ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΤΕΛΟΣ ΕΔΩ ΜΟΝΟ ΑΡΧΕΙΟ

ΝΕΟ ΣΑΙΤ

Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012

Απολογισμός πεπραγμένων του Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων για το έτος 2011


Απολογισμός πεπραγμένων του Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων για το έτος 2011

   Σε ειδική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων Νήσων, έγινε χθες στην Κέρκυρα, ο απολογισμός πεπραγμένων του Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων, Σπυρίδωνα Σπύρου, ο οποίος αναφέρθηκε εκτενώς τόσο στις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο ίδιος αλλά και οι υπηρεσίες στην εφαρμογή του «Καλλικράτη» όσο και στο έργο των 6 Γενικών Διευθύνσεων, για το έτος 2011.
      Ο κ. Σπύρου εμφανίστηκε αισιόδοξος για την πορεία της Αιρετής Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης και τόνισε πως, το 2011 ήταν χρονιά κρίσιμη, αφού τέθηκαν τα θεμέλια ενός νέου θεσμού, ενώ  εξήρε τις υπηρεσίες για την προσπάθεια που έκαναν προκειμένου να εφαρμόσουν τα νέα δεδομένα, παρά το γεγονός ότι αυτές αποψιλώθηκαν από υπαλλήλους και παρά την οικονομική δυσπραγία που προέκυψε, λόγω της οικονομικής κρίσης.
      Ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων σημείωσε ιδιαίτερα το γεγονός ότι με μικρό αριθμό υπαλλήλων και μειωμένα οικονομικά μεγέθη, παρήχθη σημαντικό έργο ενώ τόνισε ότι πολλά από αυτά που έγιναν θα διαφανούν καλύτερα μέσα στο 2012.

      Αναφερόμενος ο κ. Σπύρου στα οικονομικά της Περιφέρειας έκανε λόγο για τις μεγάλες μειώσεις του προϋπολογισμού για το τρέχον έτος, ενώ έδωσε αναλυτικά στοιχεία για ό, τι παρέλαβε σε εκκρεμότητες και παρουσίασε τα οικονομικά της Περιφέρειας στη βάση εσόδων και εξόδων.
     Παρά ταύτα, είπε ο Περιφερειάρχης, η Περιφέρεια λειτουργεί σήμερα διοικητικά και οικονομικά με ενιαία πλέον έκφραση και ξεπεράστηκαν αγκυλώσεις και νοοτροπίες τοπικιστικές.
    Η σκληρή, όμως, πραγματικότητα που βιώσαμε το 2011, συνεχίζεται και σήμερα με τη μεγάλη μείωση των υπερωριών των υπαλλήλων, που από 60 ώρες το μήνα έγιναν 20, με αποτέλεσμα σοβαρές δυσκολίες στη μετακίνηση υπαλλήλων για ελέγχους απαραίτητους για τη λειτουργία της Περιφέρειας και την εξυπηρέτηση των πολιτών, όπως οι υγειονομικοί έλεγχοι, περιβαλλοντικοί έλεγχοι, κτηνιατρικοί έλεγχοι και έλεγχοι κοπής ελαιοδένδρων κλπ.
   Είναι, όμως, απαραίτητο να αναφερθώ στη σημαντική μείωση που έγινε στη μισθοδοσία των υπαλλήλων, με αποτέλεσμα να αδυνατούν να ανταποκριθούν σε ανειλημμένες υποχρεώσεις τους, κατέληξε.

     Δεσμευόμαστε, τόνισε, κλείνοντας της ομιλία του, ο Περιφερειάρχης, ότι την πορεία που χαράξαμε από την πρώτη ημέρα της ανάληψης των καθηκόντων μας, θα τη συνεχίσουμε με συνέπεια και επιμονή στις αρχές μας, με βασικό κριτήριο την προσφορά μας στους συμπολίτες μας και στον τόπο μας. 

