ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΤΕΛΟΣ ΕΔΩ ΜΟΝΟ ΑΡΧΕΙΟ

ΝΕΟ ΣΑΙΤ

Τετάρτη 15 Ιουνίου 2011

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ 7ης-06-2011 ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΕΦ/ΝΙΑΣ-ΙΘΑΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ


 Στα πλαίσια των τριήμερων εκδηλώσεων με θέμα το Νέο Σχολείο, που διοργάνωσε η Πρωτοβάθμια Διεύθυνση Κεφαλονιάς-Ιθάκης στις 7, 8 και 9 Ιουνίου 2011, ξενόγλωσσοι καθηγητές αποφάσισαν να παρέμβουν προκειμένου να ενημερώσουν τους γονείς για την αντιπαιδαγωγική Υπουργική Απόφαση περί κατάργησης της επιλογής της β’ ξένης γλώσσας στα Δημοτικά η οποία δημοσιεύτηκε και κυκλοφόρησε στις 27/05/2011.
Την Υπουργική αυτή Απόφαση δεν κοινοποίησαν σε γονείς ή Συλλόγους, ως όφειλαν, ούτε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ούτε οι Διευθυντές των σχολείων, ούτε οι δάσκαλοι ούτε οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποί τους. Την ίδια στιγμή, βούιζε το διαδίκτυο και οι ιστοσελίδες εκπαιδευτικών από σχόλια Συλλόγων Διδασκόντων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας καθώς και Συλλόγων Γονέων άλλων περιοχών (επισκεφθείτε την κατεξοχήν εκπαιδευτική ιστοσελίδα www.alfavita.gr και θα επιβεβαιώσετε από πότε άλλοι Σύλλογοι είχαν κάνει σχόλια εκφράζοντας την αντίθεσή τους στα νέα μέτρα).


Σε ό,τι αφορά στους ξενόγλωσσους καθηγητές, θεώρησαν υποχρέωσή τους να ενημερώσουν γονείς και παιδιά για τις επερχόμενες αλλαγές την ημέρα έναρξης των εκδηλώσεων που σύμφωνα με το πρόγραμμα ξεκινούσαν με εισηγήσεις, οι οποίες ούτως ή άλλως απευθύνονται σε γονείς και όχι σε παιδιά, μιας και η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης δηλώσεων για την επιβολή της β’ ξένης γλώσσας είχε οριστεί για την επομένη, δηλαδή για τις 08/06/2011. Προκειμένου οι προσπάθειες ενημέρωσης να μην γίνουν μονομερώς από τους ίδιους, η ΕΛΜΕ ΚΙ, επιδεικνύοντας κλίμα συσπείρωσης και ως μοναδικό συνδικαλιστικό τους όργανο, δέχτηκε να τους συνοδέψει. Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νησιού δεν είχε ούτε και έχει ακόμα λάβει θέση για το πρόβλημα που έχει προκύψει.

Στο σημείο αυτό να τονίσουμε αφενός ότι από οποιαδήποτε παράταξη κι αν προέρχεται το προεδρείο της ΕΛΜΕ ΚΙ, είναι σεβαστό διότι είναι η επιλογή της πλειοψηφίας του κλάδου μας. Αφετέρου, ο σκοπός στην παρούσα φάση δεν ήταν η κομματική τοποθέτησή μας, αλλά η ενδελεχής μελέτη των συνεπειών που προκύπτουν από τα αντιπαιδαγωγικά μέτρα. Δυστυχώς όμως αυτό δεν κατέστη εφικτό, διότι οι γονείς που δεν μπόρεσαν να ακούσουν εκείνη την ώρα υπό ποία ιδιότητα εμφανιζόμασταν, θεώρησαν λανθασμένα ότι εκπροσωπούσαμε κάποια συγκεκριμένη πολιτική παράταξη ενώ εκεί παρίσταντο το προεδρείο της ΕΛΜΕ ΚΙ και ανεξάρτητοι καθηγητές γαλλικών και γερμανικών του νησιού.
Επιπλέον, κανείς ξενόγλωσσος καθηγητής δεν είχε ενημερωθεί για τη διοργάνωση ούτε και είχε προσκληθεί προκειμένου να παρουσιάσει τις απαράδεκτες αλλαγές, λες και η ξενόγλωσση εκπαίδευση δεν αποτελεί μέρος της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οι ξενόγλωσσοι ενημερώθηκαν για τις εκδηλώσεις από τις αφίσες και αποφάσισαν να παρέμβουν στη φάση των εισηγήσεων και όχι των παιδικών εκδηλώσεων.

