ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΤΕΛΟΣ ΕΔΩ ΜΟΝΟ ΑΡΧΕΙΟ

ΝΕΟ ΣΑΙΤ

ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕΤΕ ΜΕ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΣΤΑ ΔΥΟ e-mail

ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕΤΕ ΜΕ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΣΤΑ ΔΥΟ E-mail voutos@hol.gr και voutospress@yahoo.gr

Περιμένουμε τις Παρεμβάσεις σας Γιατί ο Ενεργός Πολίτης είναι για ένα Καλύτερο Αύριο των Παιδιών μας


Πέμπτη, 30 Ιουλίου 2015

Αρνητικό το Δ.Σ. στην άμεση δρομολόγηση



Έτσι όπως είχαμε υπολογίσει εξελίχθηκαν τα πράγματα στο σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο που τελείωσε λίγο πριν από τις 19:00. Έξι παρατάξεις, έξι ψηφίσματα, με αυτό της Δημοτικής Αρχής να υπερισχύει και να φεύγει για τον Υπουργό, λίγες ώρες πριν από το αυριανό κρίσιμο ΣΑΣ.
Η ένταση δεν έλειψε από την αρχή της συνεδρίασης, με τον Αναπληρωτή του Δημάρχου, Διονύση Λυκούδη, να μην λαμβάνει μέρος στη συζήτηση, αφού τόσο ο ίδιος όσο και συγγενικό του πρόσωπο, ο γιος του Σπυράγγελος, συμμετέχουν σε ναυτιλιακή εταιρία που έχει επιχειρηματικό συμφέρον στην ακτοπλοΐα της Κεφαλονιάς. Ωστόσο, ο κ. Λυκούδης ζήτησε να αποχωρήσει και Σύμβουλος της αντιπολίτευσης, επειδή θεωρούσε ότι εξυπηρετεί τα συμφέροντα της εταιρίας που θέλει να δρομολογήσει το πλοίο στην γραμμή Ιθάκη-Σάμη-Πάτρα. Μετά από προτροπές και αναφορές των Νίκου Παπαδάτου και Αλέξη Μοσχονά ο συγκεκριμένος Δημοτικός Σύμβουλος, ο Θόδωρος Φλωράτος, ανέφερε πως δεν έχει καμία ανάμειξη με τη νέα ναυτιλιακή εταιρία και δεν αποχώρησε από τη διαδικασία. Μάλιστα, η δήλωσή του ότι εξυπηρετεί τα συμφέροντα του λαού της Κεφαλονιάς και όχι κάποιας ναυτιλιακής εταιρίας, σε συνδυασμό με την αναφορά του Θεόφιλου Μιχαλάτου για παπαγαλάκια, κοιτώντας προς τους Συμβούλους της Δημοτικής Αρχής, άναψε τα αίματα μέσα στην αίθουσα, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί για μερικά λεπτά πανδαιμόνιο και ορισμένοι Δημοτικοί Σύμβουλοι της πλειοψηφίας να απειλούν με αποχωρήσεις. Τόσο όμως ο κ. Φλωράτος, όσο και ο κ. Μιχαλάτος έδωσαν τις απαιτούμενες διευκρινήσεις και η συνεδρίαση συνεχίστηκε, με ένταση βέβαια, αλλά συνεχίστηκε.

Ανουσάκης: «Όχι στις εφοπλιστικές αρπαχτές»
Το συγκεκριμένο θέμα κράτησε σχεδόν έξι ώρες και ακούστηκαν πολλά. Εισηγητής ήταν ο Νίκος Ανουσάκης, ο οποίος έκανε την ιστορική αναδρομή από τον Νοέμβριο του 2012 που η οικογένεια Στρίντζη άφησε την γραμμή Ιθάκη-Σάμη-Πάτρα μέχρι σήμερα. Ανέφερε για τις άκαρπες προσπάθειες της εταιρίας του κ. Λουκούδη να πάρει την γραμμή τον Μάρτιο του 2013, αλλά και αυτές της εταιρίας του κ. Στρίντζη τον Μάιο του 2014, οι οποίες ναυάγησαν λόγω σύγκρουσης εφοπλιστικών συμφερόντων. Στην εισήγησή του ο κ. Ανουσάκης τόνισε ότι τόσο ο ίδιος όσο και η Δημοτική Αρχή είναι υπέρ του ανοίγματος και πάλι της συγκεκριμένης γραμμής, αλλά όχι από τώρα, αλλά από την 1η Νοεμβρίου και για έναν τουλάχιστον χρόνο. «Πρέπει να αφήσουμε στην άκρη τις πολιτικές κόντρες και τον πολιτικό φθόνο και να πάρουμε μια σωστή απόφαση για την Κεφαλονιά. Αν γίνει η τρίμηνη δρομολόγηση του νέου πλοίου είναι πιθανόν η Κεφαλονιά και η Ιθάκη τον χειμώνα να μην έχουν κανένα καράβι», τόνισε χαρακτηριστικά και κάλεσε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να διασφαλίσει την ολοχρονική και καθημερινή σύνδεση των νησιών μας με την Πάτρα και να πει ένα μεγάλο ΟΧΙ στις εφοπλιστικές «αρπαχτές». Νωρίτερα είχαν τοποθετηθεί ο εκπρόσωπος της εταιρίας ΙΟΝΙΟΝ Π., Μιχάλης Λιάτος, που εξυπηρετεί την γραμμή Σάμη-Ιθάκη-Αστακός, ο οποίος ζήτησε έντιμο ανταγωνισμό αναφέροντας πως «δεν θέλουμε τους σωτήρες του Αυγούστου». Υποστήριξε ότι η εταιρία του καλύπτει την γραμμή ανελλιπώς και τον χειμώνα, περίοδο την οποία, όπως ανέφερε το καράβι του είναι παθητικό και περιμένει τις 40 ημέρες του καλοκαιριού για να καλύψει κάποια από τα σπασμένα. Στάθηκε και αυτός ενάντια στην δρομολόγηση του «Διονύσιος Σολωμός» μόνο για τους τρεις επόμενους μήνες, κάτι που έκανε γνωστό και στον Υπουργό, Θόδωρο Δρίτσα, μέσα από επιστολή του.