 
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

     Ο Νόμος «Καλλικράτης», καθώς και οι πολλές, όπως προείπα εγκύκλιοι εφαρμογής του που τον συνόδευαν, υπηρετήθηκε με τον καλύτερο και αρτιότερο τρόπο από τους υπαλλήλους της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Λειτουργίας, που κλήθηκε να τον εφαρμόσει.
     Θεωρώ ότι το μεγαλύτερο βάρος της εφαρμογής του το σήκωσε αυτή η Υπηρεσία και το έκανε με μεγάλο ζήλο, με αποτελεσματικότητα, συνέπεια και υπευθυνότητα,   μέσα σε στενά χρονικά πλαίσια, βασισμένη σε ελάχιστο, αριθμητικά, προσωπικό.

              
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

        Η Γενική Δ/νση Μεταφορών & Επικοινωνιών  της Περιφέρειας Ιόνιων Νήσων συγκροτείται από τις Διευθύνσεις Μεταφορών & Επικοινωνιών των τεσσάρων Περιφερειακών Ενοτήτων της Περιφέρειας Ιόνιων Νήσων.
       Οι βασικές αρμοδιότητες των Δ/νσεων Μεταφορών & Επικοινωνιών κατανέμονται σε 4 (τέσσερις) τομείς ήτοι

α) Τομέας Άδειων κυκλοφορίας με αντικείμενο την απογραφή, συγκρότηση, έγκριση χορήγηση και εκτέλεση θεμάτων που αφορούν την κυκλοφορία των πάσης φύσεως οχημάτων χερσαίων μεταφορών δημοσίου και ιδιωτικού χαρακτήρα.

β) Τεχνικός Τομέας αρμόδιος για πληροφόρηση, επεξεργασία, έλεγχο, παρακολούθηση, εκτέλεση και χορήγηση διοικητικών πράξεων που αφορούν τεχνικά θέματα σταθμών εξυπηρέτησης οχημάτων άδειων άσκησης επαγγέλματος κ.λ.π. .

γ) Τομέας χορήγησης άδειων οδήγησης, με αρμοδιότητα στη χορήγηση άδειων οδήγησης οχημάτων και δικύκλων και θέματα εκπαιδευτών υποψηφίων οδηγών.

δ) Τομέας ΚΤΕΟ για τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο των οχημάτων.

     Η προσπάθεια της Γενικής Διεύθυνσης σ’ αυτόν τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της αιρετής Περιφέρειας Ιόνιων Νήσων επικεντρώθηκε στην ομογενοποίηση των δραστηριοτήτων και ενεργειών που ήταν διαφορετικές σε κάθε παλιά Νομαρχία και στο συντονισμό των ενεργειών για βελτίωση των παρεχόμενων Υπηρεσιών στον πολίτη.
    Ιδιαίτερο βάρος δόθηκε στη βελτίωση της μηχανογράφησης και με την προμήθεια ηλεκτρονικών συσκευών για την λειτουργία του μέσω του συστήματος syzefxis για χαμηλότερο κοστολόγιο .
      Όπως προκύπτει από τους παρατιθέμενους πίνακες κατά το παρελθόν έτος 2011 στο σύνολο της Περιφέρειας στα κυκλοφορούντα περίπου100.000 αυτοκίνητα προσετέθησαν 3.709 νέα οχήματα (δίκυκλα , επιβατικά , φορτηγά, λεωφορεία) και έγιναν 7.175 μεταβιβάσεις , και συνολικά 22.900 πράξεις επί των άδειων κυκλοφορίας .
      Στον Τομέα των άδειων οδήγησης χορηγήθηκαν 3.118 νέες άδειες οδήγησης παντός είδους οχημάτων, 1.409 επεκτάσεις υφισταμένων άδειων και 7.811 άδειες που αφορούν μετατροπές , αναθεωρήσεις και αντίγραφα ήτοι ένα σύνολο 12.338 αδειών.

