
Δυναμική κινητοποίηση πραγματοποίησαν το πρωί της Πέμπτης οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Κεφαλονιάς, ξεκινώντας με συγκέντρωση έξω από το κτίριο της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλληνίας/Ιθάκης, συνεχίζοντας πορεία στους δρόμους του Αργοστολίου και καταλήγοντας με “κατάληψη” στο Δημαρχιακό Μέγαρο!
Το ραντεβού είχε δοθεί στις 10:30 το πρωί στο κτίριο της Περιφερειακής Ενότητας μετά από πρόσκληση της ΕΛΜΕ-ΚΙ, όπου εκπρόσωποι φορέων και μαθητικών συμβουλίων τοποθετήθηκαν για τα οξυμένα προβλήματα που παρατηρούνται στις κτιριακές υποδομές των σχολείων του Νομού μας και επικαιροποιούνται λόγω της έναρξης της φετινής σχολικής χρονιάς. Ειδικότερα, πήραν το λόγο ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου, Γιώργος Γαβρίλης, ο Πρόεδρος της Ενωσης Γονέων, Γιώργος Σπυράτος, ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ-ΚΙ, Διονύσης Γεωργόπουλος και εκπρόσωποι μαθητών από τα ΕΠΑΛ Ληξουρίου και Αργοστολίου, το 2ο Λύκειο Αργοστολίου, το ΓΕΛ Ληξουρίου και το αντίστοιχο της Σάμης ενώ δήλωσε “παρούσα” και η Πάστρα. “Βρισκόμαστε στο 2015 και τα σχολεία του Νομού μας τα περισσότερα βρίσκονται σε κοντέινερ, τα οποία είναι για να μεταφέρουν εμπορεύματα. Αυτό είναι ανεπίτρεπτο. Εμείς έπρεπε να κάνουμε μάθημα κανονικά σε σχολείο και δεν έχουν γίνει καθόλου επισκευές, δύο χρόνια μετά τους σεισμούς” ανέφερε χαρακτηριστικά ένας μαθητής στην τοποθέτηση του και ανέλυσε τα μεγάλα προβλήματα που χαρακτηρίζουν όχι μόνο το δικό του σχολείο αλλά την πλειονότητα των σχολικών υποδομών του νησιού μας τόσο από πλευράς εγκαταστάσεων όσο και από πλευράς ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Εν συνεχεία, έγινε πορεία με παλμό και συνθήματα γύρω από την κεντρική πλατεία και η κινητοποίηση κορυφώθηκε στο Δημαρχιακό Μέγαρο, όπου ένας μεγάλος όγκος των συγκεντρωμένων “εισέβαλε” στο Δημαρχιακό Μέγαρο και… στρίμωξε τον Δήμαρχο, Αλέξανδρο Παρίση, τον Αντιδήμαρχο, Παλλικής, Αλέξη Μοσχονά αλλά και τον Αντιπεριφερειάρχη, Παναγή Δρακουλόγκωνα που ανταποκρίθηκε στην πρόκληση τους, ζητώντας απαντήσεις στα καίρια προβλήματα που αντιμετωπίζει ο χώρος της Παιδείας στο Νομό μας. Ακολούθησαν πολλές τοποθετήσεις από εκπαιδευτικούς και μαθητές, οι οποίοι σε έντονο ύφος έθεσαν τις τοπικές αρχές προ των ευθυνών τους για την κατάσταση που επικρατεί. Μάλιστα, υπογραμμίστηκε ότι υπάρχουν παραδείγματα μαθητών που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το ΕΠΑΛ, από τη στιγμή που δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν στο κομμάτι των μεταφορών.
