ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΤΕΛΟΣ ΕΔΩ ΜΟΝΟ ΑΡΧΕΙΟ

ΝΕΟ ΣΑΙΤ

Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014

Οι στόχοι, οι κόποι και η δικαίωση! Κεφαλονιτόπουλα που πέτυχαν στις Πανελλήνιες



Αξίζει σε όλα αυτά τα παιδιά που τα κατάφεραν ένα μεγάλο μπράβο! Γιατί έθεσαν στόχους και είδαν τους κόπους τους να ανταμείβονται, εξασφαλίζοντας μία θέση στα Ανώτατα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της χώρας μας.
Μιλούν στο inkefalonia
Ρεπορτάζ: Γιώργος Χαλαβαζής – Μάκης Μοσχόπουλος - Μαρία Κουρκουμέλη

Και αν συνυπολογίσει κανείς πως το διάβασμά τους και η προετοιμασία τους έγινε εν μέσω σεισμών και μετασεισμικών δονήσεων τότε, ναι, το κατόρθωμά τους γίνεται ακόμα πιο σπουδαίο!

Το inkefalonia.gr μίλησε με κάποια από τα Κεφαλονιτόπουλα που κατάφεραν και πέρασαν σε σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Φοιτητές πλέον, γυρίζουν σελίδα στην ζωή τους και ονειρεύονται ένα καλύτερο μέλλον. Μιλούν για τους στόχους τους, για την προετοιμασία τους και συμβουλεύουν όσους δεν πέρασαν ή θα δώσουν για πρώτη φορά του χρόνου. Εκπέμπουν φρεσκάδα και θετική ενέργεια και μας αρέσει!

Εμείς από την πλευρά μας τους ευχόμαστε κάθε επιτυχία!

Μαρία Καλλιβωκά

ΙΑΤΡΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)



Ο στόχος

«Ήταν η πρώτη επιλογή η Ιατρική και είμαι πάρα πολύ χαρούμενη που κατάφερα και πέρασα εκεί. Ήταν κάτι που περίμενα και το ήθελα.

Η προετοιμασία

Το διάβασμα αν είναι οργανωμένο και αν έχει ο υποψήφιος καλή ψυχολογία τότε δεν τον καταβάλει. Νομίζω ότι πανικοβάλουν τους νέους όταν τους λένε ότι χάνουν ένα χρόνο από τη ζωή τους διαβάζοντας.

Εγώ χωρίς να στερηθώ πολλά κατάφερα και πέτυχα στην σχολή που επιθυμούσα, ωστόσο δεν άφηνα ποτέ κενά και είχα πάντα ένα οργανωμένο διάβασμα.

Σίγουρα όταν προετοιμάζεσαι θα στερηθείς κάποια πράγματα, αλλά δεν είναι ανάγκη να τα στερηθείς όλα. Εγώ προσωπικά διάβαζα 4-5 ώρες την ημέρα.

Τώρα στη Θεσσαλονίκη θα προσπαθήσουμε να περάσουμε καλά και να τα κάνουμε όλα, χωρίς φυσικά να αφήσουμε πίσω ποτέ το διάβασμα και τις σπουδές μας».

Η συμβουλή

Οι Πανελλήνιες δεν είναι το παν και δεν υπάρχει κανένας λόγος τα παιδιά που δεν πέρασαν κάπου να αγχώνονται. Και αυτοί που δεν πέτυχαν έχουν πάρα πολλές ευκαιρίες, είτε να πάνε σε μία ιδιωτική σχολή, είτε να κοιτάξουν το εξωτερικό, είτε να δώσουν και πάλι την επόμενη χρονιά.

Γι αυτούς που θα δώσουν για πρώτη φορά του χρόνου να ξέρουν ότι θα έχουν στη ζωή τους πολλές ευκαιρίες, οπότε το άγχος δεν θα πρέπει να παίζει καθοριστικό ρόλο στο διάβασμά τους».



Βαγγέλης Βολτέρας

ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΑΘΗΝΑ)



Ο στόχος

«Το τμήμα που πέρασα ήταν η πρώτη επιλογή μου. Μου αρέσει αυτός ο κλάδος και θέλω να ασχοληθώ επαγγελματικά. Ακόμα βέβαια δεν το έχω συνειδητοποιήσει. Είμαι πολύ χαρούμενος που τα κατάφερα. Σίγουρα ήταν ένας στόχος που ήθελα να πετύχω. Πλέον όλα αλλάζουν, γυρίζεις σελίδα, καθώς είναι το πρώτο διάστημα που μένεις μόνος, μακριά από τους δικού σου».