    Από τα τέσσερα ΚΤΕΟ της Περιφέρειας ελέχθησαν 16.455 οχήματα, εδώ πρέπει να επισημάνουμε ότι τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ εξυπηρετούν πάνω από το 60% των κυκλοφορούντων οχημάτων και τίθεται θέμα ανταγωνιστικότητας.
    
    Ο Τεχνικός Τομέας εξέδωσε περίπου 00 άδειες πρατήριων υγρών καύσιμων και συνεργείων οχημάτων παράλληλα με τους ελέγχους και τις χορηγήσεις άδειων ασκήσεως επαγγέλματος σχετικό με τα οχήματα επαγγελμάτων.
        Όσον αφορά τα ΚΤΕΟ υπάρχει υποχρέωση μέχρι τον Ιούνιο του 2012 να γίνει διαπίστευση αυτών, εργασία που απαιτεί για την Περιφέρεια μας κόστος 250.000.00€.
    Εδώ υπάρχει προβληματισμός γιατί, από ημιεπίσημες εξαγγελίες της πολιτικής ηγεσίας, υπάρχει σκέψη ιδιωτικοποίηση των ΚΤΕΟ . Άποψη της Γενικής μας Διεύθυνσης είναι η διαπίστευση και αναβάθμιση των ΚΤΕΟ με παράλληλη μεταφορά των εσόδων τους στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση καθώς επίσης και ενέργειες ώστε το δημόσιο ΚΤΕΟ να γίνει ανταγωνιστικό.
     Τέλος, σύμφωνα με τον επισυναπτόμενο πινάκα οικονομικού απολογισμού εσόδων, οι Υπηρεσίες Μεταφορών της Γενικής Διεύθυνσης εισέπραξαν συνολικά 3.536.797.00€ εκ των οποίων 1.049.166.00€ υπέρ της Περιφέρειας Ιόνιων Νήσων και 2.487.631.00€ υπέρ Δημοσίου και τρίτων.
      Τα έσοδα από τα ΚΤΕΟ τα οποία ζητάμε να περιέλθουν στις Περιφέρειες ανέρχονται στο πόσον των 914.631.00€ με δυνατότητα επαύξησης μετά την διαπίστευση .
 
Απολογισμός Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων, Σπυρίδωνα Σπύρου, για το έτος 2011, σύμφωνα με το άρθρο 185 του Νόμου 3852/2010


ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ

      Ο ετήσιος απολογισμός της Αιρετής Αρχής της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων αποτελεί υποχρέωση που προκύπτει από το άρθρο 185 του Νόμου 3852/2010.

      Είναι όμως και δική μας υποχρέωση αλλά και επιθυμία να ενημερώσουμε τα μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου αλλά και τους εκπροσώπους και πολίτες των Ιονίων Νήσων για τα πεπραγμένα του 2011, που συμπίπτει με τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του νέου θεσμού, της Αιρετής Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης.

      Είναι αλήθεια ότι από την πρώτη μέρα που αναλάβαμε τα καθήκοντά μας διαπιστώσαμε την έλλειψη προετοιμασίας της κεντρικής Κυβέρνησης γι’ αυτή τη μεγάλη αλλαγή, όταν κανείς δεν ήταν αρμόδιος να απαντήσει σε ερωτήματα και προβλήματα που αναφύονταν σε κάθε μας βήμα.
    Ακόμη και ο χώρος που θα πραγματοποιούνται οι συνεδριάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου, η οργάνωσή του, οι εγκαταστάσεις, ο εξοπλισμός του, ξεκίνησαν σε ένα ασαφές, από οικονομικής πλευράς, τοπίο, με κίνδυνο να μη μπορεί να έχουν νομιμοποίηση οι όποιες ενέργειες και διαδικασίες.    
     Το εγχείρημα ήταν μεγάλο, αφού δεν υπήρχε καμία συνέχεια, όλα σχεδόν ξεκίνησαν από το μηδέν.
     Έτσι, από την αρχή διαπιστώσαμε αποψιλωμένες υπηρεσίες από έμπειρα στελέχη που είτε μετατάχθηκαν στους δήμους είτε συνταξιοδοτήθηκαν πρόωρα, για να προλάβουν τις επερχόμενες αλλαγές, είτε έφυγαν από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων για άλλες περιοχές.

