ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΤΕΛΟΣ ΕΔΩ ΜΟΝΟ ΑΡΧΕΙΟ

ΝΕΟ ΣΑΙΤ

Τρίτη 26 Ιουνίου 2012

Επερώτηση Μαντζουράτου για τη Ναυτική Σχολή

Επερώτηση προς τον περιφερειάρχη Σπ. Σπύρου κατέθεσε ο περιφερειακός σύμβουλος της “Λαϊκής Συσπείρωσης” Δ. Μαντζουράτος, σχετικά με τη Ναυτική Σχολή, στην οποία αναλυτικά αναφέρει τα εξής:Κύριε Περιφερειάρχη
Στο Περιφερειακό Συμβούλιο του περασμένου Ιανουαρίου και μετά από επίπονες προσπάθειες της Λαϊκής Συσπείρωσης (αφού αρνούσαστε σκόπιμα επί τρείς και πλέον μήνες να συζητηθεί η σχετική εισήγησή της), συζητήθηκε επιτέλους το θέμα της σχολής εμπορικού ναυτικού (ΑΕΝ).
Σας υπενθυμίζω ότι τότε και με βάση την “πληροφόρηση” που σας παρείχε ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Κουρής ως Π. Αρχή δηλώσατε ότι  «είστε ανενημέρωτοι..», ότι «δεν σας αφορά το θέμα αφού είναι γενικότερα πολιτικό…», ότι «δεν ισχύουν  και δεν έχουν λογική όσα ανέφερε η Λαϊκή Συσπείρωση στην εισήγησή της…» ως προβλήματα αυτού του μοναδικού για την ΠΙΝ εκπαιδευτικού ιδρύματος.
Σας υπενθυμίζω ακόμη ότι τότε με συνέπεια, όλες οι παρατάξεις του ευρωμονόδρομου στα προβλήματα της ΑΕΝ και στις κρυστάλλινες προτάσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης (να μην κλείσει η ΑΕΝ, να διαφυλαχτεί ο δημόσιος χαρακτήρας της και να αναβαθμιστούν οι υποδομές της), απαντήσατε  με μια αόριστη και προσχηματική απόφαση  « ..να διερευνηθούν από μια επιτροπή τα προβλήματα…. στην προοπτική δημιουργίας πανεπιστημιακής σχολής στα Ιόνια…»κ.α.
Από τότε μέχρι σήμερα τα ίδια τα γεγονότα επαλήθευσαν την Λαϊκή Συσπείρωση για την ανάγκη άμεσης παρέμβασης από την ΠΙΝ, αφού σχετικά με το θέμα έχουν υπάρξει οι εξελίξεις που η Λαϊκή Συσπείρωση προέβλεπε. Αυτές οι εξελίξεις, ανάγκασαν τόσο τον πρώην βουλευτή κ. Μοσχόπουλο όσο και τον  Αντιπεριφερειάρχη κ. Κουρή να κάνουν παρεμβάσεις. Ο πρώτος καθησύχαζε για τα όσα προέβλεπε το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε  στη Βουλή από τον τότε αρμόδιο Υπουργό κ. Ρέππα και αναφερόταν στην «αναδιοργάνωση Υπουργείων και νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου». (Αυτό το σχέδιο δημιουργούσε  υπό την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας και Λιμένων Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ναυτικών και έδινε αρμοδιότητα μελέτης ίδρυσης, κατάργησης, συγχώνευσης και χωροταξικής κατανομής των σχολών Ε.Ν στο Τμήμα Προγραμματισμού, Κανονισμών και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων). Ο δεύτερος …διαπίστωσε  ξαφνικά με ιδιαίτερη ανησυχία……, ότι  «οι προτάσεις που αφορούν στην ναυτική εκπαίδευση και επίκειται να κατατεθούν στην αρμόδια υπουργό προκειμένου να συμπεριληφθούν σε σχετικό σχέδιο νόμου, περιλαμβάνουν την κατάργηση των ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, γεγονός ιδιαίτερα θλιβερό και δει για νησιωτικές περιοχές όπως η δική μας».
Με βάσει τα παραπάνω ερωτάσθε:
1. Σε ποια φάση βρίσκονται οι εξελίξεις που δρομολογούνται τόσο για την ΑΕΝ όσο και για την ναυτική εκπαίδευση συνολικότερα με την καθοδήγηση της ΕΕ και των εφοπλιστών, που προωθούν την ιδιωτικοποίηση, την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία όλων των δομών ναυτικής εκπαίδευσης, την προσαρμογή των σχολών στις νέες ανάγκες του εφοπλιστικού κεφαλαίου για φθηνούς - ευέλικτους και ιδεολογικά χειραγωγημένους ναυτεργάτες.
2. Σε πιες ενέργειες έχετε προβεί από την απόφαση του Π.Σ.(Ιανουάριος 2012) μέχρι σήμερα σχετικά με το θέμα
3. Ποιες ενέργειες θα κάνετε ώστε να υπάρξει:
-Κατοχύρωση του αποκλειστικά δημόσιου χαρακτήρα των ΑΕΝ και την ένταξή τους σε μια Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση και στο υπουργείο Παιδείας.
-Καμία κατάργηση – συγχώνευση ΑΕΝ και Ναυτικού ΕΠΑΛ.
-Μονιμοποίηση συμβασιούχων και εκτάκτων, αύξηση του διδακτικού προσωπικού των ΑΕΝ.
-Αποστρατικοποίηση των Ακαδημιών, κατάργηση της «εναλλασσόμενης εκπαίδευσης».
-Άρση της περικοπής παροχής σίτισης στους σπουδαστές και να διασφαλιστεί η στέγασή τους. Ούτε ευρώ για σίτιση – στέγαση – μετακίνηση – βιβλία – αναλώσιμα υλικά - στολές κ.λ.π.. Εστιατόρια, κυλικεία, στέγαση στην ευθύνη του κράτους. Δωρεάν μετακίνηση των σπουδαστών με όλα τα μέσα.
-Εκσυγχρονισμός και ενίσχυση εργαστηρίων, συντήρηση εγκαταστάσεων, διαμόρφωση κλειστών γυμναστήριων. Χώροι για τη διαμονή των φοιτητριών των ΑΕΝ. Εξασφάλιση αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν πρόσβασης σε αθλητισμό – πολιτισμό.
-Απαγόρευση του μέτρου διακοπής ΔΕΗ – ΟΤΕ - ΕΥΔΑΠ σε όλους τους σπουδαστές που σπουδάζουν μακριά από το σπίτι τους, στις λαϊκές οικογένειες.
-Ουσιαστική αναβάθμιση των βιβλίων της σχολής, αναγνώριση και ισοτιμία των διπλωμάτων με τα αντίστοιχα της στεριάς.
-Ουσιαστική αναβάθμιση των υποδομών με διασφάλιση του δημόσιου - δωρεάν χαρακτήρα τους.
Αργοστόλι 26 Ιουνίου 2012
Δημήτρης Μαντζουράτος
Περιφερειακός σύμβουλος με την Λαϊκή Συσπείρωση


ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