Η προετοιμασία

«Χρειάζεται μία καλή προετοιμασία και να έχεις στο πλευρό σου καλούς καθηγητές που θα σε βοηθήσουν.

Πρέπει να κάνεις κάποιες θυσίες, να ξεχάσεις τις εξόδους ή αν αθλείσαι να αφήσεις κάποιο άθλημα για να αφοσιωθείς στο διάβασμα. Βέβαια δεν χρειάζεται πάρα πολλές ώρες διάβασμα. Εγώ διάβαζα τακτικά και με πρόγραμμα σχεδόν κάθε μέρα.

Πρέπει να είσαι ψύχραιμος σε όλης τη διάρκεια της προετοιμασίας και να μην έχεις άγχος. Να κάνεις πολλές επαναλήψεις και να γράφεις πολύ καλά στα διαγωνίσματα. Τις τελευταίες εβδομάδες χρειάζεται καθαρό μυαλό, ύπνο, ξεκούραση και καλή ψυχολογία.

Δεν πρέπει σε όλη την προσπάθεια όλων αυτών των μηνών να την παρατήσεις στο τέλος. Πρέπει συνέχεια να προσπαθείς.

Η συμβουλή

Σε κάποιον που δεν τα κατάφερε να περάσει του προτείνω δει μία άλλη λύση ή να ξαναδώσει την επόμενη χρονιά γιατί θα έχει περισσότερες πιθανότητες για επιτυχία.

Αυτός που θα δώσει την επόμενη χρονιά για πρώτη φορά, θα πρέπει να επιλέξει μία σχολή και ένα επάγγελμα που θα του αρέσει και θα τον γεμίζει και όχι αυτό που θα του υποδείξουν. Επίσης, να προσπαθήσει να φτιάξει πάρα πολύ καλά το μηχανογραφικό του».



Αγγελική Κομπορόζου

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ (ΑΘΗΝΑ)



Ο στόχος

«Είμαι πάρα πολύ ικανοποιημένη για την σχολή που πέτυχα. Αυτός ήταν ο στόχος που ήθελα από την αρχή.

Η προετοιμασία

Ήταν πολύ δύσκολο το διάβασμα, με πολύ κόπο και πολύ ξενύχτι. Στο τέλος είχα άγχος για να δω που πέρασα, αλλά όλα καλά!

Πλέον έχω μεγάλο ενθουσιασμό για να δω νέα πράγματα στη ζωή μου. Ανοίγεται ένα νέο κεφάλαιο. Νέες εμπειρίες ανοίγονται μπροστά μας και όλοι έχουμε την αγωνία δούμε τι τρέχει έξω από εδώ, να δούμε και τον υπόλοιπο κόσμο.

Η συμβουλή

Σε όσους δεν πέτυχαν, να ξαναπροσπαθήσουν και να σίγουρα κάποιοι θα πετύχουν αρκεί να το θέλουν. Αν διαβάσουν και πιστέψουν στον εαυτό τους, τότε σίγουρα θα περάσουν.

Για όσους θα δώσουν για πρώτη φορά του χρόνου, χρειάζεται υπομονή εργατικότητα, υπευθυνότητα. Αν τα έχουν αυτά σίγουρα θα τους φέρουν πιο μπροστά από τους υπόλοιπους».



Θωμάς Παλημέρης

ΒΙΟΧΗΜΕΙΑΣ & ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΛΑΡΙΣΑ)



Ο στόχος

«Την είχα ψάξει αρκετά αυτή τη σχολή γιατί έχει μαθήματα που με ενδιαφέρουν και είμαι πολύ χαρούμενος που πέτυχα.

Προσωπικά – και σε αντίθεση με αυτά που άκουγα από προηγούμενους που είχαν δώσει Πανελλήνιες – δεν στερήθηκα τίποτα. Και με το μπάσκετ (ΑΣΚ) ασχολήθηκα και πήγα και τις αποστολές μου εκτός Κεφαλονιάς και γενικά αντιμετώπισα την όλη κατάσταση σαν μια κανονική χρονιά. Πιο πολύ οι Πανελλήνιες είναι στο μυαλό του καθενός.

Πλέον ανοίγεται ένα νέο κεφάλαιο. Εγώ προσωπικά δεν έχω πολυταξιδέψει. Θα είναι μια καινούργια πρόκληση, καθώς καινούργια ζωή ανοίγεται μπροστά μας που θα μας κάνει να γνωρίσουμε καινούργια άτομα. Θα υπάρχει ανεξαρτητοποίηση από τους γονείς και αναμφίβολα αυτή η απόσταση θα σε κάνει να ωριμάσεις και σαν άνθρωπος.