·       Ένα δεύτερο πρόβλημα ήταν η δυσκολία αποτύπωσης των οικονομικών δεδομένων σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, αφού για χρόνια δεν υπήρχαν ισολογισμοί, με αποτέλεσμα τα ταμειακά υπόλοιπα να μην αντιστοιχούν στις υποχρεώσεις, που κληρονομήσαμε, μεγάλος αριθμός των οποίων δεν ήταν σαφώς αποτυπωμένες και τιμολογημένες.
    Η απογραφή, λοιπόν, δεν αποτύπωνε την πραγματικότητα (είχε αφεθεί στην τύχη της, στους υπηρεσιακούς υπαλλήλους χωρίς την επίβλεψη ή την υπογραφή των  Νομαρχιακών Αρχών που αποχωρούσαν).

·       Ένα τρίτο πρόβλημα, που ακόμη μας βασανίζει, ήταν οι Αναπτυξιακές Επιχειρήσεις που κληρονομήσαμε, που έφερναν μαζί τους «αμαρτίες», τόσο σε ότι αφορούσε στο προσωπικό τους όσο και στις υποχρεώσεις που είχαν και που κανείς δε γνώριζε, με αποτέλεσμα να εκκρεμούν μέχρι σήμερα και για πολύ καιρό ακόμη, οικονομικές διεκδικήσεις από τους εργαζόμενους, ασάφεια για το εργασιακό τους μέλλον, ασφαλιστικές και φορολογικές εκκρεμότητες, ανύπαρκτα Διοικητικά Συμβούλια, ανύπαρκτοι ισολογισμοί, ελλείψεις εγγραφών στα βιβλία των εταιρειών και ένα απροσδιόριστο χρέος που προσπαθούμε να το αποσαφηνίσουμε, αφού εκκρεμούν σωρεία δικαστικών διεκδικήσεων.
   Όλα αυτά με πολύ κόπο, με πολύ προσπάθεια και τη συμβολή του Περιφερειακού Συμβουλίου τα έχουμε δρομολογήσει σύμφωνα με το Νόμο και τις υποδείξεις νομικών και οικονομικών συμβούλων.
    Στόχος μας να μπει, επιτέλους, τάξη σε μια παρατεταμένη αταξία που ξεπερνούσε χρονικά τα όρια των πρώην Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.

    Ακραίο, βέβαια, γεγονός υπήρξε η άτακτη οικονομική διαχείριση της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλονιάς, πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, που ανέδειξε εγκληματικές οικονομικές υπεξαιρέσεις, όπως η έρευνα ορκωτών λογιστών ανέδειξε.
    Η υπόθεση, πέρα από διοικητικές κυρώσεις και την απόλυση των επίορκων υπαλλήλων, συνεχίζεται και στο ποινικό της μέρος και βρίσκεται στα χέρια της Δικαιοσύνης.

·       Ένα ακόμη πρόβλημα, που από την αρχή κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε και να επιλύσουμε, ήταν η μεταφορά των μαθητών που έπρεπε να αποκτήσει νομιμότητα, αφού το Ελεγκτικό Συνέδριο είχε απορρίψει τόσο στην Κέρκυρα όσο και στην Κεφαλονιά τους διαγωνισμούς. Στόχος μας ήταν αφενός να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε την απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών και αφετέρου να αποπληρώσουμε τους μεταφορείς και να καλυφθούν υποχρεώσεις που έρχονταν από το 2009 και δεν αφορούσαν μόνο το 2010 και 2011.
     Αυτό χρειάστηκε πολύ δουλειά, ατέλειωτες διεκδικήσεις στο Υπουργείο Εσωτερικών και Οικονομικών αλλά, τελικά, αποσπάσαμε την εμπιστοσύνη τόσο των μεταφορέων όσο και των μαθητών, αφού το έργο ολοκληρώθηκε νόμιμα και πλήρως για το σχολικό έτος 2010 – 2011.       

