , στις αφίξεις των πλοίων ή των καναλιών.
Τότε έγινε αντιληπτό ότι το AIS βοηθούσε στο να γνωρίζει ο οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος την τοποθεσία ή την πορεία του πλοίου , διάφορα στοιχεία που θα ήταν χρήσιμα για διαφόρους λόγους και φυσικά για την προστασία του περιβάλλοντος. Η τεχνολογία βοήθησε να υπάρχει ασφάλεια μεταξύ των πλοίων αφού αντι να υπάρχει κάποιος αξιωματικός που θα προσπαθεί να επικοινωνήσει με το «άγνωστο» παραπλέων πλοίο , το AIS δίνει την δυνατότητα αυτόματα της ενημέρωσης αλλά και προστασίας των πλοίων.
Επίσης, συνειδητοποίησαν ότι η δυνατότητα για τον εντοπισμό διερχόμενων πλοία θα μπορούσε να αποβούν εξαιρετικά χρήσιμες για το σχεδιασμό της κυκλοφορίας από τα παράκτια κράτη και τις πλοηγικές αρχές που απαιτούνται για να έχουν μια καλύτερη ιδέα για την κίνηση που υπήρχε στο λιμάνι τους αλλά και στην περιοχή τους γενικά.
Η ταυτότητα του πλοίου και η θέση του μπορεί επίσης να έχει μεγάλο ενδιαφέρον και χρησιμότητα σε μια σειρά ναυτιλιακών επαγγελματιών. Θα μπορούσε να αποτελέσει χρήσιμη απόδειξη στο τελωνείο ότι ένα πλοίο δεν έχει μετακινηθεί εκτός μιας συγκεκριμένης περιοχής, και συνεπώς θα μπορούσε να απαλλαγεί από την γραφειοκρατία και από κάποια επαναλαμβανόμενα χαρτιά άφιξης.
Οι Ναυτικοί Πράκτορες και οι λιμενικές αρχές θα μπορούν με μεγαλύτερη ακρίβεια να ενημερώσουν και να ενημερωθούν για την άφιξη του πλοίου, και να γνωρίζουν ακριβώς πού είναι, χωρίς να ενοχλούν ή να περιμένουν τον Πλοίαρχο να τους ενημερώσει για την προβλεπόμενη ώρα άφιξης.
Πηγή Κυβερνητης
Σύντομα όμως έγινε αντιληπτό ότι η χρήση του θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη και όχι μόνο ανάμεσα σε πλοία αλλα και στον έλεγχο της κυκλοφορίας , στις αφίξεις των πλοίων ή των καναλιών.
Τότε έγινε αντιληπτό ότι το AIS βοηθούσε στο να γνωρίζει ο οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος την τοποθεσία ή την πορεία του πλοίου , διάφορα στοιχεία που θα ήταν χρήσιμα για διαφόρους λόγους και φυσικά για την προστασία του περιβάλλοντος. Η τεχνολογία βοήθησε να υπάρχει ασφάλεια μεταξύ των πλοίων αφού αντι να υπάρχει κάποιος αξιωματικός που θα προσπαθεί να επικοινωνήσει με το «άγνωστο» παραπλέων πλοίο , το AIS δίνει την δυνατότητα αυτόματα της ενημέρωσης αλλά και προστασίας των πλοίων.
Επίσης, συνειδητοποίησαν ότι η δυνατότητα για τον εντοπισμό διερχόμενων πλοία θα μπορούσε να αποβούν εξαιρετικά χρήσιμες για το σχεδιασμό της κυκλοφορίας από τα παράκτια κράτη και τις πλοηγικές αρχές που απαιτούνται για να έχουν μια καλύτερη ιδέα για την κίνηση που υπήρχε στο λιμάνι τους αλλά και στην περιοχή τους γενικά.
Η ταυτότητα του πλοίου και η θέση του μπορεί επίσης να έχει μεγάλο ενδιαφέρον και χρησιμότητα σε μια σειρά ναυτιλιακών επαγγελματιών. Θα μπορούσε να αποτελέσει χρήσιμη απόδειξη στο τελωνείο ότι ένα πλοίο δεν έχει μετακινηθεί εκτός μιας συγκεκριμένης περιοχής, και συνεπώς θα μπορούσε να απαλλαγεί από την γραφειοκρατία και από κάποια επαναλαμβανόμενα χαρτιά άφιξης.
Οι Ναυτικοί Πράκτορες και οι λιμενικές αρχές θα μπορούν με μεγαλύτερη ακρίβεια να ενημερώσουν και να ενημερωθούν για την άφιξη του πλοίου, και να γνωρίζουν ακριβώς πού είναι, χωρίς να ενοχλούν ή να περιμένουν τον Πλοίαρχο να τους ενημερώσει για την προβλεπόμενη ώρα άφιξης.
Πηγή Κυβερνητης