Η προετοιμασία

Χρειάζεται να διαβάσεις με μεθοδικότητα και σωστό προγραμματισμό. Εγώ διάβαζα γύρω στις τρεις ώρες έβγαζα αρκετή ύλη την ημέρα.

Η συμβουλή

Θεωρώ ότι είναι φυσικό να υπάρχει απογοήτευση σε όσους δεν πέτυχαν. Όμως με μεθοδικότητα και δουλειά έχουν πολλές πιθανότητες να πετύχουν το στόχο τους του χρόνου. Αρκεί να μην το βάλουν κάτω και να συνεχίσουν την προσπάθεια.

Σε αυτούς που θα δώσουν για πρώτη φορά, θα πρέπει να θέσουν έναν στόχο ώστε να ξέρουν τι προσπαθούν να πετύχουν και σύμφωνα με αυτό να οργανώσουν ασχολίες και χρόνο τους. Να μην κόψουν την ενασχόλησή τους με την γυμναστική γιατί όλα χωράνε. Άλλωστε ο αθλητισμός και η γυμναστική είναι και τρόπος για να καθαρίζει το μυαλό σου».



Βαγγέλης Σπανός

ΔΙΕΘΝΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΑΘΗΝΑ)



Ο στόχος

«Είμαι πολύ ευχαριστημένος για την επιλογή μου και την είσοδό μου στην συγκεκριμένη σχολή. Με συμβούλευσαν σε αυτό και οι γονείς μου, οι οποίοι και οι δύο ασχολούνται με τα οικονομικά .Ήταν η πρώτη επιλογή και ήταν αυτό που πάντα ήθελα.

Η προετοιμασία

Η προετοιμασία ξεκίνησε από τον Ιούλιο του 2013. Υπήρξε σχετικά μικρή πίεση από γονείς και καθηγητές και αυτό ήταν πάρα πολύ καλό. Αφιέρωνα καθημερινά γύρω 3-4 ώρες για διάβασμα. Το γεγονός του σεισμού μας πήγε αρκετά πίσω, αλλά ίσως αυτό να έκανε καλό σε πολλά παιδιά με την ποσόστωση που λάβαμε .

Παράλληλα με το διάβασμα ασχολούμουν ενεργά με τον αθλητισμό και το ποδόσφαιρο. Προτεραιότητα ήταν φυσικά το διάβασμα, αλλά χαίρομαι που κατάφερα και ασχολήθηκα και με τον αθλητισμό.

Θα είναι μία νέα εμπειρία για μένα μακριά από την οικογένειά μου, καθώς πλέον θα ζω μόνος. Η ΑΣΟΕΕ είναι η καλύτερη οικονομική σχολή στην Ελλάδα και σκοπεύω να της αφιερώσω σημαντικό χρόνο από τη ζωή μου. Παράλληλα έχω “κλείσει” και σε μια ομάδα στην Αθήνα, ώστε να συνεχίσω την ενασχόλησή μου και με το ποδόσφαιρο.

Η συμβουλή

Υπάρχουν δύο επιλογές για όσους δεν κατάφεραν να περάσουν σε κάποια σχολή. Η μία είναι να ξαναπροσπαθήσουν την επόμενη χρονιά και η άλλη είναι η αναζήτηση ίσως μιας ιδιωτικής σχολής - αν έχουν τις οικονομικές δυνατότητες – , καθώς έχουν ανέβει πολύ σε επίπεδο τα τελευταία χρόνια.

Για κάποιον που θα δώσει για πρώτη φορά την επόμενη χρονιά, θα πρέπει να έχει ως προτεραιότητα το διάβασμα, αλλά επίσης θα προέτρεπα να μην αμελήσει σημαντικά πράγματα στη ζωή του, όπως είναι οι φίλοι, η οικογένεια και ο αθλητισμός».

Γιάννης Φιοράτος

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)



Ο στόχος

«Είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος. Αυτό άλλωστε ήθελα. Θα Προτιμούσα βέβαια Αθήνα ή Πειραιά, αλλά και στη Θεσσαλονίκη είναι πολύ καλή η σχολή και η πόλη είναι πολύ όμορφη.

Η προετοιμασία

Δεν είχα άγχος και γενικά θεωρούσα ό,τι διαβάσω θα γράψω. Έκανα ο,τι καλύτερο μπορούσα και από ο,τι φάνηκε αυτό ανταμείφτηκε.