     Όλα αυτά γινόταν πάντα με την ελπίδα ότι από τον Ιούλιο του 2011 η αρμοδιότητα αυτή θα μεταφέρονταν στους δήμους, σύμφωνα με το Νόμο 3852 αλλά και τις διαβεβαιώσεις του Υπουργείου Εσωτερικών.
     Παρά ταύτα και παρ’ ότι το προσωπικό που ασχολούνταν με τις μεταφορές, δρομολογήθηκε να πάει σε άλλες υπηρεσίες το Σεπτέμβριο του 2011, η αρμοδιότητα παρέμεινε στην Περιφέρεια και μάλιστα παρατάθηκε μέχρι τις 28/2/2012 και βλέπουμε.
     Βέβαια ο χρόνος σε 10 μέρες λήγει και εκκρεμεί, παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις μας, η πληρωμή των μεταφορέων που θα κληθούν να συνάψουν νέες συμβάσεις με τους δήμους ή με την Περιφέρεια, με αβέβαιη εξέλιξη -ενόψει και της τουριστικής περιόδου- κάτι το οποίο έχουμε εγκαίρως επισημάνει στο Υπουργείο Εσωτερικών.
     Επιβεβαίωση αυτών αλλά και των δυσκολιών του εγχειρήματος είναι ότι, ενώ οι Δήμοι όφειλαν από 1/7/2011 να αναλάβουν αυτή την υποχρέωση, βρέθηκαν ανέτοιμοι, η Περιφέρεια συνεχίζει να εκτελεί αυτό το έργο μέχρι 28/2/2012.
    
·       Μια άλλη παράμετρος, καθόλου αμελητέα, ήταν και είναι η σωρεία των δικαστικών εκκρεμοτήτων και διεκδικήσεων που παραλάβαμε από το παρελθόν και υπάρχουν μέχρι σήμερα, καθώς και άλλες υποθέσεις που προέκυψαν στην πορεία, μερικές των οποίων για διάφορους λόγους και μέσα από αναγκαστικές κατασχέσεις, αφαίμαξαν σημαντικά ποσά από τα περιορισμένα έσοδά μας.

Κυρίες και κύριοι,

     Περιληπτικά σας περιέγραψα το περιβάλλον στο οποίο από την πρώτη μέρα κληθήκαμε να εργαστούμε και, μπορώ να πω, ότι αντέξαμε χωρίς κελιδωνισμούς, με πολύ υπευθυνότητα, με πολύ μεθοδικότητα και δουλειά αλλά και άριστη συνεργασία με τους στενούς μου συνεργάτες, τους Περιφερειακούς Συμβούλους αλλά και τη συμβολή της Αντιπολίτευσης που γνωρίζει καλά την Αυτοδιοίκηση και συνέβαλε στο να ξεπεράσουμε πολλά από τα προβλήματα που σας περιέγραψα.

     Δείγμα των δυσκολιών που συναντήσαμε, ήταν η περίπτωση ορισμού Γενικών Διευθυντών ανά Γενική Διεύθυνση στην έδρα της Περιφέρειας, σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών, αφού ανέλαβαν υπηρεσία, μετά από τους έξι μήνες – περίπου το τέλος του 2011 – αποχώρησαν ήδη οι τρεις με πρόωρη, θα έλεγα, συνταξιοδότηση, φοβούμενοι το καθεστώς εφεδρείας, ακριβώς την ώρα που προσπαθούσαμε να βρούμε το ρυθμό μας.

Θα έλεγα, λοιπόν, καλά μέχρι εδώ με τα διοικητικά.