Φλωράτος: «Θα παραιτηθώ αν δεν μπει πλοίο»
Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Κεφαλληνίας-Ιθάκης, Κώστας Κακουράτος, ο οποίος τόνισε ότι το ΚΤΕΛ δεν είναι αρνητικό στην δρομολόγηση πλοίου Ιθάκη-Σάμη-Πάτρα, αρκεί το νέο πλοίο να καλύπτει ολοχρονικά και σε καθημερινή βάση την γραμμή, με το ΚΤΕΛ να υποστηρίζει την γραμμή με δρομολόγιά του για Πάτρα και Αθήνα. Από την πλευρά των κατοίκων της Σάμης τοποθετήθηκε ο Γιάννης Διγαλέτος, μέλος της Λαϊκής Επιτροπής Σάμης, ο οποίος ζήτησε την άμεση δρομολόγηση πλοίου στην γραμμή. Ιδιαίτερα καυστικός και ουσιαστικός στην τοποθέτησή του ήταν ο Θόδωρος Φλωράτος, ο οποίος τόνισε πως τόσο η παράταξή του, «Ανεξάρτητη Ενωμένη Κεφαλονιά», όσο και ο ίδιος προσωπικά είναι αναφανδόν υπέρ της άμεσης δρομολόγησης πλοίου. Αποκάλυψε ότι πολιτεύτηκε με τον κ. Μιχαλάτο θέτοντας ως στόχο την επαναλειτουργία της γραμμής, τονίζοντας ότι αυτό αν δεν γίνει τώρα θα παραιτηθεί από Δημοτικός Σύμβουλος. Μάλιστα, ανέφερε πως εδώ και 2,5 χρόνια παλεύει (πριν ακόμη εκλεγεί) για να μπει πλοίο στη Σάμη και έκανε γνωστό δημόσια πως μαζί με τον Διονύση Λυκούδη πριν από κάποιο καιρό έκαναν προσπάθειες στην Ιταλία, προκειμένου να βρεθεί πλοίο και να μπει στην γραμμή, κάτι που δεν διέψευσε ο Αναπληρωτής, που παρακολουθούσε από τις θέσεις του κοινού και συχνά-πυκνά λάμβανε μέρος στη συζήτηση, αν και αυτό απαγορεύεται. Μάλιστα, ο κ. Μιχαλάτος αρκετές φορές τον παρότρυνε να καθίσει κανονικά στο έδρανό του και να λάβει μέρος στη διαδικασία, προκειμένου να ακουστούν όλες οι απόψεις, κάτι που τελικά δεν έγινε.