Σίγουρα θα μου λείψει η Κεφαλονιά, αλλά πλέον θα γνωρίσω άλλους ανθρώπους, νέους τόπους. Ξεκινάει μια πολύ ωραία εμπειρία που ήθελα να την ζήσω.

Η αλήθεια είναι ότι δεν διάβασα υπερβολικά πολύ. Δύο ώρες την ημέρα και προς το τέλος τις έκανα τρεις. Το θετικό είναι πως δεν αγχώθηκα καθόλου, ενώ σημαντικό ρόλο έπαιξαν και οι γονείς μου, οι οποίοι με στήριξαν και με βοήθησαν πάρα πολύ και ψυχολογικά».

Η συμβουλή

Όσοι δώσουν για πρώτη φορά ή ξαναδώσουν θα πρέπει να κάνουν σωστό διάβασμα. Τακτικό και να μην αγχώνονται θεωρώντας ότι οι Πανελλήνιες είναι κάτι το τρομακτικό. Δεν είναι τρομακτικό, είναι απλές εξετάσεις.

Όσοι δεν πέρασαν θεωρώ ότι δεν είναι κάτι τρομερό να μην περάσει κάποιος σε μία σχολή. Θα πρέπει πλέον ή να ξαναπροσπαθήσουν ή αν ασχοληθούν με κάτι άλλο επαγγελματικά ή να στραφούν σε ιδιωτικές σχολές που είναι καλές. Το σημαντικότερο όμως είναι να μην απογοητευτούν».



Χριστίνα Ρουμελιώτη

ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΡΜΗΝΕΙΑΣ (ΚΕΡΚΥΡΑ)



Ο στόχος

Στόχος μου ήταν εξαρχής το τμήμα Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιόνιου πανεπιστημίου και είμαι πολύ ικανοποιημένη που πέρασα.

Η προετοιμασία

Δεν αφιέρωσα πολύ χρόνο στα φροντιστήρια, η προετοιμασία μου στηρίχθηκε κυρίως στο προσωπικό μου διάβασμα. Διάβαζα όχι πολλές ώρες, αλλά συγκεντρωμένα και χωρίς να κάνω ποτέ υπερβολές. Θυσίασα αρκετό χρόνο, αν και δε μπορώ να πω ότι κουράστηκα ιδιαίτερα.

Η συμβουλή

Η συμβουλή μου για τα παιδιά που θα δώσουν πανελλήνιες θα ήταν κυρίως να είναι ρεαλιστές και να στηρίζονται στις δικές τους δυνάμεις, παρά να γεμίζουν τη μέρα τους με ατελείωτες ώρες φροντιστηρίων. Να μην υποτιμούν το ρόλο του σχολείο. Να θέσουν ένα στόχο ρεαλιστικό για τα δεδομένα τους και να το παλέψουν χωρίς άγχος, γιατί αυτό μπορεί να κοστίσει πολλά. Και να θυμούνται ότι η επιτυχία δεν καθορίζεται από έναν βαθμό!



Τα παιδιά του Ληξουρίου!



Τρεις απο τους επιτυχόντες του Ληξουρίου ποζάρουν χαμογελαστοί!

Νίκος Κατσαΐτης

ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ)



Ο στόχος

«Πέρασα στην Αθήνα στο πανεπιστήμιο τις βιολογίας ήταν η δεύτερη μου επιλογή μετά από την νομική της Αθήνας, ήταν μια χρονιά με αρκετό διάβασμα, αλλά το πολύ διάβασμα έγινε ένα-δυο μήνες πριν τις εξετάσεις. Είχα άγχος πριν τις πανελλήνιες για το ποια θέματα θα πέσουν, πόσο δύσκολα θα είναι τα θέματα. Βοηθηθήκαμε πολύ από την ποσόστωση που μας έδωσαν για κάθε σχολή, ξέρω άτομα που με τον σεισμό απογοητεύτηκαν, ότι δεν θα προλάβουν σταμάτησαν το διάβασμα, επανήλθαν λίγες μέρες πριν τις πανελλήνιες και μπήκαν σε σχολές.

Η προετοιμασία

Μέχρι και τον Φλεβάρη διάβαζα συστηματικά 2-3 ώρες την ημέρα, σχετικά λίγο και τα φροντιστήρια, από Μάρτη μέχρι να δώσουμε μπορεί να διάβαζα και 8 ώρες. Εγώ ήμουν από τα άτομα που δεν στερήθηκαν πολλά και για καφέ είχα χρόνο και για διασκέδαση, δεν πέθανα στο διάβασμα.

