ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

ΤΕΛΟΣ ΕΔΩ ΜΟΝΟ ΑΡΧΕΙΟ

ΝΕΟ ΣΑΙΤ

Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2015

Τα ΑμεΑ ζητούν προσβασιμότητα και αξιοπρέπεια


Τα ΑμεΑ ζητούν προσβασιμότητα και αξιοπρέπεια
Κοινή συνέντευξη Τύπου παραχώρησαν το πρωί της Πέμπτης

στο χώρο του ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ, η Ενωση Προστασίας της Ισότητας και των Δικαιωμάτων Ατόμων με Αναπηρία «ΥΠΕΡΙΩΝ» και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Α.μεΑ. Κεφαλονιάς «ΕΛΠΙΔΑ» με θέμα: «Η προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία στο Νομό μας».

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ VIDEO  
ΡΕΠΟΡΤΑΖ 
ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ





 
Η κίνηση αυτή έγινε στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας (16-22 Σεπτεμβρίου) και στο πάνελ των ομιλητών ήταν η Πρόεδρος του Δ.Σ. του Υπερίωνα, Σοφία Μαροπούλου-Ζαφειράτου, ο Αντιπρόεδρος, Ηλίας Παρίσης, η Ταμίας, Μαρία Λαδά και η Γραμματέας του Συλλόγου “Ελπίδα”, Μαριέττα Μουρελάτου. Το θέμα εισηγήθηκε η Μαρία Λαδά, η οποία περιέγραψε τις δυσκολίες που βιώνει και η ίδια στο θέμα της προσβασιμότητας της σε δημόσια κτίρια ή στις παραλίες λόγω της έλλειψης των απαραίτητων υποδομών για την εξυπηρέτηση των ανθρώπων με αναπηρία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα που ανέφερε ήταν όταν η αδυναμία που συνάντησε στην άσκηση του εκλογικού της δικαιώματος λόγω έλλειψης προσβασιμότητας στο χώρο του εκλογικού τμήματος. Η απάντηση που έλαβε από τη δικαστική αντιπρόσωπο ήταν ότι θα μπορούσε να ψηφίσει μέσα από το αυτοκίνητο της (!), για να αναρωτηθεί δικαιολογημένα “αν αυτό αποτελεί ένδειξη αξιοπρέπειας…”. “Για να λειτουργήσουμε σωστά σαν σύνολο, σαν ανθρώπινη ύπαρξη πρέπει να υπάρχει συνεργασία. Στα άτομα με κινητικά προβλήματα αυτή η συνεργασία δυστυχώς απουσιάζει ή είναι ελλιπής” είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: “Η αυτονομία μας δεν εξαρτάται από εμάς, χρειαζόμαστε αρωγούς και εδώ ζητάμε την ώρα τη ευθύνης, πολιτικής, κοινωνικής, ατομικής συλλγοικής. Ζητάμε από το κράτος να φροντίσουν στη μεταμόρφωση του περιβάλλοντος ώστε να γίνει σε όλους φιλικό. Ζητάμε προσβασιμότητα. Φανταστείτε να θέλετε να πάτε στην εκκλησία ή σε ένα γάμο, σε ένα φαρμακείο, σε έναν χώρο διασκέδασης και να δυσκολεύεστε ή να μην μπορείτε να εκπληρώσετε την επιθυμία αυτή. Δυστυχώς, όλα αυτά τα προβλήματα εμείς τα άτομα με κινητικά τα προβλήματα τα αντιμετωπίζουμε συνεχώς λόγω έλλειψης προσβασιμότητας, που οφείλεται σε αμέλεια κρατική ή ιδιωτικής μέριμνας. Και σε περιπτώσεις που υπάρχουν ράμπες, με απογοήτευση διαπιστώνουμε ότι υπάρχει κακοτεχνία. Κάνοντας κάποια ερευνα σχετικά με την προσβασιμότητα, διαπίστωσα δυστυχώς άγνοια, αδιαφορία, ρίχνοντας οι αρμόδιοι το μπαλάκι της ευθύνης σε άλλους“.