Κανένας δεν κατάφερε να πείσει κανέναν
Πέρα από την τοποθέτηση του Γιώργου Τζωρτζάτου ως Δημοτικού Συμβούλου, το Λιμενικό Ταμείο εκπροσώπησε ο αντιπρόεδρός του, Χρήστος Λευκαδίτης, ο οποίος τάχθηκε υπέρ της δρομολόγησης, αλλά σε ολοχρονική και καθημερινή βάση. Οι περισσότεροι Δημοτικοί Σύμβουλοι πήραν τον λόγο σε μια κουραστική διαδικασία, όπως δεν έλειψαν οι αντεγκλήσεις και τα παρατράγουδα. Ο επικεφαλής της «Ενωμένης Τετράπολης», Βασίλης Ρουχωτάς, έκανε λόγο για ναυμαχία εφοπλιστικών συμφερόντων που δεν ενδιαφέρουν κανέναν, τονίζοντας ότι πρέπει να προταχτεί το κοινωνικό σύνολο, σε μια τοποθέτηση περίπου όπως της Δημοτικής Αρχής, αλλά όχι ακριβώς. Σχεδόν στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και ο επικεφαλής του ΦΙΚΟ, Ηλίας Παρίσης, που έκανε λόγο για επαναλειτουργία της γραμμής, χαρακτηρίζοντάς την ζωτική για την Παλλική και τη Βόρεια Κεφαλονιά. Υπέρ της άμεσης δρομολόγησης πλοίου τάχθηκε ο επικεφαλής της παράταξης «Ριζοσπάστες Ξανά», Μάκης Δημητράτος, ενώ σε εντελώς διαφορετικό κλίμα ήταν η τοποθέτηση των Συμβούλων της «Λαϊκής Συσπείρωσης», που τα έβαλαν με τους εφοπλιστές, το κεφάλαιο, την Ευρωπαϊκή Ένωση, τη συγκυβέρνηση και φυσικά με την Δημοτική Αρχή. Ο κ. Γκισγκίνης μάλιστα τόνισε πως στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου «παίζεται ένα πολιτικό παραμύθι». Όπως τονίσαμε και στην αρχή του ρεπορτάζ, έξι είναι οι παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου, έξι ήταν και τα ψηφίσματα, αφού κανένας δεν κατάφερε να πείσει κανέναν κατά την εξάωρη σχεδόν συζήτηση. Αξίζει να αναφέρουμε πως μετά την εξάντληση της συζήτησης για το συγκεκριμένο θέμα και την ψηφοφορία οι παρατάξεις «Ανεξάρτητη Ενωμένη Κεφαλονιά» και «Ριζοσπάστες Ξανά» αποχώρησαν από την αίθουσα, όπως έκαναν και κάποιοι Σύμβουλοι της Δημοτικής Αρχής.

Το ψήφισμα που θα πάει σε Υπουργό και ΣΑΣ
Ο Δήμαρχος Κεφαλονιάς πιστοποιεί ότι το ψήφισμα που εγκρίθηκε στην έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κεφαλονιάς στις 30/7/2015 με θέμα «ΑΙΤΗΜΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΤΡΑ-ΣΑΜΗ-ΙΘΑΚΗ» είναι το ακόλουθο:
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη είναι αναγκαία συνθήκη για την επιβίωση και την ανάπτυξη του νησιού μας. Η πολυποίκιλη αναγκαιότητα διασφάλισης ΟΛΟΧΡΟΝΙΚΗΣ και ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ σύνδεσης με την ΠΑΤΡΑ αποτελεί ΕΝΙΑΙΟ και ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΟ αίτημα ολόκληρης της κοινωνίας του νησιού μας. Κάθε αποδοχή αιτήματος για ευκαιριακή και εποχιακή δρομολόγηση είναι συμβατή με την επιχειρηματική απληστία αλλά ασύμβατη με τις πραγματικές συγκοινωνιακές μας ανάγκες. Το δημόσιο συμφέρον που όλοι υπηρετούμε, επιτάσσει οι αποφάσεις μας να εξυπηρετούν τα πραγματικά προβλήματα των πολιτών και να διέπονται από τις αρχές της νομιμότητας και της χρηστής διοίκησης. Οι θεσμοί δεν είμαστε «τροχονόμοι συμφερόντων». Υπό το πρίσμα αυτό, καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας να μην ενδώσει σε εποχιακές και ευκαιριακές δρομολογήσεις που εξυπηρετούν επιχειρηματικά συμφέροντα και όχι την ΔΕΔΟΜΕΝΗ, ΡΗΤΗ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΑ την ΚΑΤΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΗ απαίτηση των Κεφαλονιτών για ΟΛΟΧΡΟΝΙΚΗ και ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ δρομολόγηση. Με σεβασμό στην νομοθεσία, το εθιμικό δίκαιο και το δίκαιο ανταγωνισμού, ενισχύστε με την απόφασή σας το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο που απαγορεύει τις εποχιακές και τις Αυγουστιάτικες δρομολογήσεις εν μέσω θέρους και καλεί τους ενδιαφερόμενους για «προσφορά» την 1 Νοεμβρίου κάθε έτους να δώσουν εξετάσεις επιχειρηματικής υπευθυνότητας και συνέπειας. Το Δημοτικό Συμβούλιο Κεφαλονιάς καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας να συνεχίσει αγόγγυστα τις προσπάθειές της για την επίτευξη ΜΟΝΙΜΗΣ, ΣΤΑΘΕΡΗΣ, ΟΛΟΧΡΟΝΙΚΗΣ και ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ συγκοινωνίας της Κεφαλλονιάς με την Πάτρα και να αποτρέψει ενέργειες που διαταράσσουν τον συγκοινωνιακό χάρτη της Κεφαλλονιάς, εν μέσω θέρους, με απρόβλεπτες συνέπειες για τον χειμώνα.
Για το ανωτέρω ψήφισμα ελήφθη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 30/7/2015 με αριθμό απόφασης 159/2015.

Ρεπορτάζ Ξενοφώντας Ευαγγελάτος

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