Η συμβουλή

Αυτό που έχω να τους συμβουλέψω είναι να ην αφήσουνε κανένα μάθημα θεωρώντας το εύκολο, καθαρό μυαλό, όχι άγχος, άγχος μόνο με την καλή την έννοια, σαν κίνητρο, να διαβάζουν συστηματικά χωρίς υπερβολές»,



Ελένη Μουδήλου

ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΠΑΤΡΑ)





Ο στόχος

«Ήμουν στην τεχνολογική κατεύθυνση και πέρασα στη σχολή ηλεκτρολόγων μηχανικών και τεχνικών ηχοληπτών στο πανεπιστήμιο της Πάτρας. Η πρώτη μου επιλογή ήταν το αντίστοιχο τμήμα στο πανεπιστήμιο της Αθήνας, για μένα είναι ισάξια, απλά έτυχε και πέρασα στην Πάτρα.

Η προετοιμασία

Εγώ τα έκανα λίγο ανάποδα από τα άλλα παιδιά δηλαδή, ενώ οι άλλοι διάβασαν περισσότερο τους τελευταίους μήνες πριν τις πανελλαδικές, εγώ αυτό το έκανα το προηγούμενο καλοκαίρι, πολλές ώρες διάβασμα, αυστηρά ωράρια, χωρίς να χάνω τις βόλτες μου, έβγαινα με τις φίλες μου, αλλά διάβαζα συστηματικά αρκετές ώρες την ημέρα μέχρι περίπου και τους σεισμούς, μετά από κει και αφού είχα βγάλει πολύ μεγάλο κομμάτι τις ύλης, ήμουν και κουρασμένη είχα την δυνατότητα να χαλαρώσω λίγο, αλλά δεν θεωρώ ότι έκανα το σκότωμα που κάνουν κάποιοι με τις πανελλαδικές, τα οχτάωρα, δεκάωρα, ούτε χρειάστηκε να ξενυχτήσω διαβάζοντας, περισσότερος ήταν ο χρόνος που δαπανούσα στα φροντιστήρια λόγο κατεύθυνσης.

Η συμβουλή

Συμβουλή για τα παιδιά της κατεύθυνσης μου, να μην αφήσουν την ΑΟΔΕ (διοίκηση επιχειρήσεων) θεωρείτε ένα εύκολο μάθημα, για τα υπόλοιπα δεν χρειάζεται τόσο διάβασμα. Στα παιδιά που έρχονται να κυνηγήσουν το στόχο τους να προσπαθήσουν με όλες τους τις δυνάμεις, και όποια και αν είναι η ανταμοιβή θα είναι γλυκιά. Πολύ όμορφο το συναίσθημα «πέρασα κάπου» θα ανοίξω τα φτερά μου, θα φύγω, θα δω κόσμο, θα κάνω αυτό που ονειρεύτηκα.





Ελευθερία Μικελάτου

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΑΘΗΝΑ)



Ο στόχος

«Πέρασα στην γυμναστική ακαδημία Αθηνών , που ήταν και ο στόχος μου, δέκα χρόνια τώρα ασχολούμαι με την γυμναστική και μου αρέσει πολύ. Προτιμώ το βόλεϊ θέλω να ασχοληθώ με αυτό το άθλημα κατά κύριο λόγο.

Η προετοιμασία

Δεν έκανα πολλές θυσίες γιατί οι βάσεις ήταν χαμηλές, δεν ήμουν ιδιαίτερα αγχωμένη, έκανα τα φροντιστήριά μου αλλά και τις βόλτες μου.

Η συμβουλή

Συμβουλές, πρέπει να έχουν ένα στόχο για να τον πραγματοποιήσουν, και πρέπει να είναι οργανωμένοι, δηλαδή πρέπει να συγκεντρωθούν σε αυτό που θέλουν να κάνουν. Αν γίνει κάποιο παρόμοιο γεγονός όπως έγινε φέτος , να μην τα παρατήσουν και να μην απογοητευτούν, να πάρουν παράδειγμα από εμάς που συνεχίσαμε έτσι δυνατά, έστω και με βοήθεια και θα τα καταφέρουν, κάθε φορά που απελπίζονται , γιατί θα υπάρξουν στιγμές που θα πουν δεν μπορώ άλλο, τα έχω χάσει όλα δεν θυμάμαι τίποτα, να παίρνουν μια βαθιά ανάσα και να σκέπτονται την ημέρα της ανταμοιβής!».

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