Στον “αέρα” οι μελέτες, ζήτησε εξηγήσεις η ΠΑΕ Ολυμπιακός
Ο κ. Δρακουλόγκωνας αναφέρθηκε σ’ αυτό το ζήτημα – που αποτελεί αρμοδιότητα του – αναλύοντας το ασφυχτικό οικονομικό πλαίσιο κάτω από το οποίο αναγκάζεται να κινηθεί, προσθέτοντας ότι στις επόμενες δύο-τρεις εβδομάδες θα εξυπηρετούνται ακόμα περισσότεροι μαθητές για την ασφαλή μετακίνηση τους. Παράλληλα, μίλησε και για το θέμα του νέου σχολικού συγκροτήματος στο Φαραώ, υπογραμμίζοντας ότι το ΤΕΕ τον ενημέρωσε ότι έχουν γίνει οι περισσότερες αλλαγές που είχαν ζητηθεί στο θέμα της ασφάλειας του. Στο σημείο αυτό, ο Δήμαρχος ξεκαθάρισε ότι το έργο έχει σταματήσει επειδή δεν υπάρχει… φράγκο και αποκάλυψε ότι ο ΟΣΚ ακόμα δεν έχει τελειώσει τις μελέτες για την αποκατάσταση των σχολείων του Νομού, με εξαίρεση μόνο το Νηπιαγωγείο της Λακήθρας και το Γυμνάσιο της Αγίας Θέκλης. Μάλιστα, παρέθεσε και το έγγραφο που του απέστειλε η ΠΑΕ Ολυμπιακός, ζητώντας εξηγήσεις για ποιο λόγο δεν έχουν προχωρήσει οι μελέτες προκειμένου να δώσει τη χρηματοδότηση της, ύψους 500.000 ευρώ. Αφήνοντας, μάλιστα να εννοηθεί ότι υπάρχει κίνδυνος να χαθούν τα συγκεκριμένα χρήματα αν δεν βρεθεί μια λύση. “Εχω εξασφαλίσει 1,4 εκ. ευρώ (500.000 από τον Μαρινάκη, 500.000 από την ΤΕΡΝΑ και 400.000 από το ΔΟΛ) και δεν έχουν τελειώσει ακόμα οι μελέτες. Πρέπει να προχωρήσουν” είπε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος και αναφέρθηκε στις επαφές που έκανε με τον ΟΣΚ προκειμένου να λυθεί άμεσα το ζήτημα. Ο κ. Παρίσης αναγνώρισε ακόμα ότι ήταν λάθος η μετεγκατάσταση του ΓΕΛ Ληξουρίου στο χώρο της παραλίας λόγω των πολλών προβλημάτων που καλούνται να αντιμετωπίσουν καθημερινά οι μαθητές εξαιτίας των άστατων καιρικών συνθηκών αλλά υπογράμμισε ότι τη δεδομένη χρονική στιγμή δεν μπορεί να κάνει τίποτα λόγω έλλειψης χρημάτων. Κάπου εκεί, υπήρξε έντονη αντιπαράθεση του Δημάρχου με τον Δημήτρη Μαντζουράτο, ο οποίος τον κατηγόρησε ότι την ίδια ώρα που κυριαρχούν αυτά τα προβληματα στον χώρο της Παιδείας, εκείνος χαρίζει πρόστιμα και τέλη σε μεγαλοεπιχειρηματίες. Κάτι, που αρνήθηκε ο Δημαρχος με κατηγορηματικό τρόπο, καλώντας τον κ. Μαντζουράτο να προσφύγει στον εισαγγελέα για να αποδείξει τα λεγόμενα του. Εντονη κριτική δέχθηκε ακόμα και ο Αντιδήμαρχος Παλλικής, Αλέξης Μοσχονάς για το γεγονός ότι απουσίασε από τις πρόσφατες επισκέψεις εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών του Ληξουρίου στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς και γι αυτό το λόγο ζητήθηκε από τον Δήμαρχο να κάνει μια επίσκεψη στα σχολεία προκειμένου να δει από κοντά τα… χάλια τους. Η συζήτηση συνεχίστηκε μέσα σε,.. γηπεδική ατμόσφαιρα αφού δεν ήταν λίγες οι φορές που οι μαθητές με τα χειροκροτήματα, τις φωνές και τις αποδοκιμασίες τους ανέβασαν τους τόνους και δεν βοήθησαν με τη στάση τους να γίνει ένας γόνιμος διάλογος.
Ρεπορτάζ Μιχάλης Ανδρεαδάκης













































