·       Αλλά η έναρξη της θητείας της Αιρετής Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης συνέπεσε με το δυσμενέστερο οικονομικό περιβάλλον για την Ελλάδα από τη Μεταπολίτευση, για να μην πω καλύτερα από τη Μεταπολεμική Περίοδο.
    Το οικονομικό περιβάλλον έγινε ασφυκτικό, ο έλεγχος δαιδαλώδης και πολύ επίπεδος που ακύρωνε κάθε πράξη, κάθε προσπάθεια ν’ ανταποκριθούμε εγκαίρως στις υποχρεώσεις μας.
    Σωρεία εγκυκλίων, πάνω από 90, διευκρίνιζαν ή ακύρωναν προηγούμενες εγκυκλίους και για να μη μακρηγορώ – αλλά θέλω να γίνει κατανοητό – ενώ ο πρώτος προϋπολογισμός ψηφίστηκε το Μάρτιο του 2011, άρχισε να εκτελείται από τον Ιούνιο του 2011. Έτσι, για να αποκτήσει νομιμότητα μια δημοπρασία για ένα έργο, χρειάστηκε να περάσουν 4 και 5 μήνες ακόμη!
     Αποκορύφωνα δε αυτού, τα χρηματικά ποσά των ΚΑΠ του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου του 2011 ήλθαν μειωμένα κατά 15%, αφού η χρηματοδότηση έρχονταν σε 12/τιμόρια κάθε μήνα.
    Έτσι, όπως γνωρίζετε, ο Προϋπολογισμός του 2012 που ψηφίστηκε το Νοέμβριο του 2011, χρειάστηκε να μειωθεί με νέα τροποποίηση που έγινε τον Ιανουάριο του 2012, κατά 15%, που, με το πρόσχημα των αναρτήσεων και των νέων κωδικών που έπρεπε να έλθουν από το Υπουργείο Οικονομικών, βρεθήκαμε σε μια τεχνική παύση πληρωμών, που, ακόμη και σήμερα, μας ταλαιπωρεί.
    Με λίγα λόγια, για αρκετό διάστημα η Περιφέρεια δεν μπορεί να πληρώσει αλλά και αυτό βρίσκεται στη διαδικασία του να το ξεπεράσουμε.

   Παρά ταύτα, η Περιφέρεια λειτουργεί σήμερα διοικητικά και οικονομικά με ενιαία πλέον έκφραση και ξεπεράστηκαν αγκυλώσεις και νοοτροπίες τοπικιστικές.
    Η σκληρή, όμως, πραγματικότητα που βιώσαμε το 2011, συνεχίζεται και σήμερα με τη μεγάλη μείωση των υπερωριών των υπαλλήλων, που από 60 ώρες το μήνα έγιναν 20, με αποτέλεσμα σοβαρές δυσκολίες στη μετακίνηση υπαλλήλων για ελέγχους απαραίτητους για τη λειτουργία της Περιφέρειας και την εξυπηρέτηση των πολιτών, όπως οι υγειονομικοί έλεγχοι, περιβαλλοντικοί έλεγχοι, κτηνιατρικοί έλεγχοι και έλεγχοι κοπής ελαιοδένδρων κλπ.
   Είναι, όμως, απαραίτητο να αναφερθώ στη σημαντική μείωση που έγινε στη μισθοδοσία των υπαλλήλων, με αποτέλεσμα να αδυνατούν να ανταποκριθούν σε ανειλημμένες υποχρεώσεις τους.