Όταν λοιπόν ξενόγλωσσοι καθηγητές και εκπρόσωποι της ΕΛΜΕ ΚΙ, μετά το πέρας της εισήγησης του κου Κατσιβέλη, Διευθυντή του 1ου Δημοτικού σχολείου Ληξουρίου -η οποία αποτελούσε μέρος της θεματικής περί ξενόγλωσσης παιδείας και απευθυνόταν σε ενηλίκους- ανέβηκαν στη σκηνή του Θεάτρου με πρόθεση να ζητήσουν το λόγο και να ενημερώσουν τους γονείς, η μεν Προϊσταμένη Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προσπάθησε να τους αποτρέψει αντιδρώντας έντονα, ο δε ο Σχολικός Σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης και ο Διευθυντής του Δ.Σ. Κεραμειών σταμάτησαν δια της βίας την παρέμβαση του Προέδρου της ΕΛΜΕ ΚΙ, τραβώντας και κλείνοντας το μικρόφωνο για να μην ακουστεί τίποτε και απαιτώντας να μην γίνει κανένα σχόλιο. Να σημειωθεί εδώ, ότι τέτοιου τύπου παρεμβάσεις που είναι τόσο συνηθισμένες σε δημοκρατικούς χώρους, όπου όλοι έχουν το δικαίωμα του λόγου, αποτελούν καθημερινότητα και επιτρέπονται αμέσως μετά τις εισηγήσεις.
Είναι πάγια τακτική όμως του Συμβούλου να μην επιτρέπει το διάλογο μιας και σε προηγούμενη ημερίδα που είχε διοργανώσει πέρυσι απαγόρευε σε συνάδελφό του δάσκαλο να παρέμβει, κλείνοντάς του τα μικρόφωνα. Εάν είχαν δεχτεί οι διοργανωτές να τους ακούσουν, ως όφειλαν, δεν θα είχε συμβεί τίποτα. Άκουσον μεν, πάταξον δε. Προτίμησαν όμως να επιτεθούν για να μην αποκαλυφθεί η φενάκη του Νέου Σχολείου.

Κατόπιν τούτου, εκπρόσωποι της ΕΛΜΕ ΚΙ και ξενόγλωσσοι καθηγητές βρέθηκαν σε κλάσματα δευτερολέπτου να δέχονται επιθέσεις, λεκτικά πυρά και νερά στο πρόσωπο, με τον Σύμβουλο Δημοτικής Εκπαίδευσης να τραβά και να καταστρέφει μικρόφωνα, με το Διευθυντή του Δ.Σ. Κεραμειών να τους εξυβρίζει ασύστολα προκαλώντας έτσι ένα χάος. Όσο για την Προϊσταμένη Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, φώναζε ότι κανείς δεν θα της χαλάσει τη γιορτή της. Λες και ήταν δική της προσωπική γιορτή και όχι ενημερωτικές εισηγήσεις για το Νέο Σχολείο.
 Άλλωστε, την ίδια μέρα, στην πρωινή μας κατάληψη στα γραφεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, που σκοπό είχε την ενημέρωσή της, η Προϊσταμένη Πρωτοβάθμιας έλαμψε δια της απουσίας της εν αντιθέσει με τον Προϊστάμενο Δευτεροβάθμιας που ήρθε και δέχτηκε να ενημερωθεί και να ακούσει τα ζητήματα που προέκυπταν. Εκείνη προτίμησε να αδιαφορήσει για τα προβλήματα που προέχουν εις βάρος των παιδιών της Κεφαλονιάς.

Ποιος θα φανταζόταν ότι το θέμα  των τριήμερων εκδηλώσεων ήταν το Νέο Σχολείο του οποίου απόκρυπταν εσκεμμένα τις μαύρες τρύπες όλοι οι εκπρόσωποι της Πρωτοβάθμιας. Υποσχέθηκαν «άρτον και θεάματα» σε γονείς και παιδιά την ώρα που υποσκάπτεται το μέλλον των παιδιών του Δημοτικού για τις ξένες γλώσσες… Οι γονείς άλλωστε είχαν προσκληθεί σε «γιορτή» χωρίς να έχουν λάβει το πρόγραμμα στο οποίο αναγράφονταν οι εισηγήσεις, και με την ψευδή πληροφορία ότι θα παραστούν απλά και μόνο σε εορταστικές εκδηλώσεις των παιδιών, με αποτέλεσμα να έχουν ήδη χάσει την υπομονή τους παρακολουθώντας επί δύο ώρες εισηγητές να εξάρουν τις αλλαγές του Νέου Σχολείου (δίχως όμως να τους αποκαλύπτουν τις αντιπαιδαγωγικές προεκτάσεις του). Από εδώ προκύπτουν και τα εξής ερωτήματα: πώς είναι δυνατόν να συνδυάζονται εισηγήσεις που απευθύνονται σε ενήλικες με σχολικές εκδηλώσεις που απευθύνονται σε παιδιά; Ο συνδυασμός ήταν εντελώς άστοχος και αντιπαιδαγωγικός. Μήπως έγινε εσκεμμένα με απώτερο σκοπό να γίνουν εισηγήσεις χωρίς περιθώριο για αντίλογο; Λάθος δεν ήταν η ενημερωτική παρέμβασή μας αλλά το επιτηδευμένα ακατάλληλο πρόγραμμα που εκπόνησαν οι διοργανωτές της.