Η προσβασιμότητα στη θάλασσα
Ενα ακόμα θέμα που έθιξε η κα Λαδά ήταν η προσβασιμότητα στη θάλασσα για τα άτομα με αναπηρία, αναφέροντας έναν καινοτόμο μηχανισμό που θα μπορούσε να τοποθετηθεί και στην Κεφαλονιά για να εξυπηρετήσει τα άτομα με κινητικά προβλήματα. “Είναι ένα άπιαστο όνειρο, που μπορεί να γίνει πραγματικότητα μέσω του SEATRAC, ενός μηχανισμού, που αποτελείται από ράγες, πάνω στις οποίες κινείται ένα ειδικά διαμορφωμένο κάθισμα και μεταφέρει το άτομο με αναπηρία με ασφάλεια μέσα στο νερό σε ασφαλές βάθος. Είναι ενεργειακά αυτόνομο, χωρίς καμία επιβάρυνση στο περιβάλλον και αποτελεί καινοτομία γιατί είναι η μοναδική διάταξη που δίνει τη δυνατότητα στα άτομα με αναπηρία να απολαύσουν την απλή και πολύ σημαντική δραστηριότητα, το κολύμπι. Εχει τοποθετηθεί σε αρκετές παραλίες στην Ελλάδα και ελπίζω και εύχομαι το 2016 να έχει τοποθετηθεί και στις παραλίες της Κεφαλονιάς και ειδικά στο Ληξούρι. Για να κερδίσουμε τη ζωή μας θα πρέπει να μπορούμε να ζούμε με αξιοπρέπεια και αυτονομία. Και ένας απαράβατος νόμος είναι η προσβασιμότητα. Είναι το στοιχείο που χαρακτηρίζει το επίπεδο του πολιτισμού μιας χώρας. Είμαι υπερήφανη που είμαι Ελληνίδα, λυπάμαι που ζω στην Ελλάδα” Και κατέληξε, λέγοντας τους στίχους από το τραγούδι “Καλημέρα, Ελλάδα” των Goin’ Through: “Ελλάδα συγγνώμη αν θέλεις να αλλάξω γνώμη, πρέπει κι εσύ να μάθεις να αγαπάς. Πάψε να μας παιδεύεις και να μας κοροϊδεύεις και τα όνειρα μας να σκορπάς…”. Εν συνεχεία, ακολούθησε συνομιλία και ανταλλαγή απόψεων ανάμεσα στους ομιλητές και τους παρευρισκόμενους για τα θέματα των ΑμεΑ στη χώρα μας και ειδικότερα στο Νομό μας. Μάλιστα, η κα Μαροπούλου προσκόμισε και φωτογραφικό υλικό από χαρακτηριστικές δημόσιες υποδομές της Κεφαλονιάς, που δυστυχώς δεν προσφέρουν καμία προσβασιμότητα σε άτομα με κινητικά προβλήματα ή ακόμα κι αν παρέχουν, η κατασκευή τους έχει γίνει με τόσο μεγάλες κακοτεχνίες, που ουσιαστικά δεν επιτρέπουν στα ΑμεΑ να κινηθούν με ασφάλεια. Η Πρόεδρος του “ΥΠΕΡΙΩΝΑ” στάθηκε ακόμα στη συνεργασία που θα υπάρξει με τα Ιχθυοτροφεία της Κεφαλονιάς για την προώθηση βιολογικών προϊόντων που παράγουν. Στις συσκευασίες αυτών των προϊόντων θα υπάρχουν πλέον ζωγραφιές που έχουν σχεδιάσει τα παιδιά του “ΥΠΕΡΙΩΝΑ” και τα Ιχθυοτροφεία θα ενισχύσουν, πλέον, το έργο και τις δράσεις του Συλλόγου, παρέχοντας την απαραίτητα υλική και οικονομική υποστήριξη. To παρών στη συνέντευξη Τύπου έδωσε και ο Διοικητής του Γενικού Νοσοκομείου, Παναγιώτης Ζαφειρόπουλος.

Κείμενο Μιχάλης Ανδρεαδάκης

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