Κυρίες και κύριοι,

        Τις ασάφειες και τις εκκρεμότητες του «Καλλικράτη» θελήσαμε να τις αμβλύνουμε με υποδείξεις που η Ένωση Περιφερειών, εγκαίρως, επεσήμανε και εγγράφως αλλά και προφορικά τις παρουσιάσαμε στους αρμόδιους Υπουργούς και Υφυπουργούς Εσωτερικών και Οικονομικών πρόσφατα.
    Στις υποδείξεις μας αυτές, ο σημερινός Υπουργός ετοίμασε κείμενο προς διαβούλευση που όχι μόνο δεν ελάμβανε υπόψη τις προτάσεις της ΕΝΠΕ αλλά, αντίθετα, δημιουργούσε σωρεία προβλημάτων τόσο στον Α’ όσο και στο Β’ βαθμό Αυτοδιοίκησης, που, στην ουσία, αποδυνάμωναν το θεσμό και δημιουργούσε περισσότερα προβλήματα.
    Με παρέμβαση της Ν.Δ. ζητήθηκε να αποσυρθεί το Νομοσχέδιο, καθότι όφειλε να είναι προϊόν διαβούλευσης και συμφωνίας.
    Έτσι, στη συνάντηση του Υπουργού Εσωτερικών με τον Πρόεδρο της ΕΝΠΕ και της ΚΕΔΗ αναγκάστηκε ο Υπουργός να αποσύρει τις επίμαχες προτάσεις και δέχτηκε να επεξεργαστεί τα θέματα ομάδα και των δυο αυτοδιοικητικών φορέων, ώστε η νέα τροποποίηση να λύνει προβλήματα και να μη δημιουργεί νέα.                          
     Το θέμα βρίσκεται σε εκκρεμότητα με μεγάλη πιθανότητα να αναβληθεί για μετά τις εκλογές.



Κυρίες και κύριοι

      Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων το 2011 κινήθηκε στα όρια του προϋπολογισμού, που ψηφίστηκε το Μάρτιο του 2011, αφού χρειάστηκε να κάνει 7 τροποποιήσεις, κατά τη διάρκεια του έτους.  

Ο προϋπολογισμός αυτός περιελάμβανε:

1. Ταμειακό υπόλοιπο στις 31/12/2010: 29.810.609,55 ευρώ.

2. Οι υποχρεώσεις των πρώην Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, που καταγράφτηκαν μετά την απογραφή της 31/12/2010 ήταν: 44.233.568,94 ευρώ.   
·       Στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνονται υποχρεώσεις π.χ. από δάνεια (Κέρκυρα, Λευκάδα για το Διοικητήριο): 7.350.795,33 ευρώ.
·       Ανεκτέλεστες δικαστικές αποφάσεις: 2.423.994,62 ευρώ.
·       Συμβάσεις – προμήθειες, μεταφορές μαθητών και άλλα: 5.200.000 ευρώ.


    Έσοδα που κατεγράφησαν το 2011 ήταν: 34.903.433,16 ευρώ
    Τα έσοδα αυτά προέρχονται:
·       Από Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους για λειτουργικές ανάγκες και  επενδύσεις.
·       Από επιχορηγήσεις του τακτικού προϋπολογισμού για μεταφορές μαθητών, ιατρούς που εξετάζουν τους υποψήφιους οδηγούς ή επιτροπές, επενδυτικά προγράμματα.
·       Άλλες πηγές: ΤΕΟ – Ο.Σ.Κ. (Ο αναλυτικός πίνακας επισυνάπτεται).  
 
    Έξοδα έτους 2011: 29.057.441,61 ευρώ, για λειτουργικές δαπάνες – επενδύσεις και εξόφληση παλαιότερων υποχρεώσεων και δικαστικές τελεσίδικες αποφάσεις.
    Ταμειακό διαθέσιμο στην Τράπεζα στις 31/12/2011: 32.156.297,02 ευρώ, ενώ οι υποχρεώσεις που έχουν αναληφθεί εντός του 2011, για έργα, υπηρεσίες και προμήθειες που δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί ή εξοφληθεί,  ανέρχονται σε 31.262.244,85 ευρώ.  

      
      Σήμερα η Περιφέρεια απασχολεί 453 υπαλλήλους σε όλες τις Π.Ε. κατανεμημένους σε 6 Γενικές Διευθύνσεις, που είναι:

Α. Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος και Υποδομών.
Β. Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Λειτουργίας
Γ. Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής
Δ. Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης
Ε. Γενική Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών
ΣΤ. Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας

    Θα αναφερθώ, συνοπτικά, στο έργο όλων των γενικών διευθύνσεων, δίνοντας βαρύτητα στη Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος και Υποδομών.




ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