Οι ξενόγλωσσοι καθηγητές περίμεναν το πέρας των εκδηλώσεων για να ενημερώσουν, ενώ οι μισοί παρευρισκόμενοι είχαν πλέον αποχωρήσει... Το θλιβερό γεγονός δεν είναι τόσο οι αντιδράσεις των εκπροσώπων της Πρωτοβάθμιας όσο το ότι πολλοί γονείς δεν ενημερώθηκαν για την τύχη των παιδιών τους! Ίσως εν τέλει Σύμβουλος, Προϊσταμένη και συνδικαλιστικός εκπρόσωπος νηπιαγωγών και δασκάλων να αρνούνται εμμέσως να επενδύσουν στο δημόσιο εκπαιδευτικό δυναμικό, του οποίου τις καινοτόμες ενέργειες κρύβουν, δεν παρουσιάζουν ούτε και ενσωματώνουν στις παρουσιάσεις του Νέου Σχολείου.

Η συμπεριφορά των συγκεκριμένων εκπροσώπων της Πρωτοβάθμιας ολοφάνερα επιδεικνύει απαξίωση απέναντι στους ξενόγλωσσους καθηγητές του νησιού, οι οποίοι μέσα από τις σπουδές τους και την περαιτέρω, συνεχή ενασχόλησή τους με το διδακτικό και παιδαγωγικό τους αντικείμενο προσπαθούν να εμβαθύνουν και να προάγουν την ξενόγλωσση εκπαίδευση.
Και πιο συγκεκριμένα, ξενόγλωσσοι καθηγητές που βρίσκονται με διάθεση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Κεφαλονιάς, έχουν επιδείξει πολλές καινοτόμες ενέργειες τις οποίες μονίμως αποσιωπούν οι εκπρόσωποι της Πρωτοβάθμιας. Απέκρυψαν καινοτόμες εκδηλώσεις (Γαλλοφωνία 2009, 2010, 2011), πανελλήνια βραβεία, τα προπέρσινα, τα περυσινά αλλά και τα φετινά που απέσπασαν συνάδελφοι γαλλικής.

Κλείνοντας, να τονίσω ότι το Δημοτικό Συμβούλιο που συνεδρίαζε την ίδια ώρα για χίλιες δύο σοβαρές υποθέσεις της Κεφαλονιάς στο ισόγειο του ίδιου θεάτρου, μπήκε στον κόπο να ακούσει σύσσωμο την τρίλεπτη (ναι, τρίλεπτη ήταν!!) παρέμβαση των ξενόγλωσσων καθηγητών και της ΕΛΜΕ ΚΙ και να υπερψηφίσει πολιτισμένα τις απόψεις τους.

Οι παριστάμενοι ξενόγλωσσοι καθηγητές,
·          Αγγελική Αγγελετάκη (μεταπτυχιακός τίτλος στη Διδακτική, της Σορβόννης)
·          Μαριέτα Ζαχαριουδάκη (μεταπτυχιακός τίτλος στον Πολιτισμό του Ε.Κ.Π.Α.)
·          Στέλιος Θεοδωρακέας (μεταπτυχιακός τίτλος στη Διδακτική του Ε.Κ.Π.Α., συνεργάτης στο Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών στα πλαίσια της διαμόρφωσης του ψηφιακού σχολείου)
·          Άννυ Καλύβα (διδάκτωρ Διδακτικής Σορβόννης, επιβλέπουσα μεταπτυχιακών εργασιών στο Ε.Α.Π., Τμήμα Διδακτικής της Γαλλικής)
·          Κατερίνα Χρυσικοπούλου (καθηγήτρια γερμανικής φιλολογίας)

Αργοστόλι, 15 Ιουνίου 2011

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